ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در ایتالیا

رشته موسیقی در ایتالیا

شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های این کشور برای بسیاری مناسب و ارزشمند خواهد بود. ایتالیا یکی از کشورهایی است که سالیان طولانی هنر در آن جایگاه والا داشته است و امروزه نیز شرایط به همین منوال پیش می رود. افراد زیادی برای تحصیل در رشته های هنری خود را به ایتالیا می رسانند و کیفیت آموزش در این کشور تنها یکی از دلایلی است که می تواند منجر به انتخاب این کشور برای تحصیل شود. در حال حاضر دانشگاه های ایتالیا این رشته را نیز با کیفیت بسیار مناسبی ارائه می کنند و جایگاه دانشگاه های این کشور در رتبه بندی های جهانی نشان از کیفیت آموزش رشته موسیقی در این کشور دارد.

رشته موسیقی که یکی از رشته های مهم گروه هنر است، در برخی از دانشگاه های این کشور در آکادمی های مخصوص موسیقی ارائه می شود و این مسئله نشان از اهمیت بسیار ویژه این رشته در نظام آموزشی ایتالیا دارد. باید در نظر داشت که در اکثر دانشگاه های ایتالیا، بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی، دانشجویان می توانند پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند و این امتیازی است که در اکثر رشته های تحصیلی در این کشور وجود ندارد. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا پرداخته و به سوالات مطرح شده در این رابطه پاسخ می دهند.

  • فرایند تحصیل موسیقی در ایتالیا چیست؟
  • آیا دانشگاه های ایتالیایی در رشته موسیقی جایگاهی برتر دارند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در این کشور چقدر است؟
  • شرایط کار یک موسیقیدان در این کشور چگونه خواهد بود؟

فرایند تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا

افرادی که قصد تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا را دارند، باید به این نکته توجه داشته باشند که رشته های مختلف تحصیلی در ایتالیا با شرایط متفاوتی ارائه می شود و افرادی که قصد ورود به ایتالیا در مقطع کارشناسی را دارند، باید در آزمون های ورودی شرکت کنند. در شرایط کنونی، تحصیل در رشته موسیقی در ایتالیا بدون نیاز به شرکت در آزمون ورودی ممکن شده است ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر امکان تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا به زبان انگلیسی وجود ندارد.

دانشجویان برای دریافت مدرک تحصیلی خود در مقطع کارشناسی باید یک دوره 3 ساله را پشت سر بگذارند و برای دریافت مدرک کارشناسی ارشد در این رشته باید 2 سال به تحصیل پرداخت. به صورت محدود دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی در این کشور به ادامه تحصیل مشغول شود.

فرایند تحصیل رشته عکاسی در ایتالیا

معرفی بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در ایتالیا

باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشگاه های فراوانی در ایتالیا رشته موسیقی را ارائه می کنند و همین مسئله سبب شده است تا افراد بتوانند با آسودگی خاطر دانشگاه های مورد نظر خود را انتخاب کنند. دانشگاه های ایتالیایی در موسیقی شرایط علمی بسیار مناسبی دارند و جایگاه علمی آن ها نیز بسیار قابل توجه است. علاقمندان به این رشته می توانند با آسودگی خاطر دانشگاه های ایتالیایی را برای تحصیل خود انتخاب کنند و بهترین دانشگاه های این کشور برای تحصیل در رشته موسیقی عبارتند از:

بهترین دانشگاه های ایتالیا در رشته موسیقی

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا

باید به این نکته اشاره داشت که مهاجرت به ایتالیا از نظر مالی یکی از بهترین گزینه هایی است که فرد می تواند در اروپا تجربه کند. در شرایط کلی باید به این نکته اشاره داشت که دانشجویان بخش عمده ای از هزینه های تحصیل در این کشور را از دولت ایتالیا دریافت می کنند و به همین دلیل نیازی به در اختیار داشتن بودجه های سنگین برای تامین هزینه های زندگی خود نخواهند داشت ضمن این که کار کردن در ایتالیا نیز در حین تحصیل فرصت مناسبی را در اختیار دانشجویان قرار می دهد که بدون نیاز به تمکن مالی سنگین، دوره آموز تحصیلی خود در این کشور را به پایان ببرند.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا

مهم ترین هزینه های تحصیل رشته موسیقی در ایتالیا عبارتند از:

نوع هزینهمبلغ به یورو
هزینه تحصیل در دانشگاه های دولتی رشته موسیقی2800€
بورسیه تحصیلیپوشش کل هزینه تحصیل
هزینه زندگی ماهانه800€
کمک هزینه تحصیلی سالیانه6200€
دستمزد ماهانه کار در ایتالیا ضمن تحصیل700€

پروسه اعزام دانشجو به ایتالیا با سفیران، یک خاطره فراموش نشدنی

شرایط کار یک موسیقیدان در ایتالیا

یکی از مزیت های دریافت ویزای تحصیلی ایتالیا آن است که دانشجویان پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور می توانند به عنوان نیروی کار در ایتالیا بمانند و این مسیری روشن برای دریافت اقامت آن ها در حوزه شنگن است. باید به این نکته اشاره کرد که دانشجویان خارجی در ایتالیا این فرصت را خواهند داشت که در حین تحصیل نیز در حوزه موسیقی فعالیت داشته باشند. به طور متوسط می توان گفت که یک موسیقیدان در این کشور در هر ساعت در حدود 25€ (یورو) درآمد کسب می کند و این مقدار برای زندگی با کیفیت در این کشور کفایت می کند. شما نیز در صورتی که به دنبال راهی برای مهاجرت به بهترین کشورهای جهان هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *