ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در ایسلند

رشته موسیقی در ایسلند

فرایند تحصیل رشته موسیقی در ایسلند به گونه ای است که نمی توان به راحتی به بسیاری از افراد توصیه کرد تا آن را برای تحصیل خود انتخاب کنند. ایسلند یکی از کشورهای حوزه اسکاندیناوی است که کیفیت بالای زندگی را برای شهروندان خارجی فراهم می کند و به همین دلیل است که می توان آن را به عنوان یکی از اصلی ترین گزینه های بسیاری از افراد شناخت ولی باید به این نکته اشاره کرد که جمعیت و وسعت کم سرزمینی آن سبب شده است که شرایط تحصیل در این کشور کاملا متفاوت از اکثر کشورهای پیشرفته جهان باشد. در بسیاری از موارد، اثری از دانشگاه های برتر ایسلند در رتبه بندی های جهانی دیده نمی شود و این مسئله خود چالشی جدی برای علاقمندان به تحصیل در این کشور است.

دانشگاه های ایسلند به راحتی پذیرش تحصیلی را در اختیار دانشجویان خارجی قرار نمی دهند و افرادی که قصد تحصیل در این کشور را دارند، به راحتی نمی توانند رشته های انگلیسی زبان را برای تحصیل خود انتخاب کنند. زمانی که صحبت از رشته های خاص مانند موسیقی در میان باشد، شرایط دریافت پذیرش دشوارتر نیز می شود و این چالشی است که علاقمندان مهاجرت به ایسلند باید با آن روبرو شوند. در همین راستا، در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در ایسلند پرداخته و برخی از مهم ترین سوالات مطرح شده را پاسخ داده اند.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایسلند چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های ایسلند برای تحصیل در رشته موسیقی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در این کشور چقدر است؟
  • ایا می توان پس از تحصیل، ایسلند را به عنوان مقصد کاری خود انتخاب کرد؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در ایسلند

در حال حاضر دانشگاه های محدودی در ایسلند برای تحصیل در رشته های مختلف وجود دارد و این مسئله نیز کاملا بدیهی است چراکه ایسلند یکی از کشورهای کم جمعیت جهان به حساب می آید و وجود دانشگاه های متعدد در این کشور از جنبه های مختلف قابل توجیه نیست. دانشگاه های ارائه کننده رشته های خاص در این کشور نیز محدودتر هستند و رشته ای مانند موسیقی در دانشگاه های انگشت شمار در این کشور ارائه می شود به طوری که شمار آن ها در حال حاضر به 2 می رسد. مهم ترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در ایسلند عبارتند از:

برترین دانشگاه های موسیقی در ایسلند

رشته موسیقی در دانشگاه های ایسلند در مقطع کارشناسی تنها به زبان ایسلندی ارائه می شود و دانشجویان نمی توانند بدون تسلط کامل به این زبان تا سطح B2، پذیرش تحصیلی خود را دریافت کنند. در حال حاضر و در برخی از سال های تحصیلی و به دلیل درخواست های بالا، ممکن است رشته موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد به زبان انگلیسی برگزار شود اما از سال 2021 تا کنون چنین اتفاقی در دانشگاه های ایسلند رخ نداده است.

برای تحصیل در رشته موسیقی در دانشگاه های ایسلند یک دوره آموزشی 4 ساله در مقطع کارشناسی در نظر گرفته شده است و دانشجویان پس از این دوره مکی توانند وارد مقطع کارشناسی ارشد شوند اما بسیاری از دانشجویان این کشور برای دوره تحصیلات تکمیلی به کشورهای دیگر مهاجرت دوباره را تجربه می کنند.

ویزای تحصیلی ایسلند و اهمیت دریافت آن

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایسلند

یکی از مسائلی که شاید بتواند مسیر مهاجرت به ایسلند را برای بسیاری از افراد ارزشمند سازد، هزینه های کلی تحصیل در این کشور است. در حال حاضر ایسلند را می توان به عنوان آخرین کشور حوزه اسکاندیناوی معرفی کرد که دانشگاه های دولتی آن همچنان امکان تحصیل ارزان قیمت را برای دانشجویان غیر اروپایی فراهم کرده است اما انتظار می رود که به زودی شرایط مالی تحصیل در این کشور نیز دچار تغییرات گسترده شود. هزینه های تحصیل در دانشگاه های غیر دولتی ایسلند به صورت فزاینده طی 3 سال اخیر افزایش داشته است و این مسئله می تواند گواه روشنی بر این ادعا باشد.

هزینه های کلی تحصیل رشته موسیقی در ایسلند به شرح زیر است:

نوع هزینهمبلغ به یورو
شهریه دانشگاه دولتی3500€
شهریه دانشگاه خصوصی18500€
هزینه زندگی ماهانه1100€
درآمد احتمالی حاصل از کار دانشجویی900€

هزینه تحصیل رشته موسیقی در ایسلند

شرایط کار یک موسیقیدان در ایسلند

موسیقی سنتی ایسلند اگرچه در سطح بین الملل جایگاهی علی در اختیار ندارد اما می توان گفت که در سطح این کشور شرایط بسیار والایی را دارد. به طور کلی در ایسلند جایگاه موسیقی بسیار ارزشمند است و افرادی که در این زمینه فعالیت می کنند، از امتیازهای بسیار زیادی بهره خواهند جست. در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که یک موسیقیدان حرفه در این کشور به صورت سالیانه درآمدی در حدود 10530000ISK (کرون ایسلند) را در اختیار خواهد داشت که فاصله معناداری با متوسط درآمد در این کشور دارد. در صورتی که شما هنوز تصمیم قاطعانه ای در رابطه با روند مهاجرت خود به خارج از کشور اتخاذ نکرده اید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *