ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در بلغارستان

رشته موسیقی در بلغارستان

در حال حاضر باید به رشته موسیقی در بلغارستان به عنوان یک میانبر برای رسیدن به اقامت بهترین کشورهای جهان نگاه کرد. موسیقی یکی از رشته های تحصیلی پرکاربرد در جهان امروز است و افرادی که در این حوزه کار می کنند می توانند از نظر مالی نیز شرایط مناسبی برای خود ایجاد کنند. دانشگاه های محدودی در بلغارستان وجود دارد که تحصیل در رشته موسیقی را برای دانشجویان فراهم می کند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب کرد. فرایند تحصیل در رشته موسیقی در این کشور نسبت به بسیاری از کشورهای جهان ساده تر است و به همین دلیل می توان با آسودگی خاطر آن را برای تحصیل خود انتخاب کرد.

شرایط تحصیل موسیقی در کشورهای مختلف جهان متفاوت است چراکه دانشگاه ها ممکن است برای پذیرش دانشجویان آزمون ورودی در نظر داشته یا بدون نیاز به آن اقدام به پذیرش دانشجویان نمایند. در حال حاضر دانشگاه های بلغارستان بدون نیاز به آزمون ورودی اقدام به پذیرش دانشجویان می کنند و این امتیازی است که در مسیر انتخاب این رشته در بلغارستان وجود دارد. در راستای اهمیت بالایی که در این رشته وجود دارد، در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در بلغارستان خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در بلغارستان چیست؟
  • فرایند انتخاب دانشگاه در موسیقی در این کشور چکونه است؟
  • هزینه تحصیل موسیقی در بلغارستان چگونه است؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار در بلغارستان به کار در حوزه موسیقی پرداخت؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در بلغارستان

باید به این نکته توجه داشت که موسیقی یکی از رشته های وابسته به گروه هنر است و افراد زیادی تمایل دارند تا در این رشته به ادامه تحصیل بپردازند. دانشگاه های محدودی در بلغارستان وجود دارد که موسیقی را به عنوان یک رشته ایده آل ارائه می کنند و متاسفانه در بلغارستان چنین شرایطی وجود ندارد. دانشگاه های بلغارستان در ارائه رشته موسیقی نتوانسته اند رتبه درخوری به دست آورند و به همین دلیل است که نمی توان به بسیاری از افراد توصیه کرد تا این کشور را برای تحصیل خود انتخاب کنند.

مهم ترین دانشگاه های بلغارستان برای تحصیل در رشته موسیقی عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته موسیقی در بلغارستان

در حال حاضر تحصیل رشته موسیقی در بلغارستان در مقطع کارشناسی بدون آزمون ورودی انجام می شود و دانشجویان در این کشور باید زبان بلغاری را بدانند تا بتوانند در تمامی دانشگاه های این کشور شانس دریافت پذیرش تحصیلی داشته باشند. دانشگاه های بلغارستان به صورت محدودی امکان تحصیل در رشته موسیقی به زبان انگلیسی را فراهم می کنند و به همین دلیل نمی توان انتظار داشت که دانشجویان زیادی در مسیر مهاجرت به بلغارستان برای تحصیل در رشته موسیقی قرار بگیرند.

به مانند اکثر رشته های تحصیلی، مقطع کارشناسی رشته موسیقی در بلغارستان در یک دوره آموزشی 3 ساله به پایان می رسد و دوره آموزش کارشناسی ارشد این رشته نیز 2 ساله است. باید به این نکته توجه کرد که دانشجویان به ندرت می توانند در مقطع دکترا در این رشته به ادامه تحصیل مشغول شوند.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در بلغارستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که بلغارستان یکی از کشورهای نسبتا ارزان قیمت اروپای مرکزی برای تحصیل موسیقی است و افرادی که این کشور را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که تا با کمترین هزینه ممکن، دروه تحصیلی خود را به پایان برسانند.

فرایند دریافت ویزای تحصیلی بلغارستان

به طور کلی هزینه تحصیل رشته موسیقی در بلغارستان را می توان به شرح زیر دانست:

نوع هزینههزینه به دلار
شهریه دانشگاه های دولتی2900$
شهریه دانشگاه های خصوصی10500$
هزینه زندگی ماهانه300$
درامد حاصل از کار دانشجویی270$

در این صورت می توان گفت که دانشجویان برای تحصیل در بلغارستان، به طور تقریبی هزینه های زندگی خود را تامین می کنند ولی باید در نظر داشت که در حال حاضر دانشجویان موسیقی در صورت تسلط داشتن به یکی از سازهای این حرفه، می توانند در محیط خیابانی نیز به کار مشغول شوند و درآمد داشته باشند.

هزینه تحصیل رشته موسیقی در بلغارستان

شرایط کار یک موسیقیدان در بلغارستان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره داشت که بلغارستان یکی از کشورهایی است که به دانشجویان خارجی این فرصت را داده است تا پس از دریافت مدرک تحصیلی خود، در این کشور اقامت دریافت کنند. باید به این نکته توجه داشت که اکثر پروژه های کاری برای هنرمندان به ویژه در عرصه موسیقی دارای شرایط کار نیمه وقت و ساعتی است و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی در رابطه با حقوق ماهیانه کار این افراد صحبت به میان آورد. در حال حاضر یک هنرمند در این زمینه می تواند درآمدی در حد 16BGn (لو بلغارستان) در ساعت را برای خود به ارمغان آورد که نسبت به متوسط درآمد در این کشور سطح بالاتری دارد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات دقیق در خصوصی مهاجرت به خارج از کشور، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *