ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در هنگ کنگ

رشته موسیقی در هنگ کنگ

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در هنگ کنگ همان بهترین دانشگاه های ارائه کننده این رشته در سطح آسیا هستند. هنگ کنگ یکی از بهترین کشورهای آسیایی برای تحصیل به حساب می آید و با وجود این که دانشگاه های این کشور بسیار محدود هستند، از نظر کیفیت بهترین جایگاه های آسیایی را در اکثر رشته های تحصیلی به دست آورده اند. فرایند تحصیل در این کشور با فرایند تحصیل در چین تقریبا مشابه است و از نظر فرهنگی نیز تشابهات بسیار زیادی بین دو کشور دیده می شود. با این وجود باید به این نکته اشاره داشت که از نظر علمی و سهولت دریافت مدرک تحصیلی، دانشگاه های هنگ کنگ شرایط بسیار مناسب تری دارند.

محدودیت های تحصیل در رشته موسیقی در جهان سبب شده تا علاقمندان برای ورود به این رشته نیاز به جستارهای بیشتری داشته باشند و به همین دلیل است که می توان گفت هنگ کنگ کشوری تراز اول برای انتخاب این رشته به حساب می آید. افرادی که این رشته را برای تحصیل خود انتخاب می کنند، مسیر نسبتا دشواری برای دریافت پذیرش خواهند داشت و به همین دلیل است که نمی توان آن را در دسته رشته های سهل الوصول قرار داد. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در هنگ کنگ پرداخته خواهد شد.

  • فرایند تحصیل رشته آهنگ سازی در هنگ کنگ برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • بهترین دانشگاه های هنگ کنگ برای تحصیل در رشته موسیقی کدامند؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل موسیقی در هنگ کنگ در نظر گرفته شده است؟
  • فرایند رسیدن به کار در هنگ کنگ پس از تحصیل موسیقی چیست؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در هنگ کنگ

کیفیت آموزش در این کشور در رشته موسیقی در سطح بسیار بالایی قرار دارد و به همین دلیل درخواست ها برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور نیز بسیار زیاد است. در چنین شرایطی، دانشگاه های این کشور برای اعطای پذیرش به دانشجویان، آزمون های ورودی در نظر گرفته اند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی انتظار داشت که افراد با رزومه های سطح متوسط، در این کشور به پذیرش تحصیلی دست پیدا کنند.

یکی از مزیت های انتخاب این کشور به عنوان مقصد تحصیلی آن است که دانشجویان می توانند به زبان انگلیسی در هنگ کنگ به تحصیل موسیقی بپردازند و این در حالی است که اکثر کشورهای جهان در مقطع کارشناسی، امکان چنین عملی را به دانشجویان نداده اند. رشته موسیقی در هنگ کنگ در مقطع کارشناسی در اکثر گرایش های تحصیلی در یک دوره 4 ساله ارائه می شود.

انیمیشن از رشته های هنری در هنگ کنگ

معرفی بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در هنگ کنگ

همانطور که پیش تر نیز اشاره شد، دانشگاه های موسیقی را در دانشگاه های کمی ارائه می کند و اما این دانشگاه ها در بالاترین تراز علمی قرار گرفته اند. نگاهی به جایگاه علمی دانشگاه های این کشور در رشته موسیقی نشان می دهد که در بین 40 دانشگاه برتر آسیایی، نام 7 دانشگاه برتر از این کشور دیده می شود.

برخی از بهترین دانشگاه های کشور هنگ کنگ در موسیقی عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته موسیقی در هنگ کنگ

هزینه تحصیل رشته موسیقی در هنگ کنگ

فرایند تحصیل در این کشور می تواند بسیار جذاب باشد اما باید به این نکته اشاره داشت که مهاجرت به هنگ کنگ نیازمند در اختیار داشتن هزینه های نسبتا زیادی است. افرادی که این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، از شانس بسیار بالایی برخوردار هستند تا بتوانند از بورسیه تحصیلی دانشجویان نخبه استفاده کنند اما این امکان تنها در اختیار افرادی قرار خواهد گرفت که از نظر علمی شرایط بسیار مناسبی داشته باشند.

"هزینه

جدول زیر به صورت تقریبی هزینه های تحصیل رشته موسیقی در هنگ کنگ را نشان می دهد:

نوع هزینهمبلغ به دلار
شهریه دانشگاه های دولتی14500$
شهریه دانشگاه های خصوصیتا 35000$
هزینه زندگی سالانه6400$
درآمد حاصل از کار دانشجوییکار در هنگ کنگ ممنوع است

در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در هنگ کنگ یکی از پرهزینه ترین مسیرهایی است که می توان برای تبدیل شدن به یک موسیقیدان طی کرد و به همین دلیل است که نمی توان آن را به بسیاری از افراد توصیه کرد.

ارزش بالای ویزای تحصیلی هنگ کنگ

شرایط کار یک موسیقیدان در هنگ کنگ

در حال حاضر شرایط کار در هنگ کنگ در عرصه های تجارت و صنعت بسیار مناسب است اما نمی توان انتظار داشت که فرد بتواند به درآمد کافی در این زمینه دست پیدا کند. در حال حاضر یک کارشناس رشته موسیقی در این کشور می تواند به صورت ساعتی در حدود 238$ (دلار هنگ کنگ) درآمد کسب کند و این مبلغی قابل توجه برای زندگی در این کشور به حساب می آید. با این حال باید به این نکته نیز توجه داشت که کار در این حوزه به راحتی در دسترس نخواهد بود و این مسئله ای قابل تامل است.

چشم انداز شغلی در هنگ کنگ

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل در این کشور چشم انداز شغلی مطلوب برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی می باشد. به عبارت دیگر، دانشجویانی که از یک کالج هنر یا آکادمی موسیقی در هنگ کنگ فارغ التحصیل می شوند، می توانند به راحتی در مشاغل متنوع موجود در این کشور مشغول به کار شوند. البته لازم به ذکر است که نیمی از افرادی که دارای مدرک موسیقی در هنگ کنگ هستند، به خوداشتغالی در این کشور می پردازند. از سوی دیگر، زمینه های حرفه ای جالبی برای فارغ التحصیلان هنر در بخش نمایشگاه های این کشور در حال توسعه است.

برخی از مهمترین مشاغل برای فارغ التحصیلان رشته موسیقی در هنگ کنگ عبارت اند از:

شما نیز در صورتی که در جستجوی مسیری امن برای مهاجرت هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات متداول در باب در خصوص رشته موسیقی در هنگ کنگ

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات شما می باشیم:

  • آیا اتباع ایرانی می توانند به تحصیل رشته موسیقی در هنگ کنگ بپردازند؟ تمامی اتباع کشورهای ثالث، به ویژه اتباع ایرانی با دریافت بورسیه تحصیلی این کشور می توانند به تحصیل رشته موسیقی در هنگ کنگ بپردازند.
  • آیا برای پذیرش رشته موسیقی در هنگ کنگ شرکت در امتحان ورودی الزامی است؟ تمامی دانشگاه های هنگ کنگ برای ثبت نام دانشجویان خود از امتحانات ورودی گوناگونی استفاده می کنند.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *