ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در کانادا

تحصیل رشته موسیقی در کانادا برای افرادی که قصد ورود به دنیای حرفه ای و آکادمیک این رشته را دارند، یک مزیت بزرگ رقابتی است. کانادا در دو دهه اخیر دچار تحولات عظیم در رابطه با تحصیل در مقاطع مختلف دانشگاهی شده است و به همین دلیل می توان دید که افراد زیادی این کشور را به عنوان یکی از گزینه های اصلی خود برای مهاجرت در نظر می گیرند. فرایند دریافت پذیرش در این کشور برای دارندگان رزومه های قوی بسیار مناسب است و به همین دلیل می توان دید که مسیر مهاجرت بسیاری از افراد به این کشور هموار است.

در شرایط کنونی باید به این نکته اشاره کرد که کانادا یکی از کشورهای بزرگ در زمینه ارائه رشته های هنری است و می توان از این طریق به امتیازات زیادی در بازار کار دست پیدا کرد. انتخاب این کشور در رشته موسیقی نیز شرایط مشابهی را ایجاد می کند و به همین دلیل باید آن را به عنوان یک گزینه اصلی برای مهاجرت خود در صورت داشتن رزومه قوی در نظر داشت. فرایند تحصیل و رسیدن به کار در کانادا به گونه ای است که شهروندان خارجی از طریق تحصیل در این کشور می توانند به راحتی پروسه دریافت PR این کشور را نیز سپری کنند. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در کانادا پرداخته شده است.

  • فرایند تحصیل رشته موسیقی در کانادا برای دانشجویان خارجی چگونه است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کانادا، در کشورهای دیگر کار کرد؟
  • بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته موسیقی کدامند؟
  • چه هزینه هایی برای تحصیل رشته موسیقی در کانادا در نظر گرفته شده است؟
  • فرایند رسیدن به کار در کانادا پس از تحصیل رشته موسیقی چیست؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در کانادا

باید به این نکته توجه داشت که کانادا یکی از قوی ترین نظام های آموزشی جهان را در اختیار دارد و به همین دلیل می توان انتظار داشت که فرد پس از دریافت مدرک تحصیلی خود در این کشور، امتیازهای ویژه ای در بازار کار داشته باشد. رشته موسیقی یکی از رشته هایی است که در دانشکده های هنر دانشگاه های کانادا ارائه می شود و به همین دلیل دانشجویان می توانند به سادگی اطمینان حاصل کنند که در یک محیط خاص و متناسب با رشته تحصیلی خود، به ادامه تحصیل مشغول می شوند.

دانشگاه های کانادا از نظر علمی در رشته موسیقی بسیار قدرتمند هستند و به دانشجویان این فرصت را می دهند که به اختیار خود در یکی از دانشگاه های انگلیسی یا فرانسوی زبان در این کشور به تحصیل مشغول شوند. طول دوره تحصیل در اکثر گرایش های رشته موسیقی در این کشور در مقطع کارشناسی 4 ساله است و دانشجویان می توانند با تحصیل 2 ساله در مقطع کارشناسی ارشد جایگاه بهتری به دست آورند.

قدم های مثبت برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا

معرفی دانشگاه های برتر کانادا در رشته موسیقی

کانادا دانشگاه های بسیار قدرتمندی در رشته موسیقی در اختیار دارد به طوری که در رتبه بندی جهانی و در بین 195 دانشگاه برتر جهان، نام 14 دانشگاه کانادایی دیده می شود و این خود نشان از اعتبار مدرک تحصیلی دریافت شده از این کشور دارد. در چنین شرایطی باید گفت که برای مهاجرت به کانادا و تحصیل در رشته موسیقی، دانشجویان باید رزومه ای بسیار قدرتمند و شرایط سنی متناسب را در اختیار داشته باشند.

برخی از مهم ترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در رشته موسیقی عبارتند از:

برترین دانشگاه های رشته موسیقی در کانادا

هزینه تحصیل رشته موسیقی در کانادا

باید به این نکته توجه داشت که کانادا یکی از کشورهای نسبتا گران قیمت جهان برای تحصیل است و با توجه به این که امکان استفاده از ویزای همراه در این کشور وجود دارد، می توان گفت که برای بسیاری از افراد، تامین هزینه های زندگی در این کشور در حین تحصیل می تواند یک دغدغه اساسی باشد.

هزینه های مرتبط با تحصیل رشته موسیقی در کانادا را می توان به طور تقریبی به شرح زیر دانست:

نوع هزینهمبلغ به دلار کانادا
شهریه تحصیل مقطع کارشناسی27000$
شهریه تحصیل مقطع کارشناسی ارشد15000$
هزینه زندگی ماهانه یک نفر1500$
هزینه زندگی ماهانه دو نفر2300$
درآمد احتمالی دانشجویان در کانادا1200$
حداقل درآمد همراه در صورت کار تمام وقت3500$

هزینه تحصیل رشته موسیقی در کانادا

شرایط کار یک موسیقیدان در کانادا

افرادی که مدرک تحصیلی خود در کانادا را دریافت کرده باشند، یک بازه زمانی 2 ساله فرصت خواهند داشت تا در این کشور به جستجوی کار بپردازند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی برای آن ها این آینده را متصور شد که قادر به یافتن کار نخواهند بود. با شروع کار در کانادا فرد به سرعت در مسیر دریافت PR قرار خواهد گرفت و این یکی از امتیازهای تحصیل در این کشور به حساب می آید.

یک موسیقیدان در کانادا معمولا به صورت ساعتی و پروژه محور مشغول به کار می شود و به همین دلیل است که می توان انتظار داشت فرد در یک بازه زمانی بسیار کوتاه مدت به شغل خود در این کشور دست پیدا کند. دسترسی به درآمدی در حدود 21.57$ (دلار کانادا) در ساعت می تواند زندگی سطح متوسط را برای فرد رقم بزند.

چشم انداز شغلی در رشته موسیقی در کانادا

یکی از مهمترین دلایلی که اتباع کشورهای خارجی تحصیل رشته موسیقی در کانادا را انتخاب می کنند، چشم انداز شغلی ایده آل در این رشته می باشد. این برنامه، به عنوان آمادگی عالی برای کار فارغ التحصیل در موسیقی یا برای مطالعات حرفه ای در زمینه های دیگر در کانادا عمل می کند. البته شایان ذکر است که، رشته موسیقی در کانادا به فارغ التحصیلان رشته موسیقی این امکان را می دهد که شور و شوق خود را برای موسیقی مهار کنند. همچنین در عین حال می تواند درهای مختلفی را برای حرفه نهایی خود در رشته موسیقی باز کند. اغلب دانشگاه های رایگان کانادا، فرصت های شغلی متعددی را برای دارندگان مدارک موسیقی در  این کشور تضمین می کنند.

بورسیه های تحصیلی در رشته موسیقی در کانادا

یکی از اصلی ترین مزیت های تحصیل رشته موسیقی در کانادا امکان دریافت بورسیه های تحصیلی در این رشته می باشد. دانشجویان کم بضاعت می توانند با ارائه مدارک مورد نیاز برای دریافت بورسیه تحصیلی در این کشور اقدام نمایند. موارد ذکر شده در جدول زیر برخی از بهترین بورسیه های تحصیلی دانشگاه های کانادا برای دانشجویان رشته موسیقی می باشد:

بورسیه های تحصیلی در رشته موسیقی در کاناداتوضیحات
بورسیه های پرستیژاین بورسیه تحصیلی برای دانشجویان با 90% یا بیشتر در دبیرستان در دسترس خواهد بود.
بورسیه های ورودیبورسیه های ورودی در رشته موسیقی در کانادا برای دانشجویان با 80% یا بیشتر در دسترس خواهد بود.
جایزه ویتمورجایزه ویتمور یکی از محبوب ترین بورسیه های تحصیلی در رشته موسیقی می باشد.
بورسیه تحصیلی آلیس مری گودفلوبورسیه تحصیلی آلیس مری گوفلو به دلیل سختگیری های اضافی برای ارائه بورسیه از استقبال کمتری از سوی دانشجویان برخوردار است.

شما نیز در صورتی که به دنبال بهترین مسیرهای مهاجرتی به خارج از کشور هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته موسیقی در کانادا

در خصوص کسب اطلاعات بیشتر به سوالات پرتکرار شما پاسخ داده می شود:

  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در کانادا چگونه است؟ باید به این نکته توجه داشت که کانادا یکی از کشورهای نسبتا گران قیمت جهان برای تحصیل است و با توجه به این که امکان استفاده از ویزای همراه در این کشور وجود دارد، می توان گفت که برای بسیاری از افراد، تامین هزینه های زندگی در این کشور در حین تحصیل می تواند یک دغدغه اساسی باشد.
  • شرایط کار یک موسیقیدان در کانادا چگونه است؟ افرادی که مدرک تحصیلی خود در کانادا را دریافت کرده باشند، یک بازه زمانی 2 ساله فرصت خواهند داشت تا در این کشور به جستجوی کار بپردازند و به همین دلیل است که نمی توان به راحتی برای آن ها این آینده را متصور شد که قادر به یافتن کار نخواهند بود. یک موسیقیدان در کانادا معمولا به صورت ساعتی و پروژه محور مشغول به کار می شود و به همین دلیل است که می توان انتظار داشت فرد در یک بازه زمانی بسیار کوتاه مدت به شغل خود در این کشور دست پیدا کند. دسترسی به درآمدی در حدود 21.57$ (دلار کانادا) در ساعت می تواند زندگی سطح متوسط را برای فرد رقم بزند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *