ویزای تحصیلی

رشته موسیقی در یونان

رشته موسیقی در یونان

تحصیل رشته موسیقی در یونان به گونه ای نیست که بتوان به بسیاری توصیه کرد اما امتیازهای بسیاری در این مسیر وجود دارد. در حال حاضر یونان یکی از کشورهایی است که امکان تحصیل نسبتا ارزان قیمت را برای دانشجویان خارجی فراهم کرده است و با توجه به این که این کشور یکی از کشورهای حوزه شنگن به حساب می آید، ورود به این کشور می تواند همراه با امتیازهای بسیار اقامتی باشد. دانشگاه های یونان دارای شرایط خاص خود هستند و سیستم بولونیا را مورد تبعیت قرار نداده اند. در چنین شرایطی می توان گفت که تحصیل در این کشور در سطح اروپا متفاوت است و دارای جایگاه مربوط به خود است.

روند تحصیل رشته موسیقی در کشورهای مختلف به گونه ای است که بسیاری از افراد نمی توانند به خواسته خود در رابطه با تحصیل در دانشگاه های تراز اول جهان برسند و در نتیجه به ناچار مسیرهای دیگری را برای تحصیل خود انتخاب می کنند و خارج از محیط آکادمیک به خواسته های خود دست پیدا می کنند. شرکت در آزمون های ورودی برای دانشجویان خارجی سبب شده تا بسیاری از آن ها نتوانند به خواسته خود در این رابطه دست پیدا کنند. در این مقاله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی چگونگی تحصیل رشته موسیقی در یونان پرداخته شده است.

  • شرایط تحصیل رشته موسیقی در یونان چیست؟
  • بهترین دانشگاه های رشته موسیقی در یونان کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته موسیقی در این کشور برای دانشجویان خارجی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان هنرمند در یونان به کار مشغول شد؟

شرایط تحصیل رشته موسیقی در یونان

در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دانشگاه های یونان مسیر مناسبی برای دانشجویان خارجی طراحی کرده اند اما شرایط تحصیل در این کشور تابع سیستم بولونیا نیست و همین مسئله می تواند محدودیت هایی را برای دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به وجود آورد. در حال حاضر تحصیل رشته موسیقی در مقطع کارشناسی ارشد در یونان 4 ساله است و برای ورود به دانشگاه های این کشور در مقطع کارشناسی ارشد، دانشجویان باید مدرکی را ارائه کنند که در طول 4 سال به دست آمده باشد و نظام آموزش 3 ساله در این کشور مورد تایید نیست.

تحصیل در رشته موسیقی در مقطع کارشناسی در دانشگاه های این کشور به زبان هلنی ممکن شده است و دانشجویان برای تحصیل در این کشور مسیر سختی برای یادگیری زبان خواهند داشت اما در مقطع کارشناسی ارشد شرایط بهتری وجود خواهد داشت و می توان به زبان انگلیسی نیز در این کشور به ادامه تحصیل پرداخت. فرایند تحصیل در این کشور با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های یونان نمی تواند چندان دشوار باشد.

شرایط تحصیل رشته موسیقی در یونان

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در یونان

افرادی که یونان را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته موسیقی انتخاب می کنند، 7 دانشگاه مختلف را در دسترس خواهند داشت و به همین دلیل است که به دانشجویان توصیه می شود تا رزومه های تحصیلی قدرتمند برای تحصیل در این کشور ارائه کنند تا در نتیجه بتوانند به بهترین نتیجه در این رابطه دست پیدا کنند.

شرایط تحصیل رشته انیمیشن در یونان

برخی از مهم ترین دانشگاه های یونانی برای تحصیل در رشته موسیقی عبارتند از:

برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته موسیقی در یونان

هزینه تحصیل رشته موسیقی در یونان

افراد زیادی در یونان زندگی می کنند که هزینه های زندگی خانوادگی آن ها از زندگی یک نفر در کشورهای برتر اروپایی نظیر هلند، انگلستان و غیره کمتر است و این را می توان به عنوان یکی از مزیت های مهاجرت به یونان به ویژه از طریق تحصیل معرفی کرد. در حال حاضر دانشجویان خارجی در یونان دغدغه های اندکی برای تامین هزینه های زندگی خود در این کشور خواهند داشت و به همین دلیل است که به افرادی که از تمکن مالی قدرتمند برخوردار نیستند خواسته می شود تا به دانشگاه های این کشور نیز توجه ویژه داشته باشند.

برخی از مهم ترین هزینه هایی که دانشجویان خارجی در یونان با آن روبرو می شوند عبارتند از:

نوع هزینههزینه به یورو
شهریه دانشگاه های دولتی1700€
شهریه دانشگاه های خصوصی9500€
هزینه زندگی ماهانه450€
متوسط درآمد کار دانشجویی500€

شرایط کار یک موسیقیدان در یونان

افرادی که یونان را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته موسیقی انتخاب می کنند، از شانس نسبتا مناسبی در این کشور برای رسیدن به کار برخوردار هستند. افرادی که در حوزه موسیقی در یونان فعالیت می کنند، به صورت ساعتی درآمد کسب می کنند و به همین دلیل است که فرد باید محاسبات دقیق تری در رابطه با درآمد در این کشور داشته باشند. به طور متوسط یک موسیقیدان در این کشور در هر ساعت فعالیت خود در حدود 17€ (یورو) درآمد خواهند داشت و این مبلغ با توجه به متوسط درآمد در این کشور می تواند بسیار ارزشمند باشد. در صورتی که شما نیز به دنبال راهکارهای اساسی برای مهاجرت خود هستید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این زمینه راهنمایی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *