ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی

رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی

رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی را می توان بعنوان یکی از بهترین رشته های تحصیلی وابسته به علوم پزشکی دانست که مخاطبان بسیاری دارد. زمانی که صحبت از تحصیل در یک کشور آفریقایی در میان باشد، بسیاری از افراد بلافاصله موضع گیری هایی را انجام می دهند که نشان از عدم تمایل آن ها به این کشورها است. با این وجود باید صادقانه بیان کرد که آفریقای جنوبی از جمله کشورهایی است که بهترین امکانات تحصیلی را در برخی از رشته ها در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد و آن ها را در مسیر تبدیل شدن به یک فرد حرفه ای کمک می کند.

دو دانشگاه تراز اول جهانی در کشور آفریقای جنوبی وجود دارد که به دانشجویان بین المللی این فرصت را می دهند تا به زبان انگلیسی در رشته میکروبیولوژی به ادامه تحصیل بپردازند و از این طریق آماده ورود به بهترین بازارهای کار جهانی شوند. آفریقای جنوبی یکی از کشورهای در حال توسعه در جهان است که تمایل بسیار بالایی به جذب نیروی کار حرفه ای از خارج از کشور دارد و در صورتی که فردی بتواند در این کشور به ادامه تحصیل بپردازد، قطعا شانس بسیار مناسبی را برای خود در این کشور ایجاد کرده است. مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همین رو در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی چیست؟
  • آیا هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور بالا است؟
  • شرایط بازار کار در کشور آفریقای جنوبی چگونه است؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در این کشور چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی

آفریقای جنوبی را می توان یکی از پیشرفته ترین کشورهای قاره سیاه معرفی کرد و پیشرفت های این کشور در نظام آموزشی آن نیز نمود پیدا کرده تا جایی که امروز در رشته میکروبیولوژی دانشگاه های این کشور توانسته اند رتبه های کمتر از 150 را به خود اختصاص دهند. دانشگاه کیپ تون که بهترین دانشگاه آفریقای جنوبی در رده بندی های جهانی است، در رشته میکروبیولوژی رتبه 79 جهان را در اختیار دارد و این در حالی است که خود در جایگاه 103 قرار گرفته است. دانشگاه پرتوریا نیز با قرار گرفتن در رده 124 جهان در رشته میکروبیولوژی یکی دیگر از دانشگاه هایی است که می توان به منظور تحصیل در این رشته انتخاب کرد.

تحصیل در دانشگاه های آفریقای جنوبی به زبان انگلیسی انجام می شود و این خود یکی از مهم ترین امتیازاتی است که تحصیل در این کشور می تواند به همراه داشته باشد. از سوی دیگر، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور نیز برای بسیاری از متقاضیان مقرون به صرفه است و به همین دلیل می توان به بسیاری، با توجه به شرایطی که در اختیار دارند، تحصیل در آفریقای جنوبی را توصیه کرد.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی

هزینه تحصیل میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی

اولین قدم در رابطه با مهاجرت به هر نقطه از جهان، انجام برنامه ریزی های لازم است. هر فرد باید در ابتدا برای خود مشخص کند که در طول مسیر مهاجرت به کشور مقصد با چه چالش هایی روبرو خواهد بود و چگونه می تواند آن ها را برطرف سازد. یکی از مهم ترین دغدغه هایی که باید به آن توجه شود، مجموعه هزینه هایی است که باید در طول رسیدن به خواسته خود آن ها را پرداخت. برای دانشجویان بین المللی مهم ترین هزینه ها اما مربوط به شهریه دانشگاهی آن ها می شود.

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در آفریقای جنوبی برای یک سال تحصیلی در حدود 3850$ تا 5200$ (دلار) است و به همین دلیل است که می توان تحصیل در این کشور را با توجه به جایگاه علمی دانشگاه های آن مقرون به صرفه دانست. البته دانشجویان نباید امید چندانی به دریافت بورسیه داشته باشند چراکه تعداد بورسیه های ارائه شده به دانشجویان بخصوص دانشجویان غیر بومی بسیار محدود هستند.

هزینه زندگی در آفریقای جنوبی نیز برای دانشجویان در وضعیت مناسبی قرار دارد. در بسیاری از شهرهای آفریقای جنوبی با در اختیار داشتن 300$ (دلار) سرمایه ماهانه، می توان هزینه های زندگی دانشجویی در آن را پرداخت کرد اما در شهرهای بزرگ تر این مبلغ ممکن است به 700$ (دلار) در ماه برسد و این مبلغ همچنان از هزینه های زندگی در بسیاری از کشورهای اروپایی کمتر است.

در چنین شرایطی، دانشجویان اجازه دارند تا به مدت 20 ساعت در هفته مشغول به کار باشند اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که نرخ بیکاری در آفریقای جنوبی کمی بالاتر از استانداردهای جهانی است و به همین دلیل است که دانشجویان ممکن است نتوانند شغل مورد نظر خود در هنگام تحصیل را بیابند.

درآمد یک میکروبیولوژیست در آفریقای جنوبی

دانشجویانی که در آفریقای جنوبی تحصیلات خود را به پایان رسانده باشند این فرصت را خواهند داشت تا به جستجوی کار در این کشور بپردازند و در صورتی که موفق به امضای قرارداد شوند، قادر خواهند بود تا اقامت آفریقای جنوبی از طریق کار را به دست آورند و از این طریق، آینده شغلی خود را نیز تغییر دهند.

از جمله مشاغلی که می تواند شرایط اقامتی دانشجویان در آفریقای جنوبی را بهبود ببخشد، رشته میکروبیولوژی است که در لیست مشاغل مورد نیاز آفریقای جنوبی در حوزه پزشکی قرار دارد. بنابراین می توان گفت که علاقمندان به کار در آفریقای جنوبی، با انتخاب رشته تحصیلی میکروبیولوژی می توانند بلافاصله پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور اقامت دریافت کنند و از این طریق به درآمد بالایی نیز دسترسی داشته باشند. در نمودار زیر، متوسط درآمد میکروبیولوژیست ها در آفریقای جنوبی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور آفریقای جنوبی

در بسیاری از رشته های تحصیلی، ورود به آفریقای جنوبی کار چندان درستی نیست اما می توان گفت که تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور می تواند انتخاب بسیار درستی باشد. به همین دلیل است که تلاش شد تا نکات مثبتی که در این رابطه وجود دارد را در مقاله حاضر بیان کنیم. در صورتی که تمایل به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در بهترین کشورهای دنیا را دارید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا شما را در این مسیر پر فراز و نشیب همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *