ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

امکان تحصیل رشته میکروبیولوژی در ارمنستان در طی 4 سال به زبان انگلیسی و نیز با هزینه بسیار پایین برای متقاضیان فراهم است. دانشجویان خارجی در قالب این رشته می توانند علاوه بر تحصیل دروس مبانی و مقدماتی همچنین وارد مباحث تخصصی از جمله آناتومی و بیولوژی انسانی، ژنتیک، بیوشیمی و بیولوژی مولکولی شده و این دوره تحصیلی را به اتمام برسانند. عزیزان همچنین بایستی به این نکته مهم توجه داشته باشند که هزینه سالیانه تحصیل این رشته مثلا در دانشگاه پزشکی ایروان (YSMU) حدود 5000$ (دلار) می باشد.

امتیازات تحصیل در ارمنستان متنوع بوده و شامل تحصیل در دانشگاه های برتر منطقه قفقاز، تحصیل به زبان انگلیسی، امکان کار پاره وقت و دریافت بورس تحصیلی، عدم نیاز به مدرک زبان، عدم الزام به شرکت در آزمون ورودی، تحصیلات کم هزینه و نیز هزینه پایین زندگی و غیره می باشد. بنابراین یکی از آسانترین و ارزانترین مقاصد برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در جهان کشور ارمنستان می باشد. تیم کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده پاسخگویی به سوالات شما درباب مهاجرت تحصیلی به ارمنستان 2021 می باشد.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ارمنستان در دو مقطع لیسانس (4 سال) و فوق لیسانس (2 سال) گزینه های زیادی وجود دارد. اما در حال حاضر بهترین و پرطرفدارترین گزینه ممکن جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در مقطع لیسانس و تحصیل رشته بیولوژی و میکروبیولوژی پزشکی در مقطع فوق لیسانس در دانشگاه پزشکی ایروان (YSMU) برای متقاضیان تحصیل این رشته فراهم است. در مجموع برنامه های تحصیلی این رشته در ارمنستان از قرار ذیل می باشد:

رشته/ گرایش تحصیلیدانشگاه
بیولوژی پزشکی (ارشد)دانشگاه پزشکی ایروان (YSMU)
میکروبیولوژی پزشکی (ارشد)دانشگاه پزشکی ایروان (YSMU)
بیولوژی مولکولی و سلولی (ارشد)دانشگاه آگراریان ملی ارمنستان
بیولوژی (ارشد)دانشگاه ملی گوریس

در واقع میکروبیولوژی در ارمنستان موضوعات متنوعی از ایمنی شناسی تا ژنتیک میکروبیال و مهندسی ژنتیک را تحت پوشش قرار می دهد. ساختار آموزش دانشجویان رشته میکروبیولوژی در ارمنستان نیز به گونه ای است که دانشجویان در سال های اول و دوم تحصیلاتشان بیشتر بر روی دروس پایه از جمله شیمی، فیزیک، زیست شناسی و شیمی متمرکز هستند. اما در سال های دوم و سوم تحصیلاتشان غالبا بر روی دروس عملی و آزمایشگاهی متمرکز می باشند.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های ارمنستان جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی دانشجویان بایستی با مراجعه به سایت دانشگاه و تکمیل فرم درخواست و نیز ارسال برخی مدارک اقدام کنند. برای پذیرش از دانشگاه های ارمنستان 2021 نیز نیازی به ارائه مدرک زبان انگلیسی و یا شرکت در آزمون نیست. بنابراین متقاضیان تحصیل این رشته در دانشگاه های ارمنستان مسیر آسان و راحتی برای پذیرش پیش رو دارند. تقریبا نیز شرایط پذیرش از کلیه دانشگاه های ارمنستان به یک صورت بوده و آنها از دانشجویان متقاضی شرایط زیر را درخواست می کنند:

  • مدرک دیپلم متوسطه یا پیش دانشگاهی
  • ریزنمرات یا کارنامه تحصیلی با کسب 50% نمرات در دروس زیست شناسی، فیزیک و شیمی
  • مدارک شناسایی معتبر از جمله پاسپورت

شرایط پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

اخذ ویزا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

طبق مقررات مهاجرتی کشور ارمنستان، دانشجویان بین المللی برای اخذ پذیرش و تحصیل در دانشگاه های این کشور نیازمند طی دو مرحله اصلی یعنی اخذ نامه پذیرش و نیز دریافت ویزای تحصیل در ارمنستان هستند. مرحله اول که مربوط به دریافت نامه پذیرش از دانشگاه های ارمنستان بوده و این مرحله غالبا به صورت آنلاین انجام می پذیرد. اما مرحله دوم به صورت حضوری انجام شده و صرفا از طریق مراجعه به سفارت ارمنستان امکان پذیر است. به همین دلیل نیز متقاضیان تا پیش از مراجعه به سفارت ارمنستان مدارک لیست شده در ذیل را بایستی تهیه کنند:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای دانشجویی ارمنستان
  • مدرک مسافرتی مثل پاسپورت ملی معتبر
  • عکس پاسپورتی جدید در 3 قطعه
  • تاییدیه پذیرش از دانشگاه ارمنستان
  • انگیزه نامه
  • تمامی مدارک تحصیلی متقاضی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اثبات تمکن مالی مناسب
  • بیمه مسافرتی معتبر
  • رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای تحصیلی ارمنستان

شرایط کار میکروبیولوژیست ها در ارمنستان

دانشجویان پس از تحصیل رشته میکرو بیولوژی در ارمنستان می توانند با جستجوی کار در این کشور کاری یافته و اقامت کاری خود را دریافت کنند. آنها می توانند در پست های کاری مختلفی مثل میکروبیولوژیست، دانشمند زیست پزشکی یا بیومدیکال، تکنسین آزمایشگاهی، محقق یا نویسنده علمی، دانشمند پزشکی قانونی، مدیر پروژه علمی در ارمنستان استخدام شوند. همان طوری که در تصویر زیر هم مشاهده می شود، 90% متخصصان این رشته در ارمنستان به طور متوسط درآمدی ماهیانه در حدود AMD229000 (درام) معادل $469.39 (دلار) دریافت می کنند:

متوسط درآمدی ماهیانه در رشته میکروبیولوژی در ارمنستان

بنابراین میزان درآمد دریافتی این متخصصان در ارمنستان رابطه مستقیمی با میزان تحصیلات و نیز سوابق کاری آنها دارد. ضمنا برای کار قانونی در ارمنستان متقاضیان نیازمند اخذ ویزای کاری این کشور می باشند. کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانند اطلاعات کاملی درباب شرایط اقامت از طریق کار در ارمنستان 2021 را در اختیار شما عزیزان قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *