ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در اروگوئه

رشته میکروبیولوژی در اروگوئه

رشته میکروبیولوژی در اروگوئه در زمره معروفترین رشته های تحصیلی می باشد که امکان تحصیل آن به مدت 4 سال و به زبان اسپانیایی فراهم است. دانشجویان می توانند در قالب این رشته در یکی از گرایشات بیوتکنولوژی، ایمونولوژی، مهندسی بیومدیکال و غیره تخصص یافته و پس از اخذ مدرک خود نیز وارد بازار کار اروگوئه شوند. از برترین دانشگاه های کشور اروگوئه جهت تحصیل این رشته نیز می توان به دانشگاه جمهوری (UdelaR) و دانشگاه مونته ویدئو (UM) اشاره نمود.

اما چه دلیل یا دلایلی برای تحصیل این رشته در اروگوئه وجود دارد؟ اروگوئه دارای یکی از برترین نظام های آموزش عالی در قاره آمریکای جنوبی است که امکان تحصیل به زبان های اسپانیایی و انگلیسی در آن وجود دارد. علاوه بر این شرایط پذیرش از اروگوئه (کشوری با ضریب امنیت بالا و استاندارد زندگی خوب) آسانتر بوده و دانشجویان می توانند از حق درخواست بورسیه و نیز کار دانشجویی در این کشور نیز بهره مند شوند. عزیزان پس از مطالعه این مقاله می توانند سوالات تخصصی خود در باب تحصیل در اروگوئه 2021 را با کارشناسان خبره ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در میان بگذارند.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در اروگوئه

این رشته در دانشگاه های اروگوئه به صورت یک دوره 4 ساله بوده و دانشجویان بعد از تمام شدن دوره مذکور می توانند به عنوان میکروبیولوژیست وارد بازار کاری اروگوئه شوند. در واقع رشته میکروبیولوژی در اروگوئه بر روی زیست شناسی میکروارگانیزم هایی متمرکز است که تک سلولی، چند سلولی و یا بدون سلول هستند. اینها شامل میکروب هایی مثل باکتری و قارچ بوده و دانشجویان هم به صورت تئوری و هم آزمایشگاهی به رشد و توسعه این میکروارگانیزم ها و نیز چگونگی واکنش آنها با همدیگر و با محیطشان می پردازند. اما آیا با برترین دانشگاه های اروگوئه برای تحصیل رشته میکروبیولوژی آشنایی دارید؟ ما برای تعیین برترین دانشگاه های اروگوئه از رنکینگ دانشگاه های آمریکای لاتین QS استفاده کرده و آنها را با ذکر رتبه در لیست زیر معرفی می کنیم:

دانشگاهرتبه در بین دانشگاه های آمریکای لاتین
دانشگاه جمهوری (UdelaR)47
دانشگاه مونته ویدئو (UM)85
دانشگاه ORT اروگوئه91
دانشگاه کاتولیک اروگوئه (UCU)101

تحصیل رشته میکروبیولوژی در اروگوئه

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در اروگوئه

پذیرش از دانشگاه های اروگوئه به صورت واحد انجام نمی شود بلکه دانشجویان برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور بایستی مستقیما به سایت خود دانشگاه اروگوئه مراجعه نمایند. ضمنا تمامی مراحل اخذ پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در اروگوئه به صورت آنلاین انجام شده و شامل مراحلی چندی مثل ثبت نام، تکمیل فرم درخواست، واریز هزینه درخواست و ارسال مدارک مورد نیاز برای پذیرش می باشد. بدین ترتیب مدارک و شرایط لازم برای اخذ پذیرش در رشته میکروبیولوژی از دانشگاه های اروگوئه در سال 2021 از این قرار است:

شرایط لازم برای اخذ پذیرش در رشته میکروبیولوژی از دانشگاه های اروگوئه

در ادامه بایستی به این نکته مهم نیز توجه شود که کلیه مدارک فوق قبل از تحویل به دانشگاه اروگوئه بایستی حتما به زبان اسپانیایی ترجمه شده و سپس ارائه گردد.

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در اروگوئه

طبق قوانین کشور اروگوئه ورود افراد خارجی به این کشور با هر هدفی از جمله تحصیل مشروط به اخذ ویزای ورود یا Entry Visa می باشد. پس دانشجویان متقاضی تحصیل رشته میکروبیولوژی نیز جهت ورود قانونی و شروع تحصیلات خود در اروگوئه نیازمند اخذ ویزایی به نام ویزای تحصیلی اروگوئه هستند. غالبا ویزای تحصیلی اروگوئه با اعتبار حداکثر یک ماهه صادر شده و دانشجویان خارجی به محض ورود به خاک اروگوئه ملزم هستند تا برای ثبت نام ورود خود و اخذ کارت اقامتشان به اداره مهاجرت اروگوئه مراجعه نمایند. فلذا برای درخواست ویزای تحصیلی اروگوئه از طریق سفارت این کشور تحویل مدارک مهم زیر الزامی است:

  • پاسپورت ملی با اعتبار کافی
  • مدارک احراز هویتی
  • چند قطعه عکس پاسپورتی
  • نامه پذیرش از دانشگاه های اروگوئه
  • گواهی عدم سوء سابقه
  • گواهی تمکن مالی کافی برای زندگی در اروگوئه
  • تاییدیه سلامت
  • مدارک تحصیلی
  • رسید پرداخت هزینه ویزای تحصیلی اروگوئه

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در اروگوئه

یکی از امتیازات بسیار مهم تحصیل رشته میکروبیولوژی در اروگوئه تحصیل این رشته با هزینه پایین تر می باشد. متقاضیان بایستی در جریان باشند که طبق قوانین آموزشی اروگوئه، تحصیل شهروندان این کشور در دانشگاه های دولتی اروگوئه رایگان است اما دانشجویان بین المللی از جمله دانشجویان رشته میکروبیولوژی برای ادامه تحصیل ملزم به پرداخت هزینه تحصیلی خود می باشند. با توجه به دوره تحصیلی و نوع دانشگاه مربوطه نیز متوسط شهریه تحصیل در اروگوئه بین $2250 الی $4500 (دلار) متغیر است. از طرف دیگر متوسط هزینه زندگی در اروگوئه 2021 نیز با توجه به آمارهای روز ماهیانه حدود $846 (دلار) می باشد:

متوسط هزینه زندگی در اروگوئه

ریز جزییات برخی از مهمترین هزینه های زندگی دانشجوئی در اروگوئه 2021 نیز از این قرار است:

آیتم هاهزینه به دلار
اجاره ماهیانه383$
غذا307$
حمل و نقل70.8$
سایر مخارج84$

شرایط کاری میکروبیولوژیست ها در اروگوئه

همان طوری که پیشتر هم گفته شد، اروگوئه دارای یک اقتصاد با ثبات و رو به رشدی است. همان گونه ای که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، این کشور دارای نرخ بیکاری 10.2% بوده و از این نظر در بین اغلب کشورهای آمریکای وضعیت خوبی برای استخدام نیروهای متخصص دارد:

نرخ بیکاری در اروگوئه

از سوی دیگر میکروبیولوژی در اروگوئه جزء رشته مشاغل مورد نیاز اروگوئه محسوب شده و شرکت های معتبر زیادی در پی به کارگیری فارغ التحصیلان این رشته هستند. طبق آمار موجود، متوسط درآمد ماهیانه این دسته از متخصصان در کشور اروگوئه حدود UYU77000 (پزو اروگوئه) می باشد و این در حالی است که متوسط درآمد در خود کشور اروگوئه در حدود UYU33000 (پزو اروگوئه) است. نمودار پایین برتری درآمدی میکروبیولوژیست ها نسبت به درآمد متوسط سایر شاغلین اروگوئه را نشان می دهد:

مقایسه درآمدی شاغلین در اروگوئه

یکی از مطمئن ترین راه ها برای مهاجرت به اروگوئه و اخذ اقامت و تابعیت این کشور سرمایه گذاری برای ثبت شرکت می باشد. شما از طریق بهره مندی از مشاوره های وکلای موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید در جریان شرایط و الزامات این نوع اقامت اروگوئه 2021 قرار بگیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *