ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در امارات

رشته میکروبیولوژی در امارات

انتخاب تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات یک تجربه تحصیلی فوق العاده است که اکثرا مورد توجه بسیاری از افراد قرار می گیرد. دانشجویان با تحصیل در این کشور ثروتمند می توانند از مزایای بیشمار تحصیل و زندگی در آن که در ادامه اشاره خواهیم کرد بهره مند شوند. امارات یک مرکز تحقیق و آموزش در حال گسترش است. جمعیت این کشور دارای نرخ سواد بسیار بالایی است – تقریبا 90% – و این روزها امارات برای بهبود موسسات علم و فناوری خود پول کلانی را سرمایه گذاری کرده است.

دانشگاه های این کشور در سراسر جهان شهرت زیادی به دست آورده اند و این امر امارات را به یک انتخاب عالی برای آموزش عالی تبدیل کرده است. در امارات، انگلیسی به عنوان زبان دوم غیررسمی در حال رشد است. در حالی که در دانشگاه های این کشور برنامه های قابل توجهی به زبان انگلیسی ارائه می شوند، دانشجویان با مانع زبانی مواجه نمی شوند. این امر به این دلیل است که امارات در زمینه تسلط به زبان انگلیسی یکی از بهترین کشورهای عربی است که عمدتا به دلیل تاثیر مثبت بخش های مالی و گردشگری است.

دانشجویان در حین اقامت در امارات از آثار مدرن معماری شگفت انگیز این کشور مانند برج خلیفه، برج العرب، کاخ امارات، مرکز خرید دبی، موزه ملی زاید یا جزایر مصنوعی نخل در دبی شگفت زده می شوند. همچنین، دانشجویان از فعالیت های هیجان انگیز در فضای باز مانند چتربازی سقوط آزاد، شتر سواری، سافاری های بیابانی، کایاک سواری، موج سواری و موارد دیگر در هنگام زندگی و تحصیل در امارات لذت خواهند برد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات به شرح زیر تهیه نموده اند.

هزینه تحصیل و زندگی دانشجویان رشته میکروبیولوژی در امارات

هزینه تحصیل در امارات می تواند بسیار بالا باشد. دانشگاه های دولتی در این کشور این اختیار را دارند که شهریه های خود را تعیین کنند. به طور متوسط، دانشجویان بین المللی بین 5000€ تا 27650€ (یورو) در سال در دانشگاه های دولتی شهریه پرداخت می کنند. دانشگاه های خصوصی نیز همانند همتایان دولتی خود می توانند شهریه های خود را تعیین نمایند. البته هزینه های تحصیل در دانشگاه های خصوصی اغلب بالاتر از دانشگاه های دولتی است.

در مقایسه با دیگر کشورهای جهان، امارات می تواند مکانی نسبتا گران برای زندگی باشد. برای هزینه های زندگی در این کشور، دانشجویان می توانند مبلغ 1100€-1700€ (یورو) در ماه را انتظار داشته باشند. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در امارات را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در امارات در سالهای اخیر

در صورتی که دانشجویان بخواهند در این کشور آپارتمان یک خوابه اجاره کنند با نرخ های زیر مواجه می شوند:

موقعیت آپارتماناجاره بها بر حسب یورو
آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر1002.02€
آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر661.58€

جدول زیر قیمت برخی اقلام مصرفی در امارات را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
گوشت گاو (1 کیلوگرم)8.20€
برنج سفید (1 کیلوگرم)1.55€
موز (1 کیلوگرم)1.37€
سیب زمینی (1 کیلوگرم)0.78€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)7.76€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)5.20€
سیب (1 کیلوگرم)1.66€

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات

هر شهروند خارجی (به استثنای افراد اهل کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) که مایل به تحصیل در امارات هستند باید ویزای دانشجویی امارات (UAE Student Visa) را دریافت کنند. با این حال، قبل از آن، فرد باید در یک موسسه آموزش عالی در امارات پذیرش گرفته باشد زیرا این دانشگاه است که روند درخواست ویزا را هندل می کند. هنگام درخواست ویزای دانشجویی امارات، فرد باید اسناد و مدارک زیر را ارائه دهد:

  • گذرنامه به همراه چندین کپی از آن
  • چند قطعه عکس به اندازه عکس گذرنامه – ممکن است تا 12 قطعه مورد نیاز باشد.
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه یا کالج اماراتی
  • سند اثبات تمکن مالی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی
  • گواهی پزشکی صادر شده توسط یک مرکز بهداشت و سلامت مورد تایید دولت در امارات – همه متقاضیان بالای 18 سال باید آزمایشات پزشکی برای HIV، TB، هپاتیت B و C، جذام و سفلیس را انجام دهند
  • سند اثبات محل اقامت، مانند خوابگاه دانشجویی یا سند اجاره
  • در صورتی که فرد متقاضی برنامه تحصیلات تکمیلی باشد، گواهینامه تحصیلی از دانشگاه/ کالج قبلی

متقاضیان باید توجه داشته باشند که الزامات درخواست ویزا از یک امارت به امارت دیگر و همچنین از یک دانشگاه به دانشگاه دیگر متفاوت است. موارد فوق فقط رایج ترین اسناد مورد نیاز هستند و در نهایت این دانشگاه مورد نظر است که لیست کاملی از مدارک مورد نیاز را در اختیار متقاضی قرار می دهد.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات

سوالات رایج درباره تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات

در این بخش به چند سوال درباره تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات پاسخ می دهیم:

  • اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات چگونه است؟ در امارات هر دانشگاه دارای سیستم خاص خود در وب سایتش است که به دانشجویان احتمالی این امکان را می دهد که برای برنامه مورد نظر خود درخواست ارائه دهند. به این ترتیب، پس از انتخاب برنامه مورد علاقه متقاضی باید از طریق وب سایت دانشگاه مورد نظر درخواست خود را ارائه نموده و اسناد و مدارک مورد نیاز را ارسال نماید.
  • مدارک مورد نیاز برای اخذ پذیرش در رشته میکروبیولوژی در امارات کدامند؟ اسکن مدرک تحصیلی مقطع قبلی، ریزنمرات مقطع قبلی، اسکن گذرنامه و/یا شناسنامه، رزومه، مدرک بورسیه یا تامین مالی، توصیه نامه و غیره.
  • آیا داشتن گواهینامه زبان انگلیسی برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات ضروری است؟ بله. برای درخواست تحصیل در امارات، متقاضیان باید مدرک مهارت زبان انگلیسی داشته و ارائه دهند.
  • گواهینامه های زبان انگلیسی مورد قبول برای ورود به رشته میکروبیولوژی در امارات کدامند؟ PTE Academic، TOEFL، IELTS، C1 Advanced یا C2 Proficiency گواهینامه هایی هستند که عموما توسط دانشگاه های امارات پذیرفته می شوند. با این حال، متقاضیان همیشه باید وب سایت دانشگاه مورد نظر خود را بررسی کنند تا مطمئن شوند که آن دانشگاه کدام گواهینامه ها را می پذیرد.

بازار کار رشته میکروبیولوژی در امارات

شما به عنوان یک میکروبیولوژیست با مطالعه میکروارگانیسم ها، نقش مهمی در تشخیص و پایش بیماری ها و شرایط عفونی ایفا خواهید کرد. تخصص شما در تکنیک های میکروبیولوژیکی، تجزیه و تحلیل نمونه و تفسیر نتایج به تشخیص دقیق بیمار و برنامه های درمانی موثر کمک می کند. یک میکروبیولوژیست که در امارات متحده عربی کار می کند معمولاً حدود 535900 AED (درهم) در سال درآمد دارد و این می تواند از کمترین میانگین حقوق در حدود 263100 AED (درهم) تا بالاترین میانگین حقوق 839500AED (درهم) متغیر باشد.

وضعیت حقوق میکروبیولوژیست ها در امارات

فردی که به عنوان میکروبیولوژیست در امارات کار می کند، به طور معمول ماهیانه حدود 44800AED (درهم امارات متحده عربی) درآمد دارد. حقوق میکروبیولوژیست ها در این کشور بین 21900AED تا 69800AED (درهم امارات) است.

وضعیت حقوق ماهیانه میکروبیولوژیست ها در امارات

میانگین حقوق ماهیانه مورد اشاره شامل حق مسکن و سایر مزایا می باشد. حقوق میکروبیولوژیست ها بر اساس فاکتورهایی مانند تجربه و مهارت بسیار متفاوت است. به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در امارات توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در امارات به زبان انگلیسی با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *