ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در ایرلند

رشته میکروبیولوژی در ایرلند

رشته میکروبیولوژی در ایرلند از جمله رشته های تحصیلی مرتبط با علوم پزشکی است که برای علاقه مندان آینده شغلی بسیار مناسبی دارد. ایرلند یکی از معدود کشورهای جهان است که سیستم اداره آن با انگلستان هم خوانی بسیار زیادی دارد اما هزینه های کلی زندگی در آن بسیار مقرون به صرفه تر است و از همین رو است که بسیاری از علاقمندان به زندگی در این کشور که توان پرداخت هزینه های بالای آن را ندارند، از کشورهایی نظیر ایرلند به عنوان پل ورود استفاده می کنند تا بتوانند زندگی خود را در آینده مطابق با خواسته خود تغییر دهند.

ایرلند نظام آموزشی بسیار قدرتمندی را در اختیار دارد و از همین رو می توان انتظار داشت که مسیر پذیرش برای همه متقاضیان تحصیل در این کشور به آسانی امکان پذیر نباشد. در رشته میکروبیولوژی اما شرایط می تواند دشوارتر نیز باشد چراکه تعداد دانشگاه های ارائه کننده این رشته تحصیلی محدود هستند و دانشجویان باید در رقابتی دشوار پذیرش خود را از دانشگاه های این کشور دریافت کنند و این همان مسئله ای است که بسیاری را از گام برداشتن در این مسیر منصرف می سازد. با همه این تفاسیر، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله در رابطه با شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ایرلند توضیحات جامعی را در اختیار علاقمندان قرار خواهند داد.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایرلند چیست؟
  • آیا ایرلند کشوری گرانقیمت برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در ایرلند چگونه است؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در ایرلند چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایرلند

رشته میکروبیولوژی در ایرلند از جمله رشته هایی است که نمی توان به راحتی در تمامی دانشگاه های این کشور به آن دسترسی پیدا کرد و به همین دلیل است که در زمان ثبت درخواست برای دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور فرد باید اطمینان حاصل کند که قابلیت رقابت با بسیاری از علاقمندان به تحصیل در این رشته را خواهد داشت و شانس بالایی برای پذیرش تحصیلی دارد. به زبان ساده تر، اخذ پذیرش از دانشگاه های ایرلند در رشته میکروبیولوژی نیازمند در اختیار داشتن یک رزومه تحصیلی بسیار قدرتمند است.

خوشبختانه زبان تحصیل در ایرلند انگلیسی است و به همین دلیل است که نیازی به یادگیری زبان سوم برای شروع دوره تحصیل در این کشور وجود ندارد و مردمان این کشور نیز به همین زبان گفتگو می کنند و به همین دلیل است که شرایط کلی زندگی در این کشور نیز برای بسیاری از دانشجویان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

دانشگاه کالج کورک بهترین دانشگاه ایرلند برای تحصیل در این رشته است و دانشجویانی که از این دانشگاه مدرک تحصیلی خود را دریافت می کنند، می توانند اطمینان داشته باشند که مدرک تحصیلی آن ها برای ورود به بازار کار بسیار معتبر است. این دانشگاه اگرچه در رده بندی کلی بهترین دانشگاه های جهان رتبه 437 را در اختیار دارد اما در رشته میکروبیولوژی موفق شده است تا جایگاه 114 را برای خود به ارمغان آورد.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایرلند

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایرلند

یکی از موضوعاتی که پیش از انجام اولین اقدامات مهاجرتی برای تحصیل در خارج از کشور باید مورد توجه قرار گیرد، هزینه هایی است که در طول سفر باید با آن روبرو شد. هزینه های مربوط به تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایرلند شامل شهریه دانشگاه و همچنین هزینه هایی می شود که دانشجویان به عنوان هزینه روزانه زندگی خود به آن ها نیاز خواهند داشت.

شهریه دانشجویان بین المللی در کشور ایرلند از 9000€ (یورو) در سال آغاز می شود ولی در رشته میکروبیولوژی، شهریه ای که برای دانشجویان خارجی در نظر گرفته شده است، در حدود 16000€ (یورو) برای هر سال تحصیلی است و این مبلغی است که بسیاری از دانشجویان به راحتی نمی توانند آن را صرفا برای شهریه دانشگاهی خود پرداخت کنند.

از سوی دیگر دانشجویان با هزینه های زندگی خود در این کشور نیز روبرو خواهند بود که خوشبختانه هزینه زندگی در ایرلند به مراتب کمتر از هزینه زندگی در کشور انگلستان است. هر دانشجو برای تامین مایحتاج خود در این کشور ماهانه به حدود 850€ (یورو) نیاز خواهد داشت و این مبلغ تقریبا برابر با متوسط هزینه زندگی در اکثر کشورهای مطرح اروپایی است.

از طرف دیگر به دانشجویان بین المللی اجازه داده می شود تا در ایرلند به صورت نیمه وقت به کار مشغول شوند و از این طریق بخش عمده تا تمام هزینه های زندگی دانشجویی خود در این کشور را تامین کنند. همچنین این یک فرصت بسیار مناسب برای افرادی است که قصد دارند پس از پایان دوره تحصیل خود نیز در ایرلند اقامت داشته و کار کنند.

متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در ایرلند

یکی از سوالاتی که همواره در ذهن بسیاری از افراد ایجاد می شود آن است که پس از دریافت مدرک تحصلی در کشوری همچون ایرلند، چه اتفاقی برای آن ها رخ خواهد داد. بر اساس قوانین داخلی موجود در ایرلند، دانشجویان خارجی در این کشور از این فرصت بهره خواهند برد که پس از دریافت مدرک تحصیلی خود بتوانند به جستجوی کار در این کشور مشغول شده و در صورت رسیدن به شغل مناسب، ویزای کاری این کشور را به دست آورده و در نتیجه در این کشور اقامت داشته باشند.

میکروبیولوژیست ها در ایرلند نیز شانس بسیار بالایی برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری دارند چراکه شغل آن ها در دسته مشاغل مورد نیاز قرار گرفته است و آن ها می توانند بدون دغدغه چندانی در این کشور به کار دست پیدا کنند. نکته بسیار مهم تری که در این رابطه وجود دارد آن است که میزان درآمد این افراد در ایرلند نیز بسیار بالاتر از متوسط درآمد در این کشور است. در نمودار زیر می توان اطلاعات دقیق تری در این رابطه به دست آورد.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور ایرلند

در نمودار فوق به خوبی مشخص شده است که یک متخصص در زمینه میکروبیولوژی در کشور ایرلند می تواند به سطح درآمدی بسیار بالایی دسترسی داشته باشد و این همان چیزی است که بسیاری از افراد به دنبال آن هستند. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص شرایط تحصیل در بهترین کشورهای جهان می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *