ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در ایسلند

رشته میکروبیولوژی در ایسلند

تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایسلند منجر به اخذ مدرک بسیار معتبر BS degree یا همان مدرک لیسانس برای علاقه مندان به این رشته می شود. ایسلندی که به سبب وجود دانشگاه های بسیار معتبر اروپایی، کیفیت زندگی عالی، فرصت های کار و اشتغال ایده آل برای متخصصان و غیره مورد توجه دانشجویان ایرانی قرار دارد. ضمنا شما با تحصیل این رشته علمی و بسیار جذاب در دانشگاه ایسلند می توانید با زبان انگلیسی ادامه تحصیل داده و ضمن درخواست بورس تحصیلی از دانشگاه ایسلند همچنین در این کشور به کار دانشجویی نیمه وقت نیز بپردازید. تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت را در این مقاله همراهی کنید تا با آخرین اخبار و اطلاعات درباب تحصیل در ایسلند 2021 آشنا شوید.

معرفی رشته میکروبیولوژی در ایسلند

در یک بررسی کامل از رشته میکروبیولوژی در ایسلند می توان این رشته را در رده رشته ها میان رشته ای درنظر گرفت که از یک سو با رشته بیولوژی و از سوی دیگر با رشته پزشکی در ارتباط است. از همین رو دانشجویان و متخصصان این رشته در ایسلند از جایگاه بسیار خوبی برخوردارند. این رشته تحصیلی در ایسلند در مقطع لیسانس یا BS حدود 4 سال بوده و تعداد واحدهای آموزشی اخذ شده دانشجویان نیز در این مقطع حدود 120 ECTS (واحد) می باشد. اما از معروفترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایسلند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • دانشگاه ایسلند
  • دانشگاه ریکیاویک
  • دانشگاه بیفروست
  • دانشگاه آکوریری
  • دانشگاه هولار

علاوه بر مقطع لیسانس همچنین امکان تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایسلند در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیز وجود دارد. از مهمترین گرایشات تحصیلی این رشته در مقاطع تحصیلات تکمیلی در ایسلند نیز می توان به ایمونولوژی، میکروبیولوژی مولکولی، بیومدیکال، بیو شیمی و غیره اشاره نمود.

پذیرش در رشته میکروبیولوژی در ایسلند

اما از نکات مهم درباب تحصیل این رشته از دانشگاه های ایسلند بحث پیرامون فرآیند درخواست پذیرش می باشد. غالبا درخواست پذیرش برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ایسلند بصورت آنلاین بوده و دانشجویان متقاضی نیز قبل از ثبت نام و تکمیل فرم درخواست خود بایستی شرایط و مدارک مهم زیر را تهیه کنند:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • ریزنمرات تحصیلی
  • فرم درخواست پذیرش تکمیلی
  • مدرک زبان انگلیسی آیلتس 6.5 و تافل 79
  • پاسپورت بین المللی معتبر
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه

به محض دریافت تاییدیه پذیرش از دانشگاه ایسلند نیز دانشجویان گام نهایی در اخذ پذیرش خود یعنی درخواست ویزای تحصیلی ایسلند را برمی دارند که توضیحات کامل آن در قسمت بعدی ارائه می شود.

پذیرش در رشته میکروبیولوژی در ایسلند

ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایسلند

متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایسلند پس از اخذ نامه پذیرش از دانشگاه این کشور مهلت دارند تا درخواست خود برای دریافت ویزای تحصیلی ایسلند را ارائه نمایند. طبق قوانین کشور ایسلند، ویزای تحصیلی این کشور یک نوع ویزای بلندمدت محسوب می شود و صرفا مختص دانشجویان بین المللی پذیرش شده از یک برنامه تحصیلی تمام وقت (Full-time) می باشد. اما مدارکی که دانشجویان خارجی برای درخواست ویزای مذکور بایستی به سفارت ایسلند ارائه نمایند از این قرار است:

مدارکشرایط
فرم درخواست ویزای تحصیلی ایسلندتکمیل شده به زبان انگلیسی
نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های ایسلند
تاییدیه پزشکی
گواهی معتبر اسکان در ایسلنداجاره نامه، رزرو هتل و غیره
بیمه سلامتبا پوشش خدمات درمانی حداقل €30000 (یورو)
گواهی عدم سوء پیشینه
گواهی تمکن مالی با ارایه صورت حساب بانکیماهیانه به میزان حدود 180550ISK (کرون) برابر با 1434€ (یورو)
پاسپورت ملیاصل و کپی با اعتبار بیش از 3 ماه
عکس پاسپورتییک قطعه
رسید پرداخت هزینه درخواست ویزای دانشجویی ایسلندحدود €80 (یورو)

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در ایسلند چقدر است؟

واقعیت این است که متوسط شهریه سالیانه دانشجویان رشته میکروبیولوژی در ایسلند به نوع دانشگاه محل تحصیل آنها بستگی دارد. پس با توجه به آمارهای موجود می توان چنین نتیجه گیری کرد که شهریه اعمال شده در دانشگاه های دولتی ایسلند به مراتب پایین تر از دانشگاه های خصوصی این کشور است. در جدول زیر می توان با شهریه سالانه برخی از دانشگاه های معتبر ایسلند 2021 برای دانشجویان خارجی آشنا شد:

دانشگاهشهریه سالیانه به دلار
دانشگاه ریکیاویک$26400 (دلار) شهریه+ هزینه اداری
دانشگاه کشاورزی ایسلند$743 (دلار) هزینه ثبت نام+ $55 (دلار) هزینه رسیدگی
کالج دانشگاهی هولار$743 (دلار) هزینه ثبت نام+ $55 (دلار) هزینه رسیدگی
دانشگاه آکوریری$743 (دلار) هزینه ثبت نام+ $55 (دلار) هزینه رسیدگی
دانشگاه ایسلند$743 (دلار) هزینه ثبت نام+ $55 (دلار) هزینه رسیدگی

حالا باید پرسید که آیا دانشجویان خارجی در ایسلند از حق کار دانشجویی برخوردارند؟ مطابق قوانین کشور ایسلند دانشجویان بین المللی در این کشور تا زمانی از حق کار دانشجویی یا Student Job برخوردارند که علاوه بر داشتن ویزای دانشجویی همچنین مجوز کاری این کشور را اخذ کرده باشند و این امر مستلزم داشتن یک قرارداد کاری مکتوب می باشد. به هر ترتیب شرایط کاری دانشجویان بین المللی در ایسلند 2021 از قرار ذیل می باشد:

شرایط کار رشته میکروبیولوژی در ایسلند

سرمایه گذاران ایرانی نیز می توانند با برنامه ویزای استارت آپ ایسلند اقامت آسان این کشور را اخذ نمایند اما به شرط اینکه آنها بتوانند شرایط و سرمایه لازم برای این کار را تامین بکنند. شما عزیزان برای اطلاع از نحوه ثبت شرکت مسئولیت محدود در ایسلند می توانید با همکاران مشاور ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *