ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در روسیه

رشته میکروبیولوژی در روسیه

رشته میکروبیولوژی در روسیه از جمله رشته های مرتبط با علوم آزمایشگاهی است که در سال ها اخیر پیشرفت چشمگیری را تجربه کرده است. روسیه به طور کلی برنامه جدیدی را پیاده می کند که در طی آن 5 دانشگاه دولتی این کشور به زودی باید در جمع 100 دانشگاه برتر جهان قرار بگیرند و این افتخاری است که می تواند روسیه را به کشوری قدرتمند در علوم آموزشی تبدیل کند. در حال حاضر تنها یک دانشگاه روسی توانسته است این جایگاه را به خود اختصاص دهد اما پیشرفت های صورت گرفته در دانشگاه های دیگر نیز نشان می دهد که احتمالا به زودی این خواسته فراهم خواهد شد.

رشته میکروبیولوژی در روسیه در طی سالیان اخیر همراه با سایر رشته های دیگر پیشرفت بسیار زیادی را تجربه کرده است و به همین دلیل نمی توان به سادگی از کنار چنین امکانی عبور کرد. هزینه های مقرون به صرفه و همچنین شرایط نه چندان دشواری که در زمینه دریافت ویزای تحصیلی این کشور وجود دارد، بسیاری را به سمت این کشور نیل داده است. همین مسئله نیز برای مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت کافی بوده است تا در یک گفتار جداگانه شرایط تحصیل در این رشته خاص را مورد بررسی قرار داده و آگاهی بیشتری را در اختیار علاقمندان قرار دهیم.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در روسیه چگونه است؟
  • آیا می توان با هزینه های کم در روسیه به ادامه تحصیل در رشته میکروبیولوژی پرداخت؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در روسیه برای دانشجویان خارجی چیست؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در روسیه چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در روسیه

متقاضیان تحصیل در کشور روسیه باید در نظر داشته باشند که شرکت در آزمون پادفک برای تمامی دانشجویان خارجی در تمامی مقاطع تحصیلی الزامی است. دانشجویان این امکان را خواهند داشت تا در دوره های یک ساله این آزمون شرکت کنند تا علاوه بر یادگیری زبان روسی، این فرصت را داشته باشند که آموزش های لازم در این زمینه را نیز پشت سر گذاشته و بتوانند بهترین عملکرد را در این آزمون داشته باشند. پس از عبور از آزمون پادفک است که دانشجویان اجازه تحصیل در روسیه را پیدا خواهند کرد.

در روسیه دانشگاه های بسیار زیادی وجود دارد که دانشجویان می توانند با توجه به رزومه تحصیلی خود یکی از آن ها را انتخاب کنند اما باید در نظر داشت که علاقمندان به بازگشت به ایران پس از تحصیل، باید پیش از انتخاب دانشگاه خود، لیست دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشت را نیز مورد بررسی قرار دهند تا در پایان برای بازگشت خود به ایران دچار مشکل نشوند. اما افرادی که علاقمند به تحصیل در مقاطع بالاتر در کشورهای اروپایی هستند یا می خواهند برای کار به کشورهای پیشرفته جهان مهاجرت کنند، برای تحصیل در روسیه در رشته میکروبیولوژی مشکلی نخواهند داشت.

آموختن زبان روسی به بسیاری از افراد کمک خواهد کرد تا گزینه های بیشتری برای انتخاب پیش رو داشته باشند اگرچه امروزه دانشگاه هایی در این کشور وجود دارند که امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی به زبان روسی و انگلیسی به صورت همزمان یا جداگانه را برای دانشجویان فراهم کرده اند.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در روسیه

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در روسیه

از جمله مواردی که تحصیل در روسیه به خصوص در رشته های پزشکی از جمله میکروبیولوژی را افزایش داده است، هزینه های مقرون به صرفه ای است که دانشجویان با آن روبرو خواهند بود. اگر فردی بخواهد پیش از دوره دانشگاه، در دوره های پادفک در روسیه شرکت کند، باید بودجه ای در حدود 9000$ (دلار) را برای زندگی و تحصیل خود در شهرهای بزرگ و مطرح این کشور در نظر بگیرد که برای یک سال تحصیلی حضور در کشور روسیه می تواند بسیار مناسب باشد.

در دانشگاه اما شرایط کمی متفاوت تر خواهد بود و هر دانشگاه بسته به قدرت خود و همچنین رشته تحصیلی شهریه ای متفاوت از دیگری را تعیین می کند. در رشته میکروبیولوژی، شهریه دانشجویان از 1200$ تا 5800$ (دلار) در سال متغیر است و به همین دلیل متقاضیان پیش از ارائه درخواست پذیرش خود باید به این موضوع توجهی ویژه داشته باشند.

از طرف دیگر نیز هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در این کشور است که باید مورد توجه قرار گیرد. مسکو با اختلاف گرانترین شهر در این کشور است و هزینه زندگی در این شهر می تواند ماهانه تا 750$ (دلار) نیز افزایش پیدا کند. در شهرهای کوچک تر اما هزینه زندگی می تواند بین 300$ تا 550$ (دلار) در ماه متغیر باشد البته عوامل مختلفی می تواند در تعیین این هزینه ها دخیل باشند. کار دانشجویی در روسیه به عنوان شهروند خارجی همچنان در بسیاری از شهرهای این کشور ممنوع است اما در برخی از موارد دانشجویان می توانند در روسیه نیز به کار مشغول شوند. به همین دلیل است که به بسیاری از افراد توصیه می شود تا به این امید وارد روسیه نشوند.

درآمد یک میکروبیولوژیست در روسیه

یکی از مهم ترین مواردی که باید در نظر گرفت شرایط کار پس از تحصیل در روسیه است. در بسیاری از موارد به دلیل نرخ بیکاری و شرایط خاص زندگی، دانشجویان پس از پایان دوره تحصیل خود، خاک این کشور را ترک خواهند کرد و برای کار یا ادامه تحصیل به کشور دیگری مهاجرت می کنند.

شرایط اقتصادی در کشور روسیه نیز قابل مقایسه با بسیاری از کشورهای اروپایی نیز نیست و به همین دلیل این مسئله می تواند باعث دلسردی بسیاری از دانشجویان در این کشور باشد. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور روسیه نشان داده شده است که با وجود نشان دادن شرایط نه چندان مناسب درآمد آن ها در اروپا، اما می توان دید که میکروبیولوژیست ها در روسیه از درآمدی بالاتر از متوسط درآمد برخوردار هستند.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور روسیه

روسیه برای تحصیل کشور مناسبی است اما برای زندگی در این کشور، هر فرد باید با توجه به شرایط روحی خود تصمیم گیری کند. سرمای هوا و قوانین خاص حکومتی در این کشور بسیاری را از ادامه زندگی در این کشور منصرف می کند. با همه این تفاسیر، توصیه می شود تا پیش از مهاجرت به کشور روسیه، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا اطلاعات جامع تری را به دست آورید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *