ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در سوئیس

رشته میکروبیولوژی در سوئیس

رشته میکروبیولوژی در سوئیس در بهترین کشور جهان آرزویی است که در سالهای اخیر همه دانشجویان ایرانی علاقه مند تحصیل این رشته در سر دارند. چرا که شما یا پذیرش از دانشگاه های سوئیس و تحصیل در این کشور ثروتمند اروپایی می توانید علاوه بر تحصیل در بهترین دانشگاه های اروپا و جهان همچنین رزومه (CV) کاری و آموزشی خود را به شدت بالا ببرید. و با این کار زمینه استخدام و شانس اخذ ویزای کاری سوئیس پس از فارغ التحصیلی خود را نیز افزایش دهید. با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت می توانید به آخرین اخبار و اطلاعات مهاجرتی روز دنیا و نیز مشاوره جهت اخذ ویزاهای مختلف اروپا و جهان دست یابید.

چرا تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئیس؟

جمهوری فدرال سوئیس کشوری کوچک در قاره اروپاست که دارای 26 کانتون می باشد. جالب است بدانید که هر کانتون نیز مسئول تنظیم مقررات و قوانین آموزشی خود می باشد. علی رغم اینکه این کشور کوچک فقط 8 میلیون سکنه دارد اما سوئیس در رتبه بندی های دانشگاهی جهان جایگاه بسیار خوبی دارد. در واقع این کشور دارای 12 دانشگاه شامل 10 دانشگاه کانتونی و 2 موسسه فناوری فدرال می باشد. از بین این دانشگاه ها نیز چند دانشگاه در زمره دانشگاه های رتبه بالای جهان دسته بندی می شوند. در نمودار زیر می توان با برترین دانشگاه های سوئیس جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی آشنا شد:

برترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل رشته میکروبیولوژی

همین مشخصه پژوهش محوری دانشگاه های سوئیس آنها را قادر ساخته تا دانشجویان بین المللی بیشتری را از اقصی نقاط جهان جذب کنند. از سوی دیگر پیوندهای قوی سوئیس با علم و دانش در تاریخ این کشور در جایزه نوبل منعکس می شود. جالب است بدانید که بیش از 100 دانشمند برنده این جایزه معروف جهانی اهل کشور سوئیس بوده اند. علاوه بر این زندگی در سوئیس شما را با محیط غنی از نظر زبانی قرار داده و به شما فرصت آموختن چندین زبان رسمی اروپا را می دهد. علاوه بر اینها با تحصیل میکروبیولوژی در سوئیس امکان کار دانشجویی و ارتقا CV شما هم وجود دارد. اگر به رتبه بندی بهترین کشورهای جهان از نظز سطح استاندارد زندگی هم نگاه کنید مسلما به درستی انتخاب خود پی خواهید برد:

رتبهکشورشاخص کیفیت زندگی
1سوئیس188.36
2دانمارک186.25
3هلند180.27

تحصیل کارشناسی رشته میکروبیولوژی در سوئیس

سوئیس نیز از جمله کشورهایی است که در زمینه آموزش عالی از فرآیند بلونیا مبتنی بر سیستم ویکپارچه انتقال واحد اروپایی (ECTS) تبعیت می کند. همین امر نیز اعتبار مدرک آکادمیک سوئیسی را افزایش می دهد و زمینه انتقال مدارک از سوئیس به کشورهای دیگر را نیز آسان می کند. بر اساس استانداردهای فرآیند بلونیا نیز سیکل اول تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئیس دوره کارشناسی است که شامل حدود 180 ECTS می باشد. دانشجویان رشته میکروبیولوژی این دوره را در عرض 3 سال به پایان می برند. دو سال اول تحصیل در این دوره شامل تحصیل دروس تئوری و عملی و سال آخر نیز مربوط به نگارش رساله پژوهشی در سوئیس می باشد.

تحصیل کارشناسی رشته میکروبیولوژی در سوئیس

تحصیل کارشناسی ارشد میکروبیولوژی در سوئیس

این مقطع تحصیلی سیکل دوم در سوئیس بوده و شامل تحصیلات تمام وقت 1 یا 2 ساله یا تعداد 120 ECTS می باشد. این دوره تحصیلی شامل دروس تخصصی رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های سوئیسی می باشد. ضمنا اخذ مدرک کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی هم برای ادامه تحصیل در سیکل سوم تحصیلی و هم ارتقا رزومه بسیار مهم است. تحصیل در این مقطع از دانشگاه های سوئدی نیز شاملانواع دروس تئوریک و آزمایشگاهی، سمینارها و نیز ارائه پایان نامه می باشد.

تحصیل دکترا رشته میکروبیولوژی در سوئیس

تحصیلات دکتری در سوئیس غالبا در دانشگاه های سنتی این کشور دنبال می شود و اساسا نیز دوره مطالعاتی پژوهش محور میباشد. این دوره شامل کار تحقیقیاتی مستقل بر روی تز دکترا با راهنمایی های استاد مشاور می باشد. دانشجویان رشته میکروبیولوژی در سوئیس می توانند این دوره تحصیلی در سوئیس را بین 3 تا 5 سال و با حدود 240 ECTS به اتمام برسانند.

شرایط پذیرش دانشجوی رشته میکروبیولوژی در سوئیس

فرآیند پذیرش از دانشگاه های سوئیس بسیار آسان است. این کار غالبا به صورت آنلاین انجام شده و مشتمل بر مراحلی مثل انتخاب برنامه تحصیلی، چک معیارهای پذیرش، تهیه مدارک لازم، تحویل درخواست ویزای تحصیلی سوئیس می باشد. از جمله مدارک لازم برای پذیرش سوئیس نیز شامل مدارک آکادمیک، مدارک هویتی و نیز مدرک زبان می باشد. اما مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئیس بسته به محل دانشگاه مربوطه شامل ارائه یکی از 4 مدرک زیر می باشد:

مدرک زبان مورد نیاز جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئیس

شهریه تحصیل رشته میکروبیولوژی در سوئیس

با اینکه در نگاه اول ممکن است سوئیس به عنوان یک مقصد تحصیلی گرانی به نظر برسد اما واقعیت این است که شهریه ها در سوئیس منطقی است مخصوصا اگر شما قصد تحصیل رشته میکروبیولوژی را در دانشگاه های دولتی سوئیس داشته باشید. در حقیقت سطح شهریه ها در سوئیس به مجموع عوامل شامل نوع دانشگاه، وضعیت شهروندی و نیز دوره تحصیلی دانشجو بستگی دارد. در حال حاضر نیز شهریه دانشجویی در دانشگاه های دولتی سوئیس در مقطع کارشناسی بین CHF5000 الی CHF24000 (فرانک) متغیر است. در جدول زیر می توان با گرانترین و ارزانترین دانشگاه های سوئیس برای تحصیل میکروبیولوژی آشنا شد:

دانشگاهشهریه به فرانک سوئیس
دانشگاه ژنوCHF500
دانشگاه لوزانCHF800
ETH ZurichCHF649
دانشگاه بازلCHF850
دانشگاه برنCHF750
دانشگاه سنت گالنCHF3126

اما سوال مهم این است که چگونه می توان در سوئیس هزینه تحصیل و زندگی خود را درآورد؟ این کار برای دانشجویان رشته میکروبیولوژی از دو طریق کار نیمه وقت و نیز درخواست بورس تحصیلی میسر است. در نمودار زیر نیز می توان با شرایط کامل و دقیق کار دانشجویی در سوئیس آشنا شد:

شرایط کار دانشجویی در سوئیس

عزیزان برای کسب اطلاعات بیشتر درباب اخذ مجوز اقامت 6 ماهه پس از تحصیل جهت جستجوی کار در سوئیس و یا میانگین حقوق کار در کشور سوئیس می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *