ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در صربستان

رشته میکروبیولوژی در صربستان

رشته میکروبیولوژی در صربستان علاقمندان زیادی در قیاس با آلمان، کانادا، انگلیس و غیره ندارد؛ هرچند نمیتوان مزایای آنرا نیز نادیده گرفت. دلیل کم طرفدار بودن تحصیل میکروبیولوژی در صربستان تعداد کم تر دانشگاه های مطرح این کشور، لزوم تسلط داشتن به زبان صربستانی به منظور کاریابی در این کشور، کم تر بودن فرصت های شغلی چه برای کار پاره وقت دانشجویی و چه برای کار پس از فارغ التحصیلی در صربستان و غیره می باشد. البته بلگراد پایتخت صربستان در مقایسه با سایر شهرهای این کشور چه برای تحصیل میکروبیولوژی چه برای تحصیل سایر رشته ها، موقعیت های تحصیلی و کاری بسیار بهتری دارد. دانشگاه ها و کالج های صربستان که در سال های اخیر همواره تمرکزشان بر استفاده از روش های نوین آموزشی بوده است، از جمله مهم ترین عوامل جذب دانشجویان بین المللی در این کشور بوده است.

اما نمی توان بحث هزینه های زندگی و شهریه تحصیل رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های صربستان را نیز نادیده گرفت. چرا که اگرچه برخی کشورهای اروپایی در دانشگاه های دولتی خود عموما برای دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا را دارند و بعضا برای دانشجویان بین المللی شرایط تحصیل رایگان را دارند، اخذ پذیرش از آن ها دشوار است. این در حالی است که اپلای در دانشگاه های صربستان سخت نخواهد بود و در عین حال کم بودن هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور باعث شده دانشجویان از کشورهایی مثل آلمان، یونان، اسپانیا، اتریش، آمریکا، مکزیک، امارات متحده عربی و غیره، بلگراد را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نمایند. در این مقاله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در خصوص این کشور به سوالات ذیل پاسخ می دهد:

  • هزینه تحصیل میکروبیولوژی در صربستان چقدر است؟
  • هزینه های زندگی در صربستان طی سال 2021 چه میزان می باشد؟

هزینه های تحصیل رشته میکروبیولوژی در صربستان

هزینه های تحصیل در هر کشوری از جمله صربستان به بخش های مختلفی تقسیم می شود که مهم ترین آن ها عبارت هستند از:

  1. هزینه های زندگی
  2. شهریه دانشگاه

در صربستان هزینه زندگی دانشجویی بستگی به عوامل مختلفی دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به سبک زندگی و شهر محل اقامت افراد اشاره نمود. اما به طور کلی هزینه زندگی در صربستان طی سال 2021 بین 404€ تا 640€ (یورو) می باشد. بخش مهم دیگر هزینه های تحصیل رشته میکروبیولوژی در صربستان هم که مربوط به شهریه دانشگاه می باشد به نوع دانشگاه و مقطع تحصیلی هر فرد بستگی دارد. اما به طور کلی طی سال 2021 سالانه به طور متوسط 7000$ (دلار آمریکا) می باشد که باید پیش از اقدام برای اخذ ویزای تحصیلی صربستان به دانشگاه پرداخت گردد.

زبان تحصیل رشته میکروبیولوژی در صربستان

در صربستان تحصیل رشته میکروبیولوژی و اغلب رشته های تحصیلی به زبان صربستانی است؛ پس دانشجویان بین المللی باید توجه داشته باشند که پیش از حضور در این کشور و تقاضای پذیرش به این زبان تسلط پیدا کنند. البته دوره های محدودی که به زبان انگلیسی ارائه می شوند مستلزم ارائه مدارک زبانی همچون آیلتس، تافل و کمبریج با توجه به حداقل های تعیین شده از سوی دانشگاه هستند. البته تحصیل آنلاین در صربستان دوره های انگلیسی زبان بیشتری در قیاس با دوره های حضوری دارد.

دوره تحصیلی رشته میکروبیولوژی در صربستان در بخش تخصص معمولا یک سال و در دوره کارشناسی 4 سال به طول می انجامد. البته اکثر دانشجویان بین المللی دوره تخصص رشته میکروبیولوژی را انتخاب می نمایند. این دوره که همان طور که پیش تر اشاره شد به زبان صربستانی ارائه می گردد شهریه ای معادل 90000RSD (دینار صربستان) برای کل این مدت یک ساله به دنبال خواهد داشت و در دانشگاه بلگراد (University of Belgrade) تدریس می گردد.

زبان تحصیل رشته میکروبیولوژی در صربستان

کار با رشته میکروبیولوژی در صربستان

بلگراد با توجه به قطب مالی صربستان بودن، با ثبات ترین اقتصاد و بهترین شرایط شغلی را برای افراد دارد. از جمله رشته هایی که شرایط شغلی خوبی در بلگراد دارند می توان به تکنولوژی اطلاعات، میکروبیولوژی، پرستاری، پزشکی، داروسازی، صنعت تولید پارچه، مهندسی برق، مهندسی عمران، مهندسی صنایع و غیره می باشد. منتهی حتی اگر کسی دوره تحصیلی خود را نیز به زبان انگلیسی گذرانده باشد باید توجه کند شرط کاریابی در صربستان تسلط به زبان صربستانی است. البته علاوه بر این که امکان کار پس از تحصیل رشته میکروبیولوژی در صربستان وجود دارد، دانشجویانی که دوره تحصیلشان در این کشور بیش از 3 ماه (90 روز) باشد، امکان کار پاره وقت دانشجویی تا سقف 20 ساعت در هفته را نیز در این کشور خواهند داشت، حتی اگر تابعیت کشوری خارج از اتحادیه اروپا را داشته باشند. از جمله شرکت هایی که در صربستان شعبه دارند و به استخدام افراد دارای صلاحیت در رشته های مختلف می پردازند می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Asus
  • Intel
  • Dell
  • Huawei
  • Nordeus
  • Telekom Srbija
  • Delta Air lines
  • Nestle
  • Samsung

شرایط زندگی در کشور صربستان

از جمله مزایای زندگی در صربستان می توان به چند فرهنگی بودن این کشور اشاره نمود؛ چرا که با توجه به دلایل مختلف که مهم ترین آن کم هزینه بودن زندگی در صربستان است، دانشجویان بین المللی از کشورهایی مختلفی به صربستان و علی الخصوص به بلگراد آمده اند. از جمله فرهنگ های بارزی که در بلگراد نمودار است می توان به فرهنگ چینی، کروات، یوگوسلاویایی، چینی، ایرانی، سوری و غیره اشاره نمود. لازم به ذکر است صربستان همچنین مزایای دیگری هم دارد که از آن جمله می شود به دمای معتدل آن اشاره نمود. نمودار ذیل حداقل و حداکثر دمای هوا در صربستان را نشان می دهد:

حداقل و حداکثر دمای هوا در صربستان

مزیت دیگر تحصیل در بلگراد جایگاه نسبتا خوب دانشگاه بلگراد است؛ البته از دیگر دانشگاه های این کشور که در سطح ملی موقعیت علمی خوبی دارند می توان به Univerzitet Singidunum، Univerzitet Metropolitan،Univerzitet Megatrend و غیره اشاره نمود. این در حالی است که بهترین دانشگاه های دنیا برای رشته میکروبیولوژی در کشورهایی مثل انگلیس، کانادا، آمریکا، آلمان، ایتالیا، سوئیس و هلند واقع شده اند. علاقمندان به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در صربستان و سایر کشورهای دنیا بهتر است برای بررسی شدن شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند یا سایر مقالات موجود در سایت های موسسه را مطالعه فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *