ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در عمان

رشته میکروبیولوژی در عمان

رشته میکروبیولوژی در عمان رشته نسبتا گرانی برای متقاضیان این رشته محسوب می شود که همین موضوع تقاضای این رشته را کاهش داده است. البته اگر کسی قصد اخذ اقامت پس از تحصیل در عمان را داشته باشد و بخواهد در همین کشور مشغول به کار شود می تواند این کشور را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب نماید. منتهی در غیر این صورت عمان اصطلاحا پل خوبی برای دانشجویان نخواهد بود چرا که دانشگاه های مطرحی در سطح بین المللی ندارد و فارغ التحصیل شدن از آن ها راه اخذ اقامت کشورهای مطرحی مثل آمریکا را هموار نخواهد کرد. حتی آن دسته از افرادی که قصد اخذ اقامت عمان با تحصیل در این کشور را دارند هم بهتر است توجه داشته باشند عمان کشوری در حال توسعه است و برای همه رشته ها موقعیت کاری ندارد.

از جمله رشته هایی که بازار کار خیلی خوبی در عمان نخواهند داشت می توان به میکروبیولوژی اشاره نمود. این در حالی است که فارغ التحصیلان رشته هایی مثل آرایشگری، آشپزی، مهندسی عمران، مهندسی برق، مهندسی نفت و گاز و غیره، در صورت تسلط داشتن به زبان عربی علاوه بر زبان انگلیسی، موقعیت های کاری نسبتا خوبی در عمان خواهند داشت. به شرطی که برای آن فرصت شغلی فرد عمانی با قابلیت های مورد نظر کارفرما یافت نشود و فرد خارجی هم از دانشگاه های عمان که جایگاه خوبی در این کشور دارند فارغ التحصیل شده باشد. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده است در خصوص تحصیل رشته میکروبیولوژی در عمان به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل رشته میکروبیولوژی در عمان در سال 2021 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های عمان برای تحصیل کدام اند؟

مزایا و معایب تحصیل در عمان

ابتدائا لازم است یکسری از مهم ترین مزایا و معایب تحصیل در عمان برای علاقمندان این کشور بررسی گردد. یکی از مهم ترین معایب عمان این است که هزینه زندگی و تحصیل در این کشور از کشورهایی مثل مجارستان، آلمان، اتریش، فرانسه، لهستان، ایتالیا و غیره هم بیشتر است. این در حالی است که در کشورهای مزبور دانشجویان سطح رفاه و امنیت به مراتب بالاتری در قیاس با عمان را تجربه خواهند کرد. این نکته فراموش نشود که عمان، کویت، امارات و غیره به کسانی که اقامت این کشور را داشته باشند در نهایت پاسپورت و تابعیت نخواهند داد. این در حالی است که حتی در کشور سختگیری مثل سوئیس هم افراد غیر اروپایی با 10 سال اقامت قانونی و اروپایی ها با 5 سال اقامت امکان اخذ پاسپورت این کشور را خواهند داشت.

در ضمن اخذ پاسپورت هر کدام از کشورهای فوق اهمیت و اعتبار بیشتری در مقایسه با عمان دارد. البته انتخاب عمان هم خالی از مزیت نیست که از آن جمله می توان به نزدیک بودن به ایران اشاره نمود؛ هرچند اگر کسی تمایل به انتخاب کشوری نزدیک ایران را داشته باشد بهتر است ترکیه را انتخاب کند چرا که علاوه بر این که دانشگاه های آن به مراتب جایگاه بین المللی بهتری نسبت به عمان دارند، شهریه آن ها و همچنین هزینه زندگی در ترکیه نیز بسیار کم تر از عمان می باشد. در نمودار ذیل هزینه زندگی یک نفر در عمان و ترکیه با هم مقایسه می شود:

مقایسه متوسط هزینه زندگی در عمان و ترکیه

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در عمان

علاوه بر هزینه زندگی در عمان که در نمودار بالا به آن اشاره شد، دانشجویان علاقمند به تحصیل در رشته میکروبیولوژی باید به موارد دیگری هم توجه داشته باشند. از جمله مهم ترین این هزینه ها می توان به شهریه دانشگاه اشاره نمود؛ البته خوشبختانه رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های عمان خیلی پرهزینه نیستند و شهریه بسیار کم تری در مقایسه با رشته هایی مثل مدیریت، پزشکی، پرستاری، دندانپزشکی، دامپزشکی و غیره خواهد داشت. میزان دقیق شهریه رشته میکروبیولوژی در عمان با توجه به مقطع تحصیلی و نوع دانشگاه متفاوت است؛ به عنوان مثال تحصیل رشته مزبور در مقطع کارشناسی ارشد در دانشگاه سلطان قابوس عمان 2 سال به طول می انجامد که شهریه آن برای هر سال 3145€ (یورو) است.

دوره تحصیلی مزبور در این دانشگاه تا فوریه 2022 مهلت اخذ پذیرش دارد و از سپتامبر 2022 ترم جدید آن آغاز خواهد گشت. زبان این دوره که به صورت حضوری تدریس می شود، انگلیسی است و نیازمند مدارک متعددی از جمله آیلتس 6 یا تافل 80 و معدل یا به عبارتی GPA 3 می باشد. این دوره تحصیلی در این دانشگاه شامل واحد های مختلفی از جمله موارد ذیل می باشد:

  • اصول بیولوژی
  • شیمی ارگانیک
  • شیمی محاسباتی
  • و غیره

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در عمان

مدارک لازم برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در عمان

متقاضیان تحصیل در رشته فوق باید ابتدائا از دانشگاهی در عمان پذیرش بگیرند و سپس برای اخذ ویزای تحصیلی اقدام نمایند. از جمله بهترین دانشگاه های عمان می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • Sultan Qaboos University
  • Higher College of Technology
  • The University of Nizwa
  • Middle East College
  • Sohar University
  • Dhofar University

اخذ ویزای تحصیلی عمان دشوار نیست؛ در واقع یکی از دلایل انتخاب عمان از سوی کسانی که شانس اخذ ویزای تحصیلی کانادا و انگلیس را به علت گپ تحصیلی ندارند، نیز همین است. از جمله مهم ترین مدارک تحصیلی عمان در سال 2021 عبارت هستند از:

  • کپی پاسپورتی که حداقل برای 6 ماه اعتبار داشته باشد.
  • گزارش پزشکی مبنی بر تاییدیه سلامت فرد که مورد قبول وزات بهداشت و سلامت عمان باشد.
  • 2 کپی از عکس فرد به طوری که اخیرا گرفته شده باشد.
  • داشتن بیمه پزشکی معتبر در عمان برای حداقل یک سال
  • هزینه ثبت نام که از قبل پرداخت شود که حدودا 1000OMR (ریال عمان) است.

قابل توجه علاقمندان به رشته میکروبیولوژی در عمان که این رشته سطح درآمد نسبتا خوبی دارد. به طوری که یک میکروبیولوژیست در این کشور این کشور پایین ترین سطح درآمدی که اخذ می نماید ماهانه 2050OMR (ریال عمان) و بالاترین سطح درآمد هم 6030OMR (ریال عمان) می باشد. از جمله موارد موثر در سطح درآمد میکروبیولوژیست ها در عمان علاوه بر مدرک تحصیلی، سابقه کاری است. مثلا کسانی که بین 2 تا 5 سال سابقه کاری مرتبط با این رشته دارند 32% بیشتر از کسانی که کم تر از 2 سال سابقه کار دارند درآمد خواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل رشته میکروبیولوژی در عمان و سایر کشورها علاقمندان می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *