ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در فرانسه

رشته میکروبیولوژی در فرانسه

رشته میکروبیولوژی در فرانسه در صورت اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی برای اروپایی ها رایگان و برای دانشجویان بین المللی تقریبا کم هزینه است. البته نه تنها اخذ پذیرش از دانشگاه های دولتی و تقریبا رایگان فرانسه بسیار دشوار است، بلکه نیازمند داشتن تسلط کافی به زبان فرانسوی هم می باشد. مثلا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد غالب دانشگاه های دولتی فرانسه به ترتیب مدارک B2 و C1 فرانسوی را تقاضا می نمایند. اما در مجموع می توان گفت تحصیل در فرانسه که یکی از توسعه یافته ترین و محبوب ترین کشورهای دنیا می باشد آینده شغلی خیلی خوبی برای فارغ التحصیلان تمامی رشته ها از جمله میکروبیولوژی به دنبال دارد.

در این خصوص می توان به موقعیت های شغلی زیاد و سطح درآمد بالای میکروبیولوژیست ها در فرانسه اشاره نمود که به طور متوسط سالی 105000€ (یورو) می باشد و در ادامه مقاله به آن بیشتر پرداخته شده است. میکروبیولوژیست ها همچنین این امکان را دارند تا با کار در فرانسه پس از فارغ التحصیلی به مدت 5 سال، در صورت داشتن یکسری شرایط از جمله تسلط به زبان فرانسوی، عدم ارتکاب جرم در فرانسه و غیره، پاسپورت این کشور را که یکی از معتبرترین پاسپورت های دنیا می باشد اخذ نمایند.

حتی پیش از آن نیز یعنی تنها با داشتن ویزای تحصیلی یا ویزای کاری فرانسه امکان سفر افراد بدون نیاز به اخذ ویزای مجزا به تمامی کشورهای حوزه شنگن وجود خواهد داشت. در این مقاله که به وسیله تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده در خصوص تحصیل در فرانسه به سوالات ذیل پاسخ داده خواهد شد:

  • هزینه های تحصیل رشته میکروبیولوژی در فرانسه در سال 2024 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های فرانسه در حال حاضر کدام اند؟

هزینه های تحصیل رشته میکروبیولوژی در فرانسه

تحصیل در دانشگاه های دولتی فرانسه لزوما به زبان فرانسوی است و برای دانشجویان تابعه اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا رایگان است. اما دانشجویان بین المللی برای تحصیل در همین دانشگاه ها نیز باید سالانه تا 5000€ (یورو) شهریه پرداخت نمایند. به همین دلیل و با توجه به دشواری زبان فرانسوی غالبا دانشگاه های خصوصی فرانسه را برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی یا سایر رشته های تحصیلی انتخاب می نمایند. شهریه دانشگاه های خصوصی فرانسه برای رشته مزبور در سال 2021 مبلغ 39290$ (دلار آمریکا) و در کالج 13184$ (دلار آمریکا) سالانه است.

دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه یا کالج که البته عمده ترین بخش تشکیل دهنده هزینه تحصیل در فرانسه می باشد، باید هزینه های زندگی در این کشور را نیز پرداخت نمایند. هزینه های زندگی در فرانسه با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد ماهانه بین 600€ تا 1100€ (یورو) می باشد. البته از آن جایی که امکان مشغول شدن به کار پاره وقت دانشجویی در فرانسه وجود دارد، افراد می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در فرانسه را تامین نمایند.

کار با رشته میکروبیولوژی در فرانسه

کار دانشجویی در فرانسه تا 20 ساعت در هفته امکان پذیر است و مستلزم تسلط به زبان فرانسوی می باشد. البته باید توجه داشت معمولا کار مرتبط با رشته میکروبیولوژی به صورت پاره وقت و دانشجویی وجود ندارد، پس افراد باید در زمینه دیگری مثل آشپزی، تدریس زبان های خارجی از جمله زبان آلمانی و غیره مهارت داشته باشند تا در این حوزه ها بتوانند کار پاره وقت پیدا کنند. پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فرانسه امکان کار تمام وقت مرتبط با رشته تحصیلی وجود دارد؛ خصوصا با توجه به این که میکروبیولوژیست ها سطح درآمد خوبی هم در فرانسه خواهند داشت. حداقل و حداکثر درآمد این افراد در سال 2021 به شرح ذکر شده در نمودار ذیل می باشد:

حداقل و حداکثر درآمد سالیانه میکروبیولوژیست ها در فرانسه

بهترین دانشگاه ها برای رشته میکروبیولوژی در فرانسه

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه هایی که رنکینگ بین المللی و ملی خوبی دارند در روند کاریابی در فرانسه موثر خواهد بود. بهترین دانشگاه های فرانسه در سال جاری برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های فرانسهTHE Ranking 2021QS Ranking 2021
PSL Research University4652
Sorbonne University8783
University of Paris136
École Normale Supérieure de Lyon251161
University of Montpellier301511
Aix-Marseille University351511
Université de Versailles Saint-Quentin-en-Yvelines (UVSQ)351801
Université Grenoble Alpes351342
Centrale Nantes401
University of Bordeaux401425
University of Toulouse401
Sciences Po501242
Université de Lyon501701
University of Côte d’Azur501601
University of Strasbourg501398

بهترین دانشگاه ها برای رشته میکروبیولوژی در فرانسه

برخی گرایش های میکروبیولوژی در کشور فرانسه

یکی از گرایش های محبوب مرتبط با رشته میکروبیولوژی “میکروبیولوژی و فرآیند شیمیایی غذا و شراب” می باشد که در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می گردد. این دوره تحصیلی که در دانشگاهی به نام Univeristy Bourgogne Franche-Comte ارائه می گردد 24 ماهه است و ترم جدید آن از سپتامبر 2022 آغاز می گردد. از جمله جذابیت های این رشته تحصیلی در دانشگاه مزبور شهریه بسیار پایینی است که از دانشجویان بین المللی اخذ می نماید. دانشجویان برای تحصیل در این رشته سالانه تنها 243€ (یورو) می پردازند که حتی با وجود این که 2 سال به طول می انجامد رقم بالایی نخواهد بود. این در حالی است که رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های خصوصی فرانسه بالای 10000€ (یورو) هزینه خواهد داشت.

یک رشته محبوب دیگر کارشناسی ارشد بیولوژی و سلامت است که یک سال به طول می انجامد و در دانشگاه پاریس ارائه می گردد. این دانشگاه موقعیت و جایگاه بین المللی خیلی خوبی دارد و کاریابی فارغ التحصیلان آن در صورت تسلط به زبان فرانسوی نسبتا ساده خواهد بود. پس از اخذ پذیرش از رشته مورد نظر از دانشگاه های فرانسه نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد که مستلزم پرداخت شهریه اول سال دانشگاه، ارائه مدرک زبان با توجه به زبان آموزش دوره مورد نظر، تمکن مالی بانکی برای پرداخت هزینه های زندگی در فرانسه، ارائه پاسپورت معتبر، بیمه معتبر در اتحادیه اروپا و غیره می باشد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس گرفته و در خصوص رشته میکروبیولوژی در فرانسه سوالات خود را مطرح نمایند.

امتیاز دهید

4 دیدگاه برای “رشته میکروبیولوژی در فرانسه

  1. صنم تمدنی گفت:

    سلام ، حتما باید برای رشته میکروبیولوژی آزمون ورودی بدیم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بستگی داره کدوم دانشگاه رو برای تحصیل خودتون انتخاب می کنید.
      بیشتر دانشگاه های ارزشمند این رشته رو از طریق آزمون ارائه می دن

  2. فاطمه احمد خان بیگی گفت:

    سلام یه سوال داشتم برای رشته میکروبیولوژی باید اون یک سال و همراه کسایی که میخوان پزشکی میخونند خوند بعد ازمون داد و در صورت قبولی این رشته رو انتخاب کرد یا اینکه میتونیم به صورت جدا این رشته رو انتخاب کنیم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      خیر نیازی به طی کردن این مسیر نیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *