ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در فنلاند

رشته میکروبیولوژی در فنلاند

رشته میکروبیولوژی در فنلاند برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا که از دانشگاه های دولتی این کشور پذیر بگیرند، رایگان است. اما از سال 2017 سایر دانشجویان از جمله ایرانی ها برای تحصیل در فنلاند در تمامی رشته ها و دانشگاه ها باید شهریه پرداخت نمایند. به عبارت دقیق تر رایگان بودن تحصیل در فنلاند به مقطع تحصیلی، ملیت و رشته مورد نظر فرد بستگی دارد؛ پس دانشجویان بین المللی با توجه به موارد مزبور و نوع دانشگاهشان سالی 2500€ تا 18000€ (یورو) به عنوان شهریه پرداخت می نمایند. اما فنلاند برای دانشجویان اروپایی یا به عبارتی EU/EEA students و سوئیسی ها بهشت است چرا که پلی تکنیک های این کشور از افراد مزبور شهریه ای نمی گیرند. البته مقطع دکتری یا همان PhD در فنلاند غالبا صرف نظر تابعیت دانشجویان رایگان می باشد و مشمول شهریه نیست.

فنلاند کشوری فوق العاده توسعه یافته و امن است که در حوزه اسکاندیناوی قرار دارد و چند سال است که همواره جزو 5 کشور شاد دنیا بوده است. علاوه بر این وجود موقعیت های شغلی فراوان در فنلاند باعث شده تا دانشجویان دغدغه کاریابی حین تحصیل و پس از فارغ التحصیلی از دانشگاه های فنلاند در رشته های مختلف از جمله میکروبیولوژی را نداشته باشند. لازم به ذکر است با داشتن ویزای تحصیلی فنلاند افراد اجازه رفت و آمد به کل کشورهای حوزه شنگن را نیز خواهند داشت و پس از فارغ التحصیلی در این کشور علاوه بر فنلاند در سایر کشورهای اروپا نیز می توانند کار پیدا کنند. در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه گردیده است راجع به رشته میکروبیولوژی در فنلاند به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در رشته میکروبیولوژی در فنلاند در سال 2021 چقدر است؟
  • بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل در رشته مزبور کدام اند؟

هزینه های تحصیل در رشته میکروبیولوژی در فنلاند

مهم ترین و عمده ترین هزینه هایی که دانشجویان در فنلاند برای تحصیلات خود پرداخت می نمایند عبارت هستند از:

  • شهریه دانشگاه
  • هزینه های زندگی در فنلاند

البته دانشجویان اتحادیه اروپا، حوزه اقتصادی اروپا و سوئیس از پرداخت شهریه دانشگاه در فنلاند معافند مگر از دانشگاه های خصوصی این کشور پذیرش بگیرند. از جمله دانشگاه های رایگان برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در فنلاند برای دانشجویان اروپایی عبارت هستند از:

  • University of Jyväskylä
  • Metropolia University of Applied Sciences

اما به طور کلی رشته میکروبیولوژی در فنلاند برای دانشجویان بین المللی پرهزینه است؛ هر چند امکان اخذ بورسیه های تحصیلی علی الخصوص زمانی که فرد آغاز به تحصیل می کند و موفق به اخذ نمرات بالا می شود وجود دارد. از جمله دوره های تحصیلی در فنلاند در خصوص رشته میکروبیولوژی و گرایش های مرتبط با آن می توان به کارشناسی ارشد میکروبیولوژی و تکنولوژی میکروبی اشاره نمود که دوره 2 ساله آن در دانشگاه هلسینکی ارائه می گردد. البته شهریه دوره تحصیلی مزبور برای دانشجویان بین المللی نسبتا گران است؛ به عبارت دقیق تر این دسته از دانشجویان باید سالانه 18000€ (یورو) پرداخت نمایند. البته دانشگاه هلسینکی بهترین دانشگاه فنلاند و جزو دانشگاه های مطرح دنیا می باشد چرا که در سال 2021 رتبه جهانی آن (ARWU Ranking) 74 بوده است.

پس فارغ التحصیلان رشته مزبور بعد از اتمام تحصیلات خود در دانشگاه هلسینکی شانس کاریابی خیلی خوبی در فنلاند دارند و برای تبدیل ویزای تحصیلی خود به ویزای کاری مشکلی نخواهند داشت. منتهی این افراد ضمن تحصیل خود علاوه بر شهریه دانشگاه باید هزینه های زندگی در فنلاند که کشوری اسکاندیناوی و گران قیمت است را نیز پرداخت نمایند. در نمودار ذیل حداقل و حداکثر هزینه زندگی در فنلاند بیان شده است:

حداقل و حداکثر هزینه زندگی در فنلاند

بهترین دانشگاه های فنلاند در رشته های گوناگون

بهترین دانشگاه های فنلاند برای تحصیل در رشته های مختلف از جمله میکروبیولوژی در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های فنلاند در 2021Times Higher Education Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News & World Report Ranking 2021
University of Helsinki9810486
Aalto University201127264
Tampere University301409361
University of Oulu301408453
LUT University351470580
University of Turku351287322
University of Eastern Finland401499412
University of Jyväskylä401333525
Åbo Akademi University601571976

مدارک لازم برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در فنلاند

با توجه به مقطع تحصیلی و قوانین هر دانشگاه مدارکی که باید برای اخذ پذیرش از رشته میکروبیولوژی ارائه گردد متفاوت خواهد بود. اما به طور کلی اصلی ترین مدارک به این منظور در سال 2021 عبارت هستند از:

  • رزومه تحصیلی یا به عبارتی همان CV به زبان انگلیسی یا فنلاندی
  • مدرک زبان با توجه به زبان آموزشی دوره تحصیلی (انگلیسی، فنلاندی یا سوئدی)
  • توصیه نامه از حداقل 2 تن از اساتید
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی یا فنلاندی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee که در هر دانشگاهی متفاوت است.

مدارک لازم برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در فنلاند

ویزای تحصیلی فنلاند در سال 2021

پس از اخذ پذیرش از دانشگاه، مقطع و رشته مورد نظر نوبت به ویزای تحصیلی فنلاند می رسد. مهم ترین مدارکی که به این منظور مورد نیاز و باید تقدیم سفارت گردد عبارت هستند از:

  • پاسپورت معتبر
  • عکس رنگی پاسپورتی
  • کپی های رنگی از پاسپورت در قسمت اطلاعات شخصی و بخش هایی که حاوی یادداشت است.
  • نامه پذیرش قطعی از یکی از دانشگاه های فنلاند
  • نامه تمکن مالی بانک مبنی بر توانایی فرد در پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در فنلاند
  • اطلاعات اخذ بورسیه های تحصیلی در صورت وجود
  • نامه عدم سوء پیشینه کیفری
  • بیمه معتبر در فنلاند با سقف پوشش حداقل 30000€ (یورو)
  • مدرکی دال بر تهیه محل اقامتی در فنلاند
  • پرداخت هزینه سفارت یا به عبارتی visa fee

لازم به ذکر است دانشجویان در فنلاند تا 20 ساعت در هفته اجازه کار دارند و پس از فارغ التحصیل شدن نیز این امکان را دارند تا دنبال کار بگردند و ویزای خود را تبدیل به ویزای کاری فنلاند نمایند. البته شانس کاریابی در فنلاند نیازمند این است که افراد علاوه بر زبان انگلیسی به حداقل یکی از زبان های رسمی این کشور یعنی فنلاندی یا سوئدی نیز مسلط باشند. علاقمندان به تحصیل رشته میکروبیولوژی در فنلاند طی سال 2021 می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *