ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در قطر

رشته میکروبیولوژی در قطر

رشته میکروبیولوژی در قطر از جمله رشته هایی است که به سختی می توان در آنن پذیرش دریافت کرد چراکه دانشگاه های محدودی آن را ارائه می کنند. به طور کلی می توان گفت که شرایط تحصل در قطر در وضعیت پیشرفته ای قرار ندارد و به همین دلیل است که تحصیل در بسیاری از رشته های دانشگاهی در این کشور چندان منطقی به نظر نمی رسد. شرایط اخذ اقامت در قطر نیز به گونه ای است که بسیاری از افراد در نهایت مجبور به ترک این کشور خواهند شد در حالی که مدرک تحصیلی آن ها در بسیاری از کشورهای جهان اعتبار چندانی ندارد.

رشته میکروبیولوژی از جمله رشته های وابسته به علوم پزشکی است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد به دلیل جایگاه این رشته در آینده شغلی خود تلاش می کنند تا راهی برای ورود به آن پیدا کنند. در طول دهه گذشته رشته میکروبیولوژی توانسته مخاطبان بسیار بیش تری را پیدا کند و به همین دلیل از نظر شرایط دریافت پذیرش و تحصیل جایگاه مناسب تری را پیدا کرده است. به همین دلیل و البته علاقه بسیاری از هموطنان به کشور قطر در رابطه با تحصیل، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در قطر چیست؟
  • آیا فارغ التحصیلان این رشته می توانند پس از تحصیل به ایران بازگردند؟
  • هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در قطر چه مقدار است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در قطر به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور قطر چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در قطر

از جمله موضوعاتی که باید پیش از انتخاب قطر به عنوان مقصد تحصیلی به آن توجه ویژه داشت، شرایط تحصیل در این کشور است. دانشجویانی که رشته میکروبیولوژی را برای خود انتخاب می کنند، در مقطع کارشناسی 4، در مقطع کارشناسی ارشد 2 و در مقطع دکترا 3 الی 4 سال به تحصیل مشغول می شوند تا مدرک خود را دریافت کنند. در قطر به این دلیل که بسیاری از استاتید دانشگاهی، برای تدریس به این کشور دعوت می شوند، تمامی دروس به زبان انگلیسی ارائه می شود و این مسئله برای بسیاری از متقاضیان یک نکته مثبت به نظر می رسد.

دانشگاه های قطر همچنین اکثرا شعبه ای از یک دانشگاه خارجی در این کشور هستند و کمتر دانشگاهی را می توان در این کشور یافت که وابسته به یک دانشگاه خارجی نباشد اما حقیقت امر آن است که سطح علمی موجود میان این دو تفاوتی بسیار واضح دارد. دانشگاه های قطر مورد تایید وزارت بهداشت ایران نیستند در نتیجه دانشجویانی که در این کشور تحصیل کرده اند، قادر به کار یا ادامه تحصیل در ایران نخواهند بود چراکه مدرک تحصیلی آن ها فاقد اعتبار قانونی است.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در قطر

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در قطر

یکی از مباحثی که دانشجویان باید به آن توجه بسیار ویژه ای داشته باشند، شهریه ای است که باید سالانه به دانشگاه پرداخت کنند تا مجوز ثبت نام را دریافت کنند. به دلیل آن که اکثر دانشگاه های قطر خصوصی هستند، هزینه تحصیل در این دانشگاه ها نیز به مراتب از برخی از کشورهای اروپایی نیز بیش تر است و این خود یکی از مهم ترین نکات منفی در خصوص تحصیل در این کشور قلمداد می شود.

شهریه مورد نیاز هر دانشجوی خارجی برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در قطر در حدود 12800$ تا 21000$ (دلار) در سال است و این مبلغ در بسیاری از دانشگاه های تراز اول جهان در آلمان، اسپانیا، ایتالیا، روسیه، چین و غیره برای تحصیل در کل دوره نیز کفایت می کند.

از سوی دیگر دانشجویان باید به هزینه های زندگی خود در این کشور نیز توجه داشته باشند. هر دانشجو برای گذران زندگی خود در قطر به هزینه ای در حدود 12000$ تا 18000$ (دلار) در سال نیاز خواهد داشت تا بتواند هزینه های مربوط به اقامت دانشجویی خود در این کشور را پرداخت کند.

در بسیاری از کشورهای جهان، به دانشجویان اجازه داده می شود تا به صورت نیمه وقت در کشور محل تحصیل خود به کار مشغول شوند و از این طریق هزینه های زندگی خود را تامین نمایند اما در کشور قطر شرایط به طور کلی متفاوت است و دانشجویان حتی به صورت نیمه وقت نیز اجازه کار در این کشور را نخواهند داشت مگر آن که از ابتدا ویزای کاری این کشور را دریافت کرده باشند و حال قصد ادامه تحصیل داشته باشند.

درآمد میکروبیولوژیست ها در قطر

عمده ترین دلیل تحصیل در قطر به خصوص برای دانشجویان ایرانی در این کشور آن است که پس از پایان دوره تحصیل خود در این کشور توان کار در آن را خواهند داشت و از این طریق می توانند به درآمد بسیار بالایی دست پیدا کنند. با وجود اینکه درآمد در کشور قطر بسیار بالا است و نمی توان به راحتی آن را انکار کرد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که اخذ اقامت دائم قطر از طریق کار نیز ممکن نیست و همه نیروهای کار خارجی پس از پایان قرارداد کاری خود یا بازنشستگی باید خاک این کشور را ترک کنند و شرایط اخذ اقامت بلند مدت در این کشور وجود ندارد.

میکروبیولوژیست ها نه تنها در قطر بلکه در بسیاری از کشورهای جهان از سطح درآمد بسیار بالایی برخوردار هستند و این خود یکی از عمده دلایلی است که بسیاری از افراد به دنبال تحصیل در این رشته هستند تا بتوانند از این طریق آینده اقتصادی خود را نیز در شرایط بسیار مناسبی قرار دهند. در نمودار زیر متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور قطر نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور قطر

درآمد بالا اگرچه می تواند یک ملاک مناسب برای تحصیل در یک رشته یا اخذ اقامت در آن باشد اما باید به این نکته نیز اشاره داشت که هر نوع مهاجرتی نمی تواند به صورت قطعی ارزشمند باشد. در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص بهترین روش های مهاجرتی از جمله تحصیلی، کاری و سرمایه گذاری می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از دانش ایشان در زمینه های مختلف بهره ببرید.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *