ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در لهستان

رشته میکروبیولوژی در لهستان

از جمله امتیازات مهم تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان این است که شما می توانید این رشته را به زبان انگلیسی در دانشگاه های معتبر تحصیل کنید و هم هزینه پایین تری را بابت تحصیلاتتان پرداخت کنید. حالا اگر به این امتیازات مزایای دیگری را هم مثل فرصت دریافت بورس تحصیلی، کار ضمن تحصیل در لهستان، امکان جستجوی کار پس از تحصیل، اخذ اقامت اروپایی و غیره را هم اضافه کنید مطمئنا درمی یابید که انتخاب درستی کرده اید. ضمنا شما به عنوان میکروبیولوژیست می توانید در مشاغل پردرآمدی در لهستان مثل بیوتکنولوژیست، داروساز، میکروبیولوژیست، دانشمند علوم خاک، متخصص آزمایشگاهی و غیره استخدام شوید. پس برای تکمیل اطلاعات خود درباب تحصیل در لهستان 2021 با ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه باشید.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان

لهستان از جمله کشورهای اروپایی است که سابقه طولانی در امر آموزش عالی دارد. یکی از مشخصات بارز نظام آموزش عالی لهستان نیز وجود دانشگاه ها و برنامه های تحصیلی متنوع می باشد. یکی از برنامه های تحصیلی ایده آل برای تحصیل در این کشور نیز رشته میکروبیولوژی است. هدف از تحصیلات کارشناسی در رشته میکروبیولوژی در لهستان کسب دانش پایه درباره مبانی مولکولی پدیده ها و فرآیندهای بیولوژیکی از طریق آموزش دروسی مثل ریاضیات، آمار، شیمی، فیزیک و نیز دروس تخصصی مثل زیست شناسی، ژنتیک، میکروبیولوژی، بیولوژی سلول و بیوتکنولوژی می باشد. همچنین هدف از تحصیل در این رشته در لهستان کسب دانش عمیق تر در بیوشیمی پروتئین ها، کربوهیدرات ها و ترکیبات چربی، ساختارها و کارکردشان و نیز متابولیزم آنهاست.

مشخصات برنامه تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان

همان طوری که در نمودار فوق هم مشاهده شد، تحصیل رشته میکروبیولوژی در مقطع لیسانس (BSc) به صورت تمام وقت بوده و زبان آموزشی آن نیز انگلیسی می باشد. این دوره تحصیلی که در لهستان به عنوان سیکل اول تحصیلی هم از آن یاد می شود کلا 3 سال به طول می انجامد و دانشجویان در طول تحصیل خود مجموعا 180 ECTS (واحد) اخذ می کنند. نهایتا فارغ التحصیلان این رشته در لهستان پس از 3 سال آموزش پیوسته به اخذ مدرک لیسانس علوم یا BSc از دانشگاه های لهستان مفتخر می شوند.

شرایط پذیرش در رشته میکروبیولوژی لهستان

همان طوری که گفته شد، تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان 2021 برای دانشجویان بین المللی امری امکان پذیر است و آنها می توانند در دوره درخواست یا Application period که معمولا بازه زمانی بین 1 آوریل تا 30 سپتامبر است درخواست خود را به یکی از دانشگاه های لهستان ارائه نمایند. در زمینه پذیرش از این رشته در دانشگاه های لهستان نیز متقاضیان بایستی ضمن تکمیل فرم درخواست آنلاین خود در سامانه ثبت نام آنلاین (SOR) همچنین بایستی هزینه ثبت نام خود را نیز پرداخت کنند. اما مهمتر از آن اینکه آنها برای پذیرش خود بایستی شرایط ذیل را هم داشته باشند:

شرایط پذیرش در رشته میکروبیولوژی لهستان

بنابراین ارائه مدارک مهمی از جمله مدرک دیپلم متوسطه، ریزنمرات دوره متوسطه و نیز مدارک هویتی مثل پاسپورت از جمله ضروریات دریافت پذیرش از دانشگاه های لهستان می باشد. شما عزیزان در جدول زیر می توانید با دانشگاه های ارائه دهنده برنامه میکروبیولوژی در لهستان 2021 آشنا شوید:

دانشگاهرشته و زمینه آموزشی
دانشگاه فناوری پومارانیان غربی در سزسینمیکروبیولوژی (پزشکی، مراقبت های بهداشتی)
دانشگاه لودزمیکروبیولوژی (پزشکی، مراقبت های بهداشتی)
دانشگاه سزسینمیکروبیولوژی (پزشکی، مراقبت های بهداشتی)
دانشگاه وروکلاومیکروبیولوژی (پزشکی، مراقبت های بهداشتی)
دانشگاه وروکلاومیکروبیولوژی (بیولوژی)
دانشگاه وارمیا و مازوری در اولستینمیکروبیولوژی (پزشکی، مراقبت های بهداشتی)
دانشگاه ماری کوریمیکروبیولوژی (بیولوژی)
دانشگاه بیالیستوکمیکروبیولوژی (پزشکی، مراقبت های بهداشتی)

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان چقدر است؟

مبحث مهم دیگر درباب تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان شهریه تحصیلی دانشجویان این رشته می باشد. در این زمینه بایستی بدانید که شهریه شما متناسب با دانشگاه و وضعیت شهروندی شما می باشد. اما در یک نگاه کلی می توان چنین گفت که میانگین شهریه دانشجویان بین المللی رشته میکروبیولوژی در لهستان از قرار زیر می باشد:

سال تحصیلیمتوسط شهریه سالیانه به یورو
سال 1€4000
سال 2€3800
سال 3€3800

از طرف دیگر هزینه زندگی در لهستان در قیاس با اغلب کشورهای اروپایی بسیار پایین تر است. چرا که شما برای تامین هزینه اجاره خانه، غذا و مخارج حمل و نقل خود ماهیانه فقط به حدود $500 (دلار) یعنی معادل PLN1800 (زلوتی) نیاز خواهید داشت. اما دانشجویان خارجی برای تامین این هزینه ها علاوه بر منابع مالی خود همچنین دو گزینه زیر را در اختیار دارند:

تامین هزینه رشته میکروبیولوژی در لهستان

اول از همه باید بدانید که دانشجویان خارجی در لهستان از حق کار نیمه وقت دانشجویی تا ماکسیمم 20 ساعت در هفته برخوردارند. نکته دوم اینکه بورسیه های دانشجویی لهستان معمولا با حمایت دولت و بخش خصوصی لهستان تامین مالی شده و بر اساس معیار شایستگی به دانشجویان متقاضی ارائه می شود. از جمله این بورسیه ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • بورسیه The Gen. Anders
  • بورسیه The Poland My First Choice
  • بورسیه The Bilateral Cooperation Exchange
  • بورسیه و فلوشیپ The POLONISTA
  • بورسیه The Stefan Banach
  • بورسیه The Visegrad
  • برنامه بورس The Eastern Partnership Scholarships for post-soviet countries

شرایط ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان

شرایط ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در لهستان

لهستان عضوی از ناحیه شنگن اروپاست و به همین دلیل دانشجویان بین المللی نیز برای ورود به این کشور و متناسب با دوره تحصیلی خود می توانند متقاضی یکی از ویزاهای نوع C یا نوع D باشند. ویزای اولی ویژه دانشجویان دوره های آموزشی کمتر از 3 ماه در لهستان می باشد. اما ویزای دومی ویژه دانشجویان تمام وقت مثل دانشجویان رشته میکروبیولوژی در لهستان می باشد. فلذا برای درخواست ویزای تحصیل در لهستان نوع D ارائه مدارک زیر از طرف متقاضیان امری ضروری است:

  • فرم درخواست ویزای تحصیلی تکمیل و امضاء شده
  • پاسپورت ملی با اعتبار بیش از 3 ماه
  • عکسهای پاسپورتی
  • نامه پذیرش از لهستان
  • انگیزه نامه و رزومه
  • مدارک تحصیلی قبلی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • بیمه سلامت معتبر
  • بلیط برگشت رزروی
  • مدرک اسکان معتبر در لهستان
  • گواهی تمکن مالی مناسب

عزیزان همچنین برای اطلاع از شرایط کاری متخصصان میکروبیولوژی پس از اتمام تحصیلاتشان و نیز متوسط درآمدی آنها می توانند با گروه مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *