ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ

رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ

دانشجویان خارجی در سال 2021 برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ حتما بایستی به دو زبان انگلیسی و فرانسوی مسلط باشند. علاوه بر این داشتن مدرک دیپلم متوسطه با GPA بالا و نیز گذراندن مصاحبه از دیگر شرایط پذیرش دانشجو در این رشته آکادمیک می باشد. آنها برای اتمام دوره 3 ساله میکروبیولوژی (گرایش بیولوژی) ملزمند تا حداقل 180 ECTS را پاس بکنند و از امتحانات آخر ترم نیز نمره قبولی دریافت کنند. گروه کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله ضمن آشنایی شما با شرایط تحصیل در این رشته همچنین شرایط اخذ ویزای تحصیلی و نیز ویزای اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ را نیز برایتان توضیح می دهند.

درباره لوکزامبورگ و مزایای تحصیل در این کشور

لوکزامبورگ luxambourg کشوری محصور در خشکی و بسیار کوچک در غرب قاره اروپاست. این کشور اروپایی یکی از اقتصادهای پیشرو اروپایی است که با وجود جثه کوچکی که دارد اما از هر لحاظ در یک وضعیت پایدار و بسیار خوبی قرار دارد. جالب است بدانید که لوکزامبورگ سیتی یکی از سه پایتخت رسمی اتحادیه اروپایی (EU) و نیز مقر دیوان عدالت اروپایی است. تاریخچه بسی جالب و طولانی این کشور منجر شده که لوکزامبورگ ترکیبی از سه فرهنگ هلندی، آلمانی و فرانسوی داشته باشد. همچنین نیمی از ساکنین لوکزامبورگ از شهروندان خارجی است چرا که این کشور از مردمان آزاد اندیش برخوردار است و اینها خبر خوبی برای دانشجویانی است که مایل به تحصیل و زندگی در لوکزامبورگ هستند. در تصویر زیر می توان با موقعیت جغرافیایی دقیق کشور لوکزامبورگ بر روی نقشه اروپا آشنا شد:

موقعیت جغرافیایی دقیق کشور لوکزامبورگ

اما چه دلایلی برای تحصیل در لوکزامبورگ وجود دارد؟ عزیزان بایستی بدانند که استاندارد آموزشی ارائه شده در دانشگاه های لوکزامبورگ مطابق استانداردهای اروپایی است. به همین دلیل مدرک اعطایی دانشگاه های لوکزامبورک مدرکی معتبر در سراسر جهان محسوب می شود. از این گذشته شرایط کار هم ضمن تحصیل و هم پس از تحصیل در لوکزامبورگ عالی است و فارغ التحصیلان از این طریق هم می توانند در این کشور به جستجوی کار پرداخته و هم اقامت اروپایی خودشان را دریافت کنند.

شرایط تحصیل میکروبیولوژی در لوکزامبورگ

در حال حاضر تنها دانشگاه پذیرنده دانشجویان رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ، دانشگاه لوکزامبورگ یا University of Luxembourg می باشد. این دانشگاه نیز فقط در گرایش بیولوژی از دانشجویان خارجی پذیرش می گیرد. رشته ای که مدت تحصیل آن در دانشگاه لوکزامبورگ حدود 3 سال یا معادل 6 ترم می باشد و دانشجویان برای اتمام این دوره بایستی 180 ECTS را پاس کنند. اما هدف از ارائه این برنامه تحصیلی در کشور لوکزامبورگ نیز آماده سازی متخصصان میکروبیولوژی ماهر و متخصص با دانش عمیق در شیمی، فیزیک، بیولوژی و بیوشیمی می باشد. بدین ترتیب دانش آموختگان این رشته می توانند با کسب تخصص لازم برای ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر و یا کار در شغل مربوطه آماده شوند. در جدول زیر می توان با مشخصات کامل لیسانس رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ آشنا شد:

آیتم هامشخصه ها
عنوان دورهمیکروبیولوژی (بیولوژی)
مد تحصیلیفول تایم
مدت تحصیل3 سال
تعداد واحد آموزشی180 ECTS

در ضمن به یاد داشته باشید که تحصیل در این رشته از دانشگاه لوکزامبورگ به دو زبان انگلیسی و فرانسوی امکان پذیر است. به همین دلیل یکی از شروط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ داشتن مدرک زبان فرانسه و انگلیسی در سطح B2 می باشد. اما از دیگر شرایط پذیرش از لوکزامبورگ می توان به مدرک دیپلم تجربی و کارنامه تحصیلی سه سال دبیرستان با معدل بسیار خوب اشاره نمود.

ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ

ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ

تمامی دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل تمام وقت یا نیمه وقت در لوکزامبورگ برای ورود به این کشور نیازمند اخذ ویزای تحصیلی لوکزامبورگ می باشند. این ویزا توسط دولت لوکزامبورگ و به منظور ادامه تحصیل دانشجویان خارجی در این کشور صادر می شود. ویزایی که صرفا مجوزی قانونی برای ورود به کشور لوکزامبورگ محسوب شده و متقاضیان به محض ورود به لوکزامبورگ حتما بایستی ضمن ثبت نام ورود خود برای اخذ مجوز اقامت این کشور نیز اقدام کنند. اما از مهمترین مدارک برای اخذ این ویزای لوکزامبورگ می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • درخواست اقامت موقت از وزارت خارجه و امور اروپایی
  • عکس های پاسپورتی
  • پاسپورت معتبر
  • شناسنامه
  • تاییدیه پذیرش از لوکزامبورگ
  • بیمه سلامت معتبر
  • گواهی تمکن مالی کافی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • مدرک اسکان در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ چقدر است؟

در ابتداء بایستی بدانید که تحصیل دانشجویان بین المللی با زبان های فرانسوی، آلمانی یا لوکزامبورگی در دانشگاه های لوکزامبورگ رایگان می باشد. اما نکته دوم اینکه اگر شما مایل به تحصیل در لوکزامبورگ به زبان انگلیسی هستید مطمئنا متوسط شهریه سالیانه شما بیشتر از €1200 (یورو) نخواهد شد. اما باید این موضوع را هم قبول کنیم که هزینه زندگی در لوکزامبورگ بالاست و این هزینه نیز از منطقه ای به منطقه دیگر متفاوت می باشد. به طور متوسط هزینه زندگی در لوکزامبورگ برای هر دانشجوی خارجی بین $777 (دلار) تا $2119 (دلار) متغیر است و همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود بالاترین هزینه دانشجویان رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ صرف هزینه اجاره خانه می شود:

میانگین مخارج زندگی دانشجویی در لوکزامبورگ

عزیزان به این نکته مهم نیز توجه داشته باشند که مسیر کار ضمن تحصیل در لوکزامبورگ و نیز دریافت بورسیه های دانشگاهی در لوکزامبورگ نیز برای دانشجویان بین المللی هموار است.

شرایط فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در لوکزامبورگ

دانشجویانی که دوره تحصیلی خود را در رشته میکروبیولوژی یا بیولوژی در لوکزامبورگ به اتمام رسانده اند در صورت تمایل می توانند برای انجام کار یا جستجوی کار در این کشور بمانند. آنها برای این منظور بایستی حداقل 30 روز قبل از اتمام اعتبار مجوز اقامت دانشجویی خود اقدام کنند. این ویزا که به نوعی ویزای جستجوی کار لوکزامبورگ نیز تلقی می شود به فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی اجاره یافتن کار مناسب در این کشور و تبدیل ویزای اقامت تحصیلی به اقامت کاری لوکزامبورگ را می دهد. ضمنا عزیزان عنایت داشته باشند که ویزای اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ مخصوص دو طیف از متقاضیان می باشد:

طیف ویزای اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ

ضمنا باید در جریان باشید که رشته بیولوژی و میکروبیولوژی جزء رشته های پرطرفدار لوکزامبورگ بوده و متخصصان این رشته درآمد سالیانه بسیار بالایی تا حدود €75100 (یورو) در لوکزامبورگ عاید خود می کنند یعنی به تعبیری هر ساعت کار میکروبیولوژیست ها در لوکزامبورگ حدود €36 (یورو) حساب می شود. نمودار زیر نشان دهنده رنج درآمدی این متخصصان در لوکزامبورگ می باشد:

رنج درآمدی متخصصان میکروبیولوژی در لوکزامبورگ

ثبت شرکت و راه اندازی استارت آپ لوکزامبورگ از دیگر شیوه های آسان برای مهاجرت به لوکزامبورگ میباشد و شما می توانید درباب این نوع اقامت لوکزامبورگ نیز از مشاوره های کارشناسان مجرب موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *