ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین

رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین

رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین به لحاظ شهریه دانشگاه نسبتا ارزان قیمت اما با توجه به میزان هزینه زندگی در این کشور گران محسوب می شود. به علاوه با توجه به این که لیختن اشتاین کشوری ذره بینی و کوچک است و نیروی کار کافی در اختیار دارد، برخلاف کشورهایی مثل آلمان، هلند، کانادا و غیره، تمایلی به جذب نیروی کار غیر اروپایی ندارد. همین موضوع سبب شده تا لیختن اشتاین قوانین مهاجرپذیرانه ای نداشته باشد و افراد کم تر این کشور را به عنوان مقصد خود انتخاب نمایند. با این حال ثروت عظیم این کشور و سطح بالای توسعه یافتگی آن ممکن است برای برخی افراد جالب توجه باشد. این گروه بهتر است توجه کنند در کشورهای ذره بینی مثل لیختن اشتاین یک یا نهایتا چند دانشگاه وجود دارد که همین موضوع ورود به آن ها را رقابتی تر هم می کند.

البته افرادی که رزومه تحصیلی خوبی داشته باشند این امکان را خواهند داشت که در لیختن اشتاین تحصیل نمایند. به منظور تحصیل در رشته میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی در لیختن اشتاین متقاضی ضرورتا باید دیپلم 12 ساله داشته و موفق به قبولی در آزمون ورودی شود. در مقاطع بالاتر مثل کارشناسی ارشد نیز لازمه تحصیل در رشته میکروبیولوژی و گرایش های مشابه داشتن مدرک کارشناسی همین رشته می باشد. البته به موارد دیگری از جمله ضرورت تسلط به زبان آلمانی و انگلیسی، داشتن تمکن مالی کافی به منظور پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در لیختن اشتاین و غیره نیز می توان اشاره نمود. در این مقاله که به وسیله موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت نگارش شده راجع به تحصیل در لیختن اشتاین به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه های تحصیل در رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین در سال 2021 چقدر است؟
  • مدارک لازم به منظور اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین کدام اند؟

درباره تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین

همان طور که گفته شد تحصیل در رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین نیازمند قبولی در آزمون ورودی و در مقاطع تحصیلات تکمیلی نیازمند داشتن مدرک مرتبط است. شهریه دانشگاه دولتی لیختن اشتاین نیز برای رشته میکروبیولوژی با توجه به مقطع تحصیلی افراد متفاوت خواهد بود اما به طور کلی برای دانشجویان اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا و برای سایر دانشجویان یا اصطلاحا دانشجویان بین المللی، متفاوت خواهد بود. در جدول ذیل متوسط شهریه با توجه به ملیت افراد مشخص شده که می تواند در هر رشته و مقطع تحصیلی کمی متفاوت باشد:

ملیتشهریه ترمی در لیختن اشتاین (فرانک سوئیس)
اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپاCHF950
سایر کشورهاCHF1250

لیختن اشتاین مجموعا 3 دانشگاه دارد و دانشگاه های لیختن اشتاین برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی عبارت هستند از:

  • Universität Liechtenstein
  • Private Universität im fürstentum Liechtenstein

درباره تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین

کار با رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین

به منظور کار ضمن تحصیل دانشجویان باید حداقل 14 روز پیش از شروع به کار در این کشور مجوزهای لازم را اخذ نمایند. در ضمن اجازه کار دانشجویی در لیختن اشتاین همانند غالب کشورهای دنیا تا 20 ساعت در هفته است. پس از فارغ التحصیلی نیز تنها راه های تمدید اقامت در لیختن اشتاین ازدواج با شهروند این کشور یا پیدا کردن کار مرتبط با رشته تحصیلی می باشد. لازم به ذکر است درآمد میکروبیولوژیست ها در لیختن اشتاین مناسب است.

البته این که هر فردی به عنوان یک میکروبیولوژیست چه میزان حقوق در این کشور اخذ می نماید بستگی به عوامل متعددی دارد که از آن جمله می توان به سطح تحصیلات، سن، تخصص، جنسیت، حوزه کاری، سابقه کاری، شهر محل کار و غیره اشاره نمود. اما به طور کلی حداقل درآمدی که میکروبیولوژیست ها در قبال کار تمام وقت در لیختن اشتاین اخذ می نمایند 5220CHF (فرانک سوئیس) و حداکثر درآمدشان نیز 18100CHF (فرانک سوئیس) می باشد. مثلا میکروبیولوژیستی که کم تر از 2 سال سابقه کاری دارد در لیختن اشتاین به طور متوسط ماهی 5930CHF (فرانک سوئیس) حقوق می گیرد. اما فردی که 2 تا 5 سال سابقه کاری مرتبط دارد ماهی 7920CHF (فرانک سوئیس) به طور میانگین دریافت می نماید. در نمودار ذیل نیز متوسط درآمد میکروبیولوژیست های زن و مرد در لیختن اشتاین با هم مقایسه می شود:

درآمد میکروبیولوژیست های زن و مرد در لیختن اشتاین

مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی لیختن اشتاین

پس از این که فرد موفق به اخذ قبولی از دانشگاه لیختن اشتاین در رشته میکروبیولوژی شود، نوبت به اخذ ویزای تحصیلی این کشور می رسد. به این منظور ارائه مدارک متعددی به سفارت ضرورت دارد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • نامه پذیرش قطعی از دانشگاه لیختن اشتاین
  • نامه تمکن مالی بانکی به منظور داشتن شرایط مالی پرداخت هزینه های زندگی در لیختن اشتاین
  • رسید پرداخت شهریه سال اول دانشگاه
  • گواهی عدم سوء پیشینه کیفری و ترجمه رسمی آن
  • مدرک زبان معتبر با توجه به زبان دوره آموزشی
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • ارائه مدرکی دال بر داشتن محل اقامت مناسبی در لیختن اشتاین
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک در سفارت یا همان visa fee

در نهایت فرد با ویزای تحصیلی لیختن اشتاین تنها اجازه تحصیل در این کشور را دارد و حتی برای کار پاره وقت نیز همان طور که اشاره شد نیازمند اخذ مجوز است. به علاوه تنها در شرایطی ویزای تحصیلی قابل تمدید و تبدیل به ویزای کاری لیختن اشتاین می باشد که متقاضی موفق شود پس از فارغ التحصیلی خود شغلی مرتبط پیدا کند و قرارداد کاری منعقد نماید. لازمه این موضوع نیز تسلط داشتن به حداقل 2 زبان از بین 3 زبان انگلیسی، آلمانی و فرانسوی می باشد.

زندگی در کشور لیختن اشتاین

زندگی در لیختن اشتاین بسیار پرهزینه است و دانشجویان با توجه به سبک زندگی خود باید ماهی بین 1300€ تا 1700€ (یورو) بابت هزینه زندگی خود پرداخت نمایند. این رقم که به هیچ وجه با کار دانشجویی قابل پوشش نیست نیازمند ارائه تمکن مالی بالا می باشد؛ البته در عوض دانشگاه دولتی لیختن اشتاین شهریه کمی بر دانشجویان تحمیل می کند. علاقمندان به تحصیل رشته میکروبیولوژی در لیختن اشتاین یا سایر کشورهای توسعه یافته دنیا مثل کانادا، آلمان، اتریش، فرانسه، مجارستان، ترکیه، روسیه، بلاروس، کانادا، ایتالیا، هلند و غیره می توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر و بررسی شدن شرایط خود با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *