ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در نروژ

رشته میکروبیولوژی در نروژ

رشته میکروبیولوژی در نروژ شاید یکی از بهترین گزینه های موجود باشد که در سال های اخیر پیش روی علاقمندان به این رشته قرار دارد با توجه به این که نروژ در سال 2021 تنها کشوری است که برای غیر اروپایی ها نیز نظام تحصیلی کاملا رایگان بر قرار نموده است. این در حالی است که حتی در دانشگاه های دولتی آلمان نیز در هر ترم هزینه اندکی از دانشجویان اخذ می گردد ولی نروژ چنین نیست. به علاوه در مقطع کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های دولتی نروژ که رایگان هستند امکان تحصیل به زبان انگلیسی هم وجود دارد. این در حالی است که علاقمندان به تحصیل در مقطع کارشناسی همین رشته علاوه بر ضرورت قبولی در آزمون ورودی و ارائه مدرک دیپلم 12 ساله تجربی یا ریاضی، مستلزم هستند به زبان نروژی هم تسلط کافی داشته باشند.

دشواری مسئله اینجاست که برخلاف زبان های ترکی استانبولی، انگلیسی، آلمانی، فرانسوی، ایتالیایی و غیره که آزمون رسمی و معتبر آن ها در ایران برگزار می شود، زبان نروژی چنین نیست. در ضمن کسی که مثلا به زبان آلمانی تسلط داشته باشد علاوه بر آلمان می تواند به سوئیس و اتریش هم رفته و در این کشورها تحصیل نماید. اما نروژی تنها زبان رسمی کشور نروژ می باشد و همین دلیلی است که کسی نروژ را برای تحصیل در مقطع کارشناسی انتخاب نکند. چون هزینه زندگی در نروژ بالا می باشد تامین شهریه دانشگاه های خصوصی این کشور که زبانشان انگلیسی است در کنار پرداخت هزینه های زندگی معمولا در توان غالب دانشجویان نمی باشد.

  • هزینه تحصیل در رشته میکروبیولوژی در نروژ در سال 2021 چقدر است؟
  • آیا امکان کار دانشجویی برای خارجی ها در نروژ وجود دارد یا خیر؟

هزینه تحصیل در رشته میکروبیولوژی در نروژ

تحصیل در برخی کشورهای اروپایی مثل سوئد، فنلاند، فرانسه و غیره برای دانشجویانی که تابعیت اتحادیه اروپا یا حوزه اقتصادی اروپا را دارند رایگان است. اما تنها کشوری که از دانشجویان خارجی هم هیچ شهریه ای اخذ نمی نماید کشور نروژ است؛ چرا که حتی در آلمان هم دانشجویان باید ترمی 200€ تا 600€ (یورو) برای تحصیل در دانشگاه های دولتی و بالای 8000€ (یورو) برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی پرداخت نمایند. نتیجتا تنها هزینه ای که دانشجویان باید در نروژ پرداخت نمایند هزینه های زندگی است که البته رقم قابل توجهی می باشد.

چرا که نروژ در کنار کشورهایی مثل سوئیس، آمریکا و استرالیا جزو گران ترین کشورهای دنیا برای زندگی است. مثلا در حالی که هزینه زندگی در مجارستان، آلمان و هلند به ترتیب ماهی حدودا 500€، 900€ و 1100€(یورو) می باشد، برای تحصیل و زندگی در نروژ دانشجویان با توجه به شهر محل اقامت و سبک زندگی خود باید ماهی 1800€ تا 2200€ (یورو) پرداخت نمایند. البته خوشبختانه امکان مشغول شدن به کار دانشجویی در نروژ همان طور که در ادامه بیشتر توضیح داده خواهد شد وجود دارد و به این ترتیب دانشجویان می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در نروژ را تامین نمایند. البته نرخ تورم در نروژ مطابق نمودار ذیل پایین است و قیمت ها به مرور در این کشور افزایش چشمگیری نخواهند داشت:

نرخ تورم در نروژ در سال های اخیر

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل در نروژ

به منظور تحصیل در نروژ در رشته میکروبیولوژی و سایر رشته ها، بهترین دانشگاه ها در سال 2021 عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های نروژ برای تحصیل در رشته میکروبیولوژیTHE Ranking 2021QS Ranking 2021U.S. News Ranking 2021
University of Oslo12711390
University of Bergen201194166
Norwegian University of Science and Technology (NTNU)401360281
Norwegian University of Life Sciences (NMBU)601631
University of South-Eastern Norway1016
University of Stavanger1056

کار ضمن تحصیل در رشته میکروبیولوژی در نروژ

دانشجویان تمامی رشته ها و کشورها اجازه انجام کار پاره وقت دانشجویان ضمن تحصیل در نروژ را دارند. به این ترتیب علاوه بر این که می توانند بخشی از هزینه های زندگی خود در نروژ را تامین نمایند، با بازار کار نروژ و نیازمندی های جامعه نروژ بیشتر آشنا خواهند گشت. به این ترتیب امکان کاریابی پس از فارغ التحصیلی هم برای افراد به شدت افزایش خواهد یافت. البته نرخ بیکاری در نروژ طی سال 2021 همانند گذشته زیر 4% است به همین دلیل کاریابی در این کشور دشوار نخواهد بود به شرطی که فرد از دانشگاهی مطرح در نروژ فارغ التحصیل شده باشد و به زبان نروژی هم مسلط باشد.

کار ضمن تحصیل در رشته میکروبیولوژی در نروژ

کار پس از تحصیل در رشته میکروبیولوژی در نروژ

میکروبیولوژیست ها در نروژ درآمد خیلی خوبی دارند. این گروه از افراد که با توجه به مهارت ها، جنسیت، سطح تحصیلات، سابقه کار و غیره درآمد متفاوتی در نروژ اخذ می نمایند، به طور کلی از قدرت خرید بالایی در این کشور گران، برخوردارند. به طور کلی پایین ترین و بالاترین سطح درآمد میکروبیولوژیست ها در نروژ 635000NOK و 2200000NOK (کرون نروژ) در سال می باشد. در نروژ میکروبیولوژیستی که کم تر 2 سال سابقه کار دارد به طور متوسط سالی 721000NOK (کرون نروژ) حقوق می گیرد اما با 2 تا 5 سال سابقه کار داشتن سطح درآمدش 34% بیشتر می شود. یعنی در این حالت سالی به طور میانگین 963000NOK (کرون نروژ) حقوق دریافت می نماید. سابقه کاری 5 تا 10 سال هم باعث می شود افراد نسبت به کسانی که کم تر از 5 سال کار کرده اند، 48% بیشتر حقوق بگیرند یعنی 1420000NOK (کرون نروژ).

لازم به ذکر است در نروژ کسی که مدرک کارشناسی داشته باشد سالی 823000NOK (کرون نروژ) به عنوان میکروبیولوژیست دریافت می نماید. این در حالی است که داشتن مدارک بالاتر مثل کارشناسی ارشد و دکتری سطح درآمد میکروبیولوژیست ها را در نروژ افزایش چشمگیری می دهد به طوری که به بالای یک میلیون کرون نروژ در سال می رسد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تحصیل در رشته میکروبیولوژی در نروژ می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند. این موسسه نه تنها در خصوص نروژ بلکه راجع به تحصیل در تمامی کشورهای توسعه یافته مثل آلمان، کانادا و غیره مشاوره تحصیلی و کاری ارائه می نماید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *