ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در هلند

رشته میکروبیولوژی در هلند

رشته میکروبیولوژی در هلند شاید یکی از بهترین انتخاب ها برای افراد علاقمند به این رشته باشد چراکه هلند بی شک یکی از بهترین کشورهای دنیا می باشد. هلند که کشوری فوق العاده توسعه یافته و قدرتمند است علاوه بر اتحادیه اروپا و حوزه اقتصادی اروپا، عضو شنگن هم می باشد. پس تنها با داشتن ویزای تحصیلی این کشور دانشجوها این امکان را دارند که به کل کشورهای حوزه شنگن بدون نیاز به اخذ ویزای مجزا، سفر کنند. این کشور زیبا و آرام علاوه بر این موارد مزیت های بی شمار دیگری هم برای دانشجوها به ارمغان می آورد که از جمله مهم ترین آن ها می توان به نرخ پایین بیکاری و نرخ پایین تورم اشاره نمود. یعنی فارغ التحصیلان رشته های مختلف از جمله میکروبیولوژی برای کاریابی پس از تحصیل و تمدید اقامت خود با تبدیل ویزای تحصیلی به ویزای کاری مشکلی نخواهند داشت.

این در حالی است که میکروبیولوژی در یکسری کشورها از جمله مکزیک، آذربایجان، هند و غیره بازار کار خیلی خوبی ندارد، نه به لحاظ درآمد و نه به لحاظ تعداد موقعیت های شغلی. هلند که فرصت های ایده آل زیادی را پیش روی افراد متخصص در تمامی زمینه ها قرار داده است این امکان را نیز فراهم می کند افراد با 5 سال اقامت و پرداخت مالیات در نهایت بتوانند اقامت دائم و پاسپورت هلند را نیز اخذ نمایند. در حالی که امکان اخذ پاسپورت در یکسری کشورها مثل امارات، کویت و غیره برای دانشجویان حتی پس از فارغ التحصیلی و کار وجود نخواهد داشت. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی تحصیل در کشور فوق العاده توسعه یافته هلند پرداخته و به سوالات زیر پاسخ داده است.

هزینه رشته میکروبیولوژی در هلند

اینکه هر فردی چه میزان شهریه پرداخت می نماید بستگی به قوانین دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دارد؛ مثلا در حالی که شهریه میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی سالی 6000€ تا 10000€ (یورو) است، دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به قوانین دانشگاهشان سالی بین 8000€ تا 14000€ (یورو) شهریه پرداخت می نمایند. شاید بتوان تنها عیب تحصیل در هلند را نیز همین مسئله دانست؛ یعنی هزینه بالای تحصیل در این کشور. البته دانشجویان ممتازی که CV خوبی داشته باشند، شانس اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور را خواهند داشت. منتهی اتفاقی که معمولا می افتد این است که فرد باید شهریه سال اول دانشگاه خود در هلند را به منظور بالاتر رفتن شانس اخذ ویزا پرداخت نماید و سپس پس از حضور در هلند در صورت اخذ نمرات برتر کلاس، برای باقی دوران تحصیل خود بورسیه بگیرد.

علاوه بر شهریه دانشگاه، یکی از عمده ترین هزینه هایی که دانشجویان در هلند با آن روبرو هستند هزینه زندگی است که البته رقم دقیق آن به شهر محل اقامت و سبک زندگی هر فرد بستگی دارد. اما به طور کلی در تمامی شهرهای هلند به جز آمستردام، هزینه زندگی ماهی 700€ تا 1000€ (یورو) است. این در حالی است که آمستردام به خصوص به لحاظ اجاره مسکن، شهر گرانی محسوب می شود که هزینه زندگی در آن ماهی 1100€ تا 1500€ (یورو) می باشد. البته دانشجویان، حتی آن دسته از دانشجویانی که تابعیت هیچکدام از کشورهای اتحادیه اروپا را ندارند، امکان این را دارند که هفته ای تا 16 ساعت در هفته مشغول به کار باشند و با درآمدی که کسب می نمایند بخشی از هزینه های زندگی خود درهلند را پوشش دهند.

بهترین دانشگاه ها برای رشته میکروبیولوژی در هلند

نرخ بیکاری در هلند در 5 سال اخیر همواره زیر 4% بوده است که به معنی وجود موقعیت های شغلی زیاد در این کشور می باشد. با توجه به این که بیش از 90% مردم هلند علاوه بر زبان هلندی به زبان انگلیسی هم مسلط هستند، شاید به جرئت هلند را بتوان تنها کشور اروپایی دانست که در آن تنها با تسلط به زبان انگلیسی هم می توان کار پیدا کرد. با این وجود فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که رنکینگ ملی و بین المللی خوبی داشته باشد در هلند هم مانند سایر کشورهای دنیا مزیت بزرگی محسوب می شود که در کاریابی ضمن و پس از فارغ التحصیلی به افراد کمک می کند.

بهترین دانشگاه ها به منظور تحصیل در هلند در رشته میکروبیولوژی عبارت هستند از:

بهترین دانشگاه های هلند برای تحصیل در رشته میکروبیولوژیTHE RankingQS Ranking
Wageningen University and Research62115
University of Amsterdam6661
Leiden University70128
Erasmus University Rotterdam72197
Utrecht University75121
University of Groningen80128
Vrije Universiteit Amsterdam116236
Maastricht University121234
Radboud University136214

بهترین دانشگاه ها برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در هلند

مدارک لازم برای اخذ پذیرش در دانشگاه های میکروبیولوژی هلند

هر رشته و دانشگاهی مدارک مختص به خود را برای اخذ پذیرش در نظر می گیرد اما به طور کلی اصلی ترین مدارک به منظور تحصیل در رشته میکروبیولوژی را می توان به شرح ذیل دانست:

  • CV به زبان انگلیسی
  • مدرک زبان انگلیسی یا هلندی معتبر با توجه به زبان آموزش دوره مورد نظر
  • توصیه نامه از حداقل 2 تا 3 تن از اساتید
  • انگیزه نامه به زبان انگلیسی
  • ترجمه رسمی مدارک قبلی به شرطی که مرتبط با رشته میکروبیولوژی باشد.
  • ترجمه رسمی ریز نمرات مقطع قبلی
  • پرداخت هزینه بررسی مدارک یا همان application fee که در هر کدام از دانشگاه های هلند رقم دقیق آن متفاوت می باشد.

پس از اخذ پذیرش نوبت به اخذ ویزای تحصیلی هلند می رسد که در حال حاضر جزو معدود کشورهایی است که در غالب موارد برای ایرانی ها به اخذ ویزای همراه نیز منجر می شود. یکی از مهم ترین موارد به منظور اخذ ویزای تحصیلی هلند علاوه بر شرط زبان و تمکن مالی، داشتن شرایط سنی مناسب با دوره تحصیلی مورد نظر است؛ مثلا کسی که 40 ساله است معمولا شانسی برای اخذ ویزای تحصیلی هلند نخواهد داشت مگر قبلا سفرهای زیادی به حوزه شنگن داشته باشد.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در هلند

کسانی که به دنبال گرفتن دکتری هستند. گزینه های زیادی در هلند پیدا خواهید کرد. با این حال، به دلیل ماهیت آکادمیک پیشرفته دکتری، فقط دانشگاه های تحقیقاتی آن ها را ارائه می دهند. این برنامه ها بسته به موسسه و محقق می تواند 4 تا 6 سال طول بکشد. اکثر دانشگاه ها به مدرک کارشناسی ارشد یا کارشناسی ارشد تحقیقاتی در یک رشته تحصیلی مرتبط نیاز دارند.

خوشبختانه، از آنجایی که بسیاری از مهاجران برای تحصیل در هلند انتخاب می کنند، هیچ کمبودی در برنامه های زبان انگلیسی نخواهید داشت. البته، برخی از دوره های تحصیلی یا به زبان هلندی تدریس می شوند یا نیاز به تسلط بر زبان هلندی دارند. اما این برنامه ها اغلب برای افرادی است که قصد دارند به طور نامحدود در هلند زندگی و کار کنند. اگر هلندی برای حرفه شما ضروری نیست، موسسات زیادی را در سراسر کشور خواهید یافت که برنامه های انگلیسی زبان ارائه می دهند. با این حال، اگر می خواهید هلندی را یاد بگیرید تا با زندگی در هلند بیشتر آشنا شوید، گزینه های زیادی برای یادگیری هلندی وجود دارد. علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند تا راجع به رشته میکروبیولوژی در هلند و سایر کشورها اطلاعات کسب نمایند.

سوالات تخصصی در باب رشته میکروبیولوژی در هلند

در این بخش به سوالات مهم شما پاسخ می دهیم:

  • هزینه رشته میکروبیولوژی در هلند چگونه است؟ اینکه هر فردی چه میزان شهریه پرداخت می نماید بستگی به قوانین دانشگاه، رشته انتخابی و مقطع تحصیلی دارد؛ مثلا در حالی که شهریه میکروبیولوژی در مقطع کارشناسی سالی 6000€ تا 10000€ (یورو) است، دانشجویان این رشته در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری با توجه به قوانین دانشگاهشان سالی بین 8000€ تا 14000€ (یورو) شهریه پرداخت می نمایند. شاید بتوان تنها عیب تحصیل در هلند را نیز همین مسئله دانست؛ یعنی هزینه بالای تحصیل در این کشور. البته دانشجویان ممتازی که CV خوبی داشته باشند، شانس اخذ بورسیه های تحصیلی در این کشور را خواهند داشت.
  • بهترین دانشگاه ها برای رشته میکروبیولوژی در هلند چگونه است؟ نرخ بیکاری در هلند در 5 سال اخیر همواره زیر 4% بوده است که به معنی وجود موقعیت های شغلی زیاد در این کشور می باشد. با توجه به این که بیش از 90% مردم هلند علاوه بر زبان هلندی به زبان انگلیسی هم مسلط هستند، شاید به جرئت هلند را بتوان تنها کشور اروپایی دانست که در آن تنها با تسلط به زبان انگلیسی هم می توان کار پیدا کرد. با این وجود فارغ التحصیل شدن از دانشگاهی که رنکینگ ملی و بین المللی خوبی داشته باشد در هلند هم مانند سایر کشورهای دنیا مزیت بزرگی محسوب می شود که در کاریابی ضمن و پس از فارغ التحصیلی به افراد کمک می کند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *