ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در پرتغال

رشته میکروبیولوژی در پرتغال

متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در پرتغال بایستی بدانند که انتخاب آنها با توجه به مزایای بسیاری که داراست یک انتخاب کاملا صحیح است. از جمله این امتیازات می توان به آموزش به زبان انگلیسی، خرج و مخارج پایین هم به لحاظ هزینه تحصیلی و هم به لحاظ هزینه زندگی، وجود دانشگاه های معتبر با سبک آموزش اروپایی، پیروی از استانداردهای فرآیند بلونیا (Bologna Process) و غیره اشاره نمود. تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله توضیحات تکمیلی درباب تحصیل در پرتغال 2021 را ارائه می دهند.

تحصیل رشته میکروبیولوژی در پرتغال

اول از همه باید بدانید که نظام آموزش عالی پرتغال نیز از فرمت 3 سیکلی سنتی تبعیت می کند که شامل لیسانس (Bachelor)، فوق لیسانس (Master) و دکتری (Doctorate) می باشد. در واقع تحصیل رشته میکروبیولوژی نیز در همین سه مقطع از دانشگاه های پرتغال امکان پذیر است. دانشجویان بین المللی می توانند این رشته تحصیلی در مقطع لیسانس را به دو زبان پرتغالی و انگلیسی و در طی 4 سال به اتمام رسانند. اما از دیگر مشخصات تحصیل این رشته در دانشگاه های پرتغال واحدهای آموزشی (ECTS) اخذ شده توسط دانشجویان این رشته می باشد که معمولا در مقطع لیسانس حدود 120 ECTS می باشد. در اینجا یکبار دیگر امتیازات تحصیل در پرتغال 2021 را با هم مرور می کنیم:

امتیازات تحصیل در پرتغال

پذیرش دانشجو در رشته میکروبیولوژی در پرتغال

برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در پرتغال اولین شرط اخذ نامه پذیرش از دانشگاه پرتغالی و شرط دوم نیز دریافت ویزای تحصیلی از این کشور می باشد. به همین منظور نیز متقاضیان ابتداء بایستی با تکمیل فرم ثبت نام آنلاین خود و تحویل مدارک مربوطه به سراغ اخذ نامه پذیرش از دانشگاه های پرتغال بروند. از جمله شرایط و مدارک ضروری برای دریافت پذیرش از دانشگاه های پرتغال نیز شامل مدرک دیپلم 12 ساله، ریزنمرات تحصیلی، مدرک زبان پرتغالی یا انگلیسی و سایر مدارک هویتی می باشد. اما از بهترین دانشگاه های پرتغال برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

دانشگاهامتیاز رشته
دانشگاه پورتو31.7
دانشگاه نوآ د لیسبوآ24.0
دانشگاه لیسبون22.5

اخذ ویزا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در پرتغال

طبق قوانین، دانشجویان غیر اروپایی برای تحصیل در پرتغال نیازمند هم ویزای دانشجویی و هم مجوز اقامت هستند. ویزای دانشجویی پرتغال از طریق سفارت این کشور اما مجوز اقامت تحصیلی این کشور از طریق اداره مهاجرت پرتغال (SEF) درخواست می شود. مدرک اولی درست قبل از آغاز سفر به پرتغال و مدرک دومی پس از ورود به این کشور بایستی اخذ شود. طبق همین قوانین، دو نوع ویزای قابل درخواست برا دانشجویان بین المللی مایل به تحصیل در پرتغال وجود دارد که عبارتند از:

انواع ویزا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در پرتغال

پس نحوه درخواست ویزای تحصیلی پرتغال نیز به این صورت است که پس از دریافت نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های پرتغال، متقاضیان با در دست داشتن مدارک ذیل بایستی به سفارت پرتغال مراجعه نمایند:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی پرتغال
  • یک قطعه عکس پاسپورتی رنگی
  • پاسپورت با حداقل اعتبار 3 ماه
  • نامه پذیرش از یکی از دانشگاه های پرتغال
  • مدرک تمکن مالی کافی
  • بیمه معتبر
  • کپی بلیط برگشت
  • مدرک اسکان در پرتغال
  • هزینه درخواست ویزای تحثیلی پرتغال به مبلغ €170 (یورو)

اخذ ویزا برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در پرتغال

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در پرتغال

موسسات آموزش عالی در پرتغال مستقلا میزان شهریه دانشجویان داخلی و بین المللی را تعیین می کنند. با اینکه هیچ گونه نرخ قطعی در مورد شهریه دانشگاه های مختلف در پرتغال وجود ندارد اما وزارت آموزش پرتغال حداقل میزان شهریه را متناسب با حداقل دستمزد ملی تعیین کرده است. بر این اساس حداقل شهریه در پرتغال 1.3 برابر حداقل دستمزد در این گشور می باشد. بر این اساس میانگین هزینه تحصیل در دانشگاه های پرتغال از این قرار است:

دوره تحصیلیشهریه سالیانه به یورو
لیسانس و فوق لیسانس1250€
دکتری2500€ الی 3000€

شهریه اعلام شده در فوق متوسط شهریه اخذ شده از دانشجویان بین المللی از دانشگاه های دولتی پرتغال می باشد. اما شهریه دانشجویان خارجی در دانشگاههای خصوصی این کشور نسبتا بالاتر بوده و بین €3500 الی €3900 (یورو) متغیر است. اما متوسط هزینه زندگی در پرتغال برای دانشجویان خارجی در قیاس با مقاصد تحصیلی دیگر بسیار ارزانتر بوده و به طور متوسط ماهیانه بین €800 الی €1000 (یورو) می باشد. برخی از اصلی ترین مخارج دانشجویان رشته میکروبیولوژی در پرتغال را در زیر مشاهده می کنید:

اصلی ترین مخارج دانشجویان رشته میکروبیولوژی در پرتغال

همان طوری که مشاهده شد، بالاترین هزینه مربوط به هزینه اجاره خانه در پرتغال می باشد. دانشجویان عزیز توجه داشته باشند که برای اسکان ارزان و راحت در پرتغال گزینه های مختلفی وجود دارد اما 3 تا از گزینه های محبوب و پرطرفدار جهت اسکان دانشجویان در این کشور اروپایی عبارتند از:

خوابگاه های دانشجویی رشته میکروبیولوژی در پرتغال

شرایط مالی دانشجویان رشته میکروبیولوژی در پرتغال

بورسیه های دولتی و خصوصی زیادی برای دانشجویان بین المللی در پرتغال وجود دارد و دانشجویان از این نظر می توانند اقدام کرده و بخشی ازمخارج خود در پرتغال را تامین نمایند. در کل تامین مالی دولتی بورس های دانشجویان اروپایی و غیر اروپایی یکسان بوده و از طریق 3 موسسه زیر پشتیبانی می شود:

  • The Instituto Camoes که بورسیه هایی جهت تحصیل در زیان و فرهنگ پرتغال ارائه می کند
  • The Directorate-General of Higher Esucation یا (DGES) که بورسیه های مبتنی بر اصل شایستگی برای دانجویان در تمامی مقاطع تحصیلی و نیز کل رشته های آمورشی پیشنهاد می کند
  • فونداسیون علوم و فناوری (ECT) که گرانت های پژوهشی مبتنی بر پروژه را در رشته های علم و فناوری به دانشجویان بین المللی در پرتغال پیشنهاد می کند

علاوه بر وجود فرصت های بورس تحصیلی ، دانشجویان رشته میکروبیولوژی در در پرتغال از فرصت استثنایی کار در این کشور هم برخوردارند. طبق قوانین کشور پرتغال دانشجویان بین المللی برای کار در پرتغال از شرایط زیر برخوردارند:

شرایط کار دانشجویان رشته میکروبیولوژی در پرتغال

عزیزان عنایت داشته باشند که حداقل سطح درآمد در پرتغال برای مشاغل غیرمهارتی حدود €5 الی €6 (یورو) می باشد. خرید ملک در کشور پرتغال و نیز ثبت شرکت در این کشور دو روش رایج برای اخذ ویزای طلایی GOLDEN VISA از پرتغال می باشد که نهایتا به اقامت کل اعضای خانواده منجر می شود. هموطنان محترم برای اطلاع دقیق از شرایط ویزای سرمایه گذار در پرتغال 2021 میتوانند از مشاوره های به روز موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بهره گیرند.

4/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *