ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در چک

رشته میکروبیولوژی در چک

رشته میکروبیولوژی در چک یکی از گزینه های در دسترس برای علاقمندان به این رشته است تا بتوانند خود را به بازار کار این رشته تحمیل کنند. در سال های اخیر رشته میکروبیولوژی توانسته است در میان علاقمندان به حوزه پزشکی جایگاه بسیار ویژه تری پیدا کند و همین مسئله سبب افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و همچنین رقابت برای رسیدن به این رشته تحصیلی شده است. در بسیاری از کشورهای جهان از جمله جمهوری چک، این رشته تحصیلی با بالاترین کیفیت ممکن ارائه می شود و دانشجویان برای انتخاب کشور مقصد، تنها باید شرایط و استانداردهای مورد نظر خود را مدنظر قرار دهند.

جمهوری چک از آن جا که هزینه های مقرون به صرفه ای را برای دانشجویان خارجی به عنوان شهریه در نظر گرفته است، از جمله کشورهایی است که توانسته نظر سیاری را به خود جلب کند اما باید دانست که رشته های تحصیلی و دانشگاه های موجود در این کشور دارای محدودیت هایی نیز هستند و از همین رو باید رزومه ای مناسب برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور در اختیار داشت. به جهت اهمیت همین موضوع است که مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در چک پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در چک چیست؟
  • هزینه سالانه دانشجویان رشته میکروبیولوژی در این کشور چه مقدار است؟
  • شرایط اقامت پس از تحصیل در جمهوری چک چگونه است؟
  • درآمد فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در چک چه مقدار است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در چک

علاقمندان به تحصیل در جمهوری چک باید در نظر داشته باشند که در سال های اخیر در برخی از رشته های خاص، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز در این کشور ایجاد شده است اما امکان تحصیل در چک با مدرک زان انگلیسی در دانشگاه های جمهوری چک در حال ایجاد شده است و متقاضیان باید مدارک مربوط به تسلط خود به زبان مورد نظر را مطابق به خواست دانشگاه ارائه کنند.

دانشگاه های کشور چک نیز در طول سالیان اخیر پیشرفت های قابل توجهی را در رشته های مختلف تجربه کرده اند و از همین رو می توان این کشور را مقصد نسبتا مناسبی برای تحصیل دانست. بهترین دانشگاه جمهوری چک برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی، دانشگاه چارلز در پراگ است که توانسته رتبه 155 جهان را به خود اختصاص دهد و این در حالی است که در رده بندی برترین دانشگاه های جهان رتبه 210 را در اختیار دارد.

دیگر دانشگاهی که در جمهوری چک جهت انتخاب رشته میکروبیولوژی به دانشجویان توصیه می شود، دانشگاه دانشگاه بوهمیای جنوبی چک بودیویچ است که رتبه 941 جهان را در رده بندی کلی دانشگاه ها به دست آورده است اما در میان برترین دانشگاه های ارائه کننده رشته میکروبیولوژی، رتبه 193 را در اختیار دارد و این مسئله به خوبی نشان می دهد که رشته میکروبیولوژی در این دانشگاه چه جایگاه متفاوتی از سایر رشته های تحصیلی دارد. به همین دلیل است که به همه متقاضیان تحصیل در خارج از کشور توصیه می شود تا صرفا به جایگاه دانشگاه مورد نظر خود برای انتخاب دانشگاه توجه نکنند.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در چک

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در چک

یکی از مواردی که تحصیل در چک را برای دانشجویان در طول سال های اخیر جذاب کرده است، هزینه ای است که دانشجویان به صورت سالیانه باید به دانشگاه پرداخت کنند. نوسانات قیمت ارز در طول سال های گذشته نگرانی هایی را برای علاقمندان به تحصیل در خارج از کشور ایجاد کرده است و این مسئله ای است که باید به آن توجه داشت. در جمهوری چک هزینه تحصیل بسیار کم تر از کشورهای مطرح منطقه غرب اروپا است و به همین دلیل است که بسیاری از افراد رو به چنین کشورهایی برای ادامه تحصیل آورده اند.

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در چک می تواند سالانه هزینه ای در حدود 4800€ تا 5300€ (یورو) را برای دانشجویان در بر داشته باشد و با توجه به این که نوسانات قیمت کرون کمتر از یورو است، می توان انتظار داشت که این هزینه ها نیز در طول سال کمتر دچار تغییر شوند. در سوی دیگر هزینه های مربوط به زندگی دانشجویی در این کشور نیز باید مورد توجه متقاضیان قرار گیرد. اگر فردی خارج از پراگ زندگی کند، می تواند با در اختیار داشتن حدود 400€ (یورو) در ماه، هزینه زندگی خود را تامین کند اما در شهر پراگ این هزینه ها ممکن است به 750€ (یورو) در سال نیز برسد.

دانشجویان خارجی در کشور جمهوری چک این فرصت را خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند اما یکی از مهم ترین شرط ها برای آن ها آن است که در 7 روز پیوسته اجازه کار نخواهند داشت.

درآمد یک میکروبیولوژیست در چک

یکی از مهم ترین دغدغه هایی که ممکن است دانشجویان همواره با آن روبرو باشند، شرایط اقامت آن ها پس از تحصیل است. خوشبختانه در جمهوری چک این فرصت در اختیار دانشجویان قرار گرفته است تا در یک بازه زمانی کوتاه مدت شرایطی را فراهم آورند که اقامت موقت خود از طریق تحصیل را به اقامت بلند مدت از طریق کار تبدیل کنند. در چنین شرایطی است که فرد می تواند به سادگی به خواسته خود در رابطه با زندگی دائمی در اروپا دست پیدا کند.

شرایط کار متخصصین میکروبیولوژیست در کشور جمهوری چک نیز به گونه ای است که آن ها از نظر اقتصادی در شرایط بسیار مناسبی قرار دارند و می توانند به راحتی هزینه های زندگی خود و خانواده ای کوچک را تامین کنند. نکته قابل توجه در رابطه با دستمزد نیروی کار میکروبیولوژیست در کشور چک آن است که این افراد قادر خواهند بود تا با چندین ماه کار کردن در این کشور، هزینه های پرداختی برای تحصیل خود در این کشور را به طور کامل جبران کنند. در نمودار زیر، متوسط درآمد این افراد به تصویر کشیده شده است و درک بهتری از این موضوع ایجاد می کند.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور چک

با همه تفاسیر بسیار مثبتی که در رابطه با شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در چک بیان شد، اما باید به این نکته نیز اشاره کرد که محدودیت هایی در زمینه دریافت ویزای تحصیلی این کشور نیز وجود دارد و به همین دلیل است که توصیه می کنیم تا پیش از انتخاب چک به عنوان مقصد تحصیلی حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *