ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در چین

رشته میکروبیولوژی در چین

رشته میکروبیولوژی در چین در دانشگاه های فراوانی در دسترس علاقه مندان است اما تنها در دانشگاه های محدودی با درجه علمی بالا ارائه می شود. چین جمعیت بسیار زیادی را در خود جای داده است و به همین دلیل نیاز بسیار بالایی به دانشگاه در این کشور احساس می شود به همین دلیل است که بسیاری از متقاضیان خارجی که تمایل به تحصیل در چین دارند به راحتی می توانند دانشگاه های متعددی را برای اخذ پذیرش از در این کشور انتخاب کنند. هزینه های تحصیل در این کشور نیز بسیار مقرون به صرفه است و این خود می تواند نکته مثبت دیگری در مسیر انتخاب چین به عنوان مقصد تحصیلی باشد.

رشته میکروبیولوژی از جمله رشته های دانشگاهی است که می تواند آینده درخشانی را از نظر شغلی پیش روی علاقمندان به تحصیل در این رشته قرار دهد چراکه رشد بیماری های جدید، نیاز به تحقیقات آزمایشگاهی در رابطه با بیماری ها را نیز افزایش داده هست. چین در سال های اخیر در زمینه آموزش پیشرفت های چشمگیری را تجربه کرده است و همین مسئله سبب رونق مهاجرت تحصیلی به این کشور شده است و به همین دلیل است که مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در این کشور پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در چین چیست؟
  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده میکروبیولوژی در این کشور کدامند؟
  • تحصیل رشته میکروبیولوژی در چین چه هزینه هایی را در بر دارد؟
  • آیا می توان به عنوان نیروی کار پس از تحصیل، در چین اقامت دریافت کرد؟
  • متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در چین چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در چین

رشته میکروبیولوژی در سال های اخیر مخاطبان زیادی پیدا کرده است و چین یکی از جذاب ترین مقاصد تحصیلی برای شروع آموزش در جهان است. دانشگاه های بسیار زیادی برای تحصیل در این رشته وجود دارد و این مسئله، آزادی عمل در انتخاب دانشگاه را نیز افزایش داده است. تحصیل در چین به زبان های انگلیسی و چینی امکان پذیر است اما در برخی از دانشگاه های این کشور، دانشجویان پیش از ورود به دانشگاه، نیازی به ارائه مدرک زبان نخواهند داشت و می توانند ابتدا در دوره های پیش از دانشگاه شرکت کرده و مدرک خود را دریافت کنند.

برای تحصیل در چین در رشته میکروبیولوژی، دانشگاه آکادمی علوم چینی در شهر پکن، بهترین دانشگاه در دسترس برای دانشجویان است چراکه در این رشته خاص رتبه 73 جهان را به دست آورده است در حالی که جایگاه علمی دانشگاه رتبه 197 را نشان می دهد. دانشگاه ژجیانگ نیز با قرار گرفتن در رده 85 جهان در رشته میکروبیولوژی یکی دیگر از دانشگاه های قدرتمند چین در این رشته تحصیلی است. دانشگاه تسینگوا نیز می تواند یکی دیگر از انتخاب های اولیه افرادی باشد که رزومه تحصیلی قدرتمندی در اختیار دارند چراکه این دانشگاه در رده بندی جهانی در جایگاه 28 جهان قرار دارد و در رشته میکروبیولوژی رتبه 103 را به دست آورده است. از دیگر دانشگاه های قدرتمند چین در رشته میکروبیولوژی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دانشگاه هواژونگ
  • دانشگاه فودان
  • دانشگاه کشاورزی چین
  • دانشگاه سان یات سن
  • دانشگاه پکن

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در چین

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در چین

یکی از مهم ترین نکاتی که در رابطه با تحصیل در چین می توان به آن توجه ویژه داشت، هزینه های بسیار مقرون به صرفه ای است که تحصیل در این کشور به همراه خواهد داشت. تحصیل در بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور کمتر از 5000$ (دلار) در سال هزینه به همراه خواهد داشت و شرایط برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی نیز به همین صورت است. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که تنها در برخی از دانشگاه های این کشور به دانشجویان خارجی اجازه استفاده از بورسیه تحصیلی داده می شود و شروع تحصیل در این کشور به امید دریافت یکی از بورسیه های تحصیلی فراوان در این کشور می تواند یک اشتباه جبران ناپذیر باشد مگر در مقطع دکترا.

دانشجویان علاوه بر شهریه دانشگاه خود باید به موضوع هزینه زندگی در این کشور نیز توجه داشته باشند. بر خلاف هزینه تحصیل، هزینه های زندگی در چین تقریبا برابر با هزینه های زندگی در برخی از کشورهای اروپایی است. دانشجویانی که در شهرهای بزرگ چین مشغول به تحصیل هستند، برای تامین مایحتایج زندگی خود به حدود 750$ تا 1000$ (دلار) در ماه نیاز خواهند داشت. البته در برخی از شهرهای چین امکان کار ضمن تحصیل برای دانشجویان خارجی نیز فراهم شده است که این مسئله می تواند به آن ها کمک کند تا بخش عمده ای از هزینه های زندگی خود را از این طریق تامین کنند. باید به این نکته توجه داشت که تسلط به زبان چینی یکی از الزامات رسیدن به کارهای رده بالا در این کشور است.

درآمد یک میکروبیولوژیست در چین

دانشجویانی که در چین به ادامه تحصیل مشغول هستند، پس از دریافت مدرک تحصیلی خود این اجازه را خواهند داشت که در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تغییر دهند و این مسیری است که به راحتی برای افرادی که خارج از چین تحصیل کرده اند میسر نمی شود.

به عنوان یک میکروبیولوژیست می توان گفت که چین مقصد بسیار مناسبی برای کار علاقمندان به این رشته است چراکه می توانند به درآمد بسیار بالایی در این کشور دسترسی داشته باشند و این مسئله ای است که همه علاقمندان به کار در خارج از کشور به دنبال آن هستند. در نمودار زیر، متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در چین به تصویر کشیده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور چین

عوامل متعددی در این زمینه می تواند تاثیرگذار باشد که از مهم ترین آن ها می توان به تجربه کاری و همچنین میزان تحصیلات اشاره داشت. شرایط زندگی در چین به طور کلی بسیار خاص است و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان خارجی در این کشور پس از پایان دوره تحصیل خود، خاک چین را به مقصد کشوری دیگر ترک می کنند. شما نیز در صورت تمایل به کسب اطلاعات تکمیلی در خصوص شرایط تحصیل در چین، می توانید با مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *