ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در ژاپن

رشته میکروبیولوژی در ژاپن

رشته میکروبیولوژی در ژاپن توسط برخی از دانشگاه های معتبر این کشور مانند توکیو، هوکایدو، اوزاکا، هیروشیما و کیوتو برای علاقه مندان ارائه میگردد. میکروبیولوژی مطالعه ارگانیسم های میکروسکوپی، مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و تک یاخته ها است. این رشته شامل تحقیقات بنیادی در زمینه بیوشیمی، فیزیولوژی، زیست شناسی سلولی، بوم شناسی، تکامل و جنبه های بالینی میکروارگانیسم ها از جمله پاسخ میزبان به این عوامل است. تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ژاپن یعنی تحصیل در کشوری پیشرفته که سهم قابل توجهی در علم و فناوری داشته و دارد و نیز تحصیل در دانشگاه های رتبه دار که از اعتبار و امکانات عالی برخوردار می باشند.

دانشجویان با تحصیل و زندگی در ژاپن از مزایای بسیاری بهره مند می شوند که در ادامه به آن ها اشاره خواهیم نمود. ژاپن یک کشور جزیره ای در شرق قاره آسیا است که پایتخت و بزرگ ترین شهر آن توکیو می باشد. ژاپن یازدهمین کشور پرجمعیت جهان است که حدود سه چهارم سرزمین آن کوهستانی می باشد. این کشور در شاخص توسعه انسانی “بسیار بالا” رتبه بندی شده است. ژاپن بالاترین امید به زندگی در جهان را دارد و کیفیت زندگی در آن بالاست. در حال حاضر، توکیو پس از سیدنی استرالیا با کسب امتیاز 161.73 رتبه دوم را از نظر شاخص کیفیت زندگی در میان شهرهای جهان دارد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ژاپن به شرح زیر تهیه نموده اند.

چرا تحصیل رشته میکروبیولوژی در ژاپن؟

ژاپن سومین اقتصاد بزرگ جهان و یک قدرت مالی بزرگ است. دانشگاه های این کشور دارای شهرت و امکانات عالی هستند و جزو بهترین دانشگاه های جهان به شمار می آیند. به عنوان مثال، بر اساس رتبه بندی آموزش عالی تایمز (2021) دانشگاه توکیو دارای رتبه 36 جهان می باشد. یکی از دلایل اصلی دانشجویان برای تحصیل در ژاپن محیط امن آن است، زیرا ژاپن یکی از امن ترین کشورهای جهان محسوب می شود که میزان جرم و جنایت در آن به میزان قابل توجهی پایین است. دولت ژاپن در دهه های گذشته با ارائه حمایت مالی به دانشجویان از طریق بورسیه های تحصیلی، برنامه های متنوعی که زبان آموزشی آن ها انگلیسی است و نیز استخدام کادر آموزشی از سراسر جهان با هدف متنوع تر و پذیراتر ساختن محیط دانشگاهی برای دانشجویان بین المللی، تلاش زیادی برای جذب آن ها کرده است.

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در ژاپن عبارتند از:

برخی از دلایل و مزایای تحصیل در ژاپن

تحصیل در خارج از کشور در ژاپن درهای یک زندگی دانشجویی هیجان انگیز با مدارک دانشگاهی با کیفیت بالا را برای دانشجویان باز می کند. در این کشور، دانشجویان از بین برنامه های متعدد کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری گزینه های زیادی برای انتخاب دارند و اگر بتوانند مهارت زبان خود را اثبات کنند، می توانند به زبان انگلیسی یا حتی ژاپنی تحصیل کنند.

دانشگاه های برتر ارائه دهنده رشته میکروبیولوژی در ژاپن

در جدول زیر برخی از بهترین دانشگاه های ژاپن برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی را بر اساس وب سایت usnews.com معرفی می کنیم:

دانشگاهامتیاز موضوعی (از 100)امتیاز جهانی (از 100)
دانشگاه توکیو55.472.8
دانشگاه هوکایدو42.652.8
دانشگاه اوزاکا40.460.0
دانشگاه کیوتو39.267.9
دانشگاه ناگازاکی28.535.0

هزینه تحصیل دانشجویان رشته میکروبیولوژی در ژاپن

هزینه تحصیل دانشجویان رشته میکروبیولوژی در ژاپن

در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی مشهور مانند ایالات متحده یا انگلستان، هزینه تحصیل در ژاپن برای دانشجویان بین المللی که متقاضی تحصیل در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا هستند کاملاً منطقی است. برای تحصیل در مقطع کارشناسی، شهریه در ژاپن بین 20000$ تا 23000$ (دلار آمریکا)، برای مقطع کارشناسی ارشد حدود 12000$ (دلار آمریکا) و برای مقطع دکترا حدود 5000$ (دلار آمریکا) در سال تحصیلی متغیر است.

علاوه بر این، باید به خاطر داشت که هر درخواستی با هزینه درخواست همراه است که بر اساس برنامه و دانشگاه متفاوت است. هزینه اضافی برای هر دانشجوی بین المللی که در ژاپن تحصیل می کند، ثبت نام در بیمه درمانی ملی (NHI) است. بیمه درمانی ملی ضروری است زیرا هزینه های پزشکی را در صورت آسیب کاهش می دهد. پس از اخذ ویزا/ اجازه اقامت، دانشجو می تواند در نزدیک ترین دفتر شهرداری محلی خود در ژاپن برای بیمه ثبت نام کند.

هزینه زندگی دانشجویان رشته میکروبیولوژی در ژاپن

هزینه زندگی در ژاپن در مقایسه با سایر مقاصد تحصیلی بالا است، به خصوص اگر دانشجو زندگی در پایتخت آن یعنی توکیو را انتخاب کند. با این حال، همه چیز بستگی به مناطقی که فرد برای زندگی انتخاب می کند و نیز شیوه زندگی که دنبال می کند، دارد. به عنوان یک دانشجوی بین المللی در تلاش برای کاهش هزینه های زندگی در ژاپن، یک گزینه عالی زندگی در خوابگاه دانشجویی می باشد. علیرغم وجود خوابگاه های دانشجویی که توسط دولت و دانشگاه ها ارائه می شود اکثر دانشجویان بین المللی در اقامتگاه های خصوصی زندگی می کنند، زیرا تعداد محدودی اتاق خوابگاهی در دسترس است.

بر اساس وب سایت معتبر numbeo.com هزینه های ماهانه یک فرد مجرد در ژاپن البته بدون در نظر گرفتن اجاره بها 927.34€ (یورو) است که این رقم به طور متوسط 101.94% بیش تر از ایران است. نمودار زیر توزیع هزینه های زندگی در ژاپن را نشان می دهد:

توزیع هزینه های زندگی در ژاپن

در صورت اجاره آپارتمان در ژاپن، دانشجویان با ارقام زیر مواجه می شوند:

  • آپارتمان یک خوابه در مرکز شهر: 80€ (یورو)
  • آپارتمان یک خوابه در خارج از مرکز شهر: 10€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در مرکز شهر: 58€ (یورو)
  • آپارتمان سه خوابه در خارج از مرکز شهر: 14€ (یورو)

جدول زیر قیمت برخی کالاها و خدمات در این کشور پیشرفته آسیایی را نشان می دهد:

عنوانقیمت بر حسب یورو
غذای سه قسمتی برای دو نفر در یک رستوران متوسط38.52€
اینترنت (60 Mbps یا بیش تر، داده نامحدود، Cable/ADSL)36.32€
باشگاه تناسب اندام، شهریه ماهیانه برای یک فرد بزرگسال67.77€
شلوار جین (Levis 501 یا مشابه)49.77€
آب (بطری 1.5 لیتری)0.94€
گوشت گاو (1 کیلوگرم)17.40€
فیله مرغ (1 کیلوگرم)6.66€
پنیر محلی (1 کیلوگرم)14.63€
قرص نان تازه سفید (500 گرمی)1.68€

وضعیت حقوق میکروبیولوژیست ها در ژاپن

فردی که به عنوان میکروبیولوژیست در ژاپن کار می کند به طور معمول ماهیانه حدود 1130000JPN (ین ژاپن) درآمد دارد. این میانگین حقوق ماهیانه شامل حق مسکن و سایر مزایا می باشد. حقوق میکروبیولوژیست ها در این کشور بین 553000JPN تا 1760000JPN (ین ژاپن) است؛ تفاوت حقوق آن ها بر اساس تجربه، محل زندگی، جنسیت و مهارت آن ها می باشد.

حقوق ماهیانه میکروبیولوژیست ها در ژاپن

به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در ژاپن توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل به زبان انگلیسی در ژاپن با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *