ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در کانادا

رشته میکروبیولوژی در کانادا

رشته میکروبیولوژی در کانادا به عنوان یکی بهترین رشته های مرتبط با علوم پزشکی شناخته می شود که متقاضیان بسیار زیادی را به خود جلب کرده است. دانشگاه های بسیار زیادی در کشور کانادا به ارائه این رشته می پردازند و همین مسئله به متقاضیان آزادی عمل می دهد تا با توجه به رزومه خود و همچنین شرایط هر دانشگاه، رشته مورد علاقه خود را انتخاب کرده و برای دریافت پذیرش اقدامات لازم را انجام دهند و در صورتی که نسبت به سایر متقاضیان شرایط بهتری را داشته باشند، قادر خواهند بود تا پذیرش مورد نیاز خود را دریافت کنند.

رشته میکروبیولوژی در طول سال های اخیر متقاضیان بسیار بیشتری پیدا کرده است و به همین دلیل دانشجویان برتر در جهان تلاش می کنند تا با ایجاد شرایطی مناسب برای دانشجویان نخبه و جذب آن ها، شرایط بهتری را از نظر علمی برای خود ایجاد کنند. در کشور کانادا دانشگاه های با رتبه علمی بسیار بالا در رشته میکروبیولوژی وجود دارد که به دانشجویان اطمینان می دهند بهترین اطلاعات موجود در این رشته را دریافت خواهند کرد و می توانند در بازار کار شرایط بسیار مناسبی را برای خود ایجاد کنند. به دلیل اهمیت این رشته و همچنین تحصیل در کشور کانادا، مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی همین موضوع خواهند پرداخت.

شرایط رشته میکروبیولوژی در کانادا

میکروبیولوژی Microbology یافته های علومی مثل زیست شناسی، شیمی و نیز پزشکی را در هم می آمیزد. در واقع تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا به دانشجویان در آموزش در خصوص تحقیف، میکروبیولوژی کلینیکی، میکروبیولوژی صنعتی و ژنتیک میکروبی کمک می کند. دانشگاه های کانادایی نیز با فراهم سازی بهترین و مجهزترین امکانات سعی در نخبه پروری در این رشته دارند. به هر حال رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های کانادا در هر 3 دوره آکادمیک بصورت فول- تایم ارایه می شود.

ضمنا اپلای در این رشته نیز به صورت آنلاین بوده و لازم است تا متقاضیان مدارک زیر را از قبل برای ارسال به دانشگاه کانادایی مربوطه مهیا کنند:

  • مدرک دیپلم متوسطه
  • کارنامه تحصیلی با GPA خوب
  • مدرک مهارت زبان انگلیسی ( آیلتس حداقل 6.5 و تافل آی. بی. تی حداقل 90)
  • رزومه
  • انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • مدارک شناسایی متقاضی

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته میکروبیولوژی در کانادا

اشاره کردیم که دانشگاه های بسیار زیادی در کشور کانادا وجود دارند که به دانشجویان دروس مرتبط با رشته میکروبیولوژی را با بهترین کیفیت ممکن ارائه می کنند. زبان تحصیل در این دانشگاه ها بسته به موقعیت قرار گیری آن ها می تواند انگلیسی یا فرانسوی باشد و متقاضیان باید پیش از اخذ پذیرش به این موضوع توجه ویژه داشته باشند.

دانشگاه تورنتو در کانادا بهترین جایگاه را در میان دانشگاه های ارائه کننده رشته میکروبیولوژی به خود اختصاص داده است. این دانشگاه رتبه 39 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده در حالی که در رده بندی برترین دانشگاه های جهان رتبه 17 را در اختیار دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز با قرار گرفتن در رده 31 در جهان یکی از بهترین موسسات آموزشی در این کشور است اما باید به این نکته اشاره داشت که در رشته میکروبیولوژی رتبه 53 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه مک گیل به عنوان یکی از دانشگاه های فرانسوی زبان در کانادا نیز سومین دانشگاه برتر کانادا در ارائه رشته میکروبیولوژی است که توانسته جایگاه 58 جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد.

دانشگاه آلبرتا نیز در رشته میکروبیولوژی رتبه 101 جهان را به خود اختصاص داده است و همچنان یکی از بهترین دانشگاه های جهان در این رشته شناخته می شود. دانشگاه کلگری نیز دیگر دانشگاه برتر کانادا در این رشته است و توانسته رتبه 122 را به خود اختصاص دهد. دانشگاه مونترئال نیز با قرار گرفتن در رده 147 جهان در رشته میکروبیولوژی ششمین دانشگاه برتر کانادا در این رشته است و در رده بندی کلی دانشگاه های جهان رتبه 140 را به خود اختصاص داده است. باید در نظر داشت که اخذ پذیرش از این دانشگاه ها ساده نیست و دانشجویان به رزومه ای قدرتمند نیاز خواهند داشت.

بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته میکروبیولوژی در کانادا

هزینه رشته میکروبیولوژی در کانادا

یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه متقاضیان تحصیل در کانادا قرار گیرد، هزینه ای است که باید به صورت سالانه به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کانادا به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی بیشتر است و دانشجویان به عنوان شهریه سالانه باید مبلغی در حدود 8500 تا CA$ 30000 (دلار کانادا) را در نظر داشته باشند. البته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شهریه دانشگاهی برای دانشجویان رشته میکروبیولوژی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.

هزینه زندگی در کشور کانادا نیز برای دانشجویان بسیار متغیر خواهد بود و به شهر محل زندگی آن ها بستگی دارد و می تواند سالانه در حدود 15000 تا CA$ 20000 (دلار کانادا) باشد. البته خوشبختانه یکی از مزایای تحصیل در کانادا آن است که دانشجویان قادر خواهند بود به صورت نیمه وقت در این کشور کار کرده و بخش عمده هزینه زندگی در کانادا را جبران کنند. دانشجویان در کانادا می توانند برای همسر و فرزندان خود نیز ویزای همراه دریافت کنند و افراد همراهی که بیش از 18 سال داشته باشند، قادر خواهند بود تا به صورت تمام وقت در این کشور به کار مشغول شوند و این خود یک امتیاز بسیار بزرگ برای آن ها خواهد بود.

درآمد میکروبیولوژیست ها در کانادا

یکی از مزایای تحصیل در کانادا شرایط بسیار مناسبی است که اقامت پس از تحصیل در این کشور به همراه خواهد داشت. دانشجویان تا سقف 2 سال اجازه کاریابی پس از تحصیل در این کشور را خواهند داشت و در صورتی که یک قرارداد کاری به امضا برسانند، عملا امتیازات کافی برای ورود از طریق سیستم اکسپرس انتری را به دست آورده اند. میکروبیولوژیست ها در کانادا نیز مانند بسیاری از نقاط دیگر در جهان از فرصت دسترسی به درآمدی بالاتر از متوسط درآمد در این کشور دسترسی خواهند داشت و این مسئله می تواند شرایط کار برای این  افراد را جذاب تر سازد.

در نمودار زیر، متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور کانادا نشان داده شده است.

رنج درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور کانادا

نیازی به توضیح بیشتر در این رابطه وجود ندارد که یک میکروبیولوژیست در کانادا به طور متوسط به میزانی از درآمد دسترسی دارد که می تواند به کمک آن به راحتی هزینه زندگی یک خانواده 5 نفره را نیز تامین کند. شرایط تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی کانادا دارای حساسیت های ویژه ای است و علاقمندان به این موضوع بهتر است پیش از مهاجرت به این کشور، کلیه داده های مورد نیاز را جمع آوری کنند تا در این مسیر پر فراز و نشیب دچار مشکل نشوند.

دلایل ورود به رشته میکروبیولوژی در کانادا

تحصیل رشته میکروبیولوژی در کانادا مزیت های متعددی را در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می دهد، به همین جهت هر ساله دانشجویان متعددی از سراسر جهان به دلایل گوناگونی تحصیل در کانادا به ویژه در رشته میکروبیولوزی را انتخاب می کنند. یکی از اصلی ترین دلایل ورود به رشته میکروبیولوژی در کانادا فرصت های پژوهشی متعدد در این کشور می باشد. کانادا به دلیل برتری تحقیقاتی خود شناخته شده است، و جامعه تحقیقاتی پر رونقی در زمینه میکروبیولوژی دارد. همچنین دانشگاه های رایگان کانادا سالانه بیش از 13 میلیارد دلار کانادا بودجه تحقیقاتی دریافت می کنند.

فرصت های شغلی در رشته میکروبیولوژی در کانادا

یکی از مهمترین دلایل اتباع خارجی برای کار در کانادا به ویژه در رشته میکروبیولوژی وجود فرصت های شغلی متعدد در این رشته می باشد. به طور کلی در رشته میکروبیولوژی در کانادا میکروارگانیسم هایی مانند باکتری ها، ویروس ها، قارچ ها و انگل ها مورد مطالعه قرار می گیرند. بنابراین اگر به فکر گرفتن مدرک میکروبیولوژی در کانادا هستید، ممکن است در مورد گزینه های استخدام در این حرفه کنجکاو باشید. نکته قابل توجه این است که، فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی در کانادا انتخاب های شغلی مختلفی دارند. به عبارت دیگر، یکی از اصلی ترین مزیت های ورود به رشته میکروبیولوژی در کانادا چشم انداز شغلی مطلوب در این حرفه می باشد. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، از آمادگی کامل در این زمینه برخوردارند تا متقاضیان را در این مسیر تا رسیدن به خواسته نهایی همراهی کنند.

سوالات مهمی که در خصوص رشته میکروبیولوژی در کانادا مورد توجه متقاضیان خواهد بود بدین شرح است:

  • بهترین دانشگاه های ارائه کننده رشته میکروبیولوژی در کانادا کدام اند؟ دانشگاه تورنتو در کانادا بهترین جایگاه را در میان دانشگاه های ارائه کننده رشته میکروبیولوژی به خود اختصاص داده است. این دانشگاه رتبه 39 جهان در این رشته را به خود اختصاص داده در حالی که در رده بندی برترین دانشگاه های جهان رتبه 17 را در اختیار دارد. دانشگاه بریتیش کلمبیا نیز با قرار گرفتن در رده 31 در جهان یکی از بهترین موسسات آموزشی در این کشور است اما باید به این نکته اشاره داشت که در رشته میکروبیولوژی رتبه 53 جهان را به خود اختصاص داده است. دانشگاه مک گیل به عنوان یکی از دانشگاه های فرانسوی زبان در کانادا نیز سومین دانشگاه برتر کانادا در ارائه رشته میکروبیولوژی است که توانسته جایگاه 58 جهان در این رشته را به خود اختصاص دهد.
  • هزینه رشته میکروبیولوژی در کانادا چگونه است؟ یکی دیگر از موضوعاتی که باید مورد توجه متقاضیان تحصیل در کانادا قرار گیرد، هزینه ای است که باید به صورت سالانه به عنوان شهریه به دانشگاه پرداخت کنند. هزینه تحصیل در کانادا به نسبت بسیاری از کشورهای مطرح اروپایی بیشتر است و دانشجویان به عنوان شهریه سالانه باید مبلغی در حدود 8500 تا CA$ 30000 (دلار کانادا) را در نظر داشته باشند. البته در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری شهریه دانشگاهی برای دانشجویان رشته میکروبیولوژی به صورت قابل توجهی کاهش پیدا می کند.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *