ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی

رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی

تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی می تواند به فارغ التحصیلان این رشته اطمینان دهد که در آینده جایگاه مناسبی در بازار کار خواهند داشت. دانشگاه های کره جنوبی سطح بالایی از آموزش را در نظر گرفته اند و دانشجویان نمی توانند به سادگی دروس دانشگاهی خود را پشت سر بگذارند و نیاز به مطالعه در دانشگاه های این کشور برای دانشجویان به سادگی قابل مشاهده است. همین مسئله است که در سال های اخیر باعث رشد هرچه بیشتر دانشگاه های کره جنوبی در میان دانشگاه های برتر جهان شده است.

رشته میکروبیولوژی را می توان به عنوان یکی از رشته های دشوار گروه علوم پزشکی معرفی کرد که فارغ التحصیلان آن در آینده کاری خود بیشتر وارد حوزه های آزمایشگاهی می شوند و از این طریق می توانند روابط خود با بیماران را به حداقل برسانند البته این موضوع به معنی بی اهمیت بودن کار آن ها نیست و کوچک ترین تغییراتی در نتایج آزمایشات ممکن است آینده یک بیمار را تغییر دهد و پزشکان معالج را دچار اشتباه کند. به همین دلیل افرادی که در این رشته وارد می شوند باید علاوه بر مهارت بالا از نظر علمی، قدرت تمرکز بالایی نیز داشته باشند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت از همین رو است که در مقاله پیش رو به بررسی شرایط تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی چیست؟
  • متوسط هزینه های دانشجویان میکروبیولوژی در کره جنوبی چقدر است؟
  • آیا می توان به عنوان یک دانشجوی خارجی در کره جنوبی به کار مشغول شد؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در کره جنوبی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی

یکی از موضوعاتی که متقاضیان تحصیل در کره جنوبی باید به آن توجه داشته باشند آن است که شرایط فرهنگی در شرق آسیا متفاوت از بسیاری دیگر از نقاط جهان است و به همین دلیل فرد باید پیش از مهاجرت، علاوه بر شرایط تحصیل، با شرایط فرهنگی این کشور نیز آشنا شود. در طی سالیان گذشته، دولت کره جنوبی توجه ویژه ای به آموزش داشته است و همین مسئله باعث رشد جایگاه دانشگاه های این کشور در میان دانشگاه های مختلف شده است.

یکی از عمده دلایل پیشرفت کشور کره جنوبی در زمینه آموزش استفاده از اساتید خارجی در این کشور بوده است تا جایی که امروزه بسیاری از رشته های تحصیلی در این کشور از جمله میکروبیولوژی به زبان انگلیسی نیز ارائه می شوند و دانشجویان خارجی بدون دغدغه در رابطه با شرایط تحصیل خود، کره جنوبی را به عنوان مقصد خود انتخاب می کنند در حالی که نیازی به فراگیری زبان سوم در این مسیر نخواهند داشت.

دانشگاه دولتی سئول را می توان به عنوان بهترین دانشگاه کره جنوبی برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی معرفی کرد و جایگاه علمی این دانشگاه نیز به خوبی این مسئله را تایید می کند. این دانشگاه در رده بندی جهانی رتبه 129 را به خود اختصاص داده است اما در رشته میکروبیولوژی رتبه 50 را در اختیار گرفته و این موضوع به خوبی نشان دهنده اهمیت این رشته در این دانشگاه است.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی

با توجه به نوساناتی که قیمت ارزش در سال های اخیر داشته است، بسیاری از متقاضیان تحصیل در خارج از کشور به دنبال کشورها و دانشگاه هایی هستند که با کمترین هزینه ممکن امکان تحصیل آن ها را فراهم آورد. شرایط تحصیل در کره جنوبی اما می تواند کمی متفاوت از خواسته این افراد در خصوص تحصیل ارزان قیمت باشد. شهریه سالانه دانشجویان رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی در حدود 5600$ تا 8500$ (دلار) در سال است و این مبلغ نسبتا زیادی برای تحصیل در این رشته در مقایسه با بسیاری از دانشگاه های برتر اروپایی است.

علاوه بر شهریه دانشگاهی، دانشجویان باید هزینه های زندگی خود در این کشور را نیز مد نظر داشته باشند. بر اساس مطالعات صورت گرفته، متوسط مبلغی که هر دانشجو خارجی برای زندگی در کره به آن نیاز خواهد داشت در حدود 900$ تا 1200$ (دلار) در ماه است که می توان آن را نیز مبلغی نسبتا زیاد در مقایسه با سایر کشورهای جهان دانست. در کره اما شرایط زندگی لوکس نیز برای دانشجویان فراهم است تا جایی که آن ها می توانند با اجاره برخی خوابگاه های مجزا از دانشگاه، صرفا مبلغ 1000$ (دلار) را برای اجاره خوابگاه های لوکس پرداخت کنند.

در کشور کره جنوبی امکان کار دانشجویی نیز در اختیار دانشجویان خارجی به صورت نیمه وقت قرار گرفته و تنها شرط موجود برای آن ها این است که دوره ثبت نامی آن ها بیش از یک سال باشد. در نتیجه تمامی دانشجویان خارجی رشته میکروبیولوژی در این کشور قادر خواهند بود تا به صورت نیمه وقت در این کشور به تحصیل بپردازند.

درآمد یک میکروبیولوژیست در کره جنوبی

کره جنوبی دارای فرهنگ خاص زندگی جمعی است و این مسئله بر تمام جنبه های زندگی در این کشور تاثیر گذاشته است و به همین دلیل بسیاری از دانشجویان خارجی پس از پایان دوره تحصیلی خود در این کشور، خاک آن را به مقصد دیگری ترک خواهند کرد. یکی از الزامات کار در بازار رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی، یادگیری زبان رسمی این کشور است چراکه بسیاری از مردم کره هیچ توانایی در صحبت به زبان انگلیسی ندارند.

دانشجویانی که مدرک تحصیلی خود را در رشته میکروبیولوژی دریافت کرده باشند، این فرصت را خواهند داشت که با یافتن کار در این کشور، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری کره جنوبی تغییر دهند و در این حالت مجوز اقامت در این کشور را نیز به دست آورند. متخصصین رشته میکروبیولوژی در این کشور از درآمد بسیار بالایی در ماه برخوردار خواهند بود که می توان در نمودار زیر شرح دقیق تری از آن را به دست آورد.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کره جنوبی

کره جنوبی دارای شرایط ویژه کاری است و افرادی که در این کشور تحصیل کرده اند این فرصت را خواهند داشت که از این شانس استفاده کنند و با کار کردن در این کشور، اقامت آن را به دست آورند. مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این رابطه از آمادگی کامل برخوردار هستند تا شما را در مسیر رسیدن به این امکان راهنمایی کنند.

5/5 - (1 امتیاز)

4 دیدگاه برای “رشته میکروبیولوژی در کره جنوبی

  1. مبینا گفت:

    سلام میشه بگید کدوم دانشگاه های دولتی برای ارشد میکروبیولوژی بورسیه میدن؟؟
    ممنون میشم راهنمایی کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای این موضوع باید با مشاورین ما در تماس باشید تا شما رو راهنمایی کنند.
      با این حال بورسیه تحصیلی در اکثر دانشگاه های دولتی کره جنوبی وجود داره. شما باید رزومه قوی داشته باشید

  2. هلن گفت:

    سلام یه سوال داشتم
    برای اپلای ارشد ایا میشه بورسیه گرفت از دانشگاه های کره جنوبی در رشته میکروبیولوژی؟
    ممنون میشم پاسخ بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما این شانس رو دارید که بورسیه بگیرید ولی عوامل متعددی در این رابطه وجود داره که می تونه به شما کمک کنه شانستون رو افزایش بدید.
      دریافت بورسیه تحصیلی در کره جنوبی تا مقطع دکترا نمی تونه قطعی باشه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *