ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در کرواسی

رشته میکروبیولوژی در کرواسی

رشته میکروبیولوژی در کرواسی در دانشگاه های بسیار محدودی ارائه می شود و به همین دلیل است که نمی توان اخذ پذیرش از آن را ساده ارزیابی کرد. کرواسی یکی از کشورهای پیشرفته اروپایی خارج از حوزه شنگن است و انتظار می رود به عنوان اولین کشور به این منطقه اضافه شود و به همین دلیل است که در طول سال های اخیر، دانشجویان بسیار زیادی وارد این کشور شده اند تا در آینده بتوانند به عنوان یکی از شهروندان رسمی حوزه شنگن شناخته شوند. یکی از امتیازات خارج بودن از منطقه شنگن آن است که دانشجویان برای اخذ پذیرش نیاز به سختی بالایی ندارند اما متاسفانه در رشته میکروبیولوژی شرایط کمی متفاوت است.

رشته میکروبیولوژی از جمله رشته هایی است که در حوزه علوم پزشکی فعالیت می کنند و افرادی که مدرک تحصیلی خود در این رشته را دریافت می کنند، شانس بسیار بالایی برای ورود به بازار کار خواهند داشت و این مسئله یکی از بزرگ ترین امتیازاتی است که تحصیل در این رشته به همراه خواهد داشت. در جهان امروز نیز که بیماری ها روز به روز دچار تغییر می شوند، در اختیار داشتن میکروبیولوژیست ها یک اولویت برای هر کشور به شمار می رود. از همین رو نیز مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به بررسی شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کرواسی پرداخته اند.

  • شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کرواسی چیست؟
  • دانشجویان برای تحصیل در این رشته با چه هزینه هایی روبرو خواهند شد؟
  • شرایط بازار کار این رشته در کرواسی چگونه است؟
  • درآمد یک میکروبیولوژیست در کرواسی چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کرواسی

کرواسی از جمله کشورهایی است که در اتحادیه اروپا و حوزه شنگن قرار نگرفته است و به همین دلیل در تلاش است تا با قرارگیری در این دو اتحادیه بزرگ، شرایط بهتری را برای خود ایجاد کند و به همین دلیل است که یکی از اصلی ترین گزینه های اضافه شدن به این حوزه شناخته می شود. یکی از زمینه های رشد کرواسی برای رسیدن به این مهم، تقویت نظام آموزشی این کشور است و کرواسی در تلاش است تا با فراهم کردن شرایط مناسب آموزشی جایگاه بهتری را در این زمینه ایجاد کند.

در حال حاضر تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کرواسی به دو زبان کروات و انگلیسی امکان پذیر است و دانشجویان می توانند با صرف هزینه های مقرون به صرفه در این رشته به تحصیل مشغول شوند. در جستجوی برترین دانشگاه های جهان در ارائه رشته میکروبیولوژی، نامی از دانشگاه های کرواسی دیده نمی شود و به همین دلیل است که بسیاری از افراد از انتخاب کرواسی به عنوان مقصد تحصیلی خود صرف نظر می کنند و این در حالی است که تحصیل در کرواسی می تواند امتیازات اقامتی و آموزشی بسیار زیادی را برای فارغ التحصیلان و دانشجویان خارجی در این کشور به همراه داشته باشد.

شرایط تحصیل رشته میکروبیولوژی در کرواسی

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در کرواسی

در بخش قبلی اشاره کردیم که تحصیل در کشوری همچون کرواسی می تواند امتیازات بسیاری را برای دانشجویان در این کشور به همراه داشته باشد و یکی از مهم ترین آن ها، تحصیل ارزان قیمت است. شاید برای بسیاری از افراد نیز غیر قابل تصور باشد که بتوانند با پرداخت سالیانه 1000€ تا 1500€ (یورو) در دانشگاه های کرواسی در قلب اروپا به تحصیل در رشته میکروبیولوژی مشغول شوند و این در حالی است که هزینه تحصیل در کشورهای حاشیه خلیج فارس، ارمنستان و گرجستان نیز که از اعتبار بسیار کمی برخوردار هستند، به مراتب بیشتر از این کشور است.

هزینه زندگی در کرواسی نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان با صرف هزینه ای در حدود 400€ تا 650€ (یورو) در ماه قادر خواهند بود تا کلیه احتیاجات زندگی دانشجویی خود در این کشور را نیز پرداخت کنند و این خود یکی از مهم ترین امتیازاتی است که زندگی در کرواسی می تواند برای دانشجویان به همراه داشته باشد.

برای تامین این مقدار از هزینه ها، دانشجویان اجازه خواهند داشت تا به صورت نیمه وقت در این کشور به کار مشغول شوند و از این طریق حداقل بخش عمده ای از این مبلغ را جبران کنند. دانشجویان خارجی تا زمانی که در دانشگاه ثبت نام کرده باشند، بدون نیاز به مجوز کار در این کشور قادر خواهند بود تا به فعالیت اقتصادی مشغول شده و از این طریق دغدغه های مالی خود برای زندگی در این کشور را به حداقل برسانند.

درآمد یک میکروبیولوژیست در کشور کرواسی

حقیقت امر آن است که شرایط کشور کرواسی از نظر اقتصادی چندان مناسب نیست و به همین دلیل است که بسیاری از دانشجویان خارجی و حتی بومی ترجیح می دهند برای زندگی و کار حرفه ای خاک این کشور را ترک کنند و در کشوری اقامت داشته باشند که بهترین شرایط را در اختیار نیروی کار قرار می دهد. با همه این تفاسیر می توان چنین گفت که شرایط کار برای میکروبیولوژیست ها در کرواسی می تواند به نسبت بسیاری از حرفه های دیگر مناسب قلمداد شود.

میکروبیولوژیست ها یکی از گروه های فعال در حوزه پزشکی هستند و می توانند در این زمینه فعالیت داشته باشند. شغل آن ها یکی از مشاغل مورد نیاز در بسیاری از کشورهای جهان از جمله کرواسی است و دولت کرواسی نیز تمایل دارد تا دانشجویان خارجی که در این کشور به تحصیل پرداخته اند را جذب کند. این افراد از سطح درآمدی بسیار مناسبی نیز در این کشور برخوردار هستند و این مسئله می تواند موجب جذابیت هرچه بیشتر این کشور برای فارغ التحصیلان رشته میکروبیولوژی باشد. در نمودار زیر به تفکیک متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در کرواسی نشان داده شده است.

درآمد ماهانه متخصصین میکروبیولوژیست در کشور کرواسی

اگرچه درآمد یک میکروبیولوژیست در کرواسی از متوسط درآمد در این کشور بسیار بالاتر است اما نمی توان آن را با متوسط درآمد یک میکروبیولوژیست در کشورهای پیشرفته جهان از جمله آلمان، انگلستان، آمریکا، کانادا و غیره مقایسه کرد. با همه این تفاسیر می توان گفت که کرواسی می تواند مقصد مناسبی برای تحصیل بسیاری از افراد در طول سال های پیش رو باشد. در صورت تمایل به تحصیل و زندگی در بهترین کشورهای جهان، می توانید با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ارتباط باشید و از تجربه ایشان بهره ببرید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *