ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در کلمبیا

رشته میکروبیولوژی در کلمبیا

علاقه مندان به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کلمبیا می توانند به زبان های اسپانیایی یا انگلیسی در دانشگاه ها و گرایش های مختلف تحصیل کنند. میکروبیولوژی علمی است که به مطالعه میکروارگانیسم ها و اثرات بیماری هایی که میکروارگانیسم ها ایجاد می کنند، می پردازد. برنامه های میکروبیولوژی به مطالعه شکل، ساختار (مورفولوژی) و فرآیندهای ژنتیکی و متابولیکی در موجودات میکروسکوپی و زیر میکروسکوپی می پردازند. فارغ التحصیلان میکروبیولوژی ممکن است از فرصت های شغلی مختلفی بهره مند شوند و به عنوان دانشمند زیست پزشکی، میکروبیولوژیست، تکنسین آزمایشگاه علمی، دانشمند پزشکی قانونی، مشاور علوم، مدیر، محقق و نویسنده کار کنند. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت مقاله حاضر را جهت راهنمایی علاقه مندان به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کلمبیا به شرح زیر تهیه نموده اند.

معرفی رشته میکروبیولوژی در کلمبیا

علم میکروبیولوژی نسبتا جوان است و برای زمینه های مختلف فعالیت انسان مانند پزشکی، کشاورزی، تغذیه، بیوتکنولوژی و موارد دیگر کاربردهای عملی ارائه می دهد. انباشتگی نظری و عملی فیزیک هسته ای، زیست شناسی سلولی و مولکولی و تکنیک های اطلاعاتی منجر به بهبود لجستیک میکروبیولوژی و در نتیجه توسعه سریع میکروبیولوژی به عنوان یک علم چند جانبه شده است. تحصیل در رشته میکروبیولوژی منجر به آشنایی با سایر رشته ها و زمینه ها مانند شیمی، زیست پزشکی، بهداشت عمومی، تاثیرات زیست محیطی و سلامت انسان می گردد. دو شاخه اصلی میکروبیولوژی عبارتند از باکتری شناسی و ویروس شناسی، در حالی که سایر زیرشاخه های آن عبارتند از ایمونولوژی، بیوتکنولوژی، میکروبیولوژی صنعتی، میکروبیولوژی بهداشت عمومی، میکروبیولوژی محیطی و مهندسی ژنتیک.

دانشجویان میکروبیولوژی این فرصت را دارند که در موضوعاتی مانند ژنتیک میکروبیولوژی، ویروس شناسی عمومی، عوامل بیماری زای میکروبی، بیماری های عفونی، انگل شناسی عمومی و اکولوژی میکروبی به مطالعه بپردازند. علاوه بر درک فرآیندها و روش های علمی، دانشجویان مهارت هایی را در استفاده و تفسیر آمار توسعه خواهند داد و قادر به تجزیه و تحلیل انتقادی اطلاعات خواهند بود. همانند بسیاری از نقاط جهان، در دانشگاه های کلمبیا نیز رشته میکروبیولوژی به زبان های اسپانیایی و انگلیسی برای علاقه مندان کلمبیایی و خارجی ارائه می گردد. به عنوان مثال، جدول زیر چند فرصت کارشناسی ارشد در رشته میکروبیولوژی در دانشگاه های کلمبیا را نشان می دهد:

رشتهدانشگاهزبان آموزشمحل دانشگاهمحل تحصیلتاریخ آغاز برنامه
میکروبیولوژیUniversidad Colegio Mayor de Cundinamarcaاسپانیاییبوگوتادانشگاهژانویه 2022
میکروبیولوژی کشاورزی-صنعتیCatholic University of Manizalesاسپانیاییمانیزالسدانشگاهژانویه 2022
میکروبیولوژی بالینیPontificia Universidad Javerianaانگلیسیبوگوتادانشگاهژوئن 2022

در بخش بعدی به عنوان نمونه به معرفی میکروبیولوژی بالینی در Pontificia Universidad Javeriana می پردازیم.

معرفی رشته میکروبیولوژی بالینی در Pontificia Universidad Javeriana در کلمبیا

در این بخش به معرفی برنامه کارشناسی ارشد رشته میکروبیولوژی بالینی یا پزشکی (Medical Microbiology) در دانشگاه Pontificia Universidad Javeriana در بوگوتا پایتخت و یکی از بهترین شهرهای کلمبیا برای تحصیل می پردازیم. مهارت های به دست آمده از طریق این برنامه به متخصصان اجازه می دهد تا در بخش آزمایشگاه های میکروبیولوژی بالینی کار کنند، جایی که می توانند در زمینه باکتری شناسی بالینی، قارچ شناسی بالینی، ویروس شناسی بالینی، انگل شناسی بالینی و میکروبیولوژی مولکولی تشخیص انجام دهند. این برنامه به صورت تمام وقت بوده و 12 ماه (1 سال) به طول می انجامد. مهلت ارسال درخواست برای این برنامه و زمان آغاز آن به صورت زیر می باشد:

مهلت ارسال درخواستزمان آغاز برنامه
قبل از می 2022ژوئن 2022

معرفی رشته میکروبیولوژی بالینی در Pontificia Universidad Javeriana در کلمبیا

زبان آموزش این برنامه انگلیسی بوده و تحصیل در محل دانشگاه انجام می گیرد. دستیابی به اهداف مشخص شده در این برنامه به متخصصان این امکان را خواهد داد که در زمینه های کنترل کیفیت میکروبیولوژیکی در آزمایشگاه های بالینی، کمیته های پزشکی بیماری های عفونی، ممیزی کیفیت میکروبیولوژی، مشاوره کیفیت در میکروبیولوژی و غیره کار کنند. برخی از دروس ارائه شده در این برنامه عبارتند از:

  • بیوشیمی بالینی
  • آزمایشگاه ایمونولوژی بالینی
  • هماتولوژی
  • بانک خون
  • علم الاخلاق زیست شناسی
  • آمار
  • سمینار تخصصی مدیریت سلامت

هزینه تحصیل در این برنامه برای دانشجویان بین المللی 16651€ (یورو) در سال می باشد. همچنین هزینه های زندگی در شهر بوگوتا که این دانشگاه در آن جا واقع شده است نیز 339€ تا 465€ (یورو) در ماه است. هدف این برنامه آموزش باکتری شناسان و پزشکان در تشخیص آزمایشگاهی بیماری های عفونی تاثیرگذار بر انسان با تمرکز بر موضوعات مرتبط مانند مقاومت آنتی میکروبیال، اپیدمیولوژی و تضمین کیفیت می باشد.

اخذ پذیرش برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کلمبیا

کلمبیا فاقد یک پورتال مرکزی ملی است، بنابراین متقاضیان باید از طریق وب سایت دانشگاه مورد نظر خود اطلاعات لازم برای ارائه درخواست را به دست آورده و از آن طریق اقدام نمایند. با این حال، برای پذیرش درخواست متقاضیان، همه دانشگاه ها اسناد و مدارک زیر را نیاز دارند:

  • سند اثبات مهارت زبان اسپانیایی یا انگلیسی
  • کپی دیپلم دبیرستان در صورت ارائه درخواست برای یک برنامه کارشناسی
  • کپی مدرک کارشناسی برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی
  • ریزنمرات آکادمیک مقطع تحصیلی قبلی
  • گذرنامه مسافرتی

همچنین، برخی از دانشگاه ها از دانشجویان کارشناسی می خواهند تا در آزمون ICFES شرکت کنند. ICFES یک آزمون برای دانش آموزان کلمبیایی است که مایل به اخذ پذیرش در دانشگاه هستند.

اخذ ویزا برای تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کلمبیا

برای تحصیل در خارج از کشور، دانشجویانی که مایل به اقامت بیش از سه ماه هستند به ویزای دانشجویی کلمبیا (TP-3) نیاز دارند. ویزای دانشجویی یا تحصیلی معمولا برای یک سال معتبر است و دانشجو می تواند آن را سالانه تمدید کند. برای درخواست این ویزا، دانشجو باید به سفارت کلمبیا در کشور خود مراجعه کند. در آن جا وی باید اسناد و مدارک زیر را ارائه نماید تا ویزای دانشجویی برای او صادر شود:

  • گذرنامه
  • دو قطعه عکس در اندازه عکس گذرنامه
  • سند اثبات تمکن مالی برای تامین هزینه تحصیل
  • نامه پذیرش از یک دانشگاه کلمبیایی

کلیه اسناد و مدارک ارائه شده به سفارت باید به زبان اسپانیایی ترجمه شده باشند. هزینه ویزای دانشجویی حدود 40$ (دلار) است.

وضعیت حقوق میکروبیولوژیست ها در کلمبیا

فردی که در کلمبیا به عنوان میکروبیولوژیست کار می کند معمولا حدود 10700000COP (پزوی کلمبیا) در ماه درآمد دارد. حقوق میکروبیولوژیست ها در این کشور از 5240000COP تا 16700000COP (پزوی کلمبیا) در ماه متغیر است.

حقوق ماهانه میکروبیولوژیست ها در کلمبیا

به این ترتیب، متوسط حقوق سالانه میکروبیولوژیست ها در کشور کلمبیا 128000000COP (پزوی کلمبیا) در سال می باشد. به هموطنان گرامی علاقه مند به تحصیل در رشته میکروبیولوژی در کلمبیا توصیه می کنیم جهت کسب اطلاعات بیش تر در زمینه تحصیل در کلمبیا و کار پس از تحصیل در کلمبیا با کارشناسان باتجربه و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *