ویزای تحصیلی

رشته میکروبیولوژی در کویت

رشته میکروبیولوژی در کویت

تحصیل رشته میکروبیولوژی در کویت در دانشگاه های معتبر برای دانشجویان بین المللی امری امکان پذیر است و دانشجویان باید به نکاتی توجه داشته باشند. اولا تحصیل این رشته جذاب در کویت به زبان انگلیسی بوده و از همین رو لازم است متقاضیان مدرک زبان خود را ارائه دهند. دوما داشتن مدرک دیپلم تجربی با معدل بالا جهت قبولی از دانشگاه های کویت نیز امری الزامی است. سوما برای تحصیل این رشته در کویت اخذ ویزای تحصیلی کویت نیز امری ضروری است. تیم مشاورین موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در همین مقاله به بررسی و تحلیل این شرایط تحصیلی در کویت می پردازند.

معرفی رشته میکروبیولوژی در کویت

رشته میکروبیولوژی در کویت هم از شاخه پزشکی و هم از شاخه بیولوژی محسوب شده و دانشجویان در این رشته تحصیلی می توانند تخصص لازم برای تحقیق و مطالعه بر روی انواع ارگانیزم های میکروسکوپی، روابط آنها با هم، تاثیرات و عوارض آنها بر روی انسانها، تاثیر آنها در بیماری های واگیر و غیره را به دست آورند. دانشجویان بین المللی می توانند این رشته تحصیلی را در دانشگاه کویت دنبال کنند. غالبا مدت تحصیل رشته میکروبیولوژی در کویت 4 سال بوده و فرم آن نیز به صورت تمام وقت یا فول تایم می باشد. یکی از گزینه های بسیار معروف برای تحصیل این رشته تحصیلی در کویت نیز دانشگاه کویت می باشد که از قدمت زیادی در این کشور برخوردار بوده و بزرگترین و معروفترین دانشگاه این کشور نیز می باشد.

شرایط پذیرش از رشته میکروبیولوژی در کویت

در مجموع فرآیند پذیرش از دانشگاه کویت به صورت الکترونیکی و از طریق تکمیل فرم درخواست می باشد که در اختیار دانشجویان متقاضی قرار دارد. این پروسه خود شامل چندین گام است که دانشجویان بایستی آن را به سرمنزل برسانند. اولین گام برای دریافت نامه پذیرش از کویت انتخاب دانشگاه و رشته مربوطه با استفاده از مشاوره ای است که کارشناسان به متقاضیان ارائه می دهند. مرحله دوم تکمیل فرم درخواست آنلاین و امضاء این فرم می باشد. در گام بعدی نیز متقاضیان بایستی ضمن واریز هزینه درخواست خود بایستی مدارک لازمه برای تحصیل رشته میکروبیولوژی در کویت را آماده کنند. با این تفاسیر مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه کویت به منظور تحصیل رشته میکروبیولوژی از این قرار است:

مدارک لازم برای اخذ پذیرش از دانشگاه کویت

هزینه تحصیل رشته میکروبیولوژی در کویت

یکی از دغدغه های اصلی متقاضیان تحصیل رشته میکروبیولوژی در کویت اطلاع از هزینه تحصیلی در دانشگاه کویت می باشد. ابتداء باید به این نکته مهم توجه کنید که داشتن تمکن مالی کافی یکی از شروط مهاجرت تحصیلی به کویت می باشد. چرا که اولا امکان کار دانشجویی در کویت برای دانشجویان بین المللی وجود ندارد و در ثانی فرصت های بورس تحصیلی در دانشگاه کویت نیز بسیار محدود است. اما هزینه تحصیلی دانشجویان رشته میکروبیولوژی در کویت نیز بست به ملیت و نیز مقطع تحصیلی دانشجویان متغیر بوده و معمولا سالیانه بین 5000$ الی 6000$ (دلار) می باشد.

اما بخش دیگری از مخارج این دانشجویان نیز صرف هزینه زندگی در کویت می شود که معمولا بین 1237$ الی $533 (دلار) می باشد. این هزینه در کویت شامل هزینه اجاره خانه، حمل و نقل (ایاب و ذهاب)، غذا و سایر مخارج زندگی روزمره می باشد. همان طوری که در نمودار پایین هم مشاهده می شود بیشترین هزینه دانشجویی برای زندگی و اقامت در کویت مربوط به هزینه اجاره خانه با حدود $684 (دلار) می باشد:

میانگین مخارج زندگی دانشجویی در کویت

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در کویت

فرآیند پذیرش از دانشگاه های کویت صرفا به اخذ دعوت نامه از کفیل یا اسپانسر (همان دانشگاه کویت) محدود نمی شود بلکه دانشجویان پس از دریافت دعوتنامه خود از یکی از دانشگاه های کویتی می توانند برای درخواست ویزای تحصیلی کویت نیز اقدام کنند. در حقیقت نیز اخذ ویزای تحصیلی کویت فقط از طریق سفارت این کشور میسر بوده و متقاضیان برای این کار بایستی مدارک ضروری زیر را تهیه و به سفارت این کشور ارائه نمایند:

  • فرم درخواست تکمیلی ویزای تحصیلی کویت
  • پاسپورت ملی معتبر
  • کلیه مدارک آکادمیک
  • کلیه مدارک هویتی
  • مدرک زبان انگلیسی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • گواهی اسکان در کویت
  • تاییدیه سلامت
  • عکس پاسپورتی جدید
  • رسید پرداخت هزینه ویزای مذکور

اخذ ویزا جهت تحصیل رشته میکروبیولوژی در کویت

درآمد میکروبیولوژیست ها در کویت

یکی از بهترین درآمدها در کویت و حتی منطقه آسیای غربی متعلق به متخصصان میکروبیولوژی در این کشور عربی می باشد. این دسته از متخصصان پس از فراغت از تحصیل و اخذ مدرک خود می توانند در یکی از انواع مشاغل حرفه ای در کویت مشغول به کار شوند. از جمله تخصص های کاری میکروبیولوژیست ها در کویت نیز می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • تشخیص آزمایشگاهی بیماری های ویروسی، باکتریایی، انگلی و قارچی
  • ارزیابی و رصد نتایج آزمایشگاهی
  • نظارت و کنترل شیوه های اعمالی
  • معرفی روش ها و تکنیک های تحقیقی جدید
  • و غیره

همان طوری که در نمودار زیر هم مشاهده می شود، حداقل درآمدی میکروبیولوژیست ها در کویت حدود KWD2740 (درهم) و حداکثر درآمدی این متخصصان نیز در حدود KWD4190 (درهم) می باشد. این در حالی است که متوسط درآمد این دسته از شاغلین در کشور کویت عددی حدود KWD2740 (درهم) را نشان می دهد:

رنج درآمد میکروبیولوژیست ها در کویت

یکی از رایج ترین و محبوب ترین شیوه های مهاجرتی به کویت مخصوصا برای هموطنان ایرانی مهاجرت کاری به کویت میباشد. عزیزان و هموطنان محترم می توانند از طریق ارتباط گیری با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در جریان شرایط اخذ ویزای کاری کویت در سال 2021 نیز قرار بگیرند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *