ویزای تحصیلی

تحصیل در شیلی

تحصیل در شیلی

تحصیل در شیلی یکی از روش های مهاجرتی و اقامتی است و هر ساله متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا تلاش می کنند پذیرش دانشگاه های شیلی را بدست آورند. این کشور از سیستم آموزشی بسیار قوی، موقعیت جاه طلبی، فرهنگی غنی و مناظر زیبا برخوردار می باشد، به همین دلیل تحصیل در شیلی به بسیاری از متقاضیان توصیه می شود.

جمهوری شیلی کشوری کوچک در سواحل غربی آمریکا لاتین می باشد که مانند نواری به طول 5 هزار کیلومتر در امتداد اقیانوس آرام قرار گرفته است. جمعیت این کشور 18.1 میلیون نفر تخمین زده شده است، مردم این کشور به زبان اسپانیایی به مکالمه می پردازند. در مدارس این کشور یادگیری زبان انگلیسی اجباری می باشد. در ادامه این مقاله که توسط کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به نگارش درآمده است سعی داریم به بررسی شرایط تحصیل در شیلی بپردازیم. اگر تصمیم دارید در دانشگاه های شیلی ادامه تحصیل دهید تا پایان با ما همراه باشید.

شرایط تحصیل در شیلی

متقاضیانی که می خواهند تحصیل در شیلی را تجربه کنند باید در آزمون ورودی در نظر گرفته شده به نام PSU (Pruebade Selection Universitaria) شرکت نمایند، این آزمون مشابه آزمون SAT در کشور آمریکا می باشد. دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که شرایط برگزاری آزمون در هر یک از دانشگاه های شیلی متفاوت می باشد. اگر قصد تحصیل در دانشگاه های دولتیدر 2024 را دارید باید نمره بالایی در آزمون PSU کسب کنید، اما کسب نمره در دانشگاه های خصوصی شیلی به این صورت نمی باشد.

برای دریافت پذیرش از دانشگاه مورد نظر لازم است دانشجو مدارک زیر را شخصا یا با کمک متخصصین حوزه مهاجرتی به دانشگاه ارسال نماید.

  • گواهی تمکن مالی
  • مدارک تحصیلی مقطع پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات کسب شده در این مقطع
  • ارائه رزومه تحصیلی
  • مدرک معتبر زبان اسپانیایی
  • انگیزه نامه
  • پاسپورت معتبر

معرفی دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در شیلی

برای اخذ پذیرش از دانشگاه های شیلی باید دانشگاه های معتبر در این کشور را بشناسید، دانشگاه های معتبر در شیلی عبارتند از:

دانشگاه شیلیاین دانشگاه در سال 1842 میلادی در شهر سانتیاگو پایتخت کشور شیلی تاسیس شد. دانشگاه شیلی جزء دانشگاه های دولتی می باشد. این دانشگاه توانسته رتبه 6 در بین دانشگاه های آمریکای لاتین کسب نماید.
دانشگاه سانتیاگو شیلییکی دیگر از دانشگاه های قدیمی شیلی دانشگاه سانتیاگو شیلی است. این دانشگاه در سال 1849 تاسیس شد. دانشگاه سانتیاگو دارای 9 دانشکده می باشد.
دانشگاه کاتولیک پونتیفیکال شیلییکی از قدیمی ترین و معتبرترین دانشگاه های آمریکا لاتین دانشگاه پونتیفیکال می باشد. این دانشگاه در بین دانشگاه های آمریکای لاتین رتبه 1 را به خود اختصاص داده است.

معرفی دانشگاه های معتبر جهت تحصیل در شیلی

مزایای دریافت اقامت شیلی از طریق تحصیل

دریافت اقامت شیلی از طریق تحصیل یکی از بهترین روش ها برای اقامت در این کشور برای اتباع کشورهای خارجی می باشد. به طور کلی داشتن اقامت شیلی به ویژه از طریق تحصیل مزایا بی شماری را در اختیار مهاجران قرار می دهد. مزیت اصلی در این خصوص این است که، دارنده مجوز اقامت شیلی می تواند تا پایان دوره تحصیلی خود در این کشور آزادانه زندگی کند. علاوه بر این، دریافت اقامت شیلی از طریق تحصیل فرصتی برای درخواست شهروندی شیلی در طولانی مدت می باشد. از رشته های پرطرفدار در خصوص تحصیل در کشور شیلی می توان به رشته چشم پزشکی در شیلی اشاره نمود.

برای درک بهتر از مزایای دریافت اقامت شیلی از طریق تحصیل به موارد زیر توجه فرمایید:

مزایای دریافت اقامت شیلی از  طریق تحصیل

شرایط اخذ پذیرش تحصیلی از کشور شیلی

برای ورود به دانشگاه های شیلی، شما بایست مدارک مورد نیاز اخذ پذیرش از شیلی را مد نظر خود قرار دهید. معمولا برای پذیرش از دانشگاه های سنتی، متقاضیان ملزم به شرکت در آزمون گزینش آکادمیک یا Prueba de Selection Universitaria یا آزمون PSU می باشند. اما ممکن است شرایط پذیرش از دانشگاه های خصوصی ممکن است که کمی متفاوت باشد. ممکن است این دانشگاه ها آزمون ها یا مصاحبه های به خصوصی هم داشته باشند. از دیگر شرایط و الزامات تحصیلی در دانشگاه های معتبر شیلی می توان به ارائه مدارک زبان اسپانیایی (برای دانشجویان لیسانس) و ارائه مدرک زبان انگلیسی (برای دانشجویان ارشد و دکتری) اشاره کرد.

توجه داشته باشید که سال تحصیلی در دانشگاه های شیلی به دو ترم تقسیم می شود. ترم اول از فوریه یا مارس تا جولای هر سال و ترم دوم یا ترم بهاره از آگوست تا دسامبر می باشد. هر ترم نیز هزینه مخصوص به خود را دارد که پرداخت آن بر عهده خود دانشجویان می باشد. برای مثال، شهریه هر ترم دانشگاه کاتولیک پونتیفیکا حدود $1200 (دلار) می باشد. در این مقاله سعی داشتیم به بررسی اعزام دانشجو به شیلی بپردازیم.اگر با مطالعه این مقالات پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید می توانید همه روزه با کارشناسان و وکلاء موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید.

پرسش های کلیدی درباره تحصیل در شیلی

از جمله مهم ترین پرسش هایی که ممکن است هر فرد پیش از تحصیل در این کشور به آن ها نیاز خواهد داشت عبارتند از:

  • آیا شیلی مقصد مناسبی برای تحصیل به حساب می آید؟ تنها چند دانشگاه این کشور رتبه های مناسبی در اختیار دارند و باید به این موضوع توجه ویزه داشت.
  • آیا هزینه های تحصیل در شیلی بالا است؟ هزینه های تحصیل در این کشور بالا نیست اما در مجموع، هزینه های تحصیل و زندگی در این کشور بالا خواهد بود.
  • آیا برای تحصیل در این کشور، نیاز به مدرک زبان نیز هست؟ بله در شیلی نیز برای تحصیل باید مدرک زبان معتبر ارائه کرد.
  • آیا می توان شیلی را به عنوان مقصد تحصیلی به دارندگان رزومه های قوی توصیه کرد؟ بله این امکان در برخی از دانشگاه های این کشور برای رشته های خاص از گروه مهندسی وجود دارد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *