ویزای تحصیلی

تحصیل رایگان در موناکو

تحصیل رایگان در موناکو

تحصیل در قاره اروپا همواره یکی از موارد محبوب در میان دانشجویان بوده است. با تحصیل رایگان در موناکو می توان علاوه بر اخذ مدرک از مراکز آموزش معتبر این کشور، با کمترین هزینه نسبتا مناسب و کیفیتی بالا تحصیل نمود. علیرغم اینکه بیشتر کورس های آموزشی این کشور به زبان فرانسوی ارائه می شوند، امکان تحصیل به زبان انگلیسی برای متقاضیانی که مدرک آیلتس دارند نیز امکان پذیر است که این مورد تحصیل در کشور موناکو را محبوب تر کرده است. همکاران ما در تیم موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با تنظیم این مقاله به سوالات شما عزیزان در زمینه تحصیل رایگان در این کشور پاسخ دهند.

  • شرایط تحصیل در موناکو چگونه است؟
  • آیا موناکو بهترین کشور برای تحصیل در اروپا است؟
  • هزینه تحصیل در موناکو چقدر است؟
  • فرایند مهاجرت تحصیلی به موناکو چگونه است؟
  • آیا می توان به صورت رایگان در موناکو تحصیل کرد؟

چرایی انتخاب موناکو به عنوان مقصدی برای مهاجرت تحصیلی

موناکو واقع در قاره اروپا و در همسایگی فرانسه، دومین کشور کوچک دنیا به شمار می رود. پایتخت این کشور موناکوویل و مونت کارلو مشهورترین شهر آن می باشد. در مساحت دو کیلومتر مربعی این کشور، جمعیت 39225 نفر زندگی می کنند و حدود 30% این جمعیت را میلیاردرها تشکیل داده اند. اقتصاد این کشور وابسته به صنعت توریسم و بانک داری است و به دلیل برخورداری از آب و هوای مطبوع و ساحل زیبا در کنار جذابیت های توریستی فراوان، سالانه مقصد بسیاری از جهانگردان و ثروتمندان می باشد. در گذشته این کشور نیز یکی از مناطق تحت فرمانروایی فرانسه بوده و با استقلال از این کشور به یک حکومت خودمختار تبدیل شد که در بسیاری از موارد تابع فرانسه است. علاوه بر زبان فرانسوی که زبان رسمی این کشور محسوب می شود، ساکنین آن به زبان انگلیسی، ایتالیایی و زبان بومی موناکو نیز صحبت می کنند.


به دلیل وابسته بودن موناکو به کشور فرانسه در گذشته، تاثیرات این دوران علاوه بر فرهنگ و زبان، روی سیستم های دولتی و آموزشی این کشور قابل مشاهده است. سیستم آموزشی مدارس و دانشگاه های کشور موناکو شباهت بسیاری به آموزش در کشور فرانسه دارد و همین امر تحصیل در این کشور کوچک را ارزشمند تر کرده است. علیرغم جمعیت کم و وسعت اندک این سرزمین، رشته های متنوعی در مراکز آموزشی این کشور دیده می شود که این مورد نیز یکی دیگر از مزایای تحصیل در موناکو محسوب می شود. شایان ذکر است که وزارت بهداشت و وزارت علوم کشور ایران مدرک صادر شده از دانشگاه بین المللی موناکو را به رسمیت نمی شناسند و دانشجویانی که پس از اتمام تحصیل خود قصد بازگشت به ایران را دارند باید این نکته را در نظر داشته باشند.

اخذ پذیرش در رشته های تحصیلی مختلف در موناکو

متقاضیان تحصیل در دانشگاه بین المللی موناکو می توانند با تکمیل فرم مربوطه و ذکر مشخصات خود اعم از وضعیت تمکن مالی، رشته تحصیلی مورد نظر و نام دانشگاه مقصد درخواست خود را جهت دریافت پذیرش از کشور موناکو ارائه دهند. با توجه به اینکه تحصیل در مقاطع پایین تر از دیپلم در موناکو رایگان بوده اما به محض ورود به دانشگاه، افراد با هزینه های نسبتا سنگینی مواجه می شوند، دانشجویان می توانند با یافتن شغل های پاره وقت در سطح شهرهایی چون مونت کارلو این مسیر را برای خود هموار کرده و از دغدغه های مالی پرداخت شهریه های هر ترم که طبق قوانین موناکو می بایست پیش از شروع ترم تحصیلی واریز گردد، بکاهند.

دانشجویان پس از اخذ پذیرش از دانشگاه هدف در موناکو باید بر این موضوع اشراف داشته باشند که هنوز این سرزمین دارای فرودگاه نبوده و می بایست از طریق سایر کشورها به آن سفر کنند. نزدیک ترین فرودگاه ها به پایتخت موناکو، شهر موناکوویل، فرودگاه نیس و پس از آن فرودگاه شهر جنوا می باشند. تحصیل رشته های گوناگون در مقطع کارشناسی در موناکو 3 و برای مقطع کارشناسی ارشد 2 الی 3 سال زمان می برد. همچنین ذکر این نکته حائز اهمیت است که رشته های مربوط به علوم پزشکی چون داروسازی و داندانپزشکی در دانشگاه بین المللی موناکو ارائه نشده و علاقه مندان به این رشته ها می بایست به سایر موارد مشابه چون تحصیل پزشکی در ایتالیا بیاندیشند. در ادامه به بررسی مدارک لازم جهت اخذ پذیرش و ادامه تحصیل در رشته های دانشگاه بین المللی موناکو می پردازیم:

  • اسکن نخستین صفحه پاسپورت فرد
  • گواهی تسلط بر زبان فرانسوی
  • ارائه مدرک دیپلم همراه با ریز نمرات
  • ارائه گواهی سلامت
  • اثبات تمکن مالی با ارائه رسید یا فیش مربوط به حساب بانکی متقاضی

 

روش های اخذ ویزا برای تحصیل رایگان در موناکو

موناکو علاوه بر توجه به صنعت توریسم و سرمایه گذاری، در بخش آموزش نیز فعالیت هایی داشته است. این کشور با ارائه ویزای تحصیلی به دانشجویان بین المللی، امکان تحصیل و زندگی در این کشور را برای متقاضیان این امر ممکن کرده است. قابل ذکر است که موناکو فقط یک دانشگاه بین المللی دارد؛ دانشگاه بین المللی موناکو یک دانشگاه معتبر در مقیاس جهانی بوده که طی 38 سال فعالیت خود دانشجویانی از کشورهای سراسر جهان را پذیرفته است. در این دانشگاه رشته های مختلفی در دوره های کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. این دانشگاه دوره های کارشناسی را به صورت 3 الی 4 ساله، کارشناسی ارشد را به صورت 2 ساله و دکتری را طی دوره ای 3 الی 4 ساله به دانشجویان متقاضی ارائه می دهد.

در زمینه اخذ پذیرش از دانشگاه بین المللی موناکو برخورداری از سوابق تحصیلی مناسب و مدارک می تواند بسیار مهم باشد. طبق آمار ارائه شده از منابع معتبر، بین افرادی که جهت اخذ پذیرش از دانشگاه بین المللی موناکو اقدام می کنند 50% الی 60% آنان موفق به تحصیل در این دانشگاه می شوند. متقاضیان پس از اخذ پذیرش باید جهت اخذ ویزای تحصیلی کشور موناکو اقدام کنند. برنامه هایی از قبیل ارائه ویزای تحصیلی، کاری و غیره موناکو در سفارت فرانسه ارائه می شوند. به این منظور افراد جهت اخذ ویزای تحصیلی باید با مراجعه به سفارت این کشور در محل زندگی خود و ارائه مدارک خواسته شده نسبت به این امر اقدام کنند. مدارک مورد نیاز برای اخذ ویزای تحصیلی موناکو به شرح زیر است:

  • پاسپورت با اعتبار حداقل 3 ماه
  • شناسنامه و کارت ملی
  • دو قطعه عکس 4*6
  • گواهی تمکن مالی
  • ترجمه مدارک تحصیلی
  • نامه اخذ پذیرش از مرکز آموزشی موناکو
  • تکمیل فرم های مربوط به اخذ ویزا
  • گواهی بیمه درمانی
  • گواهی عدم سوسابقه

روش های اخذ ویزا برای تحصیل رایگان در موناکو

دانشگاه های برتر در بهترین شهرهای موناکو برای تحصیل

فارغ التحصیل شدن از دانشگاه های برتر هر کشوری از جمله کشور موناکو باعث می شود فرد شانس زیادی در جلب نظر کارفرمایان داشته باشد، چه برای پیدا کردن کار پاره وقت دانشجو چه برای این پس از فارغ التحصیلی شغلی پیدا کند و بتواند ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری موناکو تغییر دهد. برترین دانشگاه های موناکو در سال 2022 عبارت هستند از:

  • The International University Of Monaco
  • Charles III College
  • University Of Southern Europe
  • Technical Lycee Of Monte Carlo

هزینه تحصیل در کشور موناکو

موناکو یکی از کشورهای گران قیمت در سراسر جهان به شمار می رود و طبیعتا هزینه تحصیل در این کشور نیز بالا می باشد. هزینه سالیانه تحصیل در دانشگاه بین المللی کشور موناکو برای دانشجویان خارجی در مقطع کارشناسی $17500 الی $20000 (دلار آمریکا) و در مقطع کارشناسی ارشد مبلغی بالای $20000 (دلار آمریکا) را در بر می گیرد که بسته به رشته انتخابی ممکن است متفاوت باشد. دولت این کشور با فراهم کردن امکان اشتغال برای دانشجویان بین المللی سعی در آسان تر کردن تحصیل برای این دسته از افراد شده است.

دانشجویان مقطع کارشناسی با گذشت مدتی از شروع تحصیل می توانند در شرایط تعیین شده توسط دولت اجازه کار داشته باشند. هم چنین دانشجویان کارشناسی ارشد نیز از زمان شروع تحصیل خود مجاز به 15 ساعت کار در هفته می باشند و دانشجویان مقطع دکتری نیز در زمینه پژوهشی و تحقیقاتی می توانند مشغول به کار شوند. کشور موناکو به دانشجویان بین المللی واجد شرایط نیز بورسیه و کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهد که این موضوع نقش پر رنگی در کاهش هزینه های تحصیل در این کشور ایفا نموده است.

شرایط تحصیل رایگان در کشور موناکو

به طور کلی تحصیل در کشور موناکو رایگان نیست اما بورسیه تحصیلی در این کشور به رشته های متنوعی ارائه می شود. یکی از این رشته ها باستان شناسی است. موناکو کشوری باستانی است و به دلیل وجود فرصت های فراوان در زمینه تحقیقات باستانی، به دانشجویان این رشته کمک هزینه هایی اعطا می کند. به طور کلی بخش زیادی از کمک هزینه های تحصیلی به رشته های علوم انسانی تعلق می گیرند و دانشجویان متقاضی تحصیل در این رشته ها می توانند شانس خود را در زمینه اخذ کمک هزینه تحصیلی بالا بدانند.

بورسیه جورج جولز جویاکس یکی از بورسیه های اعطایی در کشور موناکوست که به دانجویان مقطع کارشناسی تعلق می گیرد. یکی دیگر از بورسیه های تحصیلی اصلی در کشور موناکو، بورسیه اتحادیه اعتبار فدرال (MSU) می باشد که افرادی با رزومه تحصیلی درخشان و عدم توانایی در پرداخت هزینه های زندگی دانشجویی در این کشور می توانند نسبت به اخذ آن اقدام کنند. این کمک هزینه ها بخش های مختلفی شامل هزینه های زندگی، شهریه دانشگاه، پایان نامه و غیره را شامل می شوند.برای افزایش اطلاعات خود در زمینه مهاجرت به کشور موناکو می توانید با مطالعه مقالاتی از قلبل حقوق ماهیانه کار در موناکو و هزینه زندگی در موناکو پاسخ سوالات خود در این زمینه را بیابید. در صورت نیاز به مشاوره و پاسخ دهی به هر گونه سوال در زمینه مهاجرت، کارشناسان ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده کمک به شما عزیزان هستند.

پرسش هایی درباره تحصیل در موناکو

موناکو یکی از کشورهای کوچک اروپایی است که در نزدیکی فرانسه واقع شده است. این کشور به طور کلی برای تحصیل و کار شرایط مناسبی ندارد. بیشتر افراد برای تفریحات به این کشور سفر می کنند. در حقیقت می توان موناکو را وگاس در آمریکا دانست. در حال حاضر دانشگاه های مهمی در این کشور وجود ندارد. به همین دلیل است که نمی توان انتظار داشت که فرد بتواند آینده خوبی در این کشور داشته باشد. پرسش هایی در این رابطه وجود دارد که می توان آن ها را در اینجا پاسخ داد:

  • آیا موناکو مقصد مناسبی برای تحصیل به حساب می آید؟ باید به این نکته توجه داشت که این کشور گزینه خوبی برای تحصیل نیست. به بسیاری از افراد توصیه می شود که به جای این کشور، فرانسه را برای خود انتخاب کنند.
  • مهم ترین محدودیتی که در موناکو برای دانشجویان خارجی وجود دارد چیست؟ این کشور از نظر کلی، هزینه های بسیار سنگینی را به همراه خواهد داشت. افراد باید در نظر داشته باشند که تمکن مالی فوق العاده برای تحصیل در این کشور لازم است.
  • شرایط کلی تحصیل در موناکو مناسب است؟ خیر. این کشور هزینه های بالایی برای دانشجویان به همراه دارد. از طرفی کیفیت آموزش در آن نیز مناسب نیست.
امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *