ویزای تحصیلی

رشته های تحصیلی در مکزیک

رشته های تحصیلی در مکزیک

اطلاع از شرایط رشته های تحصیلی در مکزیک یکی از موضوعاتی است که می بایست علاقه مندان مهاجرت به این کشور بر آن به طور کامل واقف باشند و با کسب اطلاعات کافی در این زمینه مطلوب ترین تصمیم را اتخاذ نمایند. کشور 4 فصل مکزیک دارای نظام آموزشی استاندارد و قدرتمندی بوده به طوری که بسیاری از افراد ساختار نظام آموزشی مکزیک را ترکیبی از کشورهای اروپایی و آمریکا می دانند؛ سرزمین مکزیک در آمریکای شمالی واقع شده و دارای مرز مشترک با کشور آمریکا می باشد.

علیرغم وجود وجه تشابه های میان فرهنگ مردم این کشورها، هزینه های تحصیل و زندگی در مکزیک بسیار مقرون به صرفه بوده و عمده ترین دلیل مهاجرت متقاضیان به مکزیک و ارجحیت این کشور نسبت به سایر مناطق همسایه می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت قصد دارند در ادامه این مقاله همراه شما به بررسی رشته های تحصیلی در مکزیک بپردازند.

  • شرایط تحصیل در مکزیک چگونه است؟
  • آیا مکزیک مقصد مناسبی برای تحصیل است؟
  • هزینه تحصیل در مکزیک چگونه است؟
  • آیا می توان در مکزیک شرایط مناسبی برای تحصیل پیدا کرد؟

درباره مکزیک و رشته های تحصیلی آن

مکزیک به علت مساحت زیادی که ار آن برخوردار بوده و همچنین آب و هوای معتدل و متبوع در اغلب ماه های سال، موفق شده است همه ساله میلیون ها گردشگر را به خود جذب کند؛ به گونه ای که در رتبه بندی کشورهای مهاجرپذیر مکزیک همواره در بین 20 کشور برتر قرار داشته است. با وجود مشکلاتی چون امنیت و سلامت، همچنان مهاجران مزیت های مکزیک را پر رنگ تر دانسته و با اهداف گوناگونی چون تحصیل، کار، ازدواج و تولد فرزند به این کشور مهاجرت می نمایند. شایان ذکر است دولت مکزیک شرایط و ضوابط پیچیده ای را برای تخصیص تابعیت به افراد در نظر نگرفته و این امر موجب تشدید علاقه مندی مهاجرین به زندگی در شهرهای مدرن و زیبایی چون مکزیکوسیتی و موریلیا شده است.

تحصیل در مکزیک یکی از شیوه هایی است که افراد می توانند از طریق اخذ ویزای تحصیلی و دریافت پذیرش از دانشگاه مقصد، جهت احقاق رویاهای خود در مسیر دریافت مدرک تحصیلی از کشوری ثانویه اقدام نمایند. دانشگاه های مکزیک بسیار معتبر بوده و به آموزش دانشجویان با سطح کیفی بسیار مطلوبی می پردازند. اگرچه زبان رسمی مکزیک اسپانیایی است، اما آزمونی از افراد جهت سنجش میزان تسلط آن ها بر دانش زبان در مکزیک به عمل نمی آید. دانشگاه های فنی و مهندسی مکزیک دارای شهرت خاصی در جهان بوده و دانشکده های آن به آموزش افراد با بهره گیری از جدیدترین امکانات و تکنولوژی های دنیا می پردازند. در ادامه به بررسی دانشگاه های مورد تایید وزارت های علوم و بهداشت در ایرتن می پردازیم:

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشتدانشگاه های مورد تایید وزارت علوم
University of National Autonomous MexicoInstituto technologico de estudios superiores de Monterrey
(Institute Polytechnic National (IPNUniversidad Nacional Autonoma de Mexico
Metropolitan Autonomous UniversityUniversidad de Guadalajara
Universidad Iberoamericana

شرایط پذیرش رشته های تحصیلی در مکزیک

شهر مکزیکوسیتی با جای دادن جمعیتی بیش از 13 میلیون نفر در خود به یکی از پر ازدحام ترین پایتخت های جهان بدل شده و اغلب موسسات آموزش عالی معتبر و دانشگاه های فوق العاده مکزیک در این شهر قرار دارند. مکزیک دارای بیش از 270 دانشگاه گوناگون می باشد که به آموزش دانشجویان در رشته های مربوط به علوم پزشکی، مهندسی، شاخه های هنر و حقوق و علوم انسانی می پردازند. تحصیل رشته های مختلف در مقطع کارشناسی نیازمند زمانی 4 ساله بوده و شخص ملزم به شرکت در آزمون ورودی نمی باشد. آموزش اغلب دوره های تحصیلی به زبان اسپانیایی صورت گرفته و برخی دانشگاه ها جهت تسهیل در یادگیری دانشجویان دوره هایی را نیز به زبان انگلیسی ارائه می دهند؛ شایان ذکر است دولت مکزیک کلاس هایی جهت آموزش زبان اسپانیایی به دانشجویان بین المللی با حداقل هزینه را معین کرده است.

رشته های تحصیلی ارائه شده در مقطع کارشناسی ارشد طی 2 الی 3 سال تدریس می گردند و در پایان، افراد می بایست جهت اخذ مدرک خود اقدام به ارائه پایان نامه در موضوعی مرتبط با رشته تحصیلی خود نمایند. دانشجویان مقطع دکتری در صورتیکه 80% از نمره را در ترم های پیشین کسب کرده باشند، مجاز به دریافت انواع بورسیه های تحصیلی خواهند بود:

  • Emilio Rosenblueth
  • Fully Funded Mexican Government Scholarship

از مدارک لازم جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های مکزیک می توان به ارائه پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی پیشین همراه با ریز نمرات دبپلم، دو قطعه عکس، ارائه گواهی سلامت پزشکی و اثبات تمکن مالی با داشتن حداقل 260€ (یورو) در حساب بانکی فرد اشاره کرد.

شرایط پذیرش رشته های تحصیلی در مکزیک

بهترین دانشگاه ها برای رشته های تحصیلی مختلف در مکزیک

با توجه به اینکه مکزیک یازدهمین کشور پرجمعیت جهان می باشد، دولت این کشور در سال های اخیر سعی در پیشرفت نظام آموزشی بوده و تاحدودی نیز موفق بوده است. هم اکنون نظام آموزش کشور مکزیک با طی روندی صعودی در بین 30 کشور برتر جهان قرار داشته و تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور چون Universidad Nacional Autónoma de México در بین برترین دانشگاه های جهان طبق اعلام QS قرار دارند. از دیگر دانشگاه های مطرح و معتبر در مکزیک می توان به Instituto Politécnico Nacional و Universidad Autónoma de Nuevo León اشاره کرد. رایج ترین رشته های تحصیلی در دانشگاه مکزیک در بین دانشجویان این کشور به ترتیب عبارتند از: مهندسی کامپیوتر، نانوتکنولوژی، هنرهای زیبا، طراحی و گرافیک و انیمیشن.

هزینه رشته های تحصیلی در مکزیک

همانند سایر کشورهای حوزه آمریکای شمالی، مکزیک نیز دارای دانشگاه های در دو طبقه دولتی و خصوصی می باشد. علاوه بر دانشگاه های این کشور متقاضیان می توانند در موسسات فنی و دانشگاه های تربیت معلم نیز مشغول به تحصیل گردند. متوسط هزینه تحصیل رشته های گوناگون مقطع کارشناسی در دانشگاه های دولتی این کشور 390$ الی 835$ دلار آمریکا برآورد شده است. این در صورتی است که حداقل هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های خصوصی مکزیک 1450$ (دلار آمریکا) تعیین شده است. در ادامه به مقایسه متوسط هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی مکزیک بر حسب دلار می پردازیم:

متوسط هزینه سالانه تحصیل در دانشگاه های دولتی و خصوصی مکزیک

در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود از طریق برقراری ارتباط با کارشناسان زبده و مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت، اقدام به اخذ اطلاعات بیشتر پیرامون این موضوع نموده و بهترین تصمیم را اتخاذ نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *