ویزای تحصیلی

رشته های تحصیلی در کره جنوبی

رشته های تحصیلی در کره جنوبی

با توجه به طیف گسترده رشته های تحصیلی در کره جنوبی و تعداد قابل توجه دانشگاه های معتبر این کشور در رنکینگ جهانی، به این موضوع میپردازیم. همانگونه که استحضار دارید کشور کره جنوبی در دو دهه اخیر با ایجاد اصلاحاتی در سیستم آموزشی از قبیل افزودن زبان انگلیسی به نظام تحصیلی خود و ارائه تسهیلات بانکی و وام های دانشجویی به متقاضیان بین المللی، موفق شده است تعداد دانشجویان خارجی خواستار دریافت ویزای تحصیلی این کشور را به شدت افزایش دهد. به گونه ای که هم اکنون اشخاص از 140 کشور دنیا مشغول تحصیل در موسسات آموزش عالی و دانشگاه های ملی (دولتی)، خصوصی و بین المللی این سرزمین می باشند.

  • بهترین رشته های تحصیلی در کره جنوبی کدامند؟
  • شانس دریافت بورسیه تحصیلی در کدام رشته ها در این کشور بیشتر است؟
  • هزینه تحصیل در کدام رشته های تحصیل مناسب تر است؟
  • آیا تحصیل بازیگری در کره جنوبی مناسب است؟
  • محدودیت های تحصیل در کره جنوبی چیست؟
  • شرایط تحصیل رشته گرافیک در کره جنوبی چیست؟
  • بورسیه رشته گرافیک در کره جنوبی در چه صورت تعلق می گیرد؟
  • لیست رشته های بورسیه کره جنوبی کدام اند؟

شرایط تحصیل در رشته های تحصیلی کره جنوبی

از دهه 1950 و آغاز استقلال کره جنوبی تاکنون تغییرات عمده و متعددی در بخش های مختلف این کشور روی داده است؛ اقتصاد کره جنوبی رونق بسیاری یافته، صنعت این کشور جزء سرآمدان جهان به حساب آمده و کیفیت زندگی شهروندان کره ای در مقایسه با سال های قبل روند صعودی قابل توجهی را طی کرده است. در کنار تمامی این موارد اصلاحات مفید در نظام آموزشی کشوری با ظرفیت های اینچنین اجتناب ناپذیر بوده و مسئولان وقت در این سرزمین نیز بر این امر واقف هستند. بنابراین با ارائه انواع بورسیه های تحصیلی و ایجاد امکان تحصیل در رشته های گوناگون به زبان انگلیسی سعی در ایجاد پیشرفت در این زمینه داشته اند. با توجه به مساحت محدود کشور کره جنوبی و عدم حضور این کشور در جمع 100 کشور بزرگ دنیا، وجود چنین جمعیتی موجب ایجاد تراکم و رقابت بسیار در شاخه های مختلف اجتماعی شده است.

کشور کره جنوبی دارای بیش از 120 دانشگاه ارائه می باشد که در مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به آموزش علاقه مندان به انواع رشته های تجربی، حقوق، مهندسی، تجارت، فنی و زیر شاخه های هنر می پردازد. زبان رسمی این کشور کره ای بوده و افرادی که بر آن مسلط نمی باشند، برای تحصیل در رشته هایی چون علوم بازرگانی مشکلی بابت دریافت اطلاعات به زبان انگلیسی نخواهند داشت. دولت کره جنوبی اظهار داشته است امید دارد در پایان سال 2022 تعداد دانشجویان بین المللی حاضر در این کشور به 200000 نفر افزایش یافته باشد؛ این درحالی است که تعداد محصلین خارجی در سال 2019 با رشد 24 درصدی همراه بوده و در ادامه به بررسی آن در سال های 2017 و 2019 می پردازیم:

تعداد دانشجویان بین المللی در کره جنوبی

معرفی رشته های تحصیلی در کره جنوبی

نظام آموزشی در کره جنوبی از ثبات بسیار مطلوبی برخوردار بوده و دلیل این امر را می توان در برنامه ریزی های انجام گرفته برای پایه های تحصیلی پایین تر جستجو کرد؛ فرزندان مردم این کشور از 6 سالگی وارد مدرسه شده و با سپری نمودن دوره های آموزشی عملی در سنین بالاتر به راحتی قادر به کشف استعداد و علاقه خود جهت ادامه رشته موردنظر در دانشگاه می باشند. شایان ذکر است که تحصیل در کره جنوبی و مدارس دولتی این کشور برای مهاجرین خارجی نیز رایگان بوده و اشخاص ملزم به پرداخت 26000$ (دلار) به طور متوسط برای هر سال تحصیل فرزندان خود در مدارس خصوصی مجهز شهرهایی چون سئول می باشند. افراد با ورود به دانشگاه از میان صدها کورس تحصیلی اقدام به انتخاب رشته موردنظر خود می نمایند.

محبوب ترین رشته های تحصیلی در بین دانشجویان کشور کره جنوبی به ترتیب عبارتند از: مدیریت، علوم تجارت و بازرگانی، مهندسی کامپیوتر، علوم اقتصادی، حسابداری و زیر شاخه های هنر چون موسیقی. اغلب دانشگاه های معتبر کره جنوبی پیش از ارائه ویزای تحصیلی به افراد آزمونی تحت عنوان اسکولاستیک از آن ها به عمل می آورند که هدف آن سنجش توانایی و سطح علمی متقاضیان است. هزینه تحصیل مقطع کارشناسی در کره جنوبی به فراخور هر یک از رشته های تحصیلی متفاوت بوده و به طوز میانگین 3100$ (دلار) برآورد می گردد. این امر درحالی است که متقاضیان تحصیل در رشته هایی چون پزشکی، سالانه ملزم به پرداخت 9700$ (دلار) می باشند. 3175 دانشجو در حال حاضر تحت پوشش بورسیه های ارائه شده از سوی دولت کره جنوبی بوده و همچنین 7700 دانشجو از بورسیه های تحصیلی مربوط به دانشگاه خود بهره می برند.

معرفی رشته های تحصیلی در کره جنوبی

شرایط اخذ ویزای تحصیلی در کره جنوبی

کره جنوبی همچون سایر کشورهای آسیایی دارای ضوابط معینی جهت ارائه ویزای تحصیلی به افراد می باشد. با توجه به اینکه تعداد زیادی از دانشگاه های این کشور در ایران به رسمیت شناخته شده و مدرک علمی اخذ شده از آن ها مورد تایید وزارت علوم کشور ما می باشد، هموطنان بسیاری درصدد اخذ اقامت تحصیلی ببر آسیا می باشند. با توجه به رونق بازار اقتصادی کره، درصد زیادی از افراد پس از فارغ التحصیلی اقدام به یافتن شغل متناسب با رشته تحصیلی خود کرده و در موسساتی با مضمون آموزش زبان انگلیسی به کودکان کره ای مشغول به کار می گردند. دریافت ویزای کاری کره بهترین روش تمدید اقامت در این کشور می باشد که ممکن است به برخورداری از شرایط استفاده از ویزای همراه نیز منجر گردد.

مهم ترین مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کره به شرح ذیل می باشد:

  • پاسپورت معتبر
  • مدرک دیپلم یا آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده
  • ارائه رزومه تحصیلی شامل مقالات و عناوین علمی کسب شده
  • اخذ حداقل نمره در تست انجام شده
  • برخورداری از تمکن مالی

بهترین رشته ها برای مهاجرت به کره جنوبی

کره جنوبی خانه برخی از دانشگاه‌ های با رتبه بالا در جهان است که به دلیل دیدگاه ‌های بین ‌المللی و ارائه ‌های تحقیقاتی خود که بهترین متخصصان را در حوزه‌های مختلف جذب می‌ کنند، شناخته شده ‌اند. بهترین رشته ها برای مهاجرت به کره جنوبی شامل رشته های محبوب و پرطرفدار از پزشکی و پرستاری و وکیل و مهندسی و مدیریت و هنر و زبان و شیمی و تجارت و بازرگانی و موسیقی و بازیگری است.

کره جنوبی چه رشته هایی را بورسیه می کند؟

کره جنوبی چه رشته هایی را بورسیه می کند یکی از مهم ترین سوالاتی است که در سر دانشجویان متقاضی تحصیل در کره است. برای تحصیل در کره جنوبی شرایط مالی و بررسی هزینه های تحصیلی از مهم ترین مراحل مهاجرت است. برای پاسخ به این سوال که کره جنوبی چه رشته هایی را بورسیه می کند باید گفت دانشگاه های کره جنوبی بورسیه های مختلفی را برای دانشجویان خود ارائه می دهند و در واقع می توان گفت ارائه بورسیه در تمامی رشته ها وجود دارد و اینکه در چه رشته ای ارائه شود به دانشگاه تحصیلی بستگی دارد.

رشته های تحصیلی و برترین دانشگاه های کره جنوبی

دانشگاه های کره جنوبی دارای جدیدترین امکانات آموزشی بوده و اگرچه نیمی از محصلین خارجی حاضر در این کشور را چینی ها تشکیل می دهند، همچنان افراد از اقصی نقاط جهان متقاضی تحصیل رشته منتخب خود در دانشگاه هایی چون Sungkyunkwan می باشند. در حال حاضر 4 دانشگاه کره جنوبی در بین 200 مرکز آموزشی برتر جهان قرار دارند که در ادامه به بررسی آن ها می پردازیم:

نام دانشگاهرتبه در جهان
دانشگاه ملی سئول64
Sungkyunkwan University89
موسسه پیشرفته علم و فناوری کره جنوبی110
دانشگاه پوهانگ146

در پایان امیدواریم مطالب ارائه شده برای شما عزیزان مفید واقع شده باشند؛ همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آماده راهنمایی شما در کوتاهترین زمان ممکن می باشند.

سوالات متداول در باب بهترین رشته ها برای مهاجرت به کره جنوبی

در این بخش مفتخر به پاسخگویی سوالات متداول در باب بهترین رشته ها برای بورسیه کره جنوبی می باشیم:

  • بهترین رشته ها برای مهاجرت به کره جنوبی کدام اند؟ رشته های تحصیلی در کره جنوبی عبارتند از مدیریت، علوم تجارت و بازرگانی، مهندسی کامپیوتر، علوم اقتصادی، حسابداری و زیر شاخه های هنر چون موسیقی.
  • مهم ترین مدارک موردنیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی کره چیست؟ پاسپورت معتبر، مدرک دیپلم یا آخرین مدرک تحصیلی اخذ شده، ارائه رزومه تحصیلی شامل مقالات و عناوین علمی کسب شده، اخذ حداقل نمره در تست انجام شده و برخورداری از تمکن مالی
4.2/5 - (4 امتیاز)

110 دیدگاه برای “رشته های تحصیلی در کره جنوبی

  1. من گفت:

    سلام ی سوال اگه با نمره عالی از رشنه موسیقی‌بخوام بورسیه بگیرم هزینه دانشگاه و بلیط رو خود دولت کره جنوبی میده ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      با سلام و احترام
      خیر با بورسیه هزینه خاصی به شما داده نمیشه. افرادی که بورسیه می گیرند، یک کم هزینه تحصیلی دریافت می کنند یا این که شهریه اون ها صفر میشه. افرادی که بورسیه بهتری دریافت کنند، می تونن یک وجهی رو هم اضافه تر دریافت کنند که به اختیار خودشون می تونن برای خرید بلیط یا هر چیز دیگه از اون استفاده کنند.

  2. Sh گفت:

    سلام خسته نباشید
    ببخشید من رشته علوم تربیتی تو دانشگاه میخونم
    میخواستم ببینم میتونم با این رشته بورس بگیرم تو کره؟؟
    ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید پذیرش بگیرید ولی حقیقت مسئله این هست که بورسیه گرفتن در کره جنوبی هیچ تضمینی نداره

  3. Raha گفت:

    سلام میشه بگید طراحی لباس هم آینده ی داره در کره من الان سال نهم پدر انتخاب رشته گیر کردم اگه طراحی لباس بردارم میتونم ب کره مهاجرت کنم و بورسیه دریافت کنم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله آینده کاری خوبی در این رشته هست.
      با این حال توجه داشت باشید که شما 3 سال دیگه می تونید برای این کشور اقدام کنید. به همین دلیل نمیشه در مورد بورسیه اون صحبت کرد. تلاش کنید تا بهترین نمرات رو بگیرید که شانس بیشتری داشته باشید

  4. Yuna گفت:

    سلام میشه بگید از چه رشته هایی راحت تر میشه بورسیه کره جنوبی گرفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به رشته زیاد وابسته نیست و به دانشگاه و شرایط خودتون بستگی داره

  5. soojin گفت:

    سلام
    ببخشیداگه‌کسی‌رتبه‌اول‌کنکورگرافیک‌بشه‌وبه‌زبان‌کره‌ای‌وانگلیسی‌هم‌داشته‌باشه‌ویه‌نقاش‌باشه‌شانس‌دریافت‌بوریسش‌چحوریه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمیشه به صورت قطعی در این رابطه صحبت کرد ولی قطعا رتبه اول کنکور شدن یک شانس بزرگ در همه کشورهای جهان برای بورسیه شدن هست

  6. فریشته گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میتونم برم رشته گرافیک بعد بدون بورسیه برم برای ادامه تحیل به کره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله این امکان وجود داره

  7. ... گفت:

    سلام رشته موسیقی در کره خوب هست؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      می تونید رشته موسیقی در کره جنوبی رو مطالعه می کنید

  8. mv گفت:

    سلام من سال نهم هستم انتخاب رشته دارم میخواستم بپرسم که در کره رشته برنامه نویسی خوب هست یا نه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در اکثر کشورهای جهان این رشته بسیار خوب هست

  9. فاطمه گفت:

    سلام من رشته انسانی هستم و دوسال پیش رو مجازی بودم معدلم باید چقد باشه تا بتونم برای داشنگاه های کره بورسیه بشم اصلا باید چجوری بورسیه بشم و اینکه چ رشته هایی بورسیه کره داره آرایشگری هم بورسیه داره؟ من برای تحصیل در کره باید چکار کنم لطفا راهنماییم کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کمک هزینه های مالی در کره جنوبی بسیار محدود هستند و اصلا نباید به امید گرفتن بورسیه اقدام به ادامه تحصیل کنید.
      برای تحصیل باید اول دوره دبیرستان رو تمام کنید و بعد پذیرش بگیرید از دانشگاه

  10. طاهری گفت:

    سلام ی سوال داشتم

    درسته که رشته تحصیلی دبیرستان برای دانشگاه های کره مهم نیست ؟ و فقط معدل مهمه؟؟
    مثلا من رشتم ادبیاته میتونم تو کره برای کارشناسی مهندسی کامپیوتر بخونم ؟
    یا حتما باید رشتم ریاضی فیزیک باشه ؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید به این نکته توجه کنید که دانشگاه های تراز اول شرایط خودشون رو مشخص کردن و نیازها رو توی سایت دانشگاه نوشتن.
      باید وارد سایت دانشگاه بشید، شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی رشته کامپیوتر رو مطالعه کنید.
      اونجا حداقل نمره هر درس نوشته شده.

  11. Ermiya گفت:

    سلام درآمد رشته ی پزشکی در کره و آمریکا از شغل های دیگر بیشتر است؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی بله این طور هست

  12. Ermiya گفت:

    سلام
    رشته ی پزشکی در کره چجوری؟
    من الان سال نهم هستم و انتخاب رشته دارم به نظر شما بین رشته ی علوم تجربی و ریاضیات کدوم بهتره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر تصمیم به مهاجرت دارید، حتما در مورد علاقه خودتون بیشتر تحقیق کنید.
      کشورهای خارجی کمتر با چالش های مشابه با ایران روبرو هستند مخصوصا کشورهای پیشرفته ا جمله کره جنوبی. در صورتی که به دنبال علاقه خودتون برید، در بازار کار هم موفق تر خواهید شد.
      مثل اکثر کشورهای جهان، پزشکی در کره جنوبی هم سخت تر از سایر رشته ها هست و آزمون ورودی داره

  13. sevil گفت:

    سلام ببخشید میخواستم بدونم کره بورسیه رشته گرافیک رو هم داره؟؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما می تونید از دانشگاه پذیرش دریافت کنید و از این بابت مشکلی نیست اما بورسیه ای مخصوص دانشجویان رشته گرافیک یا هر رشته خاص توی این کشور نیست

  14. Mahdeih گفت:

    سلام ببخشید لطفا جواب بدین
    با رشته انسانی وکالت میشه بورسیه کره جنوبی رو گرفت؟
    بعضیا میگن با رشته انسانی بورسیه نمیشه گرفت

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کره جنوبی در هیچ رشته ای تضمین برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود نداره.
      در صورتی که دنبال مهاجرت از طریق تحصیل هستید و بورسیه برای شما مهم هست، مهاجرت به ایتالیا رو بررسی کنید

  15. Mohamad گفت:

    با عرض سلام و خسته نباشید ب شما
    سوالی داشتم ک درصد بورسیه در رشته های مکانیک خوردرو چقدر هست در کره و اصلا میشه از این رشته برای دانشگاه های اونجا بورسیه گرفت چون شنیدم ک چون بازار خودرو در کره گرم هست این احتمال زیاد هست به بورسیه شدن

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه شدن ارتباطی به بازار کار نداره.
      شما اول یک پذیرش تحصیلی دریافت می کنید از دانشگاه های کره جنوبی و اگر بازار کار خوب باشه، شما گزینه های بیشتری برای انتخاب خواهید داشت.
      بورسیه شدن به معدل و توانمندی شما بستگی داره که در کره جنوبی به ندرت دانشجویان خارجی بورسیه می شن

  16. زهرا گفت:

    سلام
    من 21 سالمه ،دانشجو هستم بعد رشته گرافیک کارشناسی بخوام بخونم و مدرکشو بگیرم بعد واسه کارشناسی ارشد که بخوام تحصیلی به کره جنوبی برم اونجا رشته هنر گرافیک یا نقاشی داره میشه ؟
    البته مشکل مالی هم دارم ولی از طرق دانشگاه میشه این کارو کرد؟ که بخوام واسه کارشناسی ارشد تحصیلی بگیرم البته زبان انگلیسی که فول فول شدم و زبان کره ای هم فول فول بشم و بعد میشه اینکارو کرد ؟
    بعد چه مدارکی نیاز هست و واسه اونجا باید چکار کنم
    چجورع و باید چکار کرد ؟ لطفا جواب بدین ممنون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نیازی نیست که شما زبان انگلیسی و زبان کره ای رو یاد بگیرید.
      اول از همه مشخص کنید که آیا قصدتون مهاجرت طولانی مدت هست یا کوتاه مدت.
      اگر طولانی مدت هست که بهتره زبان کره ای رو یاد بگیرد ولی پیش از اون باز هم توصیه می شه اول حداقل 2 تا 3 دانشگاه رو پیدا کنید که رشته شما رو ارائه می کنند، بعد از اون متوجه بشید که چه زبانی رو برای تحصیل نیاز دارند و از این طریق اقدام کنید برای یادگیری زبان.
      برای بورسیه تحصیلی هم نمیشه در کره به شما قول داد که قطعا بورسیه می شید. بعضی از دانشگاه های کره جنوبی بورسیه هم دارند که فقط به دانشگاه های برتر هر رشته ارائه می شه.

  17. 자흐라 گفت:

    سلاامم من سال نهم هستم و سال دیگه انتخاب رشته دارم اگر ک من برم طراحی لباس و سال 12 ام بخام بورسیه کره بگیرم میشه؟
    و ب زبان کره ای هم مسلط هستم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در کره جنوبی بورسیه ها به صورت قطعی داده نمیشه. دانشجوهای اول و نهایتا دوم گرایش های مختلف هر سال تحصیلی در رشته های مختلف، ممکن هست بتونن از دانشگاه بورسیه بگیرن

  18. Shiraqa Barakzahi گفت:

    سلام من رشته کامپیوتر یازدهم هستم سوالی داشتم . چنانچه بعد از خواندن کلاس دوازدهم به کره بروم آیا کنکور داره یا با نمرات سوابق تحصیلی ادامه تحصیل میدیم

    با سپاس

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمرات شما که مهم هست حتما اما بعضی از دانشگاه های کره آزمون ورودی هم دارند که باید توی سایت اون دانشگاه بررسی کنید

  19. نازنین گفت:

    سلام خسته نباشید
    رشتم تجربیه و سال یازدهم هستم
    زبان انگلیسیم رو دارم کلاس میرم و زبان کره ایم هم با برنامه دولینگو دارم تقویت میکنم بدلیل مشکلات مالی میخوام برای بورسیه اقدام کنم چه رشته ای شانس بیشتری داره برای اینکه پذیرش بگیریم؟ و اینکه از چه زمانی باید برای بورسیه اقدام کنیم بعد کنکور؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      زمانی که از دانشگاه پذیرش نهایی رو دریافت کردید می تونید برای بورسیه هم اقدام کنید ولی در نظر داشته باشید که به هیچ عنوان بورسیه در کره جنوبی برای شما قطعی نیست و احتمال بورسیه نشدن در این کشور در حال حاضر بیشتر از بورسیه شدن هست

  20. Mahdeih گفت:

    سلام ببخشید لطفا جواب بدین
    با رشته فیلمبرداری میشه بورسیه کره جنوبی گرفت؟
    بعد ۱۲ اگه کنکور بدم و معدل بالایی بگیرم مثلا بالای ۹۰ و وضعیت مالی خوبی داشته باشم به زبان کره و اینگلیسی مسلط باشم میشه بعد کنکور بورسیه گرفت؟
    اگه بخوام دانشگاه بخونم برای فیلمبرداری چندسال باید دانشگاه برم شنیدم بعضی از دانشگاه ها هم بورسیه میدن اگه معدل بالایی داشته باشیم
    فیلمبرداری درآمد خوبی دارد؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      در همه رشته های تحصیلی میشه بورسیه گرفت اما رقابت اونقدر شدید هست که به راحتی نمیشه به کسی قول داد که حتما بورسیه بشه.
      برای این که بخواهید توی کره جنوبی تحصیل کنید، نیازی نیست که کنکور شرکت کنید.
      شما اگر وضعیت مالی خوبی دارید، دیگه نیازی به بورسیه تحصیلی ندارید
      شرایط خوبی هست در کره جنوبی برای تحصیل در این رشته

  21. Nargess گفت:

    سلام من رشتم انیمیشن و معدل کلم ۱۹.۷۴ و اگه این رشته رو در دانشگاهای کره ادامه بدم بازار کار خوبی داره؟
    و اینکه میتونم برای بورسیه اپلای بدم؟
    واینکه برای بورسیه اگ زبان انگلیسی در حدی بلد باشی و مدرک نداشته باشی مهمه ک مدرکشو حتمی داشته باشی ؟
    و برای بورسیه زبان خود کره جنوبی رو بلد باشی بهتره یا انگلیسی ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      برای بورسیه از شما مدرک زبان نمی خوان ولی برای این که بتونید پذیرش دریافت کنید، حتما باید مدرک زبان داشته باشید.
      برای بورسیه مدرک زبان زیاد مهم نیست ولی برای پذیرش، کسانی که زبان کره ای بلد هستند، امتیازهای بیشتری برای پذیرش دارن چون تعداد دانشگاه ها بیشتر هست

      1. Nargess گفت:

        امکان این هست ک بورسیه رو دریافت کنی و در یک ترم ب دلیل افت درسی بورسیه ازت برداشته بشه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          اگر بورسیه به شما پرداخت بشه، برای کل دوره تحصیل به شما بورسیه داده نمیشه به هیچ عنوان، یا برای یک ترم هست یا برای یک سال. اگر قرار بر محرومیت باشه، از ترم یا سال بعد هست و اون مبلغی که پرداخت شده پس نمی گیرن از شما.
          تعهداتی هست برای هر بورسیه تحصیلی که شما باید قبلش امضا کنید

  22. فاطمه گفت:

    رشته حقوق بورسیه کره رو داره یعنی میتونم بورسیه کره رو بگیرم برای حقوق خوندن شنیده بودم حقوق بورسیه نداره جواب بدین ممنون میشم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      به طور کلی رشته های تحصیلی در کره جنوبی بدون بورسیه ارائه میشن. دانشجوهای برتر هر رشته، می تونن از کمک هزینه های مالی استفاده کنند

  23. Lona گفت:

    سلام. خسته نباشید. برای بورسیه کره جنوبی در رشته های هنر میتونیم بورسیه در دانشگاه خوب بگیریم؟
    رشته انسانی برای بورسیه کره جنوبی بهتر است یا رشته هنر؟
    ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما برای تحصیل در کره جنوبی، هیچ بورسیه ای رو به صورت قطعی به دست نمیارید.
      برای اینکه بتونید بورسیه به دست بیارید، باید در رشته خودتون بهترین یا نفر دوم باشید

  24. میرا گفت:

    سلام وقت بخیر
    من معدل دیپلمم 19 به بالاس و اینکه هزینه تحصیل رو میتونم خودم بدم ولی در مورد اینکه کدوم رشته برام خوبه و تو کره پرطرفداره نمیدونم
    ممنون میشم راهنماییم کنین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دوست عزیز بهتر هست که رشته ای رو انتخاب کنید که به اون علاقه دارید. در کره جنوبی رشته های تحصیلی با کیفیت عالی در سطح آسیا و بعضا جهان ارائه می شن و کار کردن توی این کشور در همه حوزه ها ممکن هست. ما هیچ اطلاعی در رابطه با علاقه شما نداریم و به همین دلیل نمی تونیم بهتون راهنمایی کنیم که چه رشته ای می تونه آینده بهتری برای شما ایجاد کنه!

  25. Mina گفت:

    سلام ببخشید به نظرتون کدوم شاخه در هنر کره جنوبی درآمد بیشتر و بهتری داره؟ ممنون میشم راهنمایی کنید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمیشه در این رابطه صحبت کرد ولی به طور کلی حوزه های انیمیشن، موسیقی و سینما بهترین شرایط رو دارن ولی باید در این مسیر حرفه ای بشید تا بتونید به درآمد بالا برسید

  26. درسا عزمی گفت:

    سلام خسته نباشید ببخشید من می‌خوام رشته طراحی و دوخت در کره جنوبی رو ادامه بدم و وقتی دوازده سال تحصیلیم تموم شد مهاجرت کنم ، هنوز نهم هستم و رشته ای ندارم اما به نظرتون بهتره رشته ریاضی برم یا هنرستان شاخه طراحی و دوخت لباس ؟
    حتما باید دیپلم رشته نظری داشته باشم یا هنرستان هم باشه مشکلی نداره؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما در هر دو صورت می تونید به خواسته خودتون برسید

  27. نسترن گفت:

    سلام وقتتون بخیر ✨
    ممنون میشم پاسخگو باشید
    برای رشته طراحی لباس باید معدل دیپلم چند باشه ؟
    و اینکه این رشته بورسیه میشه؟
    کدوم دانشگاه ها این رشته رو بورسیه میکنن؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این رشته توی دانشگاه های زیادی ارائه می شه. اگر دنبال بورسیه 100% هستید، باید معدلتون در هر ترم به عنوان نفر اول شناخته بشه و هیچ گونه بورسیه قطعی در این کشور وجود نداره

  28. افرا گفت:

    سلام من سال دهمم و رشتم حسابداری هستش زبان کره ای رو هم درحال خوندن هستم و کنارش زبان ترکی هم بلدم من چه رشته ای رو تو کره بخونم بهتره ؟از نظر شغلی و….
    و اینکه برای لیسانس بخوایم بورسیه بگیریم سخت میشه ؟
    اگه بورسیه نگیریم هزینه ها تقریبا چقدر میشه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      رشته حسابداری رشته خوبی در این کشور هست و اگر زبان کره ای رو مسلط باشید برای شما خیلی بهتر هست.
      زبان ترکی در این کشور فایده ای برای شما نخواهد داشت.
      بله بورسیه گرفتن در این کشور سخت هست در مقطع کارشناسی و بهتره زیاد به اون توجه نکنید.
      هزینه تحصیل شما سالی در حدود 5800$ تا 8000$ (دلار) هست و برای زندگی هم مالی 700$ (دلار) نیاز دارید. البته در طول دوره تحصیلی خودتون، می تونید کار کنید به صورت نیمه وقت و در نتیجه درآمد کافی برای هزینه زندگی خودتون داشته باشید.

  29. Bahareh گفت:

    سلام خسته نباشید من کلاس دهم انسانی هستم و می خوام برا ی دانشگاه برم و تحصیلم را در آنجا ادامه بدهم سوالات زیادی دارم گمراهم و کسی نیست راهنماییم کنه می خواستم ببینم اول اینکه معدل این سه سال مهمه و تاثیردارع؟اکه تاثیر داره باید حد اقل چند باشه و اگر کسی زبان انگلیسی و کره ای بلد نبود چطوری می‌تونه مهاجرت کنه و در آنجا یاد بگیره ؟و اینکه چگونه برای رفتن باید اقدام به بورسیه کرد و نیاز به کنکور داره ممنون میشم جواب بدید

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله معدل هر 3 سال شما مهم هست.
      هرچقدر بالاتر باشه برای شما بهتر هست که هم شانس تحصیل در دانشگاه بهتر رو داشته باشید و هم شانس پذیرش بره بالاتر
      حداقل معدل برای کره 14 هست
      باید زبان انگلیسی رو حداقل بلد باشید که بتونید پذیرش بگیرید. در بعضی از موارد اجازه داده میشه که برای یادگرفتن زبان کره ای
      برای بورسیه هیچ تضمینی وجود نداره. بخصوص زمانی که شما برای دوره کارشناسی می رید

  30. فاطیما گفت:

    سلام بورسیه کره تو رشته های پزشکی و داروسازی وجود داره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله در تمامی رشته ها این امکان برای شما وجود داره ولی باید در نظر داشته باشید که ضمانتی برای دریافت اون ها وجود نداره

      1. S گفت:

        سلام برای تحصیل در رشته های هنر داخل بهترین دانشگاه های کره جنوبی حتما باید قبلش هنرستان رفته باشیم یا رشته های نظری هم رفته باشیم مشکلی نیست؟
        احتمال قبولی از طریق کدوم یکی بیشتره؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          میشه از طریق تحصیل در هر دو رشته مسیر تحصیل رو طی کرد.
          در حال حاضر باید به این نکته اشاره کرد که دقیقا کدوم رشته رو قصد مطالعه دارید. شما باید شرایط پذیرش هر رشته رو به صورت مجزا از سایت دانشگاه مطالعه کنید

  31. Lia گفت:

    سلام
    من می‌خوام برای رشته تجربی به کره جنوبی برم
    آیا این امکان پذیر هست که خارجی ها در دانشگاه کره برای رشته جراحی درس بخونن؟؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی از این بابت نیست ولی اکثر دانشگاه های کره جنوبی ابتدا رشته پزشکی رو ارائه می دن و در مقطع تخصص رشته جراحی رو ارائه می کنن

  32. یاسمن گفت:

    سلام
    اگر معدل بالایی داشته باشیم و بدون کنکور برای بورسیه کره درخواست بدیم امکان قبولی وجود داره؟
    چه رشته های دانشگاهی برای کره بهتر است ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      کسی برای بورسیه گرفتن در این کشور نیاز به شرکت در کنکور نداره.
      بورسیه در کره تعداد مشخصی داره که بر اساس رزومه افراد به اون ها تعلق می گیره. هر چی معدل بهتری داشته باشید، شانستون برای پذیرش هم بیشتره.

  33. سحر گفت:

    سلام دولت کره جنوبی رشته روانشناسی رو هم بورسیه میکنه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دولت این کشور عموما هیچ رشته ای رو بورسیه نمی کنه.
      شما بورسیه رو صرفا در یک رقابت می تونید از دانشگاه دریافت کنید

  34. 아이낯 گفت:

    سلام ایا کره جنوبی رشته هنر رو بورسیه میکنه و دقیق کدوم رشته هارو برای بورسیه انتخاب میکنه و ما بعد کنکور میتونیم بورسیه کره رو بگیریم اگه رتبه مون دو رقمی یا سه رقمی بود و من زبان کره ای رو کاملا بلدم و میتونم بنویسم و حرف بزنم تاپیک دارم و میخوام رشته هنرو انتخاب کنم ایا این رشته بورسه کره روداره یا اگه نداده میشه راهنماییم کنید که چه رشته هارو بورسیه میکنه تا من اونا رو انتخاب کنم ؟؟؟؟لطفا به سوالام جواب بدین؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید در نظر داشته باشید که تحصیل در کره جنوبی همراه با بورسیه نیست
      بعضی از افراد ممکن هست بتونن بورسیه دریافت کنند که رقابتی هست و همه دانشجوهای رشته های مختلف با هم رقابت می کنند

  35. BTS گفت:

    سلام من رشتم روانشناسيه بعد ميتونم بورسيه كره رو بگيرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      دریافت بورسیه در کره جنوبی یا هر کشور دیگفه ای قطعی نیست و شما باید به این نکته توجه داشته باشید

      1. حدیث گفت:

        سلام برای رشته طراحی لباس میشه به صورت مستقیم از طریق پزیرش دانشگاه به کره مهاجرت کرد؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          بله تنها راهش این هست که مستقیم از دانشگاه پذیرش بگیرید

  36. هانا قاسمی گفت:

    سلام وقتتون بخیر من میخوام برای رشته مهندسی
    پزشکی در مقطع فوق لیسانس بورسیه شم
    شما در جریان هستید که بهترین رشته که میتونیم لیسانس ایران بخونم چیه؟(منظورم این هست که ایا رسته روی فاند تحصیلی توی کره جنوبی مثل سایر کشور ها تاثیر گذاره چون کشور های دیگه علوم پایه رو با فاند بهتری برمیدارند)

    دوم اینکه مدک پردیس دانشگاه تهران قابل قبول هست براشون؟ یا اصلا مهم براشون دانشگاه ایرانمون
    سه اینکه داشتن چه مدارکی احتمال نپذیرفته شدن رو پایین میاره
    دانشگاه ملی سئول مقصد

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما بهتر هست رشته مهندسی پزشکی رو مطالعه کنید در مقطع کارشناسی که بتونید توی ارشد همین رشته رو مطالعه کنید.
      در رابطه با سوال دوم باید دانشگاه های کره جنوبی رو چک کنید ولی اکثر دانشگاه های ایران مورد تایید هستند. هرچی دانشگاه معتبرتر باشه، احتمال پذیرش بیشتره
      شما باید مدرک کارشناسی با معدل بالا و همینطور مدرک زبان معتبر داشته باشید که بتونید راحت تر پذیرش بگیرید

  37. Yasi گفت:

    من میخواستم بدونم برای دانشگاه میتونم رشته طراحی لباس برم در کره جنوبی و پذیرش دارن و اینکه ایا این رشته درامد خوبی داره در اونجا؟ رشته درسیم دیپلم خیاطی لباس شب وعروسه و نمراتمم خوبه

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      باید دیپلم 12 ساله داشته باشید
      بله می تونید این رشته رو انتخاب کنید

  38. مونا گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    برای ارشد کارشناسی مامایی می تونیم برای کره جنوبی اقدام کنیم و مهاجرت تحصیلی داشته باشیم
    ممنون میشم راهنمایی کنید🙏

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بله مشکلی از این بابت نیست

  39. مهسا گلشنی گفت:

    سلام. من رشتم حسابداریه. برای فوق لیسانس میتونم درخواست بدم؟
    واینکه معدل تقریبا باید چقدر باشه؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ ضمانتی نیست که به شما بورسیه داده بشه حتی اگر معدل کامل داشته باشید.
      بورسیه در کره جنوبی سهمیه مشخص داره و شما ممکن هست بتونید دریافت کنید یا خیر

  40. ....... گفت:

    سلام وقتتون بخیر
    من اطلاعاتی راجب بورسیه و این مسائل ندارم یه سری سوال داشتم…
    اینکه برای بورسیه میشه بعد از کنکور اقدام کرد؟یعنی برای گرفتن فوق دیپلم به بعد بورسیه میشه؟
    دومی اینکه رشته کامپیوتر برای بورسیه رشته ی مناسبی هست؟جوری که خودتون هم پیشنهاد کنید؟
    ممنون ازتون

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      1- هیچ ضمانتی برای دریافت بورسیه تحصیلی توی کره جنوبی نیست.
      2- دوره فوق دیپلم در دانشگاه های کره جنوبی وجود نداره
      شما برای گرفتن بورسیه در کره جنوبی ضمانتی ندارید و معلوم نیست که بتونید این بورسیه رو دریافت کنید پس بهتر هست برنامه ریزی های مالی خودتون رو کامل انجام بدید یا این که کشورهایی رو انتخاب کنید که بورسیه ارائه می کنند مثل ایتالیا

      1. مهسا گلشنی گفت:

        سلام من رشتم حسابداریه .برای فوق ارشد بورسیه میدن؟
        و معدل تقریبا باید چقدر باشه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          هیچ تضمینی برای گرفتن بورسیه در کره جنوبی نیست. اگر دنبال بورسیه قطعی هستید ایتالیا رو انتخاب کنید

          1. وانیا گفت:

            چطور مدارکمون رو واسشون بفرستیم؟
            اگر زبان بلد باشم و مقام هم در کار های دیگه داشته باشم و معدل بالایی هم داشته باشم با رشته ی روانشناسی میتونم بدون کنکور اما با دیپلوم دوازده ساله بورسیه بگیرم؟

          2. امیر جلالی گفت:

            مدارکتون رو باید از طریق سایت دانشگاه ارسال کنید.
            هر دانشگاه بازه زمانی مشخصی رو تعیین کرده که باید تمامی مدارک در همون بازه براشون ارسال بشه.
            در رابطه با بورسیه هم اصلا کسی نمی تونه به شما قول بده چون اطلاعی از سایر همکلاسی های احتمالی شما در دسترس نیست

  41. Tina گفت:

    سلام من امسال کنکور انسانی رو میدم.میخواستم بدونم که چه رشته ای رو بزنم شانس بیشتری برای بورسیه کره جنوبی دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      اگر بخواید برای کارشناسی برید کره نوبی نیازی ندارید توی کنکور شرکت کنید.
      اگر برای کارشناسی ارشد قصد ادامه تحصیل در آینده رو دارید هم باید عرض کنم که در 4 سال آینده ممکنه روند تغییر کنه.
      در حال حاضر به صورت قطعی روشی برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود نداره در کره جنوبی ولی اگر شما برای تحصیل در ایتالیا اقدام کنید، می تونید با خیال آسوده بورسیه دریافت کنید

  42. F گفت:

    سلام خسته نباشید
    برای پذیرش یا بورسیه رشته های ریاضی بهترن یا رشته‌های مدیریت؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      هیچ ضمانتی برای ورود بشما به این کشور برای دریافت بورسیه تحصیلی وجود نداره.
      بورسیه ها در کره جنوبی به دانشجو و رزومه اش تعلق می گیره نه رشته ای که تحصیل می کنه

  43. Fatemeh گفت:

    سلام من کارشناسی حقوق رو درحال حاضر میخونم برای مقطع ارشد میخوام بورسیه کره جنوبی رو بگیرم فقط دقیق اطلاع ندارم جز حقوق بین الملل کدوم رشته های مرتبط با حقوق هست ک امکان بورسیه شدن دارن ممنون میشم چن مورد رو بگین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      بورسیه تحصیلی در کره جنوبی ارتباطی به رشته تحصیلی شما نداره چندان!
      شما می تونید در اکثر رشته ها درخواست بورسیه کنید

  44. بیتا گفت:

    سلام من معدلم 18به بالا هست و کنکور هم قبول نشدم چطوری میتونم تحصیل بکنم در کشور های دیگه مثل کره ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      این که کنکور قبول نشدید ملاک نیست.
      شما می تونید مدارک تحصیلیتون رو در بازه زمانی مشخص شده به دانشگاه های کره جنوبی بفرسید و اکر پذیرش شدید، برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور اقدام کنید

  45. mahsa گفت:

    سلام من رشتم تربیت کودک شاخه فنی حرفه ای می تونم بااین رشته بورسیه ای از کره جنوبی بگیرم

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      نمیشه به صورت قطعی در رابطه با بورسیه صحبت کرد. باید در نظر داشت که ممکن هست به بورسیه دست پیدا نکنید

  46. صدف تنها گفت:

    سلام من رشتم مدیریت خانواده هستش میخاستم بدونم برای ادامه تحصیل با این رشته میتونم برم کره جنوبی اصلا رشته مدیریت خانواده وجود داره در کره ممنون میشم جواب بدین

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما هم در این رشته و هم در رشته های مرتبط با اون می تونید ادامه تحصیل بدید

  47. R.h گفت:

    سلام من می‌خوام بعد کنکور برم کره برای دریافت بورسیه باید چه شرایطی داشته باشم و کار هایی باید انجام بدم؟!

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      شما باید معدل بسیار بالا داشته باشید تا بتونید توی این کشور بورسیه بشید.

  48. اکسو گفت:

    سلام خسته نباشید
    من میخوام برای تموم شدن راهنماییم برم تو کره تحصیل کنم
    هزینش رو خودم میتونم بدم و تو بازار های سرمایه گذاری مثل بورس و ارز دیجیتال فعالم و هزینه هر دانشگاهی که بخوام دارم
    چه رشته های تحصیلی هست تا من بتونم بعد از راهنمایی اخذش کنم
    من دوست دارم رشته های هنری مثل موسیقی کار کنم
    و اینکه چه مدارکی باید داشته باشم و ایا با اینکه خودم میتونم هزینه رو جور کنم مشکلی جلوم نیست؟

    1. داوری گفت:

      سلام
      برای اطلاعات بیشتر با مشاورین ما تماس بگیرید

      1. Try.btb گفت:

        سلام خسته نباشید
        تمکن مالی باید تا چه میزانی باشه و المپیاد ها چه تعصیراتی روی قبولی دارند
        آیا میشه برنامه نویسی رفت و همزمان با تحصیل مشغول به کار شد برای دانشگاه؟

        1. امیر جلالی گفت:

          سلام
          میشه مشغول به کار شد ولی ساعت کاری محدودیت داره
          المپیاد قطعا رزومه تحصیلی شما رو تقویت می کنه.
          تمکن مالی هم باید اندازه یک سال شهریه + هزینه یک سال زندگی شما در کره باشه

    2. abrtmsy گفت:

      سلام برای رشته مدیریت بازرگانی کار تو کره چجوریه؟ باید چیکار کرد؟ یا حتی برا سرمایه گذاری یا مشارکت؟

      1. امیر جلالی گفت:

        سلام
        شما باید پذیرش رو از دانشگاه های کره دریافت کنید و در صورتی که موفق شدید می تونید برای ویزای تحصیلی اقدام کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *