ویزای تحصیلی

تحصیل در کلمبیا

تحصیل در کلمبیا

تنوع برنامه های تحصیلی و هزینه های تحصیلی ارزان به علاوه اعطای بورسیه های مختلف از جمله امتیازات تحصیل در کلمبیا محسوب می شود. از آنجایی که کلمبیا یک کشور اسپانیایی زبان در آمریکای جنوبی است، تسلط متقاضیان به این زبان جزء الزامات پذیرش و اعزام دانشجو به کلمبیا محسوب می شود. به همین دلیل و برای برخورداری از امتیازات تحصیل در این کشور، اخذ مدرک DELE (دیپلم زبان اسپانیولی) قبل از ارائه درخواست پذیرش الزامی است.

بنابراین داشتن مدرک دیپلم دبیرستان و نیز مدرک زبان اسپانیولی دو شرط احراز صلاحیت برای اخذ پذیرش و دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا (TP-3) محسوب می شود. برای اطلاع بیشتر در باب شرایط اخذ پذیرش و اعزام دانشجو به کلمبیا تا آخر این مقاله با ما، در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شوید. در باب شرایط و مدارک تحصیل در کلمبیا سوالات فراوانی مدنظر است. اهم این سوالات به قرار ذیل می باشد:

  • شرایط تحصیل در دانشگاه های کلمبیا چگونه است؟
  • شهریه دانشگاه ها و هزینه زندگی در کلمبیا به چه صورتی می باشد؟
  • آیا اصولا امکان اخذ بورسیه تحصیلی برای دانشجویان خارجی در کلمبیا فراهم است؟
  • برای دانشجویان خارجی در اختیار داشت مدرک زبان الزامی است؟
  • آیا کار دانشجویی در کلمبیا از نظر قانونی امکان پذیر است یا خیر؟
  • شرایط و مدارک لازم برای دریافت ویزای تحصیلی این کشور چیست؟

حقایقی درباره کشور کلمبیا

کشور کلمبیا با نام لاتین Colombia یکی از کشورهای آمریکای لاتین محسوب می شود. این کشور آمریکایی با نویسنده معروف خود یعنی گابریل گارسیا مارکز در جهان مشهور است. پایتخت کلمبیا و بزرگترین شهر این کشور بوگوتا است. برآوردها نشانگر جمعیت 48 میلیونی کلمبیا است.ک لمبیا با اکوادور، پرو، ونزوئلا و برزیل هم مرز است. بد نیست بدانید که کلمبیا تنها کشور آمریکای جنوبی است که هم در اقیانوس آرام و هم دریای کارائیب دارای خط ساحلی است.


شرایط تحصیل در کشور کلمبیا

تحصیل در هر سه مقطع کارشناسی (4 یا 5 ساله)، کارشناسی ارشد (2 ساله) و دکتری (5 ساله) در کشور کلمبیا برای متقاضیان فراهم است. تحصیل کارشناسی در کلمبیا معمولا 5 سال طول می کشد. 3 سال از این مدت به آموزش مهارت های فنی خاص ویژه مسیر آکادمیک یا حرفه ای اختصاص دارد. پس از اتمام این 5 سال، دانشجویان می توانند وارد مقاطع بالاتر شوند. نکته بسیار مهم در این زمینه آن است که اغلب دانشگاه های کلمبیایی برنامه های خود را به زبان اسپانیایی ارائه می دهند. بنابراین، دانش زبان اسپانیایی برای ادامه تحصیل در کشور کلمبیا جزء ضروریات می باشد.

اغلب دانشگاه های کلمبیایی همانند دانشگاه های دولتی ترکیه و کشورهای غربی دیگر از سیستم ترمی برخوردار هستند. ترم اول از سپتامبر شروع و تا دسامبر ادامه می یابد و ترم دوم از ژانویه شروع و تا ژوئن ادامه می یابد. متقاضیان محترم می توانند جزئیات برنامه های تحصیلی دانشگاه های کلمبیا در سال 2024 را در جدول زیر مشاهده نمایند:

برنامه تحصیلی کارشناسیکارشناسی ارشددکتری
علوم کاربردی4 برنامه1 برنامه1 برنامه
مجموعه هنر و معماری8 برنامه5 برنامه2 برنامه
مدیریت5 برنامه3 برنامه2 برنامه
آموزش و پرورش8 برنامه4 برنامه1 برنامه
مجموعه مهندسی6 برنامه3 برنامه3 برنامه
علوم محیطی6 برنامه3 برنامه1 برنامه
علوم انسانی12 برنامه8 برنامه8 برنامه
حقوق6 برنامه3 برنامه3 برنامه
مجموعه علوم بهداشتی و سلامت6 برنامه6 برنامه4 برنامه
مجموعه علوم طبیعی13 برنامه6 برنامه6 برنامه
علوم اجتماعی11 برنامه8 برنامه6 برنامه

شرایط تحصیل در کشور کلمبیا

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کلمبیا

متقاضیانی که برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی دانشگاه های کلمبیا را انتخاب کرده اند باید بدانند که طول مدت تحصیل در این مقطع 4 ساله می باشد. جهت تحصیل در مقطع کارشناسی متقاضی باید دوره تحصیل متوسطه را با کسب نمره بالا گذرانده باشد و دارای مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم باشد. زبان تحصیل در مقطع کارشناسی در کشور کلمبیا زبان اسپانیایی است و لازم است دانشجو مدرک زبان DELE را ارائه نماید. جهت اخذ پذیرش از دانشگاه های کلمبیا در مقطع کارشناسی باید مدارکی مانند: اسکن از پاسپورت معتبر، مدارک تحصیلی پیش دانشگاهی و دیپلم و ریز نمرات این مقاطع، مدرک معتبر زبان و گواهی تمکن مالی را به دانشگاه مورد نظر ارسال نماید.

هزینه های تحصیل در دانشگاه های کلمبیا با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی متفاوت است اما به طور کلی برای تحصیل در دانشگاه های دولتی باید در هر ترم مبلغی بین 900$ تا 3000$ (دلار آمریکا) و برای تحصیل در دانشگاه های خصوصی باید در هر ترم مبلغی بین 1000$ تا 5000$ (دلار آمریکا) بپردازید.

تحصیل در کارشناسی ارشد از مقاطع مختلف تحصیلی در کلمبیا

طول مدت تحصیل کارشناسی ارشد در کلمبیا 2 سال است، دروس تحصیلی در این مقطع به زبان اسپانیایی و در برخی از دانشگاه ها به زبان انگلیسی تدریس می شود. دانشجویان برای تحصیل به زبان انگلیسی باید مدرک معتبر TOEFL یا IELTS و برای تحصیل به زبان اسپانیایی مدرک معتبر DELE را ارائه نمایند. در دانشگاه های کلمبیا امکان تحصیل در رشته های مختلف تحصیلی وجود دارد اما رشته هایی مانند فنی و مهندسی، پزشکی، داروسازی، مدیریت، هنر، اقتصاد و معماری در مقطع کارشناسی ارشد پرطرفدار هستند.

جهت اخذ پذیرش در مقطع کارشناسی ارشد باید مدرک تحصیلی مقطع لیسانس و ریز نمرات، مدرک تمکن مالی، اسکن صفحه اول پاسپورت و انگیزه نامه خود را به دانشگاهی در کشور کلمبیا ارسال نمایید. هزینه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد بین 6000$ تا 14000$ (دلار آمریکا) برآورد شده است که این میزان هزینه با توجه به نوع دانشگاه و رشته تحصیلی شما متفاوت است.

نحوه پذیرش جهت تحصیل در کلمبیا

داشتن مدرک دیپلم متوسطه و ریزنمرات تحصیلی از شروط اصلی برای اخذ پذیرش کلمبیا به حساب می آید. اما یکی از شرایط مهم پذیرش در دانشگاه های کلمبیایی داشتن مدرک زبان اسپانیایی است. در این مورد، متقاضیان بایستی در آزمون زبان DELE (دیپلم زبان اسپانیولی) شرکت نموده و نمره قبولی در سطح B دریافت کنند. متقاضیان عزیز توجه نمایند که این آزمون یک آزمون استاندارد طراحی شده توسط دانشگاه سالامانکا اسپانیا است. علاوه بر خود کشور اسپانیا، این آزمون همه ساله در ایران توسط کانون زبان ایران برگزار می شود. اگر دانشجویی قصد تحصیل در کشور کلمبیا برای مدت زمان بیش از 3 ماه را در سر دارد، نیازمند دریافت ویزای تحصیلی کلمبیا (TP-3) می باشد. اما فرآیند درخواست ویزای TP-3 به صورت جدول زیر می باشد:

مدارک لازمشرایط
مدرک مسافرتیبا اعتبار 3 ماه بعد از اتمام اعتبار ویزا
مدارک هویتی2 قطعه عکس پاسپورتی جدید
مدرک زبانمدرک DELE
دعوت نامهنامه پذیرش از دانشگاه کلمبیایی
گواهی هزینه درخواستپرداخت مبلغ 50$ (دلار آمریکا) به صورت الکترونیکی

بهترین دانشگاه های کلمبیا برای تحصیل

مهاجرت تحصیلی به کلمبیا روش خوبی برای تغییر زندگی و اقامت در کشور مورد نظر است، متقاضیان خارجی برای ادامه تحصیل در دانشگاه های معتبر کلمبیا به پذیرش دانشگاه و ویزای تحصیلی این کشور نیاز دارند. برای اخذ پذیرش از دانشگاه باید دانشگاه های معتبر کشور کلمبیا را بشناسید و اطلاعات کاملی در رابطه با شرایط تحصیل، شهریه و مزایا دانشگاه به دست آورید. از مزایا تحصیل در دانشگاه های کلمبیا می توان به امکان اخذ بورس تحصیلی اشاره کرد اما دقت داشته باشید که اخذ بورس تحصیلی کار ساده ای نیست علاوه بر این بیشتر دانشگاه های معتبر کلمبیا امکانات اقامت دانشجویان را فراهم کرده اند که این خود باعث می شود هزینه های زندگی و هزینه های تحصیل کاهش یابد.

دانشجویانی ایرانی که این نکته توجه داشته باشند که دانشگاه های کلمبیا مورد تایید وزارت علوم ایران نیستند اما برخی از دانشگاه های این کشور مورد تایید وزارت بهداشت برای سال تحصیلی 2024 هستند که در ادامه به آن ها اشاره می کنیم.

دانشگاه های مورد تایید وزارت بهداشتدانشگاه های معتبر کشور کلمبیارتبه بندی QS
Pontificia University Javerianaدانشگاه جاواریانا مقدس347
University National of Colombiaدانشگاه ملی کلمبیا226
University of Antioquiaدانشگاه آنتیکویا701
University of The Andesدانشگاه دلوس آندس198
University the Rosairoدانشگاه ICESI901
University the Valleدانشگاه والی1001
دانشگاه EAFIT731

تامین مالی جهت تحصیل در کلمبیا

در کلمبیا فرصت هایی برای تامین مالی دانشجویان خارجی جهت ادامه تحصیل وجود دارد. کار دانشجویی و اخذ بورس تحصیلی دو نمونه از موارد برای پوشش هزینه های تحصیلی در این کشور می باشد. بعضی برنامه های بورس سطح فوق لیسانس و PhD برای دانشجویان خارجی از طریق موسسه کلمبیایی اعطای بورسیه تحصیلی به دانشجویان خارجی یا (ICETEX) امکان پذیر است. اما دانشجویان تحت برنامه انتقال دانشجو یا برای انجام کار و یا دوره انترنی به عنوان پیش نیاز برنامه تحصیلی خود از امتیاز کار حداقل 10 تا 20 ساعت در هفته برخوردارند.

کارشناسان ارشد و حقوقی ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت آمادگی کامل دارند تا با اطلاع کامل از قوانین و شرایط اعزام دانشجو به خارج، هموطنان را درجریان صفر تا صد اخذ ویزای تحصیلی قرار دهند. جهت کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه و هر زمینه مهاجرتی دیگر و اخذ ویزای مربوطه همانند ویزای کار آلمان به آدرس دفتر موسسه در تهران مراجعه شود.

سوالات پر ترکرار درباره تحصیل در کلمبیا

در این رابطه نیز پرسش های متعددی مطرح می شود که برخی از مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • آیا دانشگاه های قدرتمندی در کلمبیا وجود دارد؟ در شرایط کنونی، دانشگاه های پرتعدادی در این کشور وجود دارد که فقط 3 مورد از آن ها جایگاه مناسبی را به دست آورده اند.
  • مهم ترین نکته در رابطه با تحصیل در این کشور چیست؟ در شرایط کنونی، دانشجویان به ندرت می توانند دوره های انگلیسی زبان را برای تحصیل خود انتخاب کنند.
  • بهترین رشته های تحصیلی در این کشور کدامند؟ در شرایط کنونی باید گروه های علوم اقتصاد و مدیریت در این کشور را بهترین رشته های آموزشی در این کشور دانست.
  • مهم ترین مزیت تحصیل در این کشور چیست؟ دانشجویان پس از تحصیل در این کشور، امکان کاریابی و دریافت اقامت را خواهند داشت.
4/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *