ویزای تحصیلی

دانشگاه سابانجی در ترکیه

دانشگاه سابانجی ترکیه

یکی از دانشگاه های معتبر در کشور ترکیه، دانشگاه سابانجی در ترکیه است که متقاضیان بسیاری دارد و از شرایط پذیرش و قوانین خاصی برخوردار است. متقاضیانی که در سال 2023 برای ادامه تحصیل قصد مهاجرت به کشور ترکیه را دارند و دانشگاه سابانجی را انتخاب کرده اند برای انتخاب رشته مورد علاقه شان می توانند این مقاله را مطالعه نمایند. مقاله ای که در ادامه مطالعه می کنید توسط تیم نگارش متخصص موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به منظور کمک به متقاضیان مهاجرت برای تصمیم گیری بهتر تهیه و تنظیم شده است و اطلاعات مفیدی را در رابطه با دانشگاه سابانجی در ترکیه برای متقاضیان محترم ارائه می دهد.

معرفی دانشگاه سابانجی در ترکیه

این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه پیشرو در کشور ترکیه شناخته می شود و اکثر رشته ها در این دانشگاه به زبان انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه سابانجی در 40 کیلومتری شهر استانبول قرار گرفته است. این دانشگاه به عنوان جوان ترین دانشگاه های این کشور بوده و در سال 1994 تاسیس شده است.

آیتمشرح
وضعیتخصوصی
سال تاسیس1994
محلاستانبول
دانشکده و پردیسمهندسی و علوم پایه (FENS)

هنرها و علوم اجتماعی (FASS)

مدیریت (SOM)

هیئت علمی350 استاد
تعداد دانشجو3847 دانشجو
خروجی پژوهشیخیلی بالا

مساحت این دانشگاه 1.26 میلیون متر مکعب می باشد. این دانشگاه دارای سه دانشکده و یک مدرسه زبان می باشد. دانشکده های دانشگاه سابانجی شامل دانشکده علوم طبیعی و مهندسی، دانشکده هنر و علوم اجتماعی و دانشکده مدیریت است. محیط این دانشگاه نیز به سه بخش تقسیم شده است.

نام دانشگاه رتبه ملیرتبه جهانی
Sabanci ϋniversitesi6526

در بخش شمالی خوابگاه های دانشجویان، سوئیت های استادان، مرکز ارتباط و مرکز بهداشت قرار دارد. درون مرکز دانشگاه دفتر ریاست دانشگاه و دانشکده ها قرار دارد و در سمت جنوب غربی دریاچه مصنوعی، سالن ورزشی، مرکز نمایش، رستوران، پیست پیاده روی و زمین فوتبال ساخته شده است. در حومه شهر استانبول پردیس این دانشگاه تاسیس شده است که بسیار مدرن و چشم نواز می باشد. از نظر آموزشی و فعالیت های پژوهشی این پردیس در حال پیشرفت است.

رتبه دانشگاه سابانچی در رنکینگ qs

برنامه های دانشگاه سابانجی ترکیه

دانشجویانی که با شرکت در کنکور وارد این دانشگاه شده اند باید در آزمون تعیین سطح شرکت نمایند. دانشجویانی که نتوانند در آزمون تعیین سطح نمره قبولی دریافت نمایند باید وارد مدرسه زبان این دانشگاه شوند. این دانشجویان به صورت فشرده دوره های یادگیری زبان ترکی و یا انگلیسی را می گذرانند. همچنین در انتها دوره آزمونی برگزار می شود، اگر دانشجو بتواند نمره قبولی را دریافت کند می تواند وارد دانشگاه شود و سال اول تحصیل خود را شروع نماید.

شرایط تحصیل در ترکیه

در جدول زیر می توان با انواع برنامه های تحصیلی دانشکاه سابانجی ترکیه آشنا شد:

مقاطع تحصیلیبرنامه های تحصیلی
 لیسانس (B.S)بیولوژی مولکولی، ژنتیک و زیست مهندسی، مهندسی مکاترونیک، علوم مواد و نانو مهندسی، مهندسی صنایع، مهندسی الکترونیک، علوم و مهندسی کامپیوتر و غیره
فوق لیسانس (M.S)هنرهای بصری و طراحی ارتباطات بصری، MBA حرفه ای، امور مالی (MiF)، فناوری اطلاعات، تاریخ، MBA اجرایی، فناوری های انرژی و مدیریت، آنالیز دیتا، مطالعات ترکی، سیاست عمومی، علوم سیاسی، روابط بین الملل، برنامه مطالعات اروپا، اقتصاد، مطالعات فرهنگی، فیزیک، بیولوژی مولکولی، ژنتیک و زیست مهندسی، ریاضیات، علوم مواد و نانو مهندسی، مهندسی تولید، مهندسی صنایع و غیره
دکترا (Ph.D)علوم سیاسی، اقتصاد، فیزیک، بیولوژی مولکولی، ژنتیک و زیست مهندسی، ریاضیات، علوم مواد و نانو مهندسی، مهندسی تولید، مهندسی صنایع

رنکینگ دانشگاه سابانجی در ترکیه

دانشگاه سابانجی ترکیه دومین دانشگاه برتر در این کشور دانسته اند که تحصیل در آن مزیت بزرگی برای علاقه مندان به کار در ترکیه به حساب خواهد آمد. چرا که کارفرمایان علاقه مند به استخدام فارغ التحصیلان دانشگاه های برتر این کشور هستند.

در ذیل رنکینگ دانشگاه سابانجی ترکیه با دانشگاه کوچ مقایسه شده است:

نام دانشگاهTHE RankingQS RankingU.S. News Ranking
Sabanci University401526850
Koc University501431747

رنکینگ دانشگاه سابانجی ترکیه

تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سابانچی در ترکیه

متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد تحصیل در این دوره ها را دارند نیازی نیست در کنکور شرکت کنند. برای تحصیل در این دانشگاه دانشجویان باید مدرک معتبر زبان IELTS و یا TOFEL را با نمره در نظر گرفته شده ارائه دهند. دانشجویان باید در زمان تعیین شده مدارک مورد نظر را ارسال نمایند. پس از آن که مارک فرد بررسی شد متقاضی باید در مصاحبه و یا آزمون کتبی شرکت کند. بعد از گذشت این مرحله نظر هیئت داوران برای دانشجو به صورت کتبی اعلام خواهد شد.

شرایط فارغ التحصیلان دانشگاه سابانجی تریکه

به گفته ریاست دانشگاه، این مرکز آموزشی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای برنامه‌های آموزشی با کیفیت و منحصر به فرد خود، علاوه بر خروجی‌های تحقیقاتی، نشان‌دهنده کمک‌های این دانشگاه به دنیای علم است. به خوبی با آگاهی از این واقعیت که موقعیت ممتاز کنونی خود را مدیون سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی دوراندیش در 22 سال گذشته و تیم ارزشمند دانشگاهی خود هست، به سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی طولانی مدت خود در آینده ادامه خواهد داد. این دانشگاه فارغ التحصیلان خود را در هر کجای دنیا که باشند به دقت پیگیری می نماید.

تا کنون بیش از 15 هزار فارغ التحصیل داشته که 79% از فارغ التحصیلان آن در زندگی حرفه ای هستند، در حالی که 11% به تحصیلات تکمیلی خود ادامه می دهند، و 5% دیگر حرفه آکادمیک را دنبال می کنند. فارغ التحصیلان همچنین کمک شایانی در تبدیل دانشگاه سابانجی به یکی از بهترین دانشگاه های جهان دارند. 97% از فارغ التحصیلان دانشگاه سابانجی زندگی حرفه ای خود را شروع می کنند یا در مدت یک سال پس از فارغ التحصیلی به تحصیلات آکادمیک خود ادامه می دهند.

شهریه های تحصیلی دانشگاه سابانجی در ترکیه

جهت تحصیل در مقطع کارشناسی در دانشگاه سابانجی استانبول، دانشجویان باید سالانه مبلغ 17000$ (دلار آمریکا) بپردازند. در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان سالانه مبلغ 7500$ (دلار آمریکا) می پردازند. دانشجویان به این نکته توجه داشته باشند که اگر برای تحصیل رشته فناوری اطلاعات را انتخاب کرده اند باید برای کل دوره تحصیلی مبلغ 10000$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند.

برای انجام مقایسه آماری مطلوب از سطح شهریه ها در دانشگاه های استانبول از جمله دانشگاه سابانجی به نمودار زیر توجه نمائید:

مقایسه شهریه سالانه دانشگاه سابانجی و سایر کشورها

جهت تحصیل در رشته مدیریت اجرایی در مقطع کارشناسی ارشد متقاضیان باید سالانه 12500$ (دلار آمریکا) بابت هزینه های تحصیل و مسکن بپردازند. دانشجویانی که برای ادامه تحصیل رشته مدیریت امور مالی را انتخاب کرده اند باید برای کل دوره تحصیلی مبلغ 12500$ (دلار آمریکا) پرداخت نمایند، این مبلغ هزینه های تحصیل و مسکن را پوشش می دهد. دانشجویان با داشتن شرایط در نظر گرفته شده می توانند از دانشگاه سابانجی بورسیه تحصیلی دریافت کنند. بورسیه های تحصیلی به صورت تخفیف های 25% تا 75% برای شهریه های تحصیلی می باشد.

هزینه های پردیس دانشگاهی سابانجی در ترکیه

متقاضیان می توانند برای اقامت خود از مجتمع های مسکونی مدرن که در داخل پردیس دانشگاهی سابانجی وجود دارد استفاده نمایند. دانشجویان دوره کارشناسی اگر برای اقامت اتاق های 4 نفره را انتخاب نمایند باید سالانه 2000$ (دلار) پرداخت نمایند. اگر دانشجویی قصد اقامت در اتاق های دو نفره را داشته باشد باید سالانه 3700$ (دلار) بپردازد. دانشجویان دوره کارشناسی ارشد و دکترا که قصد اقامت در اتاق های دو نفره را دارند باید سالانه 3700$ (دلار) پرداخت نمایند و اگر قصد اقامت در اتاق های یک نفره را دارند باید سالانه مبلغ 5100$ (دلار) بپردازند.

در مقاله ای که شما عزیزان مطالعه کردید اطلاعاتی را در رابطه با دانشگاه سابانجی در اختیار شما قرار دادیم. اگر همچنان پاسخ سوالات خود را دریافت نکردید و یا سوالات بیشتری در خصوص مهاجرت به ترکیه برای پرسش دارید می توانید طی تماس با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت و دریافت وقت قبلی به موسسه مراجعه نمایید و یا به صورت تلفنی با مشاوران مجرب ما در ارتباط باشید.

سوالات تخصصی درباب دانشگاه سابانجی در ترکیه

در این بخش به سوالات پرتکرار شما پاسخ می دهیم:

  • تحصیلات تکمیلی در دانشگاه سابانچی در ترکیه به چه صورت است؟ متقاضیان خارجی و بین المللی که قصد تحصیل در این دوره ها را دارند نیازی نیست در کنکور شرکت کنند. برای تحصیل در این دانشگاه دانشجویان باید مدرک معتبر زبان IELTS و یا TOFEL را با نمره در نظر گرفته شده ارائه دهند. دانشجویان باید در زمان تعیین شده مدارک مورد نظر را ارسال نمایند. پس از آن که مارک فرد بررسی شد متقاضی باید در مصاحبه و یا آزمون کتبی شرکت کند. بعد از گذشت این مرحله نظر هیئت داوران برای دانشجو به صورت کتبی اعلام خواهد شد.
  • شرایط فارغ التحصیلان دانشگاه سابانجی تریکه چگونه است؟ به گفته ریاست دانشگاه، این مرکز آموزشی یکی از بهترین دانشگاه‌های کشور ترکیه برای برنامه‌های آموزشی با کیفیت و منحصر به فرد خود، علاوه بر خروجی‌های تحقیقاتی، نشان‌دهنده کمک‌های این دانشگاه به دنیای علم است. به خوبی با آگاهی از این واقعیت که موقعیت ممتاز کنونی خود را مدیون سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی دوراندیش در 22 سال گذشته و تیم ارزشمند دانشگاهی خود هست، به سرمایه‌گذاری‌های زیرساختی طولانی مدت خود در آینده ادامه خواهد داد. این دانشگاه فارغ التحصیلان خود را در هر کجای دنیا که باشند به دقت پیگیری می نماید.
4.2/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *