ویزای تحصیلی

رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

رشته های پزشکی در لوکزامبورگ در دانشگاه های این کشور و در 4 رشته مختلف پزشکی، داروسازی، دندانپزشکی و پرستاری به متقاضیان ارائه می شود. از شرایط تحصیل در این رشته ها نیز می توان به ارائه مدرک دیپلم متوسطه با معدل بالا و مدرک مهارت زبان آلمانی یا فرانسه در سطح B2 یا C1 اشاره نمود.

متقاضیان بایستی این نکته مهم را نیز مدنظر خود قرار دهند که تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ یک دوره 6 ساله بوده و از این دوره تحصیلی نیز فقط 3 سال اول را در لوکزامبورگ سپری کرده و مابقی تحصیلات خود را با موافقت دانشگاه لوکزامبورگ برای تکمیل دوره به کشورهای اروپایی نظیر آلمان و فرانسه انتقالی داده می شوند. به دلیل هزینه بالای تحصیلی در کشور لوکزامبورگ به نظر می رسد که متقاضیان تحصیل پزشکی در خارج می توانند با اخذ مشاوره از کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر روی گزینه های تحصیلی دیگر مثل آلمان، کانادا، اتریش و غیره فکر کنند.

  • شرایط تحصیل در لوکزامبورگ چیست؟
  • آیا می توان به عنوان شهروند خارجی در لوکزامبورگ در رشته پزشکی ادامه تحصیل داد؟
  • فرایند دریافت پذیرش از دانشگاه های این کشور چیست؟
  • کار در لوکزامبورگ چگونه می تواند به عنوان پزشک اتفاق بیوفتد؟

شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

قبل از درخواست پذیرش از دانشگاه لوکزامبورگ بایستی به این نکات دقت کرد که شرایط تحصیل در رشته های پزشکی کمی متفاوت از سایر کشورهای اروپایی است. معمولا تحصیل در رشته های پزشکی برای داوطلبان به دو زبان آلمانی و فرانسوی امکان پذیر است. منتهای مراتب شرایط پذیرش در رشته های پزشکی این کشور طوری است که اولا متقاضی بایستی مدرک دیپلم متوسطه با معدل بالا داشته باشد و ثانیا مدرک مهارت زبان (فرانسه یا آلمانی) خود را در سطح C1 اروپایی به دانشگاه لوکزامبورگ ارائه کند.


از دیگر شرایط تحصیل در رشته های پزشکی لوکزامبورگ در سال 2024 آن است که تحصیل در این رشته ها به صورت ناپیوسته می باشد و کل دوره تحصیلی تا زمان اخذ مدرک پزشکی را در این کشور نمی گذرانند. به عبارت دیگر دانشجویان ابتداء امر دوره لیسانس پزشکی خود را در طی 3 سال در دانشگاه لوکزامبورگ گذرانده و بعدا برای تکمیل دوره 2 ساله خود به دانشگاه های کشورهایی نظیر فرانسه یا آلمان منتقل می شوند. در پایان دوره انتقالی و برای گذراندن دوره رزدینتی 1 ساله به دانشگاه لوکزامبورگ برمی گردند.

معرفی رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

شاید اغلب افراد لوکزامبورگ را به عنوان کشوری ثروتمند می شناسند و این کشور به واسطه وجود نظام آموزشی برتر در بین دانشجویان بین المللی کمتر شناخته شده است. شاید دراینباره نیز حق با آنها باشد. چراکه دانشگاه لوکزامبورگ تنها دانشگاه دولتی و معروف کشور لوکزامبورگ است. در کنار این دانشگاه می توان از دانشگاه های دیگری نیز در رابطه با تحصیل در رشته های پزشکی مثل دانشگاه میامی، دانشگاه لونکس و دانشگاه قلب و عروق لوکزامبورگ نیز نام برد که به پذیرش دانشجو می پردازند.

اما علاوه بر تحصیل پزشکی در لوکزامبورگ، متقاضیان می توانند در سایر رشته های پزشکی نیز اخذ پذیرش گرفته و ادامه تحصیل دهند. از جمله مهمترین این رشته ها می توان به رشته های دندانپزشکی، پرستاری و داروسازی نیز اشاره نمود که هریک شرایطی مجزا دارند. برای اطلاع از شرایط تحصیل در رشته های پزشکی در کشور لوکزامبورگ 2024 دعوت می شود که جدول زیر را ملاحظه نمائید:

رشته/ برنامه تحصیلیشرایط تحصیل
دندانپزشکییک دوره 6 ساله با ارائه مدرک زبان آلمانی یا فرانسه سطح C1
پرستارییک دوره 3 ساله با ارائه مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی در سطح B1
داروسازییک دوره 3 ساله با ارائه مدرک زبان آلمانی یا فرانسوی در سطح B1

معرفی رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

هزینه تحصیل رشته های پزشکی در لوکزامبورگ

طبیعتا هزینه تحصیل رشته های پزشکی در کشور ثروتمند و مرفهی مثل لوکزامبورگ می تواند بسیار بالا باشد. مخصوصا اگر بخواهیم این هزینه ها را با هزینه تحصیل در رشته های غیر پزشکی دانشگاه لوکزامبورگ مقایسه کنیم. آمارهای امسال گویای آن است که کلا شهریه تحصیلی سالانه در کشور لوکزامبورگ تا 17000€ (یورو) نیز متغیر است.

اما از این گذشته باید این نکته را هم مدنظر قرار داد که همانگونه که در مطالب فوق نیز بیان شد تحصیل در لوکزامبورگ فقط تا 3 سال یعنی در حد لیسانس مقدور بوده و دانشجویان برای ادامه تحصیل و تکمیل تحصیلات خود بایستی به کشورهای اروپایی دیگر بروند که این امر مطمئنا هزینه تحصیل رشته های پزشکی در کشور لوکزامبورگ را بسیار افزایش می دهد. به همین دلیل است که کارشناسان و مشاوران مهاجرتی تحصیل پزشکی در کشور لوکزامبورگ را به متقاضیان توصیه نکرده و در عوض تحصیل پزشکی در کانادا، آلمان یا اتریش را پیشنهاد می کنند.

شرایط زندگی در لوکزامبورگ

یکی از معایب تحصیل در کشور لوکزامبورگ هزینه بالای زندگی در این کشور کوچک اروپایی است. دانشجویان بین المللی برای تامین خرج و مخارج خود در لوکزامبورگ ماهیانه به حدود 2000€ (یورو) نیازمند هستند. جالب است بدانید که از بین کلیه هزینه های زندگی نیز هزینه اجاره خانه در کشور لوکزامبورگ هزینه سرسام آوری است. چرا که اجاره آپارتمان در لوکزامبورگ به تنهایی 38.6% از کل هزینه های دانشجویان را در این کشور به خود اختصاص می دهد. در نمودار زیر می توان با توزیع انواع هزینه های زندگی در کشور لوکزامبورگ 2024 آشنا شد:

نمودار توزیع هزینه های زندگی در لوکزامبورگ

کیفیت زندگی در کشور لوکزامبورگ بسیار بالا بوده و مردم این کشور از انواع خدمات دولتی و عمومی برخوردار هستند. جالب است بدانید که بزرگترین شهر لوکزامبورگ همان شهر لوکزامبورگ می باشد که بیش از 50% مردم این کشور نیز در این کشور ساکن هستند.

شرایط کار دانشجوئی در لوکزامبورگ

همانند سایر کشورهای اروپایی، کار دانشجوئی در کشور لوکزامبورگ نیز حق به رسمیت شناخته شده ای در کشور لوکزامبورگ می باشد. بر این اساس کلیه دانشجویان بین المللی ثبت نامی در دانشگاه لوکزامبورگ بدون توجه به ملیت آن ها، مجاز به انجام کار نیمه وقت دانشجوئی در این کشور هستند. دانشجویان بین المللی می توانند در طول سال تحصیلی خود 15 ساعت در هفته کار بکنند و در تعطیلات تابستان نیز حق کار تا 40 ساعت را دارند. کار دانشجوئی در لوکزامبورگ را می توان در طیف وسیعی از مشاغل نیمه وقت مثل رستوران، فروشگاه، بوفه، سینما، کتابخانه دانشگاه و غیره انجام داد.

همچنین باید به این نکته مهم نیز اشاره کرد که با وجود سطح درآمدی بسیار بالای کار در لوکزامبورگ شاید دانشجویان خواستار اقامت پس از تحصیل در لوکزامبورگ نیز باشند. در اینصورت آنها پس از اتمام تحصیلات خود می توانند اقامت تحصیلی خود را به اقامت کاری لوکزامبورگ تبدیل کنند که شرط اصلی آن نیز یافتن جاب آفر یا پیشنهاد کاری در لوکزامبورگ می باشد. موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت به عنوان یکی از بزرگترین و مستقل ترین موسسات مهاجرتی کشور آماده ارائه مشاوره و راهنمائی دانشجویان و هموطنان عزیز در جهت مهاجرت تحصیلی به کشورهای مختلف اروپایی می باشد.

پرسش هایی درباره رشته پزشکی در لوکزامبورگ

در رابطه با این موضوع پرسش هایی مطرح می شوند که مهم ترین آن ها عبارتند از:

  • دوره تحصیل پزشکی در این کشور چند ساله است؟ این دوره آموزشی 5 ساله خواهد بود.
  • آیا دانشگاه های پزشکی لوکزامبورگ در این رشته دارای اعتبار بالا هستند؟ خیر این کشور برای تحصیل در رشته پزشکی چندان مناسب نیست.
  • آیا لوکزامبورگ مقصد مناسبی برای کار پزشکی است؟ بله شهروندان خارجی می توانند در این کشور به عنوان یک پزشک از درآمد بالایی برخوردار هستند.
4.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *