ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در آلمان

رشته هتلداری در آلمان

گردشگری در آلمان، که به عنوان یکی از مقاصد مهم گردشگری در اروپاست، در سال های اخیر با روند رو به رشدی همراه بوده است. موقعیت های توریستی کشور آلمان از جمله پارامترهای دارای اهمیت برای تحصیل علاقه مندان در رشته هتلداری در آلمان محسوب می شود. این کشور در حال حاضر با برخورداری 6,135 موزه، 366 سالن تئاتر، 45000 زمین تنیس، 122 پارک طبیعی ملی و 648 زمین گلف یکی از بزرگترین کشورهای گردشگر پذیر در جهان محسوب می شود.

میزان درآمد حاصل از بخش گردشگری در آلمان در سال بیش از 390 میلیارد یورو ارزیابی شده و طی یک همه پرسی انجام شده در میان 36 کشور عضو در شاخص برند ملی، 53% افراد آلمان را جزء برترین صاحبان میراث غنی فرهنگی و مناظر طبیعی زیبا می دانند. به فراخور این موضوع کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت بر آن شده اند تا در ادامه این مقاله به بررسی جزئیات تحصیل در رشته هتلداری در آلمان بپردازند. در ادامه به بررسی چند سوال پیرامون رشته هتلداری و کشور آلمان می پردازیم.

  • شرایط کار در آلمان برای ایرانیان به چه صورت می باشد؟
  • برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری کدام اند؟
  • شرایط تحصیل رایگان در آلمان به چه شرحی است؟
  • متوسط شهریه برآورد شده در دانشگاه های معتبر آلمان چه میزان می باشد؟

تاریخچه رشته هتلداری در آلمان

آلمان کشوری است واقع در غرب اروپا که همسایگان آن را از شمال دانمارک و دریای بالتیک، از غرب فرانسه، از جنوب سوئیس و اتریش و از شرق لهستان و چک تشکیل داده اند؛ این کشور زمستان های سرد و تابستان های گرمی داشته و سطح پایین فساد و سطح بالای نوآوری در آن شرایطی را فراهم نموده تا مقصد بسیاری مطلوبی برای سرمایه گذاران تلقی گردد.از اصلی ترین شهرهای آلمان که توانسته مقام اول تا پنجم برترین های صنعت هتلداری در اروپا را از آن خود کند می توان به کولونگ، هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ و برلین اشاره کرد. هامبورگ، دومین شهر بزرگ آلمان، هجدهمین مقصد توریستی دنیا می باشد. این شهر مرکز رویدادهایی همچون کنسرت، تئاتر، سینما و مجموع رویدادهای فرهنگی است. صنعت هتلداری و جهانگردی، صنایع مختلفی را در بر می گیرد که برای نمونه می توان از محل اقامت، رستوران، بار و حمل و نقل نام برد.

برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در آلمان

برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در آلمان

صنعت هتل داری یکی از بزرگترین و سریع ترین صنایع در حال رشد در جهان است این بدان معنا می باشد که در آلمان و سایر کشورها احساس نیاز به متقاضیان در زمینه مدیریت هتلداری بسیار ملموس می باشد. دانشگاه SRH در برلین(هوخشوله) یکی از دانشگاه های خصوصی آلمان است که رشته های تحصیلی ارائه شده در آن شامل طراحی صدا، مدیریت بین المللی هتل ها و تبلیغات عنوان شده است. هزینه تحصیل در این دانشگاه برای متقاضیان رشته مدیریت هتلداری در مقطع لیسانس برای شهروندان غیر اتحادیه اروپا ، ماهیانه 590€ ( یورو) می باشد.

دانشگاه SRH hochschule برلین، دانشگاهی دولتی است که دروس ارائه شده در تمام مقاطع آن به زبان های آلمانی و انگلیسی تدریس می شوند. هزینه تحصیل در این دانشگاه در مقاطع تحصیلی متفاوت بسیار متغیر بوده و باید اذعان داشت شهریه تحصیلی برای شهروندان اتحادیه اروپا و غیر اتحادیه اروپا دارای تفاوت چشم گیری است. در همین راستا به معرفی چندی از برترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری می پردازیم:

عنوان مرکز ارائه دهندهنام شهری که در آن واقع شده
University of SRHBerlin
Univercity of FHMBielefeld
Univercity of SRH hochschuleBerlin
Univercity of SRH hotel_ akademiDresden

شرایط تحصیل و کار در آلمان

از جمله دلایلی که آلمان را به عنوان مقصدی ایده آل برای تحصیل متقاضیان معرفی می نماید می توان به تحصیل رایگان در اغلب دانشگاه ها، سیستم آموزشی باکیفیت، موقعیت های شغلی بسیار برای کار کردن، تعدددروس و رشته تحصیلی برای انتخاب و هزینه پایین زندگی اشاره کرد. تحصیل در دانشگاه های رایگان آلمان که شمار آن ها از 300 مرکز نیز متجاوز می باشد در بیش از 1000 برنامه تحصیلی امکان پذیر بوده و از جمله مشهورترین آن ها می توان به دانشگاه فنی مونیخ، دانشگاه هایدلبرگ، کارلسروهر، هامبورگ و فرایبورگ اشاره نمود. ذکر این نکته حائز اهمیت است که هزینه تحصیل در آلمان در مقطع کارشناسی در صورتی که متقاضی تسلط لازم به زبان آلمانی را داشته باشد، رایگان خواهد بود. ساعت کاری در آلمان بسیار انعطاف پذیر و تحت نظر قانون هر فردی مجاز به 8 ساعت کار در روز خواهد بود.

دروس و گرایشات رشته هتلداری در آلمان

با توجه به وابستگی مفرط فعالیت در رشته هتلداری به تسلط بر برقراری ارتباط با افراد، می توان اظهار داشت اکثر دروس ارائه شده در مقطع کارشناسی این رشته حول محور ارتقای روابط عمومی کاربرد دارند. برای نمونه از دروس ارائه شده در این رشته می توان اصول ایمنی و کمک های اولیه، رزرواسیون، پذیرش، گفت و شنود و مکاتبات زبان انگیسی را نام برد. افراد پس از یادگیری چنین دروسی قادر به فعالیت در مشهورترین هتل های واقع در بهترین شهرهای آلمان خواهند بود. پیرامون این مقوله باید خاطرنشان کرد متوسط حقوق هتلداران آلمانی در سال 2021 معادل با 6300€ (یورو) برآورد شده است. در ادامه به مقایسه متوسط و حداقل حقوق هتل داران آلمانی به ازای هر ماه می پردازیم:

مقایسه حداقل و میانگین دستمزد هتلداران در آلمان

گرایشات و موقعیت های شغلی رشته هتلداری در آلمان

از جمله گرایشات رشته هتلداری می توان به مدیر هتل، مدیر مقصد، مدیر گردشگری، مدیر رستوران و پذیرایی و مدیر فروش اشاره کرد. هتلداری و جهانگردی دو صنعت متفاوت هستند که دارای نقاط مشترک زیادی می باشند، هتلداری تمام فعالیت های مرتبط با مهمان نوازی از جمله رستوران ها، کشتی های کروز و پارک های تفریحی را در بر می گیرد. برخی از دروس رشته مدیریت جهانگردی و هتلداری عبارتند از مدیریت منابع انسانی، اصول مهمان نوازی و جهانگردی ، بازاریابی و مدیریت درآمد می باشد. مدارک مورد نیاز برای ویزای تحصیلی آلمان شامل پاسپورت با اعتبار حداقل 6 ماه، مدرک زبان آلمانی یا انگلیسی، مدارک سوابق شغلی و گواهی پشتیبانی مالی شامل می گردد. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود برای کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور پهناور آلمان با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

6 دیدگاه برای “رشته هتلداری در آلمان

  1. آوین گفت:

    سلام من مقطع رشتم ارشد مدیریت اجرایی هستش با 37 سال سن و 4 سال سابقه کار در هتل را دارم آیا با سطح زبان B1امکان گرفتن جاب افر دارم ؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام
      گرفتن جاب آفر کار ساده ای نیست و شما نمی تونید مطمئن باشید از این زمینه.
      در صورتی که از ویزای جستجوی کار آلمان استفاده کنید شانس بالاتری خواهید داشت

  2. Anis گفت:

    درود. با لیسانس زبان انگلیسی، مدارک معتبر هتلداری، و سابقه ۵ ساله مدیریت کافه و رستوران، آیا میشه برای هتلداری درخواست‌جاب آفر داد یا خیر؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام بله می تونید درخواست برای جاب افر هم به ثبت برسونید ولی بسیار سخت از شرایط ویزای جستجوی کار آلمان پیش روی شما خواهد بود.

  3. فریما گفت:

    سلام من در رشته مترجمی زبان هم در مقطع لیسانس و هم فوق لیسانس تحصیل کرده ام برای مهاجرت تحصیلی به آلمان در رشته هتلداری یا رشته مرتبط به زبان انگلیسی امکان مهاجرت دارم؟

    1. امیر جلالی گفت:

      سلام شما می تونید در مقطع کارشناسی ارشد اقدام کنید ولی به سن و فاصله سنتیتون بستگی داره

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *