ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در آمریکا

رشته هتلداری در آمریکا

تحصیل در آمریکا در سال 2024 یکی از روش های مهاجرت به این کشور بوده که پروسه آن در مقایسه با سایر روش های مهاجرتی، کم دردسر تر می باشد. گزینه های زیادی از جمله رشته هتلداری در آمریکا می توانند رویای مهاجرت به این کشور را برای عده زیادی از متقاضیان محقق کنند. به دلیل ارائه آموزش با کیفیت و مدرک معتبر در سراسر جهان، تحصیل در این کشور همواره متقاضیان زیادی داشته و در حال حاضر نیز رقابت بالایی بین علاقه مندان، به خصوص متقاضیان تحصیل در دانشگاه های مشهور آمریکا، وجود دارد.

با وجود تمام سختی های مهاجرت به آمریکا، اخذ ویزای تحصیلی این کشور امری غیر ممکن نبوده و با فراهم آوردن شرایط و برخورداری از برخی امتیازات، امکان پذیر است. همکاران ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت سعی داشته اند تا با تهیه این مقاله، سوالات شما عزیزان، از جمله موارد زیر را پاسخ دهند:

  • تحصیل در آمریکا در سال 2024 از چه طریقی امکان پذیر است؟
  • آیا ویزای تحصیلی آمریکا به متقاضیان ایرانی ارائه می شود؟
  • معتبر ترین دانشگاه های آمریکا برای تحصیل رشته هتلداری کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در آمریکا چه مبلغی می باشد؟
  • فرصت های شغلی در آمریکا برای فارغ التحصیلان رشته هتلداری چه مواردی را در بر می گیرد؟

تاریخچه رشته هتلداری در آمریکا

با توجه به سیاست های اتخاذ شده در مورد مهاجرت ایرانیان به آمریکا از سوی دولت این کشور در سال های اخیر، می توان گفت که اخذ ویزای آمریکا در شرایط دشوارتری صورت گرفته است. در حال حاضر با تغییر رییس جمهور آمریکا، می توان انتظار داشت که سیاست ها و قوانین مربوط به مهاجرت ایرانیان به آمریکا تغییر کند و مهاجرت به این کشور آسان تر گردد. به طو کلی، در صورتی که فرد رزومه تحصیلی درخشان داشته باشد و از توانایی کافی برای پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در آمریکا برخوردار باشد، می تواند امید بیشتری به اخذ ویزای تحصیلی آمریکا داشته باشد. هزینه تحصیل در دانشگاه های آمریکا، بالاترین میزان در جهان را به خود اختصاص داده است؛ با توجه به این موضوع، تنها افرادی ویزای تحصیلی این کشور را دریافت می کنند که علاوه بر پیشینه تحصیلی مناسب، تمکن مالی کافی را داشته باشند.

رشته هتلداری یکی از رشته های محبوب در حوزه گردشگری بوده و در تمامی مقاطع به صورت آکادمیک ارائه می گردد. علاقه مندان به تحصیل در آمریکا می توانند از طریق اخذ پذیرش از دانشگاه ها و یا مزاکر تحصیلی این کشور در رشته هتلداری، ویزای تحصیلی آمریکا را دریافت نمایند. با توجه به آسان تر شدن سفر و گسترش گردشگری، نیاز به وجود هتل ها بیش از پیش شده است. رشته هتلداری با تربیت افراد متخصص در این زمینه، کیفیت فوق العاده ای به اقامت افراد و کیفیت سفرهای گردشگران بخشیده است. تسلط بر چند زبان بین المللی و روابط عمومی بالا، از جمله امتیازاتی است که شانس افراد را برای موفقیت در این رشته و حوزه کاری دو چندان می کند. کارشناسی مدیریت هتلداری همانند سایر رشته ها، 3 سال به طول می انجامد و افراد پس از فراغ التحصیلی می توانند وارد بازار کار شوند.

تاریخچه رشته هتلداری در آمریکا

شرایط تحصیل در رشته هتلداری در آمریکا

رشته هتلداری در آمریکا یک نوع رشته مولتی دیسیپلینری یا چند رشته ای است که حیطه آن شامل توریسم، بازاریابی، مدیریت بیزینس، روابط عمومی و حتی مدیریت است. رشته ای که هم اکنون در اغلب دانشگاه های آمریکایی و در قالب دو برنامه کارشناسی و کارشناسی ارشد ارایه می شود. که دوره کارشناسی آن حدود 3 سال و دوره کارشناسی ارشد این رشته نیز حدود 2 سالی طول می کشد.

شرایط پذیرش در رشته هتلداری آمریکا نیز از قرار زیر است:

شرایط تحصیل در رشته هتلداری در آمریکا

اما از جمله مدارک ضروری برای اخذ پذیرش از کالج ها و دانشگاه های آمریکایی در رشته هتلداری می توان به موارد ذیل اشاره نمود:

  • کارنامه و مدرک تحصیلی معتبر
  • انگیزه نامه SOP
  • توصیه نامه LOR
  • رزومه CV
  • پاسپورت معتبر
  • عکس پاسپورتی
  • مدرک تمکن مالی
  • مدرک زبان انگلیسی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آمریکا

با توجه به تعدد دانشگاه های آمریکا، شانس اخذ پذیرش برای افراد بالاتر بوده و گزینه های زیادی پیش روی متقاضیان است. شایان ذکر است که رشته هتلداری در آمریکا علاوه بر دانشگاه های معتبر، در کالج های گوناگونی نیز تدریس می گردد. یکی از معتبر ترین دانشگاه های آمریکا، دانشگاه بوستون (Boston University) می باشد که در بین دانشگاه های ملی این گشور، رتبه 42 را از آن خود کرده است؛ این دانشگاه رشته هتلداری را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. یکی دیگر از دانشگاه های مطرح آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا (California State University-Fullerton) است که رتبه آن 16 می باشد. در کنار دانشگاه های آمریکایی، کالج ها نیز در زمینه ارائه رشته هتلداری خوب ظاهر شده اند. یکی از این کالج ها، کالج کندال (Kendall College) می باشد که رشته هتلداری را در مقطع کارشناسی و طی مدت 3 سال به دانشجویان ارائه می دهد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آمریکا
نام دانشگاهرتبه در آمریکا
Belmont University160
Bethune-Cookman University171 الی 200
Bowling Green State University258
California State Polytechnic University-Pomona10
Campbell University258

هزینه تحصیل رشته هتلداری در آمریکا

یکی از نکات منفی در رابطه با تحصیل در آمریکا، هزینه بسیار بالای دانشگاه های آن است. علاوه بر شهریه تحصیلی همچنین دانشجویان رشته هتلداری در آمریکا مثل بقیه دانشجویان هزینه ای به نام هزینه زندگی Cost of Living هم دارند. که با توجه به محل تحصیل یا اقامتشان در آمریکا و نیز سبک زندگی اشان از ماهیانه $1000 الی $1500 (دلار) متغیر است.

همان طوری که در نمودار آماری زیر هم ملاحظه می شود، از بین انواع مخارج زندگی در آمریکا نیز بیشترین هزینه دانشجویان مربوط به هزینه اجاره خانه است:

توزیع درصدی هزینه های زندگی در آمریکا

فرصت های شغلی رشته هتلداری در آمریکا

در کشور آمریکا نیز افراد پس از اتمام تحصیل خود می توانند با جست و جوی موقعیت های شغلی مناسب و انعقاد قرارداد با کارفرمایان آمریکایی، ویزای تحصیلی خود را به ویزای کاری تبدیل نمایند. موقعیت های کاری برای دانش آموختگان رشته هتلداری گوناگون بوده و افراد می توانند در حوزه های مختلف مرتبط با گردشگری مشغول به کار گردند. از موقعیت های  کاری رایج در این حوزه می توان به مواردی از جمله مهمانداری در هواپیما، کشتی و قطار، مدیریت هتل، رزرویشن هتل، مدیریت تشریفات، مدیریت گردگشری و جهانگردی اشاره نمود.

طبق آمار ارائه شده، میانگین درآمد سالیانه یک مدیر هتل در آمریکا 172000$ (دلار آمریکا) و درآمد ماهیانه اش نیز $14300 (دلار) اعلام شده است که تقریبا 2 برابر متوسط درآمد ملی در آمریکاست. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت تحصیلی به آمریکا در سال 2024، می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

سوالات پرتکرار در خصوص رشته هتلداری در آمریکا

سوالات پرتکرار در خصوص رشته هتلداری در آمریکا عبارتند از:

  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در آمریکا به چه صورت است؟ یکی از نکات منفی در رابطه با تحصیل در آمریکا، هزینه بسیار بالای دانشگاه های آن است. علاوه بر شهریه تحصیلی همچنین دانشجویان رشته هتلداری در آمریکا مثل بقیه دانشجویان هزینه ای به نام هزینه زندگی Cost of Living هم دارند. که با توجه به محل تحصیل یا اقامتشان در آمریکا و نیز سبک زندگی اشان از ماهیانه $1000 الی $1500 (دلار) متغیر است.
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در آمریکا کدام اند؟ با توجه به تعدد دانشگاه های آمریکا، شانس اخذ پذیرش برای افراد بالاتر بوده و گزینه های زیادی پیش روی متقاضیان است. شایان ذکر است که رشته هتلداری در آمریکا علاوه بر دانشگاه های معتبر، در کالج های گوناگونی نیز تدریس می گردد. یکی از معتبر ترین دانشگاه های آمریکا، دانشگاه بوستون (Boston University) می باشد که در بین دانشگاه های ملی این گشور، رتبه 42 را از آن خود کرده است؛ این دانشگاه رشته هتلداری را در مقطع کارشناسی ارشد ارائه می دهد. یکی دیگر از دانشگاه های مطرح آمریکا، دانشگاه کالیفرنیا (California State University-Fullerton) است که رتبه آن 16 می باشد. در کنار دانشگاه های آمریکایی، کالج ها نیز در زمینه ارائه رشته هتلداری خوب ظاهر شده اند.
5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *