ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در اندونزی

رشته هتلداری در اندونزی

تحصیل رشته هتلداری در اندونزی با توجه به موقعیت های متعدد شغلی و همچنین نظام باکیفیت آموزشی این کشور، به طبع طرفداران بسیاری دارد و باید خاطرنشان کرد که افزایش شمار گردشگران این سرزمین طی سال های اخیر احساس نیاز به توسعه صنعت هتلداری به موازات توریسم را دوچندان کرده است؛ اندونزی از جمله معدود کشورهایی است که با دارا بودن بیش از 13000 جزیره، قادر به ارضای نیاز به تفریح و کسب تجربه های جدید گردشگران با انواع سلیقه های گوناگون بوده و ذکر این نکته حائز اهمیت است که با توجه به شمار بالای توریست هایی که هرساله به بازدید از جزایری چون بالی در این سرزمین مبادرت می ورزند، نحوه اقامت و شیوه های هتلداری در این کشور از اهمیت بالایی برخوردار می باشد. کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در ادامه این مقاله با پاسخگویی به رایج ترین سوالات مطرح شده همراه شما خواهند بود.

  • برترین شهرهای اندونزی برای اقامت گردشگران کدام اند؟
  • متوسط هزینه تحصیل رشته هتلداری در اندونزی چه میزان بوده و آیا امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم می باشد؟
  • برترین موسسات و دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در کشور اندونزی کدام اند؟
  • دروس و گرایشات رشته هتلداری در کشور مذکور به چه شرحی است؟
  • میانگین درآمد سالیانه فعالین رشته هتلداری در بهترین شهرهای اندونزی برای کار چه میزان برآورد می گردد؟

تاریخچه رشته هتلداری در اندونزی

اندونزی در حقیقت مجمع الجزایری متشکل از قریب به 17000 جزیره بوده که دارای 33 استان جداگانه می باشد؛ در اختیار داشتن دومین سطح از تنوع زیستی جهان مقوله ای است که موجب شده تا اندونزی به مقصدی مناسب برای انواع سلیقه ها بدل گشته و تنوع غذاها و مکان های گردشگری علت اصلی تجمع گردشگران در شهرهایی چون جاکارتا می باشد. به رغم اینکه از دیرباز تاکنون اندونزی جزء سرزمین های واقع در مسیر اصلی بازرگانی دریایی بوده و دارای موقعیت جغرافیایی مطلوبی می باشد، همچنان درصدی از مردمان ساکن پایتخت این کشور، شهر توسعه یافته جاکارتا، در فقر به سر می برند. سرزمین های بکر سوماترا، آتش فشان های بالی و سواحل شنی سفید از جمله دیدنی های طبیعی منحصر به این منطقه جغرافیایی هستند. شایان ذکر است که شمار بازدیدکنندگانی که به صورت سالیانه به اندونزی سفر می کنند، نزدیک به بسیاری از نقاط مشهور جهان است.

مقایسه شمار گردشگران کشورهای هلند و اندونزی

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اندونزی

افزایش شمار متقاضیان مهاجرت به اندونزی و سکونت در جزایر گوناگون و متعدد این کشور، موجب شده تا نظام آموزشی اندونزی تمرکز ویژه ای بر تقویت زیربنای رشته های مرتبط با گردشگری داشته و باید خاطرنشان کرد که زیرشاخه های مدیریت توریسم، هتلداری و خدمات اجتماعی اصلی ترین گروه های این طبقه بندی را شامل می گردند. ایتالیا، مالزی، هلند، نیوزلند و غیره همواره در زمره کشورهای مطرح و پیشرو در زمینه هتلداری قرار داشته و به کرات از آن ها در فهرست برترین های این رشته، نام برده شده است. با این حال کشور اندونزی توانسته طی یک دهه اخیر با پیشرفتی مثال زدنی در این مقوله و همچنین با مطرح کردن عنوان دانشگاه هایی چون BINUS International University در باب ارائه خدمات گردشگری، بر شهرت خود بیافزاید. در ادامه به بررسی چندی از برترین مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در شهرهای گوناگون اندونزی پرداخته ایم:

عنوان مرکزنام شهری که در آن واقع شده
BINUS International UniversityJakarta
Telkom UniversityJawa Barat
Universitas Bina NusantaraJakarta
Universitas 45 SurabayaJawa Timur
Universitas Muhammadiyah AcehAceh
Universitas MulawarmanKalimantan Timur

شرایط تحصیل رشته هتلداری در اندونزی

شرایط تحصیل رشته هتلداری در اندونزی

اندونزی به دلیل تأمین کردن سطح مطلوب رفاه اجتماعی و همچنین قرارگیری در جمع برترین کشورهای ارائه دهنده دروس دارای واحدهای عملی از لحاظ سطح کیفی آموزش، توجه شمار بسیاری از متقاضیان مهاجرت و تحصیل در کشوری ثانویه را به خود جلب نموده؛ اخذ پذیرش از دانشگاه های اندونزی مستلزم شرکت در آزمون ورودی به عمل آمده بوده و متقاضیان تحصیل در رشته هتلداری نیز از این قائده مستثنی نخواهند بود. شایان ذکر است که تسلط بر زبان اندونزیایی و برخورداری از مدرک Strata1 مزایای بسیاری را نصیب فرد متقاضی خواهد نمود. دانشجویان رشته هتلداری در مقطع کارشناسی حدود 140 واحد درسی را پشت سر می گذارند که از این تعداد نزدیک به 30% دروس مربوط به کارآموزی و دروس عملی خواهد بود. از بهترین شهرهای اندونزی که مراکز ارائه دهنده رشته هتلداری در آن ها تمرکز یافته اند می توان به سورابایا، جاکارتا و باندونگ اشاره کرد.

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در اندونزی

دانش آموختگان و فارغ التحصیلان رشته هتلداری در اندونزی به فراخور میزان آشنایی و تسلط بر دروسی چون برقراری ارتباط مفید، اصول تغذیه، پذیرش و تخصیص اتاق، پذیرایی و کاربرد فناوری اطلاعات در پروسه مدیریت هتل قادر به فعالیت در مراکز گوناگون خواهند بود. در اغلب موارد اقامتگاه ها و هتل های واقع در نواحی چون جزایر بالی که بیش از 40% گردشگران سالیانه اندونزی را به خود اختصاص می دهند، به جذب کادر مجرب و دارای تسلط بر زبان های متعدد می پردازند. ذکر این نکته حائز اهمیت است که به رغم تعدد هتل ها و فرصت های مطلوب شغلی در اندونزی، تنها افرادی موفق به دستیابی به موقعیت ایده آل خود خواهند شد که علاوه بر تسلط بر فاکتورهای موثر، دارای هوش اجتماعی بالا، توانایی برقراری ارتباط و اعتماد به نفس مطلوبی باشند.

طبق بررسی های صورت گرفته در سال 2021 فعالین حوزه هتلداری در اندونزی به طور متوسط دارای حقوقی معادل با 21800000IDR (روپیه اندونزی) در ماه خواهند بود. این درحالی است که حداقل حقوق هتلداران در اندونزی 10000000IDR و حداکثر میزان آن نیز 34600000IDR (روپیه اندونزی) تخمین زده شده است. در پایان با توجه به شمار بالای متقاضیان سفر به اندونزی و همچنین شرایط معقول تحصیل و زندگی در این کشور می توان اندونزی را به عنوان یکی از محبوب ترین مقاصد در این موضوع معرفی نمود. در همین راستا شما عزیزان می توانید برای کسب اطلاعات پیرامون چگونگی اقامت در اندونزی با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *