ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در اوکراین

رشته هتلداری در اوکراین

با توجه به توسعه صنعت گردشگری در جهان، نیاز به افراد متخصص در زمینه هتلداری بیش از پیش شده است. تحصیل در رشته هتلداری در اوکراین فرد را از مزایایی از جمله اخذ اقامت موقت اروپا و سفر به کشورهای حوزه شنگن بهره مند می نماید. از منظر جایگاه اعتبار مدرک و کیفیت آموزش، اوکراین در وضعیت مناسب و خوبی به سر می برد و گزینه بسیار ایده آلی برای مهاجرت تحصیلی به کشورهای اتحادیه اروپا می باشد. روش های دیگری نیز برای مهاجرت به اوکراین وجود دارند که عبارتند از سرمایه گذاری، اشتغال، ثبت شرکت و ازدواج با یکی از اتباع اوکراین. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی داشته اند تا به سوالات پرتکرار شما عزیزان از جمله موارد زیر پاسخ دهند:

  • رشته هتلداری در اوکراین در چه دانشگاه هایی ارائه می گردد؟
  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در اوکراین چه بازه ای را شامل می شود؟
  • فرصت های شغلی رشته هتلداری در اوکراین چه مواردی می باشند؟
  • کار دانشجویی در اوکراین با چه محدودیت هایی رو به رو است؟

تاریخچه رشته هتلداری در اوکراین

اوکراین به پایتختی شهر کی یف، یکی از کشوهای واقع شده در اروپای شرقی بوده و با کشورهایی از جمله بلاروس، روسیه، لهستان، مولداری، اسلواکی و مجارستان مرز مشترک دارد. زبان رسمی تایید شده در کشور اوکراین، زبان اوکراینی می باشد؛ با این حال در برخی رشته ها و دانشگاه ها، امکان تحصیل به زبان انگلیسی نیز فراهم است. پیش از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، کشور اوکراین دومین اقتصاد بزرگ بین کشورهای این حوزه به شمار می رفت. با فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی، اقتصاد این کشور با رکود شدیدی مواجه شد و برنامه اقتصادی آن به سمت اقتصاد بازاری تغییر یافت. جمعیت اوکراین بالغ بر 46 میلیون نفر می باشد که در نواحی شرق و جنوب شرقی این کشور متمرکز شده اند. عموم جمعیت اوکراین مسیحی بوده و پس از آن، مسلمانان با 0.7% و یهودیان با 0.6%، بزرگترین اقلیت های مذهبی به شمار می روند.

دانشگاه های اوکراین از اعتبار بالایی در میان کشورهای همسایه مانند اسلواکی و بلاروس برخوردار می باشند و گزینه ایده آلی برای تحصیل در خارج از کشور به شمار می روند. طبق قوانین اوکراین، تحصیل برای شهروندان و اتباع این کشور رایگان بوده و نرخ سواد در ساکنین اوکراین در سال 2021، 99.9% اعلام شده است که میزان قابل توجهی است و نشان از اهمیت بالای تحصیلات در این کشور دارد. رشته هتلداری در اوکراین در دانشگاه ها و مقاطع گوناگون ارائه می گردد و پس از اتمام تحصیل، دانش آموختگان می توانند در سمت های مختلفی در حوزه گردشگری مشغول به کار گردند. با تحصیل در رشته هتلداری، دانشجویان می آموزند که چگونه مراکز اقامتی همچون هتل ها را اداره نموده و کیفیت اقامت در این مراکز را ارتقا دهند. از دورس این رشته می تون به مواردی از جمله اصول هتلداری و زبان های خارجی اشاره نمود.

نمودار رشد تعداد توریست سالیانه در اوکراین

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اوکراین

با توجه به وجود دانشگاه های متعدد در اوکراین، متقاضیان مهاجرت تحصیلی به این کشور با گزینه های ایده آل گوناگونی رو به رو می باشند. رشته هتلداری در اوکراین در مقاطع گوناگونی ارائه شده و به گرایشات متنوعی تقسیم می گردد. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت هتلداری، توریسم و رستوران، دانشگاه مرکزی ملی تکنیکال اوکراین می باشد. این دانشگاه، رشته مدیریت هتلداری را در مقطع کارشناسی زبان انگلیسی ارائه داده و شامل 8 ترم می شود. از سال سوم تحصیل این رشته در دانشگاه مذکور، افراد می بایست برای قبولی در واحد های کارآموزی، به کار پاره وقت بپردارند. یکی دیگر از دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اوکراین، دانشگاه Kamianets-Podilskyi Ivan Ohiienko National University می باشد که طبق اطلاعات جمع آوری شده، سابقه فعالیت آن 103 سال می باشد و علاوه بر رشته هتلداری، در حوزه های سلامت و مهندسی نیز فعالیت می کند.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اوکراین
نام دانشگاهشهر
Ivan Ohiienko National UniversityKamianets-Podilskyi
Lviv University of Trade and EconomicsLviv
KROK UniversityKyiv
Donetsk National University of Economics and Trade named after Mykhailo Tugan-BaranovskyKryvyi Rih

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در اوکراین

هزینه تحصیل رشته هتلداری در اوکراین

هزینه تحصیل در اوکراین، با توجه به فاکتورهایی از جمله زبان دوره آموزشی، نوع دانشگاه و همچنین مقطع و رشته انتخابی متفاوت است. متقاضیان تحصیل در اوکراین به زبان روسی، باید پیش از ورود به دانشگاه دوره ای تحت عنوان پاتفک را بگذرانند. این دوره عموما یک ساله بوده و هزینه ای بالغ بر $3000 الی $6000 (دلار) را در بر می گیرد. طبق آمار ارائه شده از سوی منابع معتبر و دانشگاه های اوکراین، هزینه لازم برای تحصیل در رشته مدیریت هتلداری در دانشگاه های این کشور، طیفی معادل با 2000€ الی 3500€ (یورو) در هر نیمسال تحصیلی را شامل می شود. شایان ذکر است که هزینه تحصیل در رشته هایی که به زبان انگلیسی ارائه می گردند، مبلغی بالاتر از زبان روسی را در بر می گیرد. هزینه زندگی دانشجویی هر فرد در اوکراین، مبلغی حدود 300€ الی 500€ برآورد می شود.

فرصت های شغلی رشته هتلداری در اوکراین

دانشجویان رشته هتلداری در اوکراین، اجازه دارند تا طبق قوانین این کشور، به طور پاره وقت به اشتغال پرداخته و تا سقف 20 ساعت در هفته کار کنند. درآمد کار دانشجویی در این کشور به طور میانگین در هر ساعت برابر با $8 الی $10 (دلار آمریکا) می باشد که می تواند بخشی از هزینه های زندگی افراد را پوشش دهد. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در رشته مدیریت هتلداری و جهانگردی و سایر گرایشات مرتبط، می توانند به حوزه گردشگری وارد شده و در اوکراین یا سایر کشورها، اشتغال یابند. شایان ذکر است که مدرک ارائه شده توسط دانشگاه های اوکراین در سراسر جهان معتبر بوده و دارای ارزش قابل توجهی می باشد. میانگین درآمد مدیران هتل در اوکراین، $28000 (دلار آمریکا) در هر سال می باشد.علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *