ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در ایتالیا

رشته هتلداری در ایتالیا

تحصیل رشته هتلداری در ایتالیا با توجه به شمار گردشگرانی که هر ساله این سرزمین را برای تفریح برمی گزینند موضوعی قابل بحث و پردازش بوده و مضاف بر آن تخصیص انواع بورسیه های تحصیلی نیز جذابیت و اهمیت اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور را دوچندان نموده است؛ ایتالیا در جنوب قاره اروپا واقع شده و جزء 5 سرزمین پرجمعیت قاره سبز به شمار می آید. هتلداری و گردشگری از جمله موضوعاتی هستند که از دیرباز تاکنون دارای جایگاه ویژه ای نزد مردمان ایتالیا بوده و به فراخور آن می توان شاهد پیشرفت های گسترده شهرهایی چون روم طی دهه های اخیر در حوزه توسعه زیرساخت های هتلداری و پذیرایی از مهاجرین بین المللی بود. در ادامه این نگارش کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت توضیحاتی پیرامون تحصیل رشته هتلداری در شهرهای ایتالیا خدمت شما عزیزان ارائه خواهند کرد.

  • برترین دوره های ارائه دهنده رشته هتلداری در کدام شهرهای ایتالیا واقع شده اند؟
  • تحصیل رشته هتلداری در ایتالیا چه مدت زمان خواهد برد؟
  • آیا امکان تحصیل رشته هتلداری و گردشگری در ایتالیا به زبان انگلیسی موجود می باشد؟
  • هزینه های تحصیل و زندگی دانشجویی در بهترین شهرهای ایتالیا برای تحصیل به چه شرحی است؟
  • مزایای تحصیل هتلداری در ایتالیا در قیاس با سایر کشورهای اروپایی کدام اند؟

تاریخچه رشته هتلداری در ایتالیا

ایتالیا در زمره کشورهای پرجمعیت اروپا قرار داشته و دارای آب و هوای معتدل فصلی می باشد؛ فارغ از واتیکان و سن مارینو سایر نقاط این سرزمین دارای جاذبه های طبیعی متنوعی نظیر مناطق مرتفع کوهستانی در تضاد با نقاط پست چون سواحل متعدد است. مازاد بر برخورداری از جاذبه های طبیعی بسیار، طبق اعلام سازمان جهانی یونسکو قریب به نیمی از آثار میراث فرهنگی جهان در اختیار ایتالیا بوده و همین امر موجب گشته تا هنردوستان و متقاضیان فعالیت در عرصه های فرهنگی و اعتلای هنر، علاقه مند به بازدید از شهرهایی چون روم باشند. تنوع رسوم، لهجه ها، انواع دسرها و غذاهای ایتالیایی از جمله سایر موضوعاتی است که موجب جلب توجه متقاضیان گردشگری به سرزمین پهناور ایتالیا شده است.

همانطور که استحضار دارید بازار کار رشته هایی نظیر هتلداری و گردشگری اغلب در مناطق غنی از زیبایی های بصری در کنار تعدد قومیت ها و فرهنگ های گوناگون دارای رونق بسیار مطلوبی می باشد؛ در راستای همین مقوله باید اظهار داشت توریسم و گردشگری 7% از میزان کلی تولید داخلی ایتالیا را شامل شده و طبق محاسبات صورت گرفته بیش از 64 میلیون توریست هر ساله از اقصی نقاط جهان، جهت بازدید از ایتالیا به این کشور سفر می کنند. ایتالیا از این حیث در جایگاه پنجم جهان قرار گرفته و در ادامه به مقایسه برترین کشورهای گردشگرپذیر جهان پرداخته ایم:

مقایسه شمار گردشگران سالیانه

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ایتالیا

اغلب مراکز آموزش عالی و موسسات ارائه دهنده واحدهای درسی رشته هتلداری در شهرهای ورونا، میلان، فلورانس و تورین واقع شده اند؛ تحصیل در ایتالیا برای شهروندان این کشور از 6 الی 16 سالگی رایگان بوده و پس از آن افراد علاقه مند به فعالیت در شاخه هایی نظیر مدیریت گردشگری، اقتصاد گردشگری و هتلداری می بایست به ادامه فرآیند تحصیل خود در دانشگاه هایی نظیر Guglielmo Marconi University مبادرت ورزند. بسیاری مزیت اصلی اخذ پذیرش از دانشگاه های ایتالیا را شهریه های مقرون به صرفه آن می دانند و باید خاطرنشان کرد اگرچه هزینه تحصیل رشته هتلداری در دانشگاه های خصوصی ایتالیا 8000€ الی 14000€ (یورو) عنوان گشته، علاقه مندان قادر خواهند بود با هزینه بسیار کمتری در دانشگاه های دولتی این کشور مشغول به تحصیل گردند که بسیار معقول به نظر می رسد. در ادامه به معرفی برترین دوره های هتلداری ارائه شده در ایتالیا خواهیم پرداخت:

عنوان دورهنام دانشگاه ارائه دهنده
Hospitality and Tourism Management – Dual DegreeUniversità IULM – Milan
Hospitality ManagementEuropean School of Economics
International Tourism, Hospitality and Event ManagementInternational Telematic University UNINETTUNO
International Hospitality and TourismGuglielmo Marconi University
Planning and Management of Tourism SystemsDepartment of Education Macerata

دروس و گرایشات رشته هتلداری در ایتالیا

بسیاری کشورهای سوئیس، آمریکا، هلند و انگلستان را به نوعی آغازگر و پیشرو در زمینه آموزش مطالب مرتبط با هتلداری می دانند؛ موسسات آموزشی ایتالیا نیز با برخورداری از تکنولوژی های مشابه و سطح کیفی بالای ارائه مطالب به آموزش علاقه مندان به رشته هتلداری در گرایشات گوناگونی نظیر گردشگری پایدار، خدمات اجتماعی و هتلداری بین المللی می پردازند. از جمله دروس اصلی رشته هتلداری در ایتالیا می توان به اصول تغذیه، کارورزی، نحوه پذیرش، آشنایی با فضاهای مدیریتی، شناخت صنعت جهانگردی و بیمه ایمنی و کمک های اولیه اشاره کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت است که مراکزی نظیر University of Bologna با تخصیص بورسیه های متعدد به دانشجویان مقطع کارشناسی شرایط را برای تحصیل علاقه مندان به رشته های اقتصاد، مدیریت، هتلداری و گردشگری تسهیل نموده اند. شایان ذکر است که تحصیل هتلداری در ایتالیا به زبان انگلیسی با افزایش 6000€ (یورو) شهریه همراه خواهد بود.

دروس و گرایشات رشته هتلداری در ایتالیا

موقعیت های شغلی رشته هتلداری در ایتالیا

با توجه به اینکه تحصیل رشته هتلداری در مقطع کارشناسی دانشگاه های ایتالیا 3 الی 4 سال به طول انجامیده و دانشجویان می بایست مضاف بر شهریه 3000€ الی 6000€ (یورو) دانشگاه های دولتی، هزینه های روزمره زندگی را نیز تقبل نمایند انتظار می رود فارغ التحصیلان این رشته که دارای نگاه تخصصی و دقیق تری به ماهیت گردشگری و هتلداری می باشند، از درآمد ماهیانه مطلوبی بهره مند گردند. تسلط بر زبان انگلیسی می تواند موقعیت های ایده آل شغلی همانند هماهنگ کننده تعطیلات، مدیریت آژانس های مسافرتی، برنامه ریزی و مدیریت مالی و کارآفرینی در حوزه هتلداری را نصیب افراد گرداند.

با توجه به ایجاد امکان تحصیل رشته هتلداری در مقطع دکتری توسط دانشگاه های برتر کشور ایتالیا بسیاری جهت دستیابی به حداکثر دستمزد در این حوزه، به ادامه تحصیل در دانشگاه های شهرهایی چون میلان می پردازند. متوسط درآمد هتل داران ایتالیایی در سال 2021 معادل 6650€ (یورو) برآورد گشته و شایان ذکر است که حداکثر حقوق این قشر نیز 10600€ (یورو) می باشد. در پایان شما عزیزان می توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص اعزام دانشجو به ایتالیا با همکاران مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *