ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در ایرلند

رشته هتلداری در ایرلند

با توجه به گسترش صنعت گردشگری و رشد سالیانه تعداد توریست ها در جهان، تمایل افراد به فعالیت در این حوزه بیش از پیش شده است. تحصیل رشته هتلداری در ایرلند به افراد این امکان را میدهد تا علاوه بر آموختن علوم گردشگری، تجربه زندگی در یک کشور اروپایی را نیز کسب نمایند. شایان ذکر است که فارغ التحصیلان رشته مدریت هتلداری می توانند پس از اتمام اعتبار ویزای تحصیلی خود، با ویزای کار در این کشور اقامت داشته و در حوزه های مرتبط با گردشگری که در ادامه ذکر خواهیم کرد، مشغول به کار گردند؛ به این طریق می توان اقامت موقت ایرلند را کسب نموده و در نهایت به اقامت دائم تبدیل نمود. همکاران ما در تیم ترجمه موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت با تهیه این مقاله سعی در پاسخ دهی به سوالات شما عزیزان از جمله موارد زیر داشته اند:

  • هزینه تحصیل رشته هتلداری در ایرلند چه بازه ای را در بر می گیرد؟
  • دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ایرلند کدامند؟
  • فارغ التحصیلان رشته هتلداری در ایرلند در چه حوزه هایی می توانند مشغول به کار گردند؟
  • میانگین درآمد شاغلین حوزه هتلداری در ایرلند چه مقدار است؟

تاریخچه رشته هتلداری در ایرلند

ایرلند یکی از کشورهای واقع شده در بخش شمال غربی اروپا می باشد که با کشور ایرلند شمالی در یک جزیره قرار گرفته اند. در ناحیه شرقی ایرلند، مرز آبی دریای ایرلند این کشور را از بریتانیای کبیر جدا می کند. زبان رسمی این کشور زبان انگلیسی است. پایتخت ایرلند، شهر دوبلین می باشد که بزرگترین شهر آن نیز به شمار می رود. جمعیت کشور ایرلند 4.8 میلیون نفر بوده و واحد پول آن یورو می باشد. کشور ایرلند از لحاظ اقتصادی در سال های اخیر پیشرفت های چشمگیری داشته است و بالاترین نرخ رشد را در اروپا تجربه نموده است. نرخ بیکاری در ایرلند تا 6% کاهش یافته و در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، میزان پایین تری می باشد. شایان ذکر است که ایرلند به عنوان دومین کشور محبوب جهان برای سرمایه گذاران شناخته می شود.

ایرلند از دیر باز به واسطه ارائه تحصیلات و آموزش با کیفیت بالا شهرت داشته است و هر ساله دانشگاه های این کشور در فهرست دانشگاه های برتر جهان قرار می گیرند. مهاجرت تحصیلی به ایرلند یکی از بهترین روش ها برای اخذ ویزا این کشور می باشد و متقاضیان زیادی نیز دارد. داوطلبان تحصیل در ایرلند توجه داشته باشند که ارائه مدرک تسلط بر زبان انگلیسی (IELTS) با نمره 6 برای اخذ پذیرش از دانشگاه های این کشور الزامی می باشد. رشته هتلداری در دانشگاه های ایرلند ارائه شده و علاقه مندان می توانند در تمامی مقاطع به تحصیل در این رشته بپردازند. با تحصیل در این رشته، دانش آموختگان می آموزند که چگونه در عرصه گردشگری و اماکن اقامتی از جمله هتل ها موفق بوده و فرصت های شغلی گوناگونی در انتظار آنان است. برای اطلاعات بیشتر، مطالعه مقاله تحصیل در ایرلند پیشنهاد می گردد.

تاریخچه رشته هتلداری در ایرلند

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ایرلند

همانطور که ذکر شد، ایرلند از دانشگاه های معتبر متعددی برخوردار بوده و شهرت بالایی در زمینه تحصیلات با کیفیت دارد. رشته هتلداری نیز در دانشگاه های متعددی در این کشور ارائه شده و متقاضیان گزینه های زبادی پیش رو دارند. یکی از دانشگاه های ارائه دهنده رشته مدیریت هتلداری در ایرلند، دانشگاه تکنولوژیکال دوبلین (Technological University Dublin) می باشد که در پایتخت این کشور واقع شده است. طیق رتبه بندی بندی های جهانی، دانشگاه ذکر شده در سال 2021، موفق به کسب رتبه 801 در جهان شده است. طول دوره کارشناسی رشته مدیریت هتلداری در دانشگاه دوبلین، 3 سال می باشد که پس از آن به افراد مدرکی معتبر اعطا خواهد شد. شایان ذکر است که رشته هتلداری در ایرلند علاوه بر دانشگاه ها، در کالج های این کشور نیز تدریس می گردد و از لحاط اعتبار مدرک، هم تراز با مدرک صادر شده از دانشگاه ها می باشد.

دانشگاه های ارائه دهنده رشته هتلداری در ایرلند
نام دانشگاهرتبه در ایرلندرتبه در جهان
Letterkenny Institute of Technology195044
Technological University Dublin9801
Cork Institute of Technology122207
Athlone Institute of Technology195100

هزینه تحصیل رشته هتلداری در ایرلند

یکی از مهم ترین موارد پیش از تصمیم گیری در مورد مهاجرت، تطابق هزینه ها و تمکن مالی می باشد. تحصیل در ایرلند اقدامی مقرون به صرفه و هوشمندانه بوده و با توجه به کیفیت بالای آموزش، هزینه تحصیل برای مهاجران تحصیلی نیز متناسب می باشد. شایان ذکر است که طبق قوانین، دانشجویان مهاجر از کشورهای عضو اتحادیه اروپا برای تحصیل در دانشگاه های ایرلند ملزم به پرداخت هزینه نمی باشند. دانشجویان سایر کشورها، ملزم به پرداخت هزینه برای اخذ پذیرش و تحصیل در این کشور می باشند که بطور کلی و بدون توجه به مقطع انتخابی، هزینه ای بین 9000€ الی 30000€ (یورو) در سال را در بر خواهد داشت. هزینه تحصیل در رشته مدیریت هتلداری در دانشگاه تکنولوژیکال دوبلین 12500€ (یورو) در سال اعلام شده است. در صورت داشتن رزومه تحصیلی قوی، متقاضیان می توانند جهت اخد کمک هزینه های سازمان دولتی Gooverseas درخواست خود را ارائه دهند.

مقایسه هزینه تحصیل رشته هتلداری در ایرلند

فرصت های شغلی رشته هتلداری در ایرلند

طبق قوانین کشور ایرلند، دانشجویان خارج از اتحادیه اروپا برای اشتغال به طور هم زمان با تحصیل، ملزم به اخذ کارت GNIB می باشند. ساعات کار دانشجویان در ایرلند در هر هفته 10 الی 30 ساعت می باشد و طبق مقطع تحصیلی دانشجویان، متغیر است. دانشجویان رشته هتلداری در ایرلند علاوه بر کار دانشجویی، می توانند از فرصت اشتغال پس از تحصیل در ایرلند نیز برخوردار گردند. با اخذ مدرک و فارغ التحصیلی در رشته هتلداری و گرایشات مربوط به این حوزه، دانش آموختگان می توانند در زمینه هایی از جمله گردشگری، فعالیت در هتل ها، کار به عنوان مسئول پذیرش، رزرویشن و تشریفات هتل و مهمانداری در هواپیما، کشتی و قطار مشغول به کار گردند. علاقه مندان به کسب اطلاعات بیشتر در مورد مهاجرت به ایرلند از طریق سایر روش ها، می توانند با کارشناسان مجرب ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل نمایند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *