ویزای تحصیلی

رشته هتلداری در بلغارستان

رشته هتلداری در بلغارستان

بلغارستان، کشوری کوچک ولی در عین حال توریستی است که با برخورداری از جاذبه های گردشگری بسیار، مکانی جذاب را برای بازدید توریست ها فراهم آورده است. جاذبه های توریستی فراوان موجب افزایش تعداد علاقه مندان به رشته هتلداری در بلغارستان گشته که یکی از علل آن ارزان بودن تحصیل در بلغارستان است. این کشور با قدمت هزاران ساله دارای شهرهای باستانی متعددی بوده که تقابل سنت و مدرنیته در آن ها به چشم می خورد.

باید خاطرنشان کرد سواحل بلغارستان محبوب ترین قسمت این کشور برای گردشگران می باشند؛ سواحل این کشور در دریای سیاه درصد قابل توجهی از سواحل ماسه ای زیبا و شهرهای بندری تاریخی را در خود جای داده است. از مکان های گردشگری و توریستی این کشور می توان صومعه دریانوو، اهرام ماسه ای ملنیک، سواحل شهر وارنا، هفت دریاچه و دهکده کوپریفشتیتسا را نام برد. در ادامه این مقاله کارشناسان موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت همراه شما عزیزان خواهند بود تا به بررسی رشته هتلداری در کشور بلغارستان بپردازیم.

  • شرایط زندگی دانشجویی در بهترین شهرهای بلغارستان برای تحصیل چگونه می باشد؟
  • حقوق متوسط هتلداران چه میزان برآورد گشته است؟
  • برترین دانشگاه های بلغارستان در زمینه هتلداری کدام اند؟
  • مدارک مورد نیاز جهت اخذ ویزای تحصیلی در این کشور به چه شرحی می باشد؟

تاریخچه رشته هتلداری در بلغارستان

بلغارستان کشوری کوچک اما مسحور کننده می باشد که در شبه جزیره بالکان قرار دارد. تاریخ تمدن این کشور به 3500 سال قبل میلاد مسیح برمی گردد، این کشور در گذشته تحت استعمار عثمانی بوده و به همین دلیل فرهنگ آن ترکیبی از سنن ترکی و اروپایی است. این کشور از شمال با جمهوری رومانی و از جنوب با کشور یونان و ترکیه هم مرز می باشد و از شرق به دریای سیاه می رسد. مردم کشور بلغارستان در تمام طول سال آب و هوای مطلوبی را تجربه می کنند. از ویژگی های مهم بلغارستان می توان به وجود چشمه های فراوان آب معدنی اشاره کرد. افرادی که مایل به زندگی در یک جامعه پر جنب و جوش می باشند، در این کشور زندگی ایده آلی خواهند داشت. شهرهای صوفیه، بلاگووگراد و ولیکوتارنوو از اماکن توریستی می باشند و دانشگاه های معتبری را در خود جای داده اند.

هتلداری در بلغارستان با توجه به تعدد شمار گردشگران حاضر در این کشور از جمله زمینه های دارای ظرفیت بسیار برای گسترش به حساب آمده و با توجه به سیستم آموزشی کارآمد بلغارستان باید اظهار داشت انتخاب دانشگاه هایی چون VARNA University of management برای تحصیل در رشته مذکور هدف معقول و جذابی به نظر می آید.

تاریخچه رشته هتلداری در بلغارستان

دانشکده های برتر رشته هتلداری در بلغارستان

آموزش عالی در بلغارستان از طریق دانشگاه و کالج های تخصصی ارائه می گردد. سیستم آموزش عالی این کشور تا حدودی مطابق با سیستم استاندارد زبان انگلیسی می باشد. اگرچه دانشگاه های خصوصی بلغارستان سالیانه شهریه ای معادل با 5300€ (یورو) از دانشجویان رشته های نظری دریافت می کنند باید اظهار داشت امکان تحصیل رشته هتلداری در مقطع کارشناسی دانشگاه های دولتی بلغارستان با هزینه 1200€ الی 2800€ (یورو) فراهم می باشد. برخی از دانشگاه های این کشور برنامه های انگلیسی، آلمانی و فرانسوی را ارائه می دهند و مدرک دوگانه در اختیار دانشجویان قرار می دهند. دانشگاه مدیریت وارنا، یک موسسه آموزش عالی غیر انتفاعی خصوصی می باشد. برنامه کارشناسی ارشد VUM در مدیریت هتلداری و جهانگردی بین المللی با رتبه بندی بهترین استادان در هفدهم جهان قرار دارد. به فراخور این موضوع به معرفی چندی از برترین دانشگاه بلغارستان در رشته هتلداری می پردازیم:

عنوان مراکزرتبه در کشور
VARNA University of management1
International business Univresity2

دروس و گرایشات رشته هتلداری در بلغارستان

رشته های تحصیلی اجتماعی و اقتصادی مقطع کارشناسی در بلغارستان عبارتند از مدیریت بین المللی مهمانداری، مدیریت تجارت بین الملل، کسب و کار مدیریت، هتلداری و آشپزی. از جمله گرایشات این رشته در بلغارستان می توان از مقدمه ای در مدیریت مهمان نوازی، اقتصاد و فضای کسب و کار، بازاریابی و ارتباطات تجاری، مقدمه ای بر جهانگردی و مدیریت و حسابداری و امور مالی نام برد. همچنین آینده شغلی این رشته را می توان در مدیریت بین المللی غذا و نوشیدنی، شرکت در نمایشگاه ها، جلسات و کارگاه ها، مشارکت در انتخاب و تایید کارمندان جدید، مدیریت استراتژیک برای مهمان نوازی، گردشگری و اوقات فراغت اظهار داشت.

باید اذعان داشت همه دانشجویان در برنامه مدیریت مهمان نوازی بین المللی در دوره تحصیل خود دو دوره کار آموزی اجباری دارند، که مدت زمان این دوره ها حدودا بین 6 الی 11 هفته به طول می انجامد و در سازمان های جهانگردی مانند هتل های زنجیره ای، تورگردانان و آژانس های گردشگری به منصه بروز می رسد. باید اظهار داشت که متوسط حقوق ناخالص مدیر هتل در بلغارستان 6090BGN (لف بلغارستان) می باشد.

مقایسه میانگین و حداقل حقوق هتلداران در بلغارستان

شرایط کار و زندگی دانشجویی در بلغارستان

میزان تحصیلات افراد شاغل بلغارستان در رشته هتلداری اکثرا در مقطع کارشناسی ارشد اعلام گشته است. همچنین باید اذعان داشت میزان سابقه کار مورد پذیرش برای استخدام نیروی کار متخصص معمولا بین 8 تا 12 سال می باشد. در حال حاضر حداقل دستمزد ماهانه هتل داران در صوفیه پایتخت بلغارستان، بصورت میانگین 7100BGN (لف بلغارستان) برآورد گشته است. شایان ذکر است که علاقه مندان به زمینه های صنعت، گردشگری و هتلداری قادرند شهر صوفیه پایتخت کشور بلغارستان را برای تحصیل انتخاب نمایند، چرا که این شهر محل سرمایه گذاری های بزرگ و پروژه های بسیاری در زمینه تجاری و صنعتی می باشد. باید خاطر نشان کرد که هزینه زندگی در بلغارستان به نسبت ایران حدود 3% مقرون به صرفه تر می باشد.

از جمله مدارک لازم برای پذیرش از بلغارستان می توان به ارائه گواهینامه دیپلم یا دبیرستان، گواهی پزشکی، مدرک شناسایی و گذرنامه اشاره کرد. ذکر این نکته حائز اهمیت می باشد که تمام هزینه زندگی در بلغارستان که متشکل از اسکان، حمل و نقل، خورد و خوراک و سایر هزینه ها می باشد سالانه در حدود 25000$ (دلار آمریکا) تخمین زده می شوند. در پایان شما عزیزان قادر خواهید بود جهت کسب اطلاعات بیشتر در زمینه مهاجرت به کشور بلغارستان و اخذ اقامت این سرزمین با همکاران مجرب و توانای ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس حاصل فرمایید.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *