ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در آلمان

رشته همه گیر شناسی در آلمان

شرایط تحصیل در رشته همه گیرشناسی در آلمان به عنوان یکی از رشته های مهم دنیای امروز، می تواند ارزش رزومه تحصیلی فرد را به شدت افزایش دهد. رشته همه گیرشناسی یکی از رشته های کلیدی در جهانی امروز است که رشد بیماری ها در آن به صورت قابل توجهی افزایش پیدا کرده است. افرادی که در این رشته تحصیل می کنند، خواهند آموخت که چه عواملی منجر به انتقال بیماری از یک موجود زنده به موجود دیگر خواهد شد و این مسئله چگونه قابل حل است. شیوع بیماری کرونا در سال های اخیر بر اهمیت هرچه بیشتر تحصیل در این رشته افزوده است.

افرادی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته همه گیرشناسی انتخاب می کنند، بهتر است به زبان رسمی این کشور تسلط داشته باشند تا بتوانند از این طریق بهترین عملکرد ممکن را برای خود به ارمغان آورند ولی باید به این نکته نیز اشاره داشت که امکان ادامه تحصیل در این کشور به زبان انگلیسی نیز وجود دارد. با همه این تفاسیر، دانشگاه های آلمان در سطح بسیار مناسبی قرار دارند و به همین دلیل برای ادامه تحصیل در این کشور به رزومه ای قدرتمند نیاز خواهد بود که بتوان از این طریق با سایر متقاضیان تحصیل در این رشته رقابت کرد. برای درک بهتر این مسئله، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در آلمان پرداخته اند.

  • بهترین دانشگاه های آلمان برای تحصیل در رشته همه گیرشناسی کدامند؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل در کشور آلمان در همین کشور به کار مشغول شد؟
  • متوسط درآمد یک اپیدمیولوژیست در این کشور چقدر است؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در آلمان

تحصیل در رشته همه گیرشناسی یا اپیدمیولوژی در آلمان تنها در مقطع کارشناسی ارشد امکان پذیر می شود و علاقمندان به تحصیل در این رشته بهتر است در مقطع کارشناسی در رشته ای مرتبط با علوم بهداشت به تحصیل مشغول شوند. در حال حاضر می توان به این نکته اشاره داشت که بیش از 40 دانشگاه آلمانی، در رشته همه گیرشناسی آماده پذیرش دانشجویان خارجی هستند و این یک شانس بزرگ برای دریافت پذیرش تحصیل در آلمان است.

در میان دانشگاه های برتر آلمان در رشته همه گیرشناسی، می توان به دانشگاه مونیخ اشاره کرد که رتبه 108 جهان را به خود اختصاص داده و یکی از دانشگاه های تراز اول جهان به حساب می آید. دانشگاه پزشکی برلین به عنوان دومین دانشگاه برتر آلمان در رشته همه گیرشناسی شناخته می شود و در جایگاه 130 جهان در این رشته قرار گرفته است.دانشگاه هایلدبرگ آلمان نیز رتبه 162 و دانشگاه مانتسر رتبه 200 را به دست آورده اند و تنها برخی از دانشگاه های مهم آلمان در ارائه این رشته به حساب می آیند.

در صورتی که فردی قصد تحصیل در آلمان را داشته باشد، بهتر است زبان آلمانی را برای تحصیل خود انتخاب کند تا از این طریق بتواند از نظر کاری نیز شرایطی عالی برای خود ایجاد نماید. برخی از مهم ترین دلایل انتخاب رشته همه گیرشناسی در آلمان به شرح زیر هستند.

مهم ترین دلایل انتخاب رشته همه گیر شناسی در آلمان

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در آلمان

افرادی که آلمان را به عنوان مقصد تحصیل خود در خارج از کشور انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که با هزینه های اندک دوره تحصیلی خود را به پایان برسانند و این امتیازی بزرگ در دنیای امروز برای دانشجویان ایرانی به حساب می آید. شهریه دانشگاه در آلمان کاملا رایگان است اما دانشجویان باید مبلغی را به عنوان حق ثبت نام به دانشگاه پرداخت کنند که معمولا کمتر از 2000€ (یورو) در سال است.

از طرفی دیگر هزینه های زندگی دانشجویی در آلمان نیز بسیار مقرون به صرفه است و دانشجویان با کمتر از 1000€ (یورو) در ماه نیز می توانند زندگی مناسب یدر این کشور در سطح دانشجویی داشته باشند. با امکان فرصت کار به دانشجویان خارجی در این کشور، می توان گفت که دانشجویان خارجی در در این کشور، پیش و در حین مهاجرت به آلمان دغدغه مالی چندانی را نخواهند داشت.

هزینه تحصیل رشته همه گیر شناسی در آلمان

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در آلمان

برای این که فردی بتواند در آلمان به کار در حوزه اپیدمیولوژی وارد شود، کافی است تا مدرک خود را در یکی از دانشگاه های این کشور دریافت کند تا به او فرصتی 6 ماهه برای کاریابی داده شود. کار در آلمان می تواند منجر به اخذ اقامت در این کشور شود و اگر کسی بتواند پس از تحصیل در آلمان در آلمان در این کشور کار کند، پس از 2 سال قادر به دریافت اقامت دائم در این کشور خواهد بود. در صورتی که آلمان را مقصدی ایده آل برای تحصیل خود در خارج از کشور می دانید، با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در تماس باشید تا اطلاعات تکمیلی در این خصوص را در اختیار شما قرار دهند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *