ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در انگلستان

رشته همه گیرشناسی در انگلستان

رشته همه گیرشناسی در انگلستان هم در دانشگاه های فوق العاده ممتازی قابلیت تحصیل دارد هم موقعیت های کاری زیادی برایش فراهم است. این در حالی است که در کشورهایی مثل اوکراین، اکوادور، گرجستان، ترکیه و غیره، بعضا دانشگاه ها حتی این رشته را تدریس هم نمی کنند. مهم ترین دلیل آن نیز این است که به دلیل نبود موقعیت های شغلی برای رشته همه گیرشناسی، معمولا کسی سعی نمی کند از این رشته ها در کشورهای مزبور، پذیرش بگیرد. اگرچه دانشگاه های رایگان در انگلستان وجود ندارد، اما بورسیه های خصوصی و دولتی بسیاری برای دانشجویان بین المللی در انگلستان وجود دارد؛ آنها نه تنها هزینه های تحصیل شما را پرداخت می کنند، بلکه برای سایر هزینه ها نیز کمک هزینه می کنند. به خوبی شناخته شده است که دانشگاه های بریتانیا جزو گران ترین کالج ها برای تحصیل هستند؛ این تا حدودی درست است.

دلیل اینکه چرا تحصیل در بریتانیا بسیار گران به نظر می رسد به دلیل هزینه کالج نیست، بلکه هزینه های زندگی است؛ لندن گران ترین شهر دانشجویی جهان برای دانشجویان ایرانی است. لندن به ویژه در مقایسه با شهرهای دیگر انگلستان، برای دانشجویان بین المللی نسبتاً گران است، با این حال، با یک برنامه ریزی خوب، مدیریت مالی خوب به وجود می آید. بریتانیا یک کشور چند فرهنگی است و همچنین بین دانشجویان بین المللی بسیار محبوب است. در واقع، انگلستان دومین مقصد محبوب برای دانشجویان خارج از کشور در جهان است؛ این تنوع به این معنی است که دانشگاه های ما با فرهنگ های مختلف زنده هستند. در خصوص مهاجرت به انگلستان توسط همه گیرشناسان در این مقاله که توسط موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تهیه شده به سوالات ذیل پاسخ داده می شود:

  • هزینه رشته همه گیرشناسی در دانشگاه های انگلستان چقدر است؟
  • کار در انگلستان چگونه است؟

کار پس از تحصیل رشته همه گیرشناسی در انگلستان

دانشجویان بین المللی می توانند با ویزای جدید به مدت 2 سال پس از فارغ التحصیلی در انگلستان بمانند. دولت بریتانیا تایید کرده است که از 1 ژوئیه 2021، دانشجویان بین المللی می توانند پس از فارغ التحصیلی با ویزای جدید Graduate Route تا 2 سال برای زندگی و کار در بریتانیا درخواست دهند. ویزای فارغ التحصیلی به شما اجازه می دهد تا حداقل 2 سال پس از گذراندن موفقیت آمیز یک دوره در انگلستان در انگلستان بمانید؛ هنگام درخواست باید در بریتانیا باشید یعنی نمی توان پس از اتمام تحصیل رشته همه گیرشناسی به ایران بیایید و از ایران اقدام کنید. باید همان جا کار پیدا کنید، ویزای تحصیلی خود را تبدیل به ویزای کاری انگلستان نمایید و سپس در صورت تمایل سفر کوتاه مدتی به کشورهای دیگر داشته باشید.

درآمد همه گیرشناسان در انگلستان

شما می توانید پس از گذراندن 5 سال برای دریافت کارت اقامت دائم از طریق کار در انگلستان اقدام کنید. برای تبدیل شدن به یک اقامت دائم، متقاضی باید “ویزای اقامت نامحدود ILR را دریافت کند. یک شغل تمام وقت، قوانین رفتاری خوب و نداشتن سابقه کیفری به تضمین ویزای ILR در بریتانیا کمک می کند. در انگلستان هم موقعیت های کاری زیادی برای همه گیرشناسان وجود دارد هم سطح درآمدشان خیلی بالا می باشد. در نموداری که در ادامه ترسیم شده است درآمد سالانه همه گیرشناسان یا به عبارتی اپیدمیولوژیست ها طی سال 2022 بیان شده است:

درآمد سالانه همه گیر شناسان در انگلستان

کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در انگلستان

نه تنها پس از فارغ التحصیلی، بلکه ضمن تحصیل در انگلستان نیز دانشجویان امکان کار پاره وقت خواهند داشت؛ نه تنها قانونا این امکان برای دانشجویان، حتی دانشجویان بین المللی، فراهم است، بلکه موقعیت های کاری زیادی هم در انگلستان وجود دارد. در انگلستان، به ویژه در شهرهای بزرگ مانند لندن، دانشجویان بین المللی می توانند به راحتی شغل پاره وقت پیدا کنند. برخی از دانشگاه ها ممکن است فقط به شما اجازه کار در محوطه دانشگاه را بدهند، اما جای نگرانی نیست زیرا هنوز گزینه های زیادی برای شما وجود دارد و شما مجاز به کار در انگلستان در حین تحصیل هستید، فقط به صورت پاره وقت. در سال جاری پیشنهادات و فرصت های شغلی زیادی برای دانشجویان بین المللی در بریتانیا وجود دارد.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی، در طول دوره تحصیلی خود هر هفته تا بیست (20) ساعت کار خواهید کرد. در سال 2022 ویزای تحصیلی صادر شده برای تحصیل در سطح تمام وقت به شما امکان می دهد حداکثر 20 ساعت در هفته در طول ترم کار کنید. این حداکثر 20 ساعت در مجموع در هر هفته است، از جمله کار با حقوق یا بدون مزد و برای یک یا چند سازمان و 20 ساعت را نمی توان در مدت طولانی تری به طور میانگین محاسبه کرد. حداقل دستمزد ملی NMW حداقل مبلغی است که کارفرمایان ممکن است به طور قانونی به کارمندان خود در بریتانیا بپردازند؛ این برای یک بریتانیایی و غیر مقیم این کشور یکسان است. همچنین برای دانش آموزانی که به صورت پاره وقت کار می کنند یا تمام وقت کار می کنند نیز همین گونه است و در 2022 حداقل 6.15£ (پوند) در ساعت است.

کار ضمن تحصیل رشته همه گیرشناسی در انگلستان

تحصیل رشته همه گیرشناسی در انگلستان

بهترین دانشگاه ها در سال 2022 برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در انگلستان عبارت هستند از:

  • University of Oxford
  • Imperial College London
  • University College London
  • University of Cambridge
  • King’s College London
  • London School of Hygiene and Tropical Medicine
  • University of Manchester

تحصیل در انگلستان رایگان نیست و شهریه رشته همه گیرشناسی با توجه به نوع دانشگاه سالانه بین 32000£ تا 65000£ (پوند) می باشد. هزینه زندگی در انگلستان نیز باید به این مبلغ افزوده گردد که تقریبا ماهانه 1000£ (پوند) می باشد. برنامه های کارشناسی ارشد و دکتری بسیاری وجود دارد که به طور خاص در اپیدمیولوژی مدرک اعطا می کنند. ملیسا نولان، استادیار اپیدمیولوژی در دانشکده بهداشت عمومی دانشگاه کارولینای جنوبی، می‌گوید اپیدمیولوژی یک رشته عالی برای یک یادگیرنده بزرگسال است که پس از دنبال کردن یک حرفه دیگر وارد آن شود. علاقمندان تحصیل رشته همه گیرشناسی در انگلستان، کانادا، اتریش و غیره می توانند با موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرند. در انگلستان سال 2022 کسانی که 20 سال یا بیشتر در این حرفه کار کرده اند، حدود 96800$ (دلار آمریکا) در سال درآمد دارند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *