ویزای تحصیلی

رشته همه گیرشناسی در بلاروس

رشته همه گیرشناسی در بلاروس

تحصیل در رشته همه گیرشناسی در بلاروس می تواند یک مسیر ساده برای رسیدن به خواسته های اولیه خود باشد اما مشکلاتی در امر اقامتی خواهد داشت. بلاروس یکی از کشورهای ارزان قیمت جهان برای تحصیل در خارج از کشور به حساب می آید اما کیفیت تحصیل در این کشور چندان بالا نیست. بسیاری از دانشگاه های بلاروس در رتبه بندی های جهانی نتوانسته اند جایگاه مناسبی را به دست آورند و به همین دلیل است که شرایط تحصیل در این کشور برای افرادی که رزومه های تحصیلی عالی در اختیار دارند چندان مناسب نیست. برای این که فردی بتواند تحصیل با کیفیت را در این کشور به دست آورد تنها می تواند در رشته های خاصی به ادامه تحصیل بپردازد و تحصیل در رشته همه گیرشناسی از این دست رشته ها نیست.

رشته همه گیرشناسی یکی از رشته های مرتبط با علوم بهداشتی است که در بلاروس نیز به مانند اکثر کشورهای جهان در مقطع کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود و به همین دلیل است که افراد پیش از ورود به این رشته باید در یکی از رشته های مرتبط با آن به ادامه تحصیل پرداخته باشند و این یکی از محدودیت های مهم ورود به این رشته است و علاقمندان باید برنامه ریزی بلند مدتی برای رسیدن به آن داشته باشند. برای درک هرچه بهتر این موضوع، مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت در این مقاله به بررسی روند تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلاروس خواهند پرداخت.

  • شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلاروس چیست؟
  • آیا می توان در دانشگاه های معتبر سطح جهانی به ادامه تحصیل در کشور بلاروس پرداخت؟
  • هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در این کشور چقدر است؟
  • آیا می توان پس از تحصیل، به عنوان نیروی کار در حوزه اپیدمیولوژی در بلاروس کار کرد؟

شرایط تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلاروس

افرادی که بلاروس را به عنوان مقصد تحصیلی خود در رشته همه گیرشناسی انتخاب می کنند، نباید انتظار داشته باشند که کیفیت بسیار بالایی از آموزش را به دست آورند و در نتیجه فرایند ورود آن ها به بازار کار نیز با چالش های بسیار زیادی همراه خواهد بود. دانشگاه های بلاروس تنها در بخشی از رشته های مرتبط با مهندسی جایگاه خوبی به دست آورده اند و این مسئله باید مورد توجه علاقمندان به تحصیل در این رشته باشد. برای تحصیل در بلاروس در رشته همه گیرشناسی، دانشجویان باید مدرک کارشناسی خود در یکی از رشته های زیر را به دست آورده باشند.

رشته های کارشناسی برای تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلاروس

طول دوره تحصیل رشته همه گیرشناسی در مقطع کارشناسی ارشد در این کشور به طور معمول برای دانشجویان 5 ترم تحصیلی است و افراد پس از آن واجد شرایط شرکت در دوره های دکتری خواهند شد ولی معمولا پس از دریافت کارشناسی ارشد در این حوزه، فرد به راحتی می تواند جذب بازار کار در بسیاری از کشورهای جهان شود. در حال حاضر در بلاروس می توان به زبان انگلیسی نیز به ادامه تحصیل در بسیاری از رشته های تحصیلی از جمله همه گیرشناسی پرداخت و به همین دلیل است که علاقمندان تحصیل در بلاروس نسبتا زیاد هستند.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلاروس

افرادی که بلاروس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، دغدغه های مالی زیادی را پیش روی خود ندارد و به همین دلیل است که در کنار سایر جذابیت های موجود در این مسیر، شرایط تحصیل در این کشور نیز بسیاری را به خود جلب می کند. افرادی که رشته همه گیرشناسی را برای ادامه تحصیل خود انتخاب کرده باشند، به حدود 2800$ تا 3500$ (دلار) در طول یک سال تحصیل نیاز خواهند داشت و به همین دلیل است که میل به دریافت بورسیه در این کشور بسیار کمتر است.

هزینه های زندگی در بلاروس نیز برای دانشجویان قابل پرداخت است چرا که آن ها برای تامین هزینه های تحصیلی خود در این کشور به حدود 300$ (دلار) و در بسیاری از موارد کمتر از آن است. افرادی که در بلاروس تحصیل می کنند، می توانند به صورت نیمه وقت در این کشور کار کنند و از این طریق کل هزینه مورد نیاز زندگی خود را تامین کنند.

هزینه تحصیل رشته همه گیرشناسی در بلاروس

شرایط کار یک اپیدمیولوژیست در بلاروس

افرادی که بلاروس را به عنوان مقصد تحصیلی خود انتخاب می کنند، این فرصت را خواهند داشت که پس از تحصیل در این کشور، از طریق کار اقامت آن را به دست آورند ولی باید به این نکته اشاره داشت که بسیاری از افراد ترجیح می دهند که پس از تحصیل، این کشور را برای همیشه ترک کنند چراکه کیفیت زندگی در این کشور چندان مناسب نیست. باید به این نکته اشاره داشت که در حال حاضر درگیری های میان روسیه و اوکراین به شدت بر زندگی مردم در بلاروس به عنوان حامی درجه اول روسیه نیز تاثیرگذار خواهد بود و شرایط زندگی در این کشور سخت تر می شود.

برای اینکه بتوانید انتخابی شایسته برای زندگی در خارج از کشور داشته باشید، حتما با مشاورین ما در موسسه حقوقی سفیران سروش سعادت تماس بگیرید تا شما را در مسیر مهاجرت راهنمایی و همراهی کنند.

امتیاز دهید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *